http://pix.bikemag.hu/185846-2/03.JPG
http://pix.bikemag.hu/185852-2/05.JPG
Hogy lehet megcsinálni, hogy meg is jelenjen a kép? Gondoltam felteszek pár képet az épülõ bringámról. A lelke már megvan!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Started by
Bitecus
, 2002. February 02. 20:12
#4961
Posted 2005. December 31. - 16:05
#4962
Posted 2005. December 30. - 02:55
Legjobb a semmi...
Nálam elsõ próbára 5mm eltérés volt, nagyon érezni lehetett, ahogy rágja a lánc a lánckerekeket, némi alátételezéssel 2mm lett a hiba, úgy már elmegy, de ha kiállva sprintelek, még így is érezni. A másik gépemen, ahol teljesen egyenes a lánc, sokkal jobb érzés tekerni.
Nálam elsõ próbára 5mm eltérés volt, nagyon érezni lehetett, ahogy rágja a lánc a lánckerekeket, némi alátételezéssel 2mm lett a hiba, úgy már elmegy, de ha kiállva sprintelek, még így is érezni. A másik gépemen, ahol teljesen egyenes a lánc, sokkal jobb érzés tekerni.
#4963
Posted 2005. December 29. - 23:27
És a láncvonalban mennyi hiba lehet?
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#4964
Posted 2005. December 24. - 21:32
Végül 42-15 mellett döntöttem, az jó lesz?
Én használtam 42-15-t, bejött, jól lehet haladni vele, de még nem gond felgyorsulni.
De ha pár bringát megnézel a www.fixedgeargallery.com -on, 53-14 és 39-18 között minden van.
#4965
Posted 2005. December 24. - 16:41
Végül 42-15 mellett döntöttem, az jó lesz?
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#4966
Posted 2005. December 17. - 14:48
Az áttételválasztás egyéni preferencia kérdése, de 18-20 körüli fogaskerék valszeg jobb lenne az 53hoz, sík útra is. Ha meg komolyabb emelkedõket is tervezel vele, akkor az 53 túl nagy.
#4967
Posted 2005. December 17. - 12:34
#4968
Posted 2005. December 16. - 23:21
Én most építek át egy régi országútit, de nem tudom, milyen áttételt használjak. Az 53-16 sok lenne?
The Official Rules of the Euro Cyclist-----------------The Rules > Velominati
#4969
Posted 2005. September 07. - 13:48
Ja, azt nem mondtam, bár biztos sejted, hogy ez a verzió akkor él, ha nem akarsz gyakran áttételt cserélni:) Állítólag hevítésre a pillrag megadja magát és, akkor rotafixa visszafelé lebontja a fogaskereket... vagy nem... vagy viszi a menetet is...
B verzió: Rotafixa, és eszetlenül ráhúzott gyûrû. Aztán egy laza mozdulattal megfordítod a kereket a vázban, átcseréled a hajtókarokat, éééés:
-Egyedi, balhajtásos bicód van
-Leveheted a féket, ha akarod, nem fog letekeredni a fogaskerék. Persze hajtás közben megmozdulhat, ami szintén nem kellemes. Klipsszel és Eggbeaterrel nem gond, sima SPD problémásabb.
B verzió: Rotafixa, és eszetlenül ráhúzott gyûrû. Aztán egy laza mozdulattal megfordítod a kereket a vázban, átcseréled a hajtókarokat, éééés:
-Egyedi, balhajtásos bicód van
-Leveheted a féket, ha akarod, nem fog letekeredni a fogaskerék. Persze hajtás közben megmozdulhat, ami szintén nem kellemes. Klipsszel és Eggbeaterrel nem gond, sima SPD problémásabb.
#4970
Posted 2005. September 07. - 12:58
Letisztítod a meneteket, és pillanatragasztóval megkened bõkezûen. Majd azonnal, rotafixa feltekerés. http://204.73.203.34.../schpignone.htm
Rotafixa állítólag ragasztó nélkül is elég (lényegesen jobban rá lehet szorítani, mint az emelkedõn vagy akár szerszámmal), de én azért rátolnék egy kis pattexet. Utána szintén ragasztva a középcsapi gyûrû, a szerszámjával ráhúzva. Kalapács+csavarhúzó nem elég! Szerszám ezeröt a hugóban a Kálvinnál.
Rotafixa állítólag ragasztó nélkül is elég (lényegesen jobban rá lehet szorítani, mint az emelkedõn vagy akár szerszámmal), de én azért rátolnék egy kis pattexet. Utána szintén ragasztva a középcsapi gyûrû, a szerszámjával ráhúzva. Kalapács+csavarhúzó nem elég! Szerszám ezeröt a hugóban a Kálvinnál.
#4971
Posted 2005. September 07. - 08:55
az elsõféket rajtahagytam. de gondolkodom, milyen megoldással lehetne 100% biztositani a fogaskereket letekeredés ellen maradandó átalakitás (hegesztés, kilátszó menet elroncsolása, stb) nélkül...Azért egy féket dobj fel... Én tekertem már le fogaskereket két hét hajtás után, fék nélkül a piros lámpánál. Nem buli.
#4972
Posted 2005. September 07. - 07:55
Azért egy féket dobj fel... Én tekertem már le fogaskereket két hét hajtás után, fék nélkül a piros lámpánál. Nem buli.
#4973
Posted 2005. September 06. - 22:52
a feladat: régi favorit-jellegû acélvázas outi biciklibõl minél kevesebb ráforditással fixit késziteni.
a papucs kb 15fokos szögben hátra emelkedõ, elõrefelé nyitott, láncfeszitéshez elegendõnek tûnõ hossz. menetes aggyal szerelt 630-as kerék.
néhány kép a szerelésrõl:
kerék itt még racsnival: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0001.JPG
ugyanaz más szögbõl: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0002.JPG
az agy, tök hagyományos, menetes: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0005.JPG
a trükk: tengely megfordit. igy a távtartó (ami a racsninak biztositotta a helyet) átkerült a baloldalra. ettõl az agy menetes része teljesen kihúzodott jobbra, gyakorlatilag azonnal meglett az egyenes láncvonal: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0007.JPG
ugyanaz a másik oldalról: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0008.JPG
menetes, szimpla 16-os fogaskerék, kb 500ft, feltekerve: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0009.JPG
feltekert fogaskerék más szögbõl: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0010.JPG
valahogy rögziteni kellene fékezéskori letekeredés ellen. erre teljesen alkalmasnak látszik ez a régi ékes hajtómûvet biztositó menetes gyûrû, mûhellyel rendelkezõ boltban vettem jelképes 40ft-ért: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0011.JPG
majdnem végeredmény: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0012.JPG
illetve: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0013.JPG
felszerelve a kereket, jól látszott az egyenes láncvonal, de a kerék annyira kihúzódott jobboldalra a balra átkerült távtartó miatt, hogy szorult a villában. mindenféle trükk nélkül, a szeleptõl (vagy bármilyen egyéb jeltõl is jó) minden jobboldali küllõn lazitottam egy fordulatot, aztán a baloldaliakon feszitettem ugyanannyit. ezt megcsináltam háromszor. szerencsére biztositottak ennyi játékot a küllõk. ezzel rendesen középre került a kerék. egy közeli emelkedõn jól megtapostam, rászorult a fogaskerék, felérve kalapáccsal, vésõvel utánszoritottam a biztositógyûrût. ugyancsak háromszor. rövid távokat (úttesten is) már mentem vele, jól muzsikál. brutálisat ugyan még nem kellett vele fékezni, de egyre inkább bizom benne.
annyi kiadás volt még, hogy az új fogaskerékhez dukált új lánc is, valamint a régi ékes hajtómûvet is ki akartam cserélni monoblokkra, ehhez pedig új hajtókar/lánckerék kellett, de ezek nem feltétlenül szükségesek szerintem, a bicikli kiinduló állapotától függ...
a papucs kb 15fokos szögben hátra emelkedõ, elõrefelé nyitott, láncfeszitéshez elegendõnek tûnõ hossz. menetes aggyal szerelt 630-as kerék.
néhány kép a szerelésrõl:
kerék itt még racsnival: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0001.JPG
ugyanaz más szögbõl: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0002.JPG
az agy, tök hagyományos, menetes: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0005.JPG
a trükk: tengely megfordit. igy a távtartó (ami a racsninak biztositotta a helyet) átkerült a baloldalra. ettõl az agy menetes része teljesen kihúzodott jobbra, gyakorlatilag azonnal meglett az egyenes láncvonal: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0007.JPG
ugyanaz a másik oldalról: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0008.JPG
menetes, szimpla 16-os fogaskerék, kb 500ft, feltekerve: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0009.JPG
feltekert fogaskerék más szögbõl: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0010.JPG
valahogy rögziteni kellene fékezéskori letekeredés ellen. erre teljesen alkalmasnak látszik ez a régi ékes hajtómûvet biztositó menetes gyûrû, mûhellyel rendelkezõ boltban vettem jelképes 40ft-ért: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0011.JPG
majdnem végeredmény: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0012.JPG
illetve: http://pix.bikemag.h...-1/DSCF0013.JPG
felszerelve a kereket, jól látszott az egyenes láncvonal, de a kerék annyira kihúzódott jobboldalra a balra átkerült távtartó miatt, hogy szorult a villában. mindenféle trükk nélkül, a szeleptõl (vagy bármilyen egyéb jeltõl is jó) minden jobboldali küllõn lazitottam egy fordulatot, aztán a baloldaliakon feszitettem ugyanannyit. ezt megcsináltam háromszor. szerencsére biztositottak ennyi játékot a küllõk. ezzel rendesen középre került a kerék. egy közeli emelkedõn jól megtapostam, rászorult a fogaskerék, felérve kalapáccsal, vésõvel utánszoritottam a biztositógyûrût. ugyancsak háromszor. rövid távokat (úttesten is) már mentem vele, jól muzsikál. brutálisat ugyan még nem kellett vele fékezni, de egyre inkább bizom benne.
annyi kiadás volt még, hogy az új fogaskerékhez dukált új lánc is, valamint a régi ékes hajtómûvet is ki akartam cserélni monoblokkra, ehhez pedig új hajtókar/lánckerék kellett, de ezek nem feltétlenül szükségesek szerintem, a bicikli kiinduló állapotától függ...
#4974
Posted 2005. August 24. - 14:57
#4975
Posted 2005. August 24. - 14:30
http://nova.uw.hu/Pics/IMG_2843.jpg ez az optimális megoldás, ahol nincsenek problémák. Van az enyhén ejtett papucs, amit pl a tescomontikon alkalmaznak elõszeretettel, az még jó ilyen célra, na és amit te betettél, azzal az a gond, hogy csak 1-2 mm-t tudsz változtatni, és azzal változik az egész bringa geometriája, mert inkább fel-le mozog mint elõre-hátra. Itt inkább egy olyan áttételt kell választani, ami kijön.
A láncfeszítõ azért rossz ötlet, mivel fékezésnél fölül ellazulna a lánc, esetleg leesne. Nem mellékesen pályalánc/bmxlánc nem nyúlik olyan gyorsan, olcsó, erõs.
A láncfeszítõ azért rossz ötlet, mivel fékezésnél fölül ellazulna a lánc, esetleg leesne. Nem mellékesen pályalánc/bmxlánc nem nyúlik olyan gyorsan, olcsó, erõs.
#4976
Posted 2005. August 24. - 12:12
http://www.vetta.it/...mboboxDemo.html A kék váz. Sztem a harmadik kép szélrõl az ami kérdéses,de közvetlen linket nemtok a képre.
Szal enyhén eltér a függõlegestõl.
Szal enyhén eltér a függõlegestõl.
#4977
Posted 2005. August 24. - 12:00
Láncnyúlás ellen nem lehet vhogy láncfeszítõt alkalmazni?-ez a szellemklánckerék nem a legszebb...
#4978
Posted 2005. August 24. - 11:56
Nem, az egy aluváz, amit mocsok drága lenne hegesztetni. Ejtõpapucsos, és úgy hagytam, ahogy van... mázlim volt a lánchosszal. Beleszerettem a vázba, és csak 15 volt villástul, úgyhogy bevállaltam. Fél láncszemmel pont kijött a lánchossz a 44/16 hoz. Értelemszerûen mûxik a 44/14, 44/18 is, félláncszem nélkül.
A láncnyúlás el fogja cseszni (már most sem az igazi). Akkor majd vagy reszelgetek kicsit a tengelyen, hogy hátrébb tudjam húzni, vagy beszúrok egy szellemlánckereket.
Láncfeszítõt csak akkor rakhatsz fel, ha szabadonfutós lesz. Ha örökhajtós, akkor a pedál visszatartásakor, elõször nem a kereket fogod fékezni, hanem a láncfeszítõt b*szod bele a láncvillába. Szóval rugós láncfeszítõ fixin nem pálya.
Pontosan milyen az a papucs? ha nem teljesen függõleges, akkor jó lehet, az áttételtõl függõen. Próbáld bele azt az áttételt láncostul, amit használni akarsz. Ha egy kis elõre-hátra mozgástér van a papucsban, akkor vmilyen áttétel bizti mûködni fog, legalább félláncszemmel (keress rá a SS topicban, kitárgyaltuk már).
A láncnyúlás el fogja cseszni (már most sem az igazi). Akkor majd vagy reszelgetek kicsit a tengelyen, hogy hátrébb tudjam húzni, vagy beszúrok egy szellemlánckereket.
Láncfeszítõt csak akkor rakhatsz fel, ha szabadonfutós lesz. Ha örökhajtós, akkor a pedál visszatartásakor, elõször nem a kereket fogod fékezni, hanem a láncfeszítõt b*szod bele a láncvillába. Szóval rugós láncfeszítõ fixin nem pálya.
Pontosan milyen az a papucs? ha nem teljesen függõleges, akkor jó lehet, az áttételtõl függõen. Próbáld bele azt az áttételt láncostul, amit használni akarsz. Ha egy kis elõre-hátra mozgástér van a papucsban, akkor vmilyen áttétel bizti mûködni fog, legalább félláncszemmel (keress rá a SS topicban, kitárgyaltuk már).
#4979
Posted 2005. August 24. - 11:31
Amúgy most kicsit nézegettem a másik topicban kitett schwinn egysebességesedet,azon is volt vmi emlegetett hegesztés?
#4980
Posted 2005. August 24. - 11:25
Sajnálnám szétszedetni a drótszamár vázát. Azt hittem ez egy olyan átalakítás,ahonnan bármikor vissza lehet térni az egyetlen outi vázamhoz... Akkor kicsit csúnyább megoldásként ugye,de lehetséges az,hogy pályagy bele a mostani outi-s vázba és egy láncfeszítõt felszerelni?