A fogaskerék ügy úgy áll,hogy elõszõr 1 fogaskereket meg kéne mutatnom apumnak.Vastagság,keménység alapján tudná megmondani mennyibe kerülne 1 db fogaskerék megmunkálása.Addig nem tud mondani összeget,míg nem látja.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
Started by
Bitecus
, 2002. February 02. 20:12
#4101
Posted 2006. October 31. - 11:31
"Hogy soha többet ne fordulhasson elõ veled,hogy egy kapcsolatban elfogy a színes ceruzád! ":)
#4102
Posted 2006. October 31. - 11:20
Én is érdeklõdnék, mert az az integetés azt akarta ám jelenteni, hogy én is csatlakoznék!lánckerékfúrás project hogy áll?
#4103
Posted 2006. October 31. - 09:38
hát, ha 19 vagy 20 fogas Shimano DX vagy Novatech BMX lánckereket fel tud kapni útközben arra vevõ lennék, de szerintem nem csak én
lánckerékfúrás project hogy áll?
lánckerékfúrás project hogy áll?
#4104
Posted 2006. October 30. - 17:55
Úgy néz ki, nov 6-án jön bépére egy amerikai fórumtárs csaj, ráadásul New Yorkból. Szal ha vkinek (veterén fórumos fixisek közül) kell olyan cucc, ami ott bótban kapható, itt meg nem, az sírjon. DA fogaskerék, láncfeszítõ, ilyesmi. Agyat is talán elhoz ha nagyon kell, nemtom.
#4105
Posted 2006. October 30. - 17:22
Csak most láttam, hogy már volt szó errõl a boltról, én kb két éve vettem náluk, azóta úgy tûnik, átalakult a bmx szabvány.
A hét vége fele majd lemérem, akkor jutok a közelébe.
A hét vége fele majd lemérem, akkor jutok a közelébe.
#4106
Posted 2006. October 27. - 16:55
És van még?
Edit: az ugyanaz a bolt ahol azt mondták h nem létezik. Sajnálom szegény BMXeseket. Szánalmas az a hely. Legutóbb egy BMX racsnit se tudtak nekem levenni, sem adni egy szerszámot.
Milyen vastag pontosan? Nekiugranál egy tolómérõvel?
1ébként nagy nap ez a mai. Behúztam az elsõ hátra körömet a szokásossal ellentétes irányba:) Sõt, többet is, de csak egy volt aminek a végén se tettem le a patám. Rendes irányba meg már bekattintva nyomom. Lehet hogy még idén jön a nyolcas?
Edit: az ugyanaz a bolt ahol azt mondták h nem létezik. Sajnálom szegény BMXeseket. Szánalmas az a hely. Legutóbb egy BMX racsnit se tudtak nekem levenni, sem adni egy szerszámot.
Milyen vastag pontosan? Nekiugranál egy tolómérõvel?
1ébként nagy nap ez a mai. Behúztam az elsõ hátra körömet a szokásossal ellentétes irányba:) Sõt, többet is, de csak egy volt aminek a végén se tettem le a patám. Rendes irányba meg már bekattintva nyomom. Lehet hogy még idén jön a nyolcas?
#4107
Posted 2006. October 27. - 16:13
Én kaptam 16-os, széles fogaskereket a Velvártban, 2.000-ért. (Az Almássy tériben egész pontosan).
#4108
Posted 2006. October 27. - 15:52
Pedig nekem van 44-es! És Magyarországon tartom. 46, 49 is. A két utóbbi cseh, a 44 nem tudom de majd megnézem.
A Városmajorban adta Lajos pár éve. Nem emlékszem pontosan, de talán bartelban cseréltük egy kommersz 42-es shimanoval.
Mondjuk vékonyláncos. De az ebay-en lehet kapni vastagot is.
A Városmajorban adta Lajos pár éve. Nem emlékszem pontosan, de talán bartelban cseréltük egy kommersz 42-es shimanoval.
Mondjuk vékonyláncos. De az ebay-en lehet kapni vastagot is.
#4109
Posted 2006. October 27. - 15:04
az nem baj ha ha a belso furat nagyobb
ha meg van huzva a csavar akkor meg kell fognia.
ha meg van huzva a csavar akkor meg kell fognia.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#4110
Posted 2006. October 27. - 08:14
Hidd el, nincs az országban 44es tányér 130 lyukkörrel. Hiába az a sh oúti szabvány, a nagytányérok 48-54 közt vannak, a kicsik meg 39 és az alatt. Gebhardtot sem tudtak szerezni, de az is 6 rugó.
A Miche quickchange sztem 100% hogy nem jó, mert nincs benne elég anyag a fúráshoz. Belül kiérne belõle a lyuk.
A Miche quickchange sztem 100% hogy nem jó, mert nincs benne elég anyag a fúráshoz. Belül kiérne belõle a lyuk.
#4111
Posted 2006. October 26. - 22:07
130-as karra a legkönnyebb tányért szerezni, merthogy az a Shimano standard. Dehát te is ismered egyik kedvencünket, a Kerékvárt, ahol régi Campa méretû Gebhardt tányért húztak elõ nekem a fiókból, mint a bûvész a nyulat a kalapból...
Jó keskeny lánc: KMC piskótaszemes, van keskenyben is (asszem 610-es a kódszáma), ugyanannyiba kerül, mint a vastag (2eFt alatt). De ha valamiért ragaszkodsz a PC1-hez, azt is ráteheted.
Külföld: valakinek idõbõl van több (meg energiából), valakinek meg pénzbõl (relatíve).
Az a helyzet, hogy az itthoni szükségmegoldásokkal sok bajom volt (biztosan jórészt azért, mert nem értek hozzá, nem érdekel stb), ellenben amiért kifizettem a "márkás" felárat (például DA lánckerék, Miche agy, Gebhardt tányér), azokkal semmi gondom nem volt, összeraktam és mûködik, minden varázslás nélkül. Lehet, hogy nem kunszt, de engem a kerékpár leginkább onnantól érdekel, hogy össze van rakva, és menni lehet vele :-)
(és végül: hol sznobuljon az ember, ha nem a bikkmakk szaktopikban? :-)))
Jó keskeny lánc: KMC piskótaszemes, van keskenyben is (asszem 610-es a kódszáma), ugyanannyiba kerül, mint a vastag (2eFt alatt). De ha valamiért ragaszkodsz a PC1-hez, azt is ráteheted.
Külföld: valakinek idõbõl van több (meg energiából), valakinek meg pénzbõl (relatíve).
Az a helyzet, hogy az itthoni szükségmegoldásokkal sok bajom volt (biztosan jórészt azért, mert nem értek hozzá, nem érdekel stb), ellenben amiért kifizettem a "márkás" felárat (például DA lánckerék, Miche agy, Gebhardt tányér), azokkal semmi gondom nem volt, összeraktam és mûködik, minden varázslás nélkül. Lehet, hogy nem kunszt, de engem a kerékpár leginkább onnantól érdekel, hogy össze van rakva, és menni lehet vele :-)
(és végül: hol sznobuljon az ember, ha nem a bikkmakk szaktopikban? :-)))
#4112
Posted 2006. October 26. - 21:47
Hmmm. Mintha Laklóth Pali olyan Quick Change Michet mutogatott volna amilyet (has)Pókember linkelt, de nem vagyok bizti benne. Arról nem kellene leszedni semmit csak fúrni...
#4113
Posted 2006. October 26. - 21:42
Jó, és ha nekem egy 130 lyukkörû oúti karom van, és a 44es tányér rajta 1/8os? És 6000 HUF alatt nemigen lehet 3/32t szerezni? Sõt, esetleg 10000 alatt sem, vagy egyáltalán nem. Persze még az is lehet h csinálok új tányért a B+ hajtókarból, az meg keskeny. De jó keskeny lánc sztem úgysincs itthon, pláne 1200ért szal tök marhaság rendszert váltani.1/8-asnak értelmét nem nagyon látom, sokkal könnyebb minõségi 3/32-es alkatrészekhez hozzájutni...
Mi is tudjuk, h vannak minõségi alkatrészek külföldön kurva drágán. Az nem kunszt. A mûvészet itthon találni minõségi alkatrészt, olcsón:D
1ébként meggyõzõdésem h fogaskeréknék egy szint fölött totál mindegy a minõség. Ha nem zajos és nem olyan puha anyagból van ami szétfolyik, akkor örök élet. Utána meg 1000 Ft cserélni, na bumm.
#4114
Posted 2006. October 26. - 21:19
Lánckerék:
- kazettás: létezik természetesen minõségi, CNC-zett fajta, most hirtelen ezt tudom mutatni:
http://www.on-one.co...osition=238:238
1/8-asnak értelmét nem nagyon látom, sokkal könnyebb minõségi 3/32-es alkatrészekhez hozzájutni...
- menetesbõl sznob választék:
http://sheldonbrown....-sprockets.html
azt mondják a sznobok, hogy a minõségi sorrend a következõ:
1. Phil Wood (40 dolcsi, kb. 9e Ft!), persze csakis Phil Wood agyra :-)
2. EAI
3. a többi, nagyjából egy szinten, pl. Shimano Dura-Ace, Miche (itthon ezekhez lehet hébe-hóba hozzájutni), Surly.
Namost ez utóbbiak kerülnek 4-5 ezer forintba, nem 400-ba :-)
Hogy megéri-e, még nem tudom, nekem két bringámon van DA kerék, egy éve sincs, hogy futnak, párezer kilométerrel, még el sem kezdtek bekopni :-) Majd 5-6 év múlva vegyük elõ újra a témát.
A "noname" 400Ft-os lánckeréken persze hamar meglátszik a kopás, de ha nem gyûri le az ember a láncot túl sokszor (nekem két ilyen lánckerekem hámozódott meg láncleesés miatt, még ultrakezdõ koromban), szerintem az is sokáig bírja. Esetleg a menettel lehet gond, B+ agynál komolyabbra nem raknám ezt a fajtát.
- kazettás: létezik természetesen minõségi, CNC-zett fajta, most hirtelen ezt tudom mutatni:
http://www.on-one.co...osition=238:238
1/8-asnak értelmét nem nagyon látom, sokkal könnyebb minõségi 3/32-es alkatrészekhez hozzájutni...
- menetesbõl sznob választék:
http://sheldonbrown....-sprockets.html
azt mondják a sznobok, hogy a minõségi sorrend a következõ:
1. Phil Wood (40 dolcsi, kb. 9e Ft!), persze csakis Phil Wood agyra :-)
2. EAI
3. a többi, nagyjából egy szinten, pl. Shimano Dura-Ace, Miche (itthon ezekhez lehet hébe-hóba hozzájutni), Surly.
Namost ez utóbbiak kerülnek 4-5 ezer forintba, nem 400-ba :-)
Hogy megéri-e, még nem tudom, nekem két bringámon van DA kerék, egy éve sincs, hogy futnak, párezer kilométerrel, még el sem kezdtek bekopni :-) Majd 5-6 év múlva vegyük elõ újra a témát.
A "noname" 400Ft-os lánckeréken persze hamar meglátszik a kopás, de ha nem gyûri le az ember a láncot túl sokszor (nekem két ilyen lánckerekem hámozódott meg láncleesés miatt, még ultrakezdõ koromban), szerintem az is sokáig bírja. Esetleg a menettel lehet gond, B+ agynál komolyabbra nem raknám ezt a fajtát.
#4115
Posted 2006. October 26. - 21:10
Gõzöm nincs mivel csinálják, sztem esztergával nem lehet/érdemes fúrni. Nyilván van ott olyan gép is, amivel le lehet kapni azt a peremet, de akkor majdnem 2x annyi meló. De a hmmm arra utalt, h meg kéne kérdezni tõle.
#4116
Posted 2006. October 26. - 21:04
Gondolom ha szaki már amúgyis befogta az esztergába nem nagy kaland lekapnia onnan azt a kis anyagot.Tervben van egy közös fogaskerék-fúrási akció szaki bevonásával.
#4117
Posted 2006. October 26. - 21:01
De, csak arról le kéne kapni a peremet, ami undorító egy meló. Én tudom, kettõt már csináltam. És azok fos anyagból is voltak, én meg akkor már edzettet akarok, ha cserélem a DX-et... Azt egy kínszenvedés lenne megcsinálni. Persze ha vkivel meg tudnám csináltatni géppel... hmmmm
#4118
Posted 2006. October 26. - 20:47
Lehet hogy hülyeséget kérdezek, de szerintem már megszoktátok ezekbõl nem lehet jót találni?(Ha vki szerez nekem egy minõségi 1/8" 16t fogaskereket, örök hála. Lehetõleg kazettásat. Nem is tudom gyártanak-e olyat.)
http://hercehurca.hu/node/67
Persze nem kazettás.
#4119
Posted 2006. October 26. - 20:14
Egy 17es fogaskereket én is elhoztam a Luongóból hogy legyen a háznál:) Ránézésre a Shimano DX-el azonos, de nincs beleütve a Sh név. Sztem uabban a gyárban készült. Utolsó volt, Luongót ne zaklassátok a témával. Ha vkinek kell, privi.
Megj.: a DX is meg ez is 2,3mm széles, szóval nem az 1/8 vastag lánchoz való mint amilyenek a BMX láncok meg a PC-1. Mondjuk én azzal használom, nincs is vele baj, de jobb lenne találni 1/8" fogaskereket. Ez 3/32. (Ha vki szerez nekem egy minõségi 1/8" 16t fogaskereket, örök hála. Lehetõleg kazettásat. Nem is tudom gyártanak-e olyat.)
Voti: ott a középsõn láncemelõ rámpa van. Talán egy 8 seb kazettából való? Mondjuk attól még jó, csak alacsonyabbak is a fogai szal könnyebben ledobja a láncot ha nincs eléggé megfeszítve.
Én javarészt kézifékkel járok, csak a kis sebesség-korrekciókat csinálom lábbal (de azt viszont sokkal jobb is lábbal csinálni valahogy). Mag majd télen jobb lesz a motorfék csúszós úton. Akkor fékkart csak módjával...
Piros lámpánál szinte mindig fékezek, bár ellentartok is közben. Mondjuk mostanában egyre többet motorfékezek, sõt elkezdtem a csíkhúzgálást is gyakorolni. (20 euró volt a gumi darabja, szal mérges is vok magamra miatta...)
De ha megnézed a futárokat, a fixisek kb 2/3-a fék nélkül mászkál. Van aki nem érzi a hiányát.
Megj.: a DX is meg ez is 2,3mm széles, szóval nem az 1/8 vastag lánchoz való mint amilyenek a BMX láncok meg a PC-1. Mondjuk én azzal használom, nincs is vele baj, de jobb lenne találni 1/8" fogaskereket. Ez 3/32. (Ha vki szerez nekem egy minõségi 1/8" 16t fogaskereket, örök hála. Lehetõleg kazettásat. Nem is tudom gyártanak-e olyat.)
Voti: ott a középsõn láncemelõ rámpa van. Talán egy 8 seb kazettából való? Mondjuk attól még jó, csak alacsonyabbak is a fogai szal könnyebben ledobja a láncot ha nincs eléggé megfeszítve.
Én javarészt kézifékkel járok, csak a kis sebesség-korrekciókat csinálom lábbal (de azt viszont sokkal jobb is lábbal csinálni valahogy). Mag majd télen jobb lesz a motorfék csúszós úton. Akkor fékkart csak módjával...
Piros lámpánál szinte mindig fékezek, bár ellentartok is közben. Mondjuk mostanában egyre többet motorfékezek, sõt elkezdtem a csíkhúzgálást is gyakorolni. (20 euró volt a gumi darabja, szal mérges is vok magamra miatta...)
De ha megnézed a futárokat, a fixisek kb 2/3-a fék nélkül mászkál. Van aki nem érzi a hiányát.