Értsd jól, nem ejtõpapucsos, hanem vízszintes, rövid, országúti; és nem láncfeszítõ, hanem ilyen, na...ejtõpapucshoz fixi láncfeszítõvel?
nekem ez magas.
Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#301
Posted 2011. January 03. - 22:49
You can never have "enough" bikes.
#302
Posted 2011. January 03. - 22:23
#303
Posted 2011. January 03. - 22:08
Én biztosan nem cserélném ki arra a vastelepes lemezpapucsra amiröl korábban írtál. Ha valami szép kovácsolt cucc lenne akkor talán. Így inkább félláncszemes láncot használnék, vagy játszanék az áttételekkel, hogy kijöjjön a hossz.
Igazad lehet. Szép a papucs is, a hegesztése is, a váltófület meg úgyis szépen levágom.
Még két kérdés:
-Szerintetek a láncfeszítõt hogy tudnám megoldani rá? Nélküle is meg tudom oldani a beállítást, de azért azzal gyorsabb és pontosabb lenne.
-Létezhet-e olyan 2.8 (42/15) közeli áttétel, ahol nem tudom megoldani a félláncszem berakás/kivétellel belõni a lánchosszt? Hasonlókat fogok mindig használni. Most 42/15 és 1 db félláncszem jól mûködik. A láncvilla eléggé rövid.
Kösz
You can never have "enough" bikes.
#304
Posted 2011. January 03. - 14:35
én nehéz vagyok és fosok a kormányra nehezedni....félek hogy eltörik
Cavendish szériás Pro kormányt meg stucnit dobj fel, azzal letörést is lehet ugrani
#305
Posted 2011. January 03. - 13:11
#306
Posted 2011. January 03. - 12:29
A skidelésrõl valami leírást tudnátok linkelni?
Macaframa trailer
Ezt és az ehhez hasonló videókat érdemes tanulmányozni.
De ami fontos az a tehermentesített hátsókerék (megfelelõ testtartás) és valami pedálkötés használata.
#307
Posted 2011. January 03. - 12:10
#308
Posted 2011. January 03. - 12:09
Nem hiszem, hogy egy vékony keréknél érne valamit. A lötty a szúrásos defekteket tömíti, és amíg ez megtörténik, némi levegõ is távozik a belsõbõl. Viszont míg montinál általában 4 bar már elég nagy nyomás, én pl 2,5-tel megyek, max 3-mal, egy országútiban van 8-10 bar, ez a legkissebb lyukon is iszonyatos sebességgel távozik. Vagyis lehet hogy tömítené a lyukat, de ezután esélyes, hogy akkora lenne a nyomásveszteség, hogy fel is ütnéd-az ellen pedig nem jó semmilyen lötty.Akkor inkább már egy defektvédõ szalag, az még olcsóbb is, tömegre pedig kb ugyanannyi.
Igaz, jogos. Nekem amúgy belenyomták mert sok defektet kaptam, de valszeg a szalag miatt volt, és azóta kurva nehéz a kerék és most megnéztem hogy ahogy a folyadék áramlik bent így olyan ha üresen pörgetem a kereket mintha 8-as lenne benne.
#309
Posted 2011. January 03. - 11:59
Viszont nekem is van egy kérdésem a többiekhez: Van egy nagyon f@sz@ országúti vázam "Short Horizontal Dropout"-tal. Nagyon bevált, és szép kis váz. Most szeretném átfényeztetni, de még mindig nem tudtam eldönteni; kicseréltessem-e a papucsokat, régi 28"os bringából mentett papucsokra.
Aki hegesztené, nem vázépítõ, viszont nagyon jó szaki, már másik vázban is cserélt papucsokat és tökéletesen bírta.
Ezen a vázon így nehéz volt a lánchosszt belõni, be is kellett egy félláncszemet raknom, hogy jó legyen...
Nos, mit javasoltok?
Én biztosan nem cserélném ki arra a vastelepes lemezpapucsra amiröl korábban írtál. Ha valami szép kovácsolt cucc lenne akkor talán. Így inkább félláncszemes láncot használnék, vagy játszanék az áttételekkel, hogy kijöjjön a hossz.
#310
Posted 2011. January 03. - 11:49
Egyébként itt a donor: Picasa Web Albums - szakalpeter - Kettler Puma ...
tiszta alu, kb 9 kg az egész és ezer éves. Átpapucsoltatni nem szeretnék, low budget...
Pörgõs áttétel, szarvkormány és megküldeni itt az Alföldön. Ez a terv. (az elsõ évben a fékek maradnak :-) )Csak legyen már jó idõ.
formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan mondat,
mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható.
#311
Posted 2011. January 03. - 11:21
Mesterek!
Mi az igazság: függõleges papuccsal -ha így hívják- (vertical dropout) egyáltalán nem lehet fixit építeni, mert kiesik a kerék az elsõ skidelésénél, vagy lehet, de csak bizonyos áttételekkel, mert nem lehet finomállítani a lánchosszt?
(Karesz: ez a tervem a cruiser után ;-))
Grat a döntéshez, de óvatosan a skiddel azé'!
MaTT jól mondja, igaza van mindkét megállapításával.
Viszont nekem is van egy kérdésem a többiekhez: Van egy nagyon f@sz@ országúti vázam "Short Horizontal Dropout"-tal. Nagyon bevált, és szép kis váz. Most szeretném átfényeztetni, de még mindig nem tudtam eldönteni; kicseréltessem-e a papucsokat, régi 28"os bringából mentett papucsokra.
Aki hegesztené, nem vázépítõ, viszont nagyon jó szaki, már másik vázban is cserélt papucsokat és tökéletesen bírta.
Ezen a vázon így nehéz volt a lánchosszt belõni, be is kellett egy félláncszemet raknom, hogy jó legyen...
Nos, mit javasoltok?
You can never have "enough" bikes.
#312
Posted 2011. January 02. - 22:01
#313
Posted 2011. January 02. - 21:55
viszont az, hogy nem tudod állítani a láncfeszességet, az mindenéppen gond lesz. lehet, hogy egy bizonyos áttételnél vadi új lánccal pont ki fog jönni a lánchossz, de ahogy kopik a lánc lazulni fog...
#314
Posted 2011. January 02. - 21:44
Mi az igazság: függõleges papuccsal -ha így hívják- (vertical dropout) egyáltalán nem lehet fixit építeni, mert kiesik a kerék az elsõ skidelésénél, vagy lehet, de csak bizonyos áttételekkel, mert nem lehet finomállítani a lánchosszt?
(Karesz: ez a tervem a cruiser után ;-))
formális-axiomatikus elméletben megfogalmazható olyan mondat,
mely se nem bizonyítható, se nem cáfolható.
#315
Posted 2011. January 02. - 21:40
http://skidmark.blog.hu/
"Ostobákkal ne bocsátkozz konfliktusba,mert lesüllyedsz az õ szintjükre és legyõznek a rutinjukkal."
#316
Posted 2011. January 02. - 21:27
#317
Posted 2010. December 31. - 11:05
a szépségért szenvedni kell
Bakker, én még sosem mértem láncvonalat, és a mostani bringámon is csak szemre jött ki, és kívül van a tányér...
BÚÉK
You can never have "enough" bikes.
#318
Posted 2010. December 31. - 08:11
#319
Posted 2010. December 31. - 02:08
(Nagyon nem akarom a Sugino karon a belsõ vállra tenni a rohadt szép eloxált lánctányért... Az többé-kevésbé megoldaná a kérdést, de ronda...)
#320
Posted 2010. December 31. - 00:10
Olaszmenetes átalakított outi váz, Sugino Messenger hajtókar, Yobi pálya agy. 43,5-es láncvonal kéne. A legjobb amit sikerült összehozni az 46-os, és ez már 103-as monoblokkal. (Direkt hozattam Németországból, mert itthon nem volt olaszmenetes 103-as.)
Már ott tartok hogy kéne nézni egy jobb hajtókart, ami rendes fixire való egyoldalas, nem ilyen duplavállas... Viszont 130-as tányérhoz való kéne.