Jelentkezz be Regisztrálj
Örökhajtós bicó építése, de hogyan?
#2021
Posted 2009. July 08. - 13:29
Lenne egy buta problémám: kb 1 hete használok fixit, minden megy rendben, (városban használom, szal nem divatból) tetszik a lopásgátlója', nah de a gumikkal nem vagyok tisztában. Rosszak az utak, az nyilvánvaló, a gumik 622 23 elöl valami Schwalbe( puncture protkóval), hátul 622 23 cst és minden nap van hátul egy defektem nincs tüske\szög a gumiban, küllökkel, felniszalaggal minden rendben, a cst (crazy vagy valami Cr...) gumi elég szxx, a belsö noname, szelep ok, csak a nyomást nemtom hogy mennyinek kéne lennie (elég alacsonyan volt használva, biztos ez a gond, de igazából nem tudom mostmár mihez kezdjek) nincs nyomásmérõm, kb közepesre volt fújva (kézzel még be lehet nyomni) Ez a bibi? Mennyit fujjak bele? 6bar min? -ami azt jelenti kb, hogy olyan kemény, hogy kézzel már nem hurkázható'? (80kg kb, kátyús út, Bplusz kerék) esetleg Új külsõ hátra? Köszi z.
#2022
Posted 2009. July 08. - 00:11
#2023
Posted 2009. July 07. - 22:31
Annyira volt koprodukció, hogy vittem a terveket, meg az anyagokat, a nagyinak meg van varrógépe, és nem fél használni;)
Miért is kell koton a felsõcsõre? Csajokat szállítani, vagy ez olyan divatfixi dolog?
Divatfixi dolog tutira. Láttam már bringákon és megtetszett. Nekem eléggé le is van kopva a felsõ csõ, szóval legalább takarja, meg a bovdenvezetõ szemeket is elfedi. Ezentúl bátran nekitámasztom bárminek, a szivacs megvédi. Jó még vállon cipelés esetére is, illetve ha úgy állsz a bicó mellett, hogy a vázon támasztod ki a segged. Ezen kívül ügyetlen fiúk félfiasságát is megvédheti, akik masszív fékezéskor lecsúsznak az ülésrõl. Mondjuk nekem PONT emiatt NEM kellett...
A csajokat meg úgy kell elzavarni a bicaj körül, szóval inkább jöjjenek a sajátjukon:P
Apropó!
Holnap valaki jön a Millire Vasló kupára? Még nem volt szerencsém a jó öreg velodromhoz, de ez jó alkalom lenne megtekinteni!
Írjatok, mert eddig egyedül mennék...
#2024
Posted 2009. July 07. - 22:11
Would you, Quintus? Would I?
#2025
Posted 2009. July 07. - 22:04
#2026
Posted 2009. July 07. - 21:42
Dupla vászon, szóval kifordítható, ha az egyik oldal már nagyon koszos lenne. 30 mm széles tépõzárral, 15-ös átmérõjû csõre készült, 36 cm hosszú.
Hátt...most elsõre ilyen anyagot találtam, ha valakinek van ötlete, hogy hol lehetne vagány mintákat beszerezni, szívesen fogadom!
#2027
Posted 2009. July 07. - 19:01
#2028
Posted 2009. July 07. - 18:01
Hol,milyen standon voltak ezek a Csepelek?
(nagykerben?)
#2029
Posted 2009. July 06. - 21:06
igy felvetõdik egy kérdés, érdemes- (olcsóbb e) velo solo alkatrészeket venni ha van rá lehetõségem és hazahozni?
#2030
Posted 2009. July 06. - 13:44
#2031
Posted 2009. July 05. - 21:20
sajna nem volt nálam fotómasina, de megkértem havert aki másnap is ment hogy csináljon képet. remélem nem felejti el.
amúgy azt mondta a srác a standon, hogy kb 150 körül lesz kompletten full színes miche cuccokkal, de lesz valami alap verzió 80 körül is és külön vázat is lehet majd kapni.
#2032
Posted 2009. July 05. - 13:14
Faja gép, gratula !Új Miche primato monoblokk, fehér rubino elkopott szóval felraktam hátra az elsõt, elõre meg találtam occsón zaffirot. szétfaralni jó lesz azis, aztán meg majd valószínû sárga gumma lesz elõl, hátul meg fekete. elkészült a szupersexy wannabe vázvédõ is kormányból faragtam kicsit.
ja meg kimostam a láncot. benzinben. hiba volt. evidens de én nem gondoltam rá hogy leszedi a festéket :/ szóval festett láncot benzinben sose.
és kuva jól néznek ki az új csepel fixik!
tegnap VOLT alkalmam kipróbálni egy goldsprint erejéig az egyiket.
Más: Megtennéd, hogy linkelsz valamit a Csepel fixirõl, nekem még nem sikerült találnom róla semmit .
Köszi
You can never have "enough" bikes.
#2033
Posted 2009. July 05. - 09:38
a nyár folyamán szeretnék összerakni magamnak egy bicót, de mivel még sose foglalkoztam ilyesmivel, olyasvalakit keresek aki budapesti otthon van a témában és lenne elég türelme hogy elmagyarázza az alapokat meg kicsit okosítson az építés terén.
van már konkrét elképzelésem de ez mind csak külsõségekre értendõ.. gondolkodtam az itteni eladó bicajokon is de ha veszek egyet akkor sose értem meg az építés lényegét és gondolom ki lehet hozni 60-70E körül saját magamnak megépítve is
elõre is köszi a bátor jelentkezõnek(:
üdv
M
#2034
Posted 2009. July 05. - 00:11
arra a csepel fixire gondolsz, ami a honlapon van? faszán néz ki, de az ára nem kevés.
amúgy kösz a q faktorral kapcsolatban az okosítást
#2035
Posted 2009. July 04. - 17:45
ja meg kimostam a láncot. benzinben. hiba volt. evidens de én nem gondoltam rá hogy leszedi a festéket :/ szóval festett láncot benzinben sose.
és kuva jól néznek ki az új csepel fixik!
tegnap VOLT alkalmam kipróbálni egy goldsprint erejéig az egyiket.
#2036
Posted 2009. July 04. - 11:44
.
ha nem kérdezek hülyeséget, mi az a q faktor?
Hogy mennyire kell terpeszben hajtani.
http://en.wikipedia....actor_(Bicycles)
http://www.sheldonbr...om/gloss_q.html
#2037
Posted 2009. July 04. - 00:03
nem hiszem hogy olcsóbban meg lehet úszni házilag, mintha megvennéd a gyári készletet. viszont nehéz lesz és csúnya, meg nem bírod majd hajtani.
szerintem nem kell sokat várni a színes szíjra sem, lesz abból még szivárványos, flouoreszkálós, meg flitteres is, lefogadom
nem tudom az árakat, hogy meg lehetne-e úszni házilag olcsóbban, de szerintem sinncs tényleg nincs semmi elõnye, egyelõre a lánchajtás a legjobb.
ha nem kérdezek hülyeséget, mi az a q faktor?
#2038
Posted 2009. July 03. - 23:31
Elmletileg jó lehet köépre fûzve is, de gyakorlatilag nagyon kicsi rá az esély. Esetleg, ha van készleten sok méretû középcsapágyad és többféle hajtómûved. De a láncvonal belövése így a legbonyolultabb és legköltségesebb. Lõdd be a láncvonalat a hátsó tengely hézagolásával, aztán fûzesd be. Persze, ez még mindíg nem biztosítja, hogy a kereked a vázadhoz középre lesz fûzve. Ahhoz a vázat is vinned kellene.monti elsõ tárcsás agyból szeretnék kereket füzetni fixihez, azt csak simán középre jó ha befûzik, vagy elõtte a lánc vonalat meg a távtartókat rakjam fel és úgy vigyem el füzetni?
Hmm, mVik lelõtte a lényeget, számból vette ki a szókat...
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#2039
Posted 2009. July 03. - 23:29
ez esetben a hátsó lánckerék középsíkjának távolsága a váz középvonalától egy fix érték, nem lehet eltolni, ez egyértelmû.
Így ilyen esetben a teljesen egyenes láncvonal érdekében az elsõ lánctányért kell beállítani a hátsóhoz képest, úgy hogy pontosan (+-1mm) egy síkban legyenek. Ha szerencséd van, egybõl jó lesz. A valóságban igazítani kell valamit. Ezt lehet más tengelyhosszúságú középcsapágy beépítésével, vagy egyszerûbb a lánctányér pozíciójának változtatásával a hajtómûvön. A régi outi hajtómûveken is két helyre lehet tenni a lánctányért, illetve ezeken belül alátétezéssel lehet még módosítani a dolgon, a lánctányér csavarok alatt.
Szóval legelõször célszerû kiszámolni a láncvonalat hátul, majd elöl is, és látni fogod, hogy elöl merre kell eltolnod a lánctányért. Ehhez segítség:
http://www.sheldonbr.../chainline.html
Ha középre húzott hátsó felnivel sehogy sem tudod kihozni az egyenes láncvonalat (nekem nem volt nehéz, 120-as hátsó agy esetén csak a hajtómû belsõ oldalára kellett tennem a lánctányért), akkor jöhet szóba a hátsó agy hézagolása és a félre fûzés. Ez esetben mindenképp vázzal együtt vidd a kereket a szervízbe!
De leginkább nézd meg ezeket a videókat, és fûzd, majd centrírozd magad!
http://www.ehow.com/...l-building.html
Ez alapján fûztem, majd centríroztam 4 kereket, teljesen jók lettek! Igaz még csak 3hete futnak, de szervíznek is megmutattam, csak hümmögtek, javítani nem sokat javítottak rajta...
Hogy minek középre fûzni a hátsót is, ha csak macera, ha nem jön ki a láncvonal?
Sokkal szebb:) Valamivel strapabíróbb is. És baromi elegáns, szép, szimmetrikus és egyszerû, mint a fixi maga.
Nem tudom elsõ tárcsás agynál mennyire lesz nehéz ezt elérni (mivel 100-as a papucstávja), de nem tûnik reménytelennek, sõt!
Update:
Jah!
Tárcsás elsõ agynál, még olyan lehetõséged is van, hogy a hátsó lánckereket alátétezed a csavaroknál, ezzel kifelé tolva azt!