Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#9741
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

http://road.cc/conte...b’twin-alur-700

Egész kellemesek a formák, az ár, a felszereltség, de ezt a mattfekete gyásztengert el kéne már felejteni. Nem is tudom, miért jött divatba. A francia nemzeti színek is teljesen jól mutatnak egy kerékpáron, vagy az áruházlánc kék-fehérje. A hátsó fék mondjuk maradjon a támvillákon szerintem, konzervatív vagyok ^^

 

Nekem nagyon tetszik úgy ahogy van, elegáns, minimalista álom. Inkább a hamis retrocitások és a vakító sárgák, zöldek, lilák szúrják a szemem :) Aztán lehet vitázni hogy mennyire praktikus (sárhányók/hátsó fék).

 

 

Nagyon amatőr egy ilyen baleset, vagy megeshet? 

 

 

A városban majdnem naponta majdnem, de egyszer konkrétan is megesett velem. Leelőz a kocsi, pár méterrel arrébb megáll, de úgy hogy hagy elég helyet hogy el tudjak mellette haladni jobbról, aztán az utasa rámnyitja az ajtót :o Szerencsére télikabátban voltam és városi biciklin, nem tempózva, így csak lepattantam az ajtójáról neki egy fának (félvállról vettem, hah). Nyekkent rendesen, a fa is. Miközben :blink:-tam kiszállt az utas és eltünt, a vezető meg szó nélkül elhajtott. Lehet hogy naívitás de szeretem úgy elképzelni hogy miközben aléltan feküdtem a vezető legalább rám nézett, "jó, még próbál lélegezni". Ezt is lehet úgy felfogni hogy szerencsém volt..

 

Viszont én is megcsináltam, nem néztem körül és utasként a mikrobuszból piros lámpánál rányitottam a mellette levő kerékpárútra, ugyanúgy lepattant róla egy városi biciklista, el is esett. Szerencsére fékezett a piros miatt, nem történt semmi sérülés/kár, csak a kormányát kapta el az ajtó széle. Mondanom se kell majdnem szörnyet haltam, kiugrottam és mint egy idióta szabadkoztam, szörnyű érzés volt.

 

Olyanoktól eltekintve hogy milyen a társadalom éppeni világtól-elzárkózottsági-szintje mert-nyomogatom-a-f*bukot sajnos ilyenekre figyelni a legtöbb esetben tapasztalat kérdése, viszont hogy hogy állsz hozzá ha ilyesmit okozol az már neveléstől függ. Órákig lehet szidni azokat akik nem néznek a lábuk alá (bicikliút, a járda fél méterrel arrébb!), vagy nem néznek körül amikor átkelnek, de amikor eléd állnak a bicikliútra a lámpánál, főleg ha elkezdenek rikácsolni amikor csengetsz, az megint más tészta  <_<



#9742
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Nekem a trekking belsőkbe került trutyi, idáig 1 defektem volt, egy kis üvegszilánk (innen is üdvözlöm azokat a szerencsétlen idiótákat, akiknek ez a legnagyobb szórakozásuk, hogy bringaúton üveget törnek). Összesen annyit ért a dolog, hogy minden tiszta fehér trutyi lett a bringán, de nem fogta meg azt a kb 2mm-es vágást. Pedig a leírás szerint 3mm-es vágásig ok cucc.

 

Pedig nagy reményeket fűztem a dologhoz..

 

Van még 9dl lötyim, ha valakinek kell, jutányos áron továbbadom. Én ezek után maradok a pótbelsőnél inkább, pedig eredetileg a montiba is terveztem haználni.

Lehet hogy tubeless rendszeren jobban használható ez a lötyi, nemtudom..

Nem inkább luk átmérőig, vágást nem tudja foltozni, az szét nyílik.



#9743
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

"

Azh nyi. Vicces volt múlt nyáron, hogy a srác, akivel együtt tekertem sokszor, három alkalommal is kapott defektet a közös edzések során, de "elmondása szerint" mikor szólóban ment, akkor is sikerült többet összeszednie. Egyszer tényleg csak telefonos begyűjtéssel ért haza. :D   "   én is jártam már hasonlóan,hárman edzettünk és három defektet kaptam  5 km alatt,persze mindenkinél csak egy belső volt ezért telefonos segittség és egy óra múlva ott volt az autó, persze csak 50km-re voltam otthonról .   



#9744
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Ez jó bolt lenne? Vagy már öreg? http://apro.bikemag....os-l215037.html

Vagy ez? http://apro.bikemag....es-l214118.html


eddie1978 módosította - 2014. február 27. - 21:13


#9745
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

azért pumpát vagy patront is vinni kell,kivéve ha trombitás az illető :D

Azh nyi. Vicces volt múlt nyáron, hogy a srác, akivel együtt tekertem sokszor, három alkalommal is kapott defektet a közös edzések során, de "elmondása szerint" mikor szólóban ment, akkor is sikerült többet összeszednie. Egyszer tényleg csak telefonos begyűjtéssel ért haza. :D

 

Nekem meg országúton totálisan defektmentes volt eddig az életem, bár városban azért már négynél járok (trekking, sajnos a 37-es külsőbe nem jó az outi belső..). Utóbbiak nagyrészt "szerintem" annak köszönhetőek, hogy nappal azért, ha végigmegyek az egyetemen, rengeteg széttört üveget és egyéb debrist találok, amik sötétben már kevéssé feltűnőek. No, ezek tudnak harapni.

 

Pótbelső-pumpa mondjuk van nálam, "biztos, ami biztos". Trekkingre ha szétrohad a mostani ősrégi wolber gumi, kerítek valami 28-as szélességűt, mert akkor legalább a belső-méretprobléma is meg lesz oldva.

 

http://apro.bikemag....t-l215685.html#

 

No, ez kellemes, ha C8 hézagolással fel lehetne rá tenni egy sort, még én is elgondolkoznék rajta. Szépek ezek az MA2-es felnik. :) Mellesleg, 1.8-1.6-1.8-as küllőket lehet itthon jó áron szerezni? Vagy butaság? El tudnék képzelni egy 28-32 küllős kereket, kétszer húzott ill. hátul hajtásoldalon sima 2mm-es küllőkkel megfűzve.. 


Vejne módosította - 2014. február 27. - 20:58


#9746
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

én 2 db pót belsőt viszek magammal mindig. sztem ennyi kell minimum.

azért pumpát vagy patront is vinni kell,kivéve ha trombitás az illető :D


  • donciccio kedveli ezt

#9747
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

én 2 db pót belsőt viszek magammal mindig. sztem ennyi kell minimum.

Köszönöm, így teszek én is + megpróbálom a szmötyit a belsőkbe, meglátjuk.



#9748
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Belső nélküli rendszert használ valaki országútin? Most nézem hogy már több gyártó köztük a Schwalbe is kínál ilyen rendszert, gondoltam rá hogy kipróbálom, de ebbe kell még valami löttyöt tölteni?

http://www.schwalbe....d-tubeless.html

Nem kell bele. Én kicsit bizalmatlan vagyok ekkora nyomás és a tubeless mellett, láttam már pár belső nélküli mtb külső peremét kilyukadni (főleg schwalbe) és ott negyed ekkora nyomás volt.

 

Szerintem nem kell mindenben osszeeskuvest, meg csalast latni.

A Reacto a 2. modellevben kapott pl. uj nyeregcsovel elasztomerrel, mert a a vaz nagyon kenyelmetlen.

 

A pornepnek egyebkent se er sokat egy aero vaz, mert legtobbunk 40-nel sem tud menni tartosan, nemhogy 50-nel, ahol mar tobbet szamit az aero.

Persze, ha lenne tobb bringam, nekem is lenne aero vazam versenyekre, de amig egy rendes bringam van, addig a 95%-ban edzessel/turakkal toltott idoben a kenyelem fontosabb.

En is inkabb a kenyelmesebb vazat valasztanam a ketto kozul, ha mar Merida.

Mint tudjuk az összes teszt fizetett hirdetés és a megrendelőnek le kell okéznia a megjelenés előtt, innentől nem nehéz összeesküvés-elméleteket gyártani. Bár állítólag a bikefun-osok elég normálisak ebből a szempontból.



A sebesség mindent megold.

 


#9749
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Monti keréken van most 2 országútis 700 x 28C külsőm, országútis belsőkkel.

Visszaolvastam, látom, hogy volt, aki tett defektgátló folyadékot a belsőkbe, de az nem tiszta, valóban ad-e egy kis plusz defektvédelmet. Ad? :) Érdemes tenni bele egy pár 10 ml Joe's NoFlats-t, vagy inkább vegyek 1-2 pótbelsőt és cipeljem magammal?

 

Edit: a 7-7.5 bar guminyomás miatt kérdezem, fogalmam sincsen, ott hogy viselkednek ezek a szmötyik.

én 2 db pót belsőt viszek magammal mindig. sztem ennyi kell minimum.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9750
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Ők a lagnagyobb gyártó most és nem mellesleg pl a Specialized is az övék. 

Ezen csiszoljál még egy keveset! ;)




#9751
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Monti keréken van most 2 országútis 700 x 28C külsőm, országútis belsőkkel.

Visszaolvastam, látom, hogy volt, aki tett defektgátló folyadékot a belsőkbe, de az nem tiszta, valóban ad-e egy kis plusz defektvédelmet. Ad? :) Érdemes tenni bele egy pár 10 ml Joe's NoFlats-t, vagy inkább vegyek 1-2 pótbelsőt és cipeljem magammal?

 

Edit: a 7-7.5 bar guminyomás miatt kérdezem, fogalmam sincsen, ott hogy viselkednek ezek a szmötyik.

 

Nekem a trekking belsőkbe került trutyi, idáig 1 defektem volt, egy kis üvegszilánk (innen is üdvözlöm azokat a szerencsétlen idiótákat, akiknek ez a legnagyobb szórakozásuk, hogy bringaúton üveget törnek). Összesen annyit ért a dolog, hogy minden tiszta fehér trutyi lett a bringán, de nem fogta meg azt a kb 2mm-es vágást. Pedig a leírás szerint 3mm-es vágásig ok cucc.

 

Pedig nagy reményeket fűztem a dologhoz..

 

Van még 9dl lötyim, ha valakinek kell, jutányos áron továbbadom. Én ezek után maradok a pótbelsőnél inkább, pedig eredetileg a montiba is terveztem haználni.

Lehet hogy tubeless rendszeren jobban használható ez a lötyi, nemtudom..



#9752
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás

Belső nélküli rendszert használ valaki országútin? Most nézem hogy már több gyártó köztük a Schwalbe is kínál ilyen rendszert, gondoltam rá hogy kipróbálom, de ebbe kell még valami löttyöt tölteni?

 


11:38:11 IM 2012

#9753
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Szerintem nem kell mindenben osszeeskuvest, meg csalast latni.

A Reacto a 2. modellevben kapott pl. uj nyeregcsovel elasztomerrel, mert a a vaz nagyon kenyelmetlen.

 

A pornepnek egyebkent se er sokat egy aero vaz, mert legtobbunk 40-nel sem tud menni tartosan, nemhogy 50-nel, ahol mar tobbet szamit az aero.

Persze, ha lenne tobb bringam, nekem is lenne aero vazam versenyekre, de amig egy rendes bringam van, addig a 95%-ban edzessel/turakkal toltott idoben a kenyelem fontosabb.

En is inkabb a kenyelmesebb vazat valasztanam a ketto kozul, ha mar Merida.



#9754
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezekből kb egyet sem fognak eladni itthon, nem is azért vannak ezek a bringák, hogy ezen keressenek.

Viszont gyengébb felszereltségű ride-ból igen.



A sebesség mindent megold.

 


#9755
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Vagy a nagyker a ride-ból szeretne többet eladni és ezért lett ez a teszt eredménye. :D

Ezekből kb egyet sem fognak eladni itthon, nem is azért vannak ezek a bringák, hogy ezen keressenek.

Mellesleg szerintem nem szarabbak mint akár bármelyik amerikai vagy más ismert gyártő. Ők a lagnagyobb gyártó most és nem mellesleg pl a Specialized is az övék. Náluk van pénz az innovációra és legalább nem a nagy tajvani katalógusból rendelnek tucatvázakat amit csak matricáznak.

Az más kérdés, hogy én nem vennék soha ilyen bringát mert kb. hányok attól ahogy kinéznek de műszakilag sztem nem rosszak - kivéve egy-két mostanság sajnos trendi hülyeségtől, belső bowdnek, hátsó fék....

A Merida helyében csináltam volna egy magasra poziconált külön márkát ezekre

 

A külön "becsúszásgátló" bilincs helyett meg nem kéne lakkozott nyeregcsövet használni vagy be kéne kenni beszerelés előtt a csövet fogkrémmel és máris nem lenne gond.



#9756
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

Monti keréken van most 2 országútis 700 x 28C külsőm, országútis belsőkkel.

Visszaolvastam, látom, hogy volt, aki tett defektgátló folyadékot a belsőkbe, de az nem tiszta, valóban ad-e egy kis plusz defektvédelmet. Ad? :) Érdemes tenni bele egy pár 10 ml Joe's NoFlats-t, vagy inkább vegyek 1-2 pótbelsőt és cipeljem magammal?

 

Edit: a 7-7.5 bar guminyomás miatt kérdezem, fogalmam sincsen, ott hogy viselkednek ezek a szmötyik.

Pótbelső mindenképpen.

Nekem volt már 6-7mm-res vágásom a gumin. Nem fogta meg a lötyi. Belső volt nálam és gyors folt is. Azt belülről ragasztottam a külsőre és kicseréltem a belsőt. Így haza tudtam menni.



#9757
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

olvastam a merida tesztelést itt a bikkmakkon: http://bikemag.hu/ma...s-ride#comments

ezen a részen azért elgondolkodtam: A végkövetkeztetés tanulságos, főleg a hosszú távú fáradtság szempontjából. Egy átlag bringáshoz képest én gyakori látogatója vagyok az edzőteremnek, és ennek ellenére is kijött a két bringa közötti markáns eltérés a hatodik órára. Ha mindezt átvetítem mondjuk egy 200 kilométeres versenyre/országúti maratonra, akkor a képlet így néz ki: A Ride-dal van egy átlagosan jó, könnyű, merev, kevésbé aerodinamikus bringám, viszont képes vagyok a verseny végén is hatékonyan hajtani. A Reacto esetében pedig van egy elenyészően gyorsabb kerékpárom, sokkal inkább leharcolja a szervezetem az ötödik órára. Nyilván, ha egy profi versenyzőről van szó, akinek az a munkája, hogy az 5-6 órás versenyekre eddze a szervezetét, máshogy alakul a fáradtsággörbe, de még erről sem vagyok teljesen meggyőződve. Mindenki vonja le saját maga számára a következtetéseket, én saját részre, a saját élethelyzetemben biztosan a Ride-ot, vagyis az eddig méltatlanul lenézett „komfortkerékpárt” választanám a két csúcsgép közül.

nekem az jön le az egészből,h satnya habtestem felett már eljárt az idő,és maradnom kéne az acélvázaknál. :D gondolom más is így lehet vele. attól,h könnyebb,merevebb,de mégis kényelmes-legalábbis a marketing így adja el-még nem biztos,hogy mindenkinek jók ezek az új űrvázak. 

 

nem bírom ki,h ne savazzam a meridát: sztem még mindig egy vicc az országúti vonaluk....... de legalább jó drága. 

Vagy a nagyker a ride-ból szeretne többet eladni és ezért lett ez a teszt eredménye. :D



A sebesség mindent megold.

 


#9758
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

olvastam a merida tesztelést itt a bikkmakkon: http://bikemag.hu/ma...s-ride#comments

ezen a részen azért elgondolkodtam: A végkövetkeztetés tanulságos, főleg a hosszú távú fáradtság szempontjából. Egy átlag bringáshoz képest én gyakori látogatója vagyok az edzőteremnek, és ennek ellenére is kijött a két bringa közötti markáns eltérés a hatodik órára. Ha mindezt átvetítem mondjuk egy 200 kilométeres versenyre/országúti maratonra, akkor a képlet így néz ki: A Ride-dal van egy átlagosan jó, könnyű, merev, kevésbé aerodinamikus bringám, viszont képes vagyok a verseny végén is hatékonyan hajtani. A Reacto esetében pedig van egy elenyészően gyorsabb kerékpárom, sokkal inkább leharcolja a szervezetem az ötödik órára. Nyilván, ha egy profi versenyzőről van szó, akinek az a munkája, hogy az 5-6 órás versenyekre eddze a szervezetét, máshogy alakul a fáradtsággörbe, de még erről sem vagyok teljesen meggyőződve. Mindenki vonja le saját maga számára a következtetéseket, én saját részre, a saját élethelyzetemben biztosan a Ride-ot, vagyis az eddig méltatlanul lenézett „komfortkerékpárt” választanám a két csúcsgép közül.

nekem az jön le az egészből,h satnya habtestem felett már eljárt az idő,és maradnom kéne az acélvázaknál. :D gondolom más is így lehet vele. attól,h könnyebb,merevebb,de mégis kényelmes-legalábbis a marketing így adja el-még nem biztos,hogy mindenkinek jók ezek az új űrvázak. 

 

nem bírom ki,h ne savazzam a meridát: sztem még mindig egy vicc az országúti vonaluk....... de legalább jó drága. 

olvastam már pár karbonváz tesztet, de ez, hogy a gyártó nyeregcső becsúszásgátló bilincset ajánljon a saját cuccához....kissé meredek



#9759
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

olvastam a merida tesztelést itt a bikkmakkon: http://bikemag.hu/ma...s-ride#comments

ezen a részen azért elgondolkodtam: A végkövetkeztetés tanulságos, főleg a hosszú távú fáradtság szempontjából. Egy átlag bringáshoz képest én gyakori látogatója vagyok az edzőteremnek, és ennek ellenére is kijött a két bringa közötti markáns eltérés a hatodik órára. Ha mindezt átvetítem mondjuk egy 200 kilométeres versenyre/országúti maratonra, akkor a képlet így néz ki: A Ride-dal van egy átlagosan jó, könnyű, merev, kevésbé aerodinamikus bringám, viszont képes vagyok a verseny végén is hatékonyan hajtani. A Reacto esetében pedig van egy elenyészően gyorsabb kerékpárom, sokkal inkább leharcolja a szervezetem az ötödik órára. Nyilván, ha egy profi versenyzőről van szó, akinek az a munkája, hogy az 5-6 órás versenyekre eddze a szervezetét, máshogy alakul a fáradtsággörbe, de még erről sem vagyok teljesen meggyőződve. Mindenki vonja le saját maga számára a következtetéseket, én saját részre, a saját élethelyzetemben biztosan a Ride-ot, vagyis az eddig méltatlanul lenézett „komfortkerékpárt” választanám a két csúcsgép közül.

nekem az jön le az egészből,h satnya habtestem felett már eljárt az idő,és maradnom kéne az acélvázaknál. :D gondolom más is így lehet vele. attól,h könnyebb,merevebb,de mégis kényelmes-legalábbis a marketing így adja el-még nem biztos,hogy mindenkinek jók ezek az új űrvázak. 

 

nem bírom ki,h ne savazzam a meridát: sztem még mindig egy vicc az országúti vonaluk....... de legalább jó drága. 


donciccio módosította - 2014. február 27. - 11:15

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9760
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

nem ugyan azok a feltetelek de hatha jo lesz viszonyitas kepp.

dec eleje ota 700x35c gumit hasznalok 4-4.5 baron slime takonnyal varosban.eddig egy defektet sem vettem eszre.

Köszi! Megpróbálom mindenképp, aztán majd megosztom később, hogyan működött. Kapásból fogom tudni tesztelni, mert az egyik kerekemben a 0 km-es új belső már defektes lett, gondolom összerakásnál (nem én szereltem).