kerekek
elért engem is a hülyeség csúcsa: vettem egy aero kerékszettet.
jó régi gurcsik. campagnolo shamal. kb 2000-es évjárat. amit tudni érdemes róla: elől 14,hátul 16 lapos küllő,record szintű agyak,alu felni,38 mm magas. maxibike-os szerzemény. 75 papír volt a két kerék,és +1 első felni. megvan,h miért adták hozzá. szénné van fékezve. sajnos a hátsó is kapott rendesen,abban egy tojás van. talán javítható. mondjuk még nem tudom,h neki álljak e. nem biztos,h megéri. lehet mondani,h drága volt,nem érte meg,meg hasonlók. most már mind1. nálam vannak. próbálgatom őket,még nem volt hasonló kerekem. szóval nekem újdonság a kevés küllő,és a magas felni.
menet tapasztalat: mindig eszembe jut Sipi mondása: aki erős,az egy postás biciklivel is erős lesz. na,de térjünk vissza a kerékhez. akkor kezd igazán működni,amikor nagy szél van,vagy már a tempó olyan. kb 35 fölött teljesen más már,mint a régi,32 küllős kerekeim. lassabb tempónál nem jön ki annyira a kisebb légellenállás. ha könnyebb lenne a felni,akkor természetesen más lenne a helyzet. a plusz tömeg miatt más lett egy kicsit a bringa irányítása is. nagyobb erő kell a kormányzáshoz. igazán meredek,hosszú emelkedőre még nem mentem vele. inkább csak rövid meredekek voltak,vagy hosszabb,laposabb partok. a rövid meredeken nem különösebben éreztem a plusz tömeget,viszont a laposabb partokon,ha szél volt,akkor egész jól lehetett haladni vele. lejtőn,vagy síkon egyértelműen gyorsabb a sok küllősnél. ha sikerül beforgatni,akkor tuti a cucc. azért idéztem Sipit,mert ahhoz a tempóhoz,ahol már jól működik sok erő kell. ha meg sok a kraft,akkor meg mind1,h egy olyan kocabringásnak,mint én,h min gurul. versenyen biztos számít,de amúgy meg tök fölösleges. ja... elég jól lehet fékezni. a felni anyaga,és a pofa szeretik egymást.
tömeg adatok: a két kerékszettemen azonosak a sorok,meg a gumik. veloce 12-25,vitoria rubino pro 622x25,michelin latex belsők. minden kereket gumikkal,sorokkal,gyors zárakkal mértem
-shamal első: 1245 gramm
-shamal hátsó: 1760 gramm
-32 küllős első: 1125 gramm
-32 küllős hátsó: 1538 gramm
-shamal első felni: 660 gramm
miért ezek a kerekek: úgy voltam vele,h az alkatrészeim is ebből az évjáratból valóak,így ez lenne a megfelelő hozzájuk. a másik része,h a mostani új kerekek nagyon drágák,amik már jók. az olcsók,meg nem véletlenül olcsók. meg nem is illenek a bringámhoz.
a shamal jövője: több variáció is megfordult a fejemben,miután még lenne vele meló.
-marad így,használom,aztán eladom. bukok rajta,de mind1. úgy fogom föl,h élményt vásároltam
-kicserélem az első felnit,és használom tovább. talán megpróbálom a hátsót is megjavítani. itt is van még eladási lehetőség.
-keresek hozzá felnit. eredeti shamal felnit nem hinném,h kapnék,de vlmi mást talán igen. néztem egy gipiemme felnit. azt hiszem abból volt 14,16 küllős verzió. ezek könnyebb felnik ráadásul. viszont,ha már szétszedem,akkor jó lenne az agyakat felpolíroztatni. azzal jobban tetszene az egész.
na ennyi a shamal-ról
egy kis szerkesztés: én annyira,de annyira "ügyes,és okos" vagyok,h két,három nap használat után jöttem rá,h a nálam lévő pótbelsők rövid szelepesek. sztem vertem volna a fejem a falba,ha lett volna egy defektem.
donciccio módosította - 2016. május 28. - 15:33