Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#30621
Írta 2008. március 03. - 08:47
ezeknek a bringáknak a vázai ugyan olyanok mint a koskormányos társaik, és csak felszereltségben különböznek?
#30622
Írta 2008. március 02. - 19:45
igen, az ultegrás Merida az 320-ba kerül. a többi márkából is az ultegrásak 300-tól vannak. jó választás lenne az ultegra fõleg 250-ért.
biztos láttad hogy többféle vázméret létezik, ez az embermagassággal együtt arányosan változik, jó lenne ha megmondanád pontosan milyen magas vagy.
így kb tudnánk hogy mekkora bringa kell, és ez alapján is tudunk szelektálni.
de biztos lesz még más vélemény másoktól, ár, típus remélhetõleg ennyiért
186 cm magas vagyok 75-80 kg(télen fel - nyáron le
#30623
Írta 2008. március 02. - 19:06
igen, az ultegrás Merida az 320-ba kerül. a többi márkából is az ultegrásak 300-tól vannak. jó választás lenne az ultegra fõleg 250-ért.Az ára 252.000.- HUF( ez a 2007-es modell az oldalon (univega.hu nincs fenn a 2008-as, német oldalon kb ugyanennyi az ára ~1000 euró)
biztos láttad hogy többféle vázméret létezik, ez az embermagassággal együtt arányosan változik, jó lenne ha megmondanád pontosan milyen magas vagy.
így kb tudnánk hogy mekkora bringa kell, és ez alapján is tudunk szelektálni.
de biztos lesz még más vélemény másoktól, ár, típus remélhetõleg ennyiért
#30624
Írta 2008. március 02. - 14:48
Országúti kerékpárt szeretnék vásárolni. Elõéletem eléggé kalandos, még sok sok évvel ezelõtt vettem egy mtb-t az interspárban(akkor 40 rugó volt, szal egy minimálbér) ami szétesett alattam. :-) A váza nagyon jónak tûnt (számomra még mindig az 8 éves és 0% rozsda) és elkezdtem fejlesztgetni, azt el kell árulnom, hogy nem a legmenõbb alkatrészekbõl , na mind1 kb trekking szintûre lett extrásítva. Országúton túrázgattam vele, nagyon szeretek tekerni, olyan 100-130 km-es távokat szoktam egy nap letekerni vele. Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy mondjuk 30 km-es átlagot hajtva a széles gumikon ez nem feltétlenül a legmegfelelõbb élmény a számomra, így már 1 éve gondolkozom, hogy beruházok egy országúti gépre.
Sajnos ezekkel, azon kívül hogy néha egy egy elsuhan mellettem, mint kispók mellett a ferrari, nincs tapasztalatom.
Nézegettem a fórumokat és olvasgattam cikkeket, de úgy vagyok vele, hogy nem tudok igazságot tenni. Van aki esküszik az olcsóra, van akinek a drága sem megfelelõ.
Én olyan évi 3-5000 km-nél többet nem szeretnék vele tekerni, a lényeg, hogy strapabíró legyen, a súly nem számít, ezért is nem szeretnék karbont.
Néztem a neten egy bicót, ami jónak tûnik:
UNIVEGA Via Modena Pro
váz: 28" 700C Univega Shape, triple butted alloy
villa: High Modular Carbon Race, head tube Alloy
teleszkóp:
váltó: Shimano Ultegra
váltó: Shimano Ultegra triple
fogaskerék:
csapágy: FSA Gossamer, Mega Exo
lánc:
tengelycsapágy: included
áttétel: elsõ: 50/39/30, hátsó: 13-25
kormány: Concept X-treme Racing Bar
kormány szár: Concept SL
nyereg: Tacoma Ultra, CroMo rails
nyeregcsõ: Concept SL, 2-bolts
fék: Shimano Ultegra
fékkar: Shimano Ultegra
dinamó: elõl: , hátul:
abroncs: Vittoria Rubino Pro, 23-622, foldable
Az ára 252.000.- HUF( ez a 2007-es modell az oldalon (univega.hu nincs fenn a 2008-as, német oldalon kb ugyanennyi az ára ~1000 euró) Igazából ez nekem megfelelne, nem tudom ez kibírna e 4-5 évet alattam ,mert azért ekkora idõtávban gondolkodnék, van ebbõl tiagrás is az kicsit több mint 50 ezerrel olcsóbb, bár nem tudom, hgoy az mennyivel gyengébb minõséget képvisel. A másik márka amit nagyon sokat hallok az a Merida, de ahogy néztem az ennél drágább (ultegra 50 ezerrel).
Az elõbb kértem ajánlatot egy cégtõl aki árul Univegát itt pesten, majd kíváncsi leszek, hogy válaszolnak e rá, de azért írok ide is hátha van valami véleményetek errõl a márkáról.
#30625
Írta 2008. február 29. - 11:19
A 7-8 nálam tapasztalati úton jött.
Race, no Rest!
#30626
Írta 2008. február 29. - 10:08
A táblázatból nekem az látszik, hogy a 105 is készült 7 fokozattal (CS-HG50-7 fogaskoszorú pl.), a Sora is tuti, mert én magam láttam élõben.
A 7-8 fokozat kompatibilitásról annyit, hogy a '95 körül bevezetett 8-as LX váltókarom újítása a 7-eshez képest az eggyel több horony volt a váltótesten. A közök ugyanakkorák. Több ismerõsömnél szintén mûködik ez a hibrid megoldás.
7-es rendszer sok volt persze, de a kérdésben 7-es fékváltókarról volt szó, abból pedig nem volt túl sok (pl a 105-ös is 8-as fékváltókarral indult, ahogy az rsx-ig mind DA, Ult, 105, rx100 1990-1993). Sorából lehet, hogy volt 7-es kar is.
7-es, 8-as közökrõl:
http://www.sheldonbr....html#spacingk7
A 8-asl fogaskerekenként 0,2 mm-rel szûkebb. Ez persze nem túl sok 4-5 fokozat használata esetén még alig észrevehetõ, ezért úgy tûnik, hogy 100%-ban kompatibilis, nem csak 90-ben. A hátsó váltó maga persze teljesen kompatibilis, de a váltókar 4 %-kal kisebbet léptet.
#30627
Írta 2008. február 29. - 02:08
Az RSX-bõl volt csak szerintem 7-es fékváltókar, a Sora szerintem már 8-assal indult, a 2200-as meg egyenes kormányra való. Szóval az rsx-re kellene vadászni: a 7-es fékváltókar az st-a410
A táblázatból nekem az látszik, hogy a 105 is készült 7 fokozattal (CS-HG50-7 fogaskoszorú pl.), a Sora is tuti, mert én magam láttam élõben.
A 7-8 fokozat kompatibilitásról annyit, hogy a '95 körül bevezetett 8-as LX váltókarom újítása a 7-eshez képest az eggyel több horony volt a váltótesten. A közök ugyanakkorák. Több ismerõsömnél szintén mûködik ez a hibrid megoldás.
Race, no Rest!
#30628
Írta 2008. február 28. - 22:22
Az fsa weblapján az orsz. kormányok specifikációban találtam ilyet:
Drop/Reach: 145/90mm vagy 125/80mm ez mit jelent?
Talán azt hogy milyen a kormány elõrenyúlása/hajlítása?
Elõre is thx
Rajzzal:
http://www.dedaeleme...sp?articolo=123
#30629
Írta 2008. február 28. - 22:00
Drop/Reach: 145/90mm vagy 125/80mm ez mit jelent?
Talán azt hogy milyen a kormány elõrenyúlása/hajlítása?
Elõre is thx
#30630
Írta 2008. február 28. - 19:58
Igen, az RSX, RX100 és 105 akkoriban készült 7-esben (is). Újabbak közül a Sora, illetve a 2200-as tud ennyit.
8-as Sh féváltókar jó a 7-es Sh (kompatibilis) sorral, és váltókkal.
Az apróban felbukkan ritkán egy-egy példány.
Link a korabeli szettekrõl:
http://www.fa-techni...no/Gruppen.html
Az RSX-bõl volt csak szerintem 7-es fékváltókar, a Sora szerintem már 8-assal indult, a 2200-as meg egyenes kormányra való. A 8-as sorok köze kisebb, mint a 7-esé, tehát a 8-assal azért nem lesz teljesen pontos, bár a különbség elég kicsi.
Szóval az rsx-re kellene vadászni: a 7-es fékváltókar az st-a410
#30631
Írta 2008. február 28. - 14:32
#30632
Írta 2008. február 28. - 11:53
Mennyire lehet jó ez a nyereg országúti gépre városban, és túrázni?
http://www.vatera.hu...g_55804563.html
http://www.vatera.hu...z_56446827.html
#30633
Írta 2008. február 28. - 00:23
Elvileg a shimano gyártott 93-94 körül 7-es fékváltókart ou-ihoz.
Igen, az RSX, RX100 és 105 akkoriban készült 7-esben (is). Újabbak közül a Sora, illetve a 2200-as tud ennyit.
8-as Sh féváltókar jó a 7-es Sh (kompatibilis) sorral, és váltókkal.
Az apróban felbukkan ritkán egy-egy példány.
Link a korabeli szettekrõl:
http://www.fa-techni...no/Gruppen.html
Race, no Rest!
#30634
Írta 2008. február 27. - 22:18
Elvileg a shimano gyártott 93-94 körül 7-es fékváltókart ou-ihoz. Lehet valahol ilyet szerezni?
#30635
Írta 2008. február 27. - 21:07
#30636
Írta 2008. február 22. - 09:23
185-186cm
Egy 60-61-es Bianchi gépet vettem Exage szettel,
de a 12-es stucni így is hosszú.
A hétvégén fogok egy kisebbet beletenni, és tesztelem az eredményt.
Még valami: Én elkövettem azt a hibát, hogy nem alkudtam komolyan a nagyobb vázra.
Mivel viszonylag kevesebben keresik ritkábban hozzák be a lomizók is, és ezért viszonylag nehezebben lehet eladni a portékát.
A gond az a lomizókkal, hogy nem értenek a bringához és elsõsorban konfekciós cuccokat hoznak be.
Ráadásul találkoztam olyan ürgével akihez a matuz is jár alkatrészért. De ezek hírdetnek itt is.
A 64-es Bianchi Nagykanizsán van, de ha lomizni akarsz akkor érdemes Zalaszentgrót-Sümeg környékét bejárni.
#30637
Írta 2008. február 22. - 09:11
Nem a felhasználási terület a probléma, hanem
a nagy méret! 64 centis kellene, amit aztán
nézegethetek az aprón, ha egyszer nincs,
csak egy darab, valami embertelen színben.
Izlések és pofonok, én pont egy ilyen színû Bianchi vázat keresek, de 52-54-es méretben...
Ha valaikenk van egy régi Bianchi váza ilyen méretben, ne kíméljen
A porfestés szerintem is jó megoldás, nekem nemrég csinálták 5000-ért.
#30638
Írta 2008. február 22. - 08:34
Egy 60-61-es Bianchi gépet vettem Exage szettel,
de a 12-es stucni így is hosszú.
A hétvégén fogok egy kisebbet beletenni, és tesztelem az eredményt.
#30639
Írta 2008. február 21. - 23:51
Megfogadom. Csak kíváncsiságképp, milyen magas vagy? /me 203mod>TO LonGleY:
A 64-es Bianchit próbáltam. Nekem kicsit nagy, meg annál is olcsóbb gépet akartam.
De a bringa korrekt, meg a tulaj is. Keresd, lehet tud segíteni
#30640
Írta 2008. február 21. - 22:56
Már nem olyan, mint régebben. Az ök sarkára állt, és rendeletet hozott. Most már hivatalosan is illegális.
Matúzhoz még egy lyukas belsõért sem mennék.
Kb 3 hete és két napja jártam Devecserben, de siettem kissé.
Elõzõleg a kapuk tárva nyitva, 1-2 cucc, bemutató jelleggel a kapuban...
Most be volt zárva az összes porta, nem csak az eladókat büntetik, hanem azt is aki bemegy vásárolni
Viszont a pápai bazár elég érdekes. De ha valaki rá tud szánni egy napot akkor érdemes az egész környéket bejárni.
mod>TO LonGleY:
A 64-es Bianchit próbáltam. Nekem kicsit nagy, meg annál is olcsóbb gépet akartam.
De a bringa korrekt, meg a tulaj is. Keresd, lehet tud segíteni

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





