
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#24501
Írta 2010. augusztus 18. - 21:39


#24502
Írta 2010. augusztus 18. - 21:19

A kormányszélesség téma engem is érdekelne.
Leszek én a tolmács.
McGywer azt mondja, hogy ha elmegy egy 3-4órás túrára és defektet kap mondjuk egy óra után, akkor kicserélné a belsõt és folytatná a bringázást ahelyett hogy haza szenvedne 3báron. Szóval ezért kell neki olyan pumpa amivel fel tudja fújni értelmes nyomásra. Nem írt semmilyen belsõrõl ami leengedne 3-4 óra után.
Na, majdnem jó.

Lehet, hogy félreérthetõ voltam, de a 3-4órán csak a távolodást értettem. 1-2órát is szar félig lapos gumival menni, többet meg... (és igen, egyre többször fordul elõ, hogy "ultrát" tekerek, ha csak a másfél héttel ezelõtti mátra-köröm nézem, a kékesig 7óra volt az út, csak ezt még a kockára vert kerekû aszfaltmontimmal nyomtam, amibe elég a 3-4bar is, ha esetleg ledefektelnék).
#24503
Írta 2010. augusztus 18. - 20:46

#24504
Írta 2010. augusztus 18. - 20:18

McGywer: összekevertem a bringáid, két oldallal ezelõtt írtál a Miclen Latexrõl, hogy 29es kerékbe használsz 26ost :x de milyen belsõt használsz hogy 3-4óra alatt leenged? Inkább belsõt kéne cserélned mert ez nem normális.
Leszek én a tolmács.
McGywer azt mondja, hogy ha elmegy egy 3-4órás túrára és defektet kap mondjuk egy óra után, akkor kicserélné a belsõt és folytatná a bringázást ahelyett hogy haza szenvedne 3báron. Szóval ezért kell neki olyan pumpa amivel fel tudja fújni értelmes nyomásra. Nem írt semmilyen belsõrõl ami leengedne 3-4 óra után.
A sebesség mindent megold.
#24505
Írta 2010. augusztus 18. - 18:55

Enté látom épülget a bicaj lassacskán..

Fúú a fékteszt.. 12 méteren áll meg a KCNC az elég gyenge
#24506
Írta 2010. augusztus 18. - 15:18

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24507
Írta 2010. augusztus 18. - 14:31

Tavalyi, de nekem uj volt:
http://www.eecyclewo...e BrakeTest.pdf (Velonews)
#24508
Írta 2010. augusztus 18. - 14:05

Pár ezer fújással fel tudja fújni vele 9 bárra.Telopumpa...

A sebesség mindent megold.
#24509
Írta 2010. augusztus 18. - 12:57

Országúti gépnél mi a helyes lánchossz meghatározás menete, felhomályosítana vki ?
én csak a shi rendszerét ismerem. õk azt mondják hogy nagytányér-kónuszon legyen egymás alatt a két görgõ. én nem hiszek nekik, jobban bejön ha ennél hosszabbra hagyom, pl azért ha véletlenül 53/25-ös abszolút keresztbeváltást intézek ne szakadjon szét minden
persze a túl hosszú lánc se jó mert 39/15-ben belelóg a váltó terelõje a láncba
#24510
Írta 2010. augusztus 18. - 12:35

#24511
Írta 2010. augusztus 18. - 11:45

#24512
Írta 2010. augusztus 18. - 11:38

Milyen kézi pumpát ajánlanátok, ha cél a 7-8bar elérése? A montimhoz használt pumpával képtelenség ekkora nyomást elérni.
Telópumpa?

Szinte az összes kézipumpámon van ilyen rápattintós megoldás.Ezt a szelepre szoritast szerintem nem kell tulmisztifikalni. Rateszed a pumpat, egyik kezzel tartod, masikkal fujatod. Konkretan szoritani nem kell, nem szokik ki a levego anelkul se. Aki nagyon ugyetlen, az esetleg eltorheti a szelepet, ha rangatja rajta a pumpat, de ahhoz tenyleg benazni kell - nekem egyszer sikerult. Ha emiatt aggodsz, akkkor egy par forintos flexibilis csotoldattal ez is kikuszobolheto.
Kezipumpan olyan rapattintos megoldast meg nem lattam, ami a muhelypumpakon szokott lenni.
A sebesség mindent megold.
#24513
Írta 2010. augusztus 18. - 10:11

Nem írtam sehol, hogy latexet használok országúton... Másrészt nem felnire szorítást írtam, hanem szelepre.
Ezt a szelepre szoritast szerintem nem kell tulmisztifikalni. Rateszed a pumpat, egyik kezzel tartod, masikkal fujatod. Konkretan szoritani nem kell, nem szokik ki a levego anelkul se. Aki nagyon ugyetlen, az esetleg eltorheti a szelepet, ha rangatja rajta a pumpat, de ahhoz tenyleg benazni kell - nekem egyszer sikerult. Ha emiatt aggodsz, akkkor egy par forintos flexibilis csotoldattal ez is kikuszobolheto.
Kezipumpan olyan rapattintos megoldast meg nem lattam, ami a muhelypumpakon szokott lenni.
#24514
Írta 2010. augusztus 18. - 09:57

Ja tényleg elfelejtettem hogy latexszel nyomulsz. De az ilyen hamar leereszt 4bart? Akkor elvész a bringázás élményének egy része ha folyton a guminyomás miatt kell izgulni.
![]()
Én még olyan pumpáról nem is hallottam, amit rá lehet szorítani a felnire, igaz nem vagyok a téma szakértõje, csak amikor az enyémet vettem akkor néztem körbe a piaci kínálatot.
Nem írtam sehol, hogy latexet használok országúton... Másrészt nem felnire szorítást írtam, hanem szelepre.
#24515
Írta 2010. augusztus 18. - 09:47


Én még olyan pumpáról nem is hallottam, amit rá lehet szorítani a felnire, igaz nem vagyok a téma szakértõje, csak amikor az enyémet vettem akkor néztem körbe a piaci kínálatot.
#24516
Írta 2010. augusztus 18. - 09:31

Miért kell kézi pumpa a 7-8bar eléréshez? Otthon úgysem kézipumpával fujkálod a gépet, a kispumpára meg általában út mellett van szükség javításkor, ott meg úgysem a 7-8bar a cél hanem a biztonságos hazajutás. Egy kis kézipumpával mire 7barig felnyomod a gumit, lehet hogy kiszakad a szelep, mert nem lehet olyan jól összemarkolni (nem jutott jobb szó az eszembe) a felnivel a szelepet rajta a pumpával.
Én az SKS-t ajánlom nekem ennek a modellnek az elõdje van
Pumpen - WESE - SKS Germany
De szerintem cseréld le az otthoni mûhelypumpád egy univerzálisra. Csak egyszer kell megvenni és az pumpa marad 20évig
Pl. azért akarok kézipumpával 7-8bart fújni, mert elõfordul hogy 3-4órányi tekerésre elkolbászolok otthonról, azért nincs kedvem 25ös gumival 3baron hazakopogni...
Csak olyan pumpa jöhet szóba, amit nem kell folyamatosan a szelepre szorítani, hanem valami karral rászorítható.
#24517
Írta 2010. augusztus 18. - 09:23

Milyen kézi pumpát ajánlanátok, ha cél a 7-8bar elérése? A montimhoz használt pumpával képtelenség ekkora nyomást elérni.
SKS Wese XL
Pumpen - WESE XL - SKS Germany
Nekem bejott. Itthon is kaphato sok helyen.
#24518
Írta 2010. augusztus 18. - 09:21

Én az SKS-t ajánlom nekem ennek a modellnek az elõdje van
Pumpen - WESE - SKS Germany
De szerintem cseréld le az otthoni mûhelypumpád egy univerzálisra. Csak egyszer kell megvenni és az pumpa marad 20évig

#24519
Írta 2010. augusztus 18. - 08:36

#24520
Írta 2010. augusztus 17. - 16:56

Nos, a stucni szemre jónak tûnik, és ez van hozzá eredetileg is. Ha rátehénkedtem (kiálltam) a kormányra, akkor lefelé engedett picit, a stucni forgó részénél. Valamint amikor kiállok, és egyik majd másik oldalra nehezedek (pl.: emelkedõ) akkor néha nyekken egyet középen. Egyébként 62kg vagyok, ez tényleg nem sok.
én 90 kg felett vagyok és nem volt ilyen gondom a hagyományos stucnikkal. kormánycsapágy rendben van?