Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34368 replies to this topic

#18601
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Alul fogott kormánnyal sokkal stabilabb a bringa irányítása és a fogás is sokkal biztonságosabb. Az országúti egyértelmûen gyorsabb az aszfalt lejtõkön, mint egy monti, csak a rossz minõségû vagy poros úton fordul a helyzet. Ezt úgy mondom, hogy elsõsorban montis vagyok.

Nyílván nem a bajnokra gondolok, hanem a saját futottak még kategóriámra. Hiába lennék Samuel Sanchez lefelé a Gerecsében, fölfelé úgyis mindenki visszaelõzne.


Igen. :) Bár most volt egy ilyen eset a senior ob-n senior1 kategóriában, lejtõn elgurult egy esélytelennek tartott, aztán síkon nem tudták megfogni.


A sebesség mindent megold.

 


#18602
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
>Nem hiszem, hogy 5-7000 Ft-nál többet érne.
Mivel en Keot vettem 7k-ert pöpecet, valoban nem. :)
Szvsz 2k max... stoplival egyutt.

#18603
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Valaki esetleg nem tudja megmondani milyen márkájú, típusú ez a patentpedál? Annyi van ráírva made in france. Egy reális árat is mondhatnátok rá mennyit ér. Országútihoz kaptam, de nincs rá szükségem.http://kep.psharing.com/574174.jpg

Look Delta (valószínûleg). Nem hiszem, hogy 5-7000 Ft-nál többet érne. Amúgy jó, megbízható, 3-4 ilyesmim van (különbözõ évjáratúak).

#18604
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
Alul fogva sokkal stabilabb, pl. hirtelen útegyenetlenség sem löki ki a kezedbõl a kormányt. 50 km/ó fölött indokolt. Legalábbis nekem; idén estem egy nagyot fölsõfogásból (merev kéz nem fogott eléggé, merev agy nem figyelt). A súlypont is lejjebb van, azaz jobban be lehet feküdni a kanyarban.
Ami a 75 km/ó körüli sebességet illeti, nekem is akörül van a szokásos csúcs, 80 fölé sosem engedem - de ugyanazokon a hegyi utakon a profik 100-110-zel mennek (versenyen...). A szokásos átlagom lefele 60-65, csak óvatosan (elõtte alaposan fékezve) merek fordulni a hajtûkanyarokban. Számomra a lejtõzés a sízéshez (lesikláshoz) hasonlít (utóbbi valamivel élvezetesebb), hasonló összpontosítás kell lejönni 1000 méter szintet egyhuzamban. Szezon elején így meg is állok egyszer-kétszer közben. Nekem is kezd a nyakam hosszú lejtõzésnél merevedni, próbálom lazítgatni közben, fõleg a karom lazítása és önszuggesztió révén.
Egy lengéscsillapítással ellátott hegyibicikli nyilván „jobban fekszi az utat”, ez magyarázza, Rebell-78 miért elõzi meg sajátmagát (lefele...) - no meg azon spíler, emezen kezdõ (de a 75 bõven elég, mint tudjuk, az energia a sebesség négyzetével arányos). Emellett a lenti fogás a légellenállást viszont csökkenti (így a sebességet növeli).
A keréknek meg a féknek mindenesetre elsõrangúnak kell lennie lejtõzéshez, egy használtan vett bicikli próbaútján leégett egy pár fékpofa, szerencsére óvatosan mentem.

#18605
manston91

manston91

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
Valaki esetleg nem tudja megmondani milyen márkájú, típusú ez a patentpedál? Annyi van ráírva made in france. Egy reális árat is mondhatnátok rá mennyit ér. Országútihoz kaptam, de nincs rá szükségem.http://kep.psharing.com/574174.jpg
"Ride today, heal tomorrow"

#18606
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
nem esik kézre a fék?
Lehet rossz helyre van szerelve, nézess rá egy másik szerelõnél, ne annál akinél vetted.

egy hét országutizás után...
nekem bejön a lefelézés. Egy aoutót elöztem lefele és egy motorost is megelözhettem volna.
Kanyarokban eddig olyan volt, hogy még 5km/ht rátehettem volna, a gumi oldalfalán volna még 2-3mm hely a balonos részéböl.
a max 76,5km/h volt, itt montival 10km/h val gyorsaban mentem (igaz, akkor egy országutis csoportot elöztem meg)
Lehet a motorozás/montizás is jót tesz ilyenkor. ami zavar az a kormány alul fogása. 50km/h nél nem érzem ugy, hogy most alul keljen fogni, de kanyarokban kell a fékkar.



#18607
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
lefelé azért jó alul fogni mert tudod nyújtani a derekad, ami felfelé eléggé megmerevedik(mondjuk attól függ, mennyire nyomod), után a következõ hegyre megint lazított derékkal tudsz felmenni....
legalább is nekem ez szokott mûködni..
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18608
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Az említett versenyzõ az egyik bajnoki címét a lejtõzési tudásának köszönhetõen szerezte (lefelé nyerte meg a versenyt).


Nyílván nem a bajnokra gondolok, hanem a saját futottak még kategóriámra. Hiába lennék Samuel Sanchez lefelé a Gerecsében, fölfelé úgyis mindenki visszaelõzne.

#18609
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
egy hét országutizás után...
nekem bejön a lefelézés. Egy aoutót elöztem lefele és egy motorost is megelözhettem volna.
Kanyarokban eddig olyan volt, hogy még 5km/ht rátehettem volna, a gumi oldalfalán volna még 2-3mm hely a balonos részéböl.
a max 76,5km/h volt, itt montival 10km/h val gyorsaban mentem (igaz, akkor egy országutis csoportot elöztem meg)
Lehet a motorozás/montizás is jót tesz ilyenkor. ami zavar az a kormány alul fogása. 50km/h nél nem érzem ugy, hogy most alul keljen fogni, de kanyarokban kell a fékkar.

#18610
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
költözz ide a nyugati határ mellé.
Ausztriában kihalt tökéletes minõségû utak.
Szlovénia dettó
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18611
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Sík szakaszon teljesen más számomra. De mondom engem az utak minõsége befolyásól nagyba és a forgalom se egy utolsó hátrány.

#18612
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Aki nem tud lejtõzni hegyi befutóval záródó versenyt keressen.:)

#18613
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

De ugye valamikor meg kell tanulni, ha versenyen szeretnéd tudni. Mondjuk nem hiszem, hogy egy magyar amatõr versenyen az fog dönteni, hogy valaki jól tud lefelé menni.

Az említett versenyzõ az egyik bajnoki címét a lejtõzési tudásának köszönhetõen szerezte (lefelé nyerte meg a versenyt).


A sebesség mindent megold.

 


#18614
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts

Az szép.....nálam 45 már tele a gatya :)


és amikor síkon kis hátszélben mentek 40-45el bolyban?
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18615
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts

uhh, a lejtõzésnél nekem állandó félelem hogy amibe belemegyek az a fák árnyéka vagy tankcsapda. p-sztlászlóról szentendrére is max 70-ig merem engedni, rátekerésrõl meg szó sem lehet


Az szép.....nálam 45 már tele a gatya :)

#18616
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2,189 posts
az ilyen kommenteket olvasva mindig megfogalmazódik bennem, hogy "milyen szerencsém van, hogy ide születtem a határ mellé". :)
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#18617
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
uhh, a lejtõzésnél nekem állandó félelem hogy amibe belemegyek az a fák árnyéka vagy tankcsapda. p-sztlászlóról szentendrére is max 70-ig merem engedni, rátekerésrõl meg szó sem lehet

#18618
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Azért nem árt ovatosan lejtõzni, fõleg a kanyarokban.
Egyszer hibázz egyet, és lehet nem lesz második...
Szóval én inkább egy kicsit lassabban megyek mint lehetne, és akkor talán nem lesz baj. Egy rossz pici kõdarab a kanyarban mikor alaposan döntesz és már meg is dõlsz:)
Persze ez nem igaz a fullra kiélezett versenyre, ez most az edzés vonal volt.


De ugye valamikor meg kell tanulni, ha versenyen szeretnéd tudni. Mondjuk nem hiszem, hogy egy magyar amatõr versenyen az fog dönteni, hogy valaki jól tud lefelé menni.

#18619
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Azért nem árt ovatosan lejtõzni, fõleg a kanyarokban.
Egyszer hibázz egyet, és lehet nem lesz második...
Szóval én inkább egy kicsit lassabban megyek mint lehetne, és akkor talán nem lesz baj. Egy rossz pici kõdarab a kanyarban mikor alaposan döntesz és már meg is dõlsz:)
Persze ez nem igaz a fullra kiélezett versenyre, ez most az edzés vonal volt.

#18620
csabiuvb

csabiuvb

    vendég

  • fórumtag
  • 55 posts
Én mint kezdõ oútis gellért hegyrõl lefele jövet vagy pl multkor balatonnál egy nagyobb leejtõn halál félelmem van :) Mondjuk ha nem ilyenek lennének az utak akkor nem paráznék ennyire.