
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#18501
Írta 2011. augusztus 26. - 13:48


#18502
Írta 2011. augusztus 26. - 11:38

#18503
Írta 2011. augusztus 26. - 08:49

Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.
#18504
Írta 2011. augusztus 26. - 08:13

Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.
#18505
Írta 2011. augusztus 26. - 00:26

#18506
Írta 2011. augusztus 25. - 23:56

Féknek nem egy szokványos darabot választottam: July 20F 65 Eur, 229 gramm (összehasonításképpen, a 105-ös fék 63 Eur, 358 gramm)
Érdekes cucc, mert úgy néz ki mintha 1 forgáspontos lenne, de valóban kettõ, mert a piros kar is a saját tengelye körül forog.
Meglepõdtem, mert brutál fékerõt produkál ami az ilyen könnyûsúlyú fékeknél nem általános. Minõségi kidolgozás és anyaghasználat.
Negatívumok: Beállítani kicsit körülményesebb, mint egy shimano féket, és a kerékcserénél kilazítani is nehézkesebb.
Szóval egyenlõre nagyon elégedett vagyok vele, reméljük bírja majd a strapát is, mindenesetre kiváló az ár-teljesítmény-tömeg arány.
A fékgumik kékek azon a féken amit kaptam, nem pirosak mint a képen, amit nem bánok.
#18507
Írta 2011. augusztus 25. - 23:44

#18508
Írta 2011. augusztus 25. - 23:40

#18509
Írta 2011. augusztus 25. - 23:37

127 sajnos. Az általad említett váz szélesítést hogyan csinálják?
Kijjebb hajlítják, az acél bírja.
Közben rájöttem, hogy a 127es szabvány nem létezik (rosszul emlékeztem), hanem 126os van,
A sebesség mindent megold.
#18510
Írta 2011. augusztus 25. - 23:21

#18511
Írta 2011. augusztus 25. - 23:14

Egyszerûbb lenne ha lemérnéd a papucstávolságot, szemre senki nem mondja meg, hogy 127mm vagy 130mm, de valószínûleg 127mm, mert a 8as szettek óta 130mm.
A sebesség mindent megold.
#18512
Írta 2011. augusztus 25. - 23:10

#18513
Írta 2011. augusztus 25. - 22:50

Ismerõsöm mondott valamiféle hézagolót vagy mit, aminek segítségével be lehetne rakni. Errõl tudtok valamit? Egyéb ötletet is szívesen várok.
A vázat szokták kiszélesíteni, csak 3mm-t kell. Létezik ehhez a mûvelethez szerszám is.
A sebesség mindent megold.
#18514
Írta 2011. augusztus 25. - 22:43

#18515
Írta 2011. augusztus 25. - 22:40

Sziasztok!
Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?
Igen.
A sebesség mindent megold.
#18516
Írta 2011. augusztus 25. - 22:24

Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?
#18517
Írta 2011. augusztus 25. - 21:23

Láttam egy használt alu-szkandium Scott országútit 7700-as Dura Ace szettel. Mi a véleményetek a 7700-as DA-ról és errõl a vázanyagról? A szettel kapcsolatban az a félelmem, hogy ha késõbb cserélni kell rajta valamit, akkor nehezen találok alkatrészt, vagy ha mégis, az egy vagyonba kerül. Szerintetek egy 9-es DA-t vagy egy alacsonyabb szintû 10-es szettet érdemesebb megvenni? Elõre is kösz a válaszokat!
Én biztos, hogy az utóbbit választanám.
#18518
Írta 2011. augusztus 25. - 19:33

Láttam egy használt alu-szkandium Scott országútit 7700-as Dura Ace szettel. Mi a véleményetek a 7700-as DA-ról és errõl a vázanyagról? A szettel kapcsolatban az a félelmem, hogy ha késõbb cserélni kell rajta valamit, akkor nehezen találok alkatrészt, vagy ha mégis, az egy vagyonba kerül. Szerintetek egy 9-es DA-t vagy egy alacsonyabb szintû 10-es szettet érdemesebb megvenni? Elõre is kösz a válaszokat!
9-es shimano azért még van a használt piacon, most is láttam az apróban 9-es DA-t egy Fondriest vázon. cserélni csak láncot, sort, késõbb lánckereket, mégkésõbb monoblokkot szükséges, ezek beszerezhetõk, illetve részben helyettesíthetõk srammal
#18519
Írta 2011. augusztus 25. - 17:17

de ezek kozul csak a moszkva ter volt tul kommunista hangzasu.
Itt is akartak pár éve utcaneveket változtatni a most kormányon lévõ párt szavazói. Csak azok akiknek van eszük politikai hovatartozástól függetlenül megmondták, hogy hagyják békén õket, vagy fizessék ki mindenkinek a rengeteg okmány, okirat, hivatalos papír átírását, illetve azt az idõt amit sorban állással töltenek... Valahogy utána már nem volt olyan nagy a lelkesedés a kezdeményezõk részérõl, hogy elküldték õket a francba.
bocs, off volt.
#18520
Írta 2011. augusztus 25. - 17:13

Biztos, hogy jól jelöltél a térképen?
Én ezt google earth-ben megnéztem, nem tudom mennyire pontos. Kezdés: 171 [m]
Amit jelöltél a következõ keresztezõdés: 178 [m]
Táv kb. 90 [m]
Emelkedés kb. 7,8 %
Jól jelöltem. Nem azt mondtam hogy meredek, csak ehhez tudom akkor viszonyítani azt amirõl ti beszéltek.

Igazából a leshegyi út tól felfelé van a legmeredekebb szakasz, gyalog se megyek arra szívesen...
