Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#18501
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
@PBG: A Rotary barbecue-s kep noi felhozatala alapjan azt gondolom rossz dolgod nem lehet! :D

#18502
Pro Bike Gear

Pro Bike Gear

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,662 posts
Egy magyar cserediák az USA-ban: Három hét után

#18503
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 posts
Nem kell szimetria, és a végén kapsz egy Dogmát:))

Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.



#18504
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?

Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.

#18505
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Egy 126-os acelvazba be lehet tenni a 130-as kereket, enged annyit, de termeszetesen ez nem jo megoldas, ahogy a kezzel szetfeszites sem. (nehez szimetrikusra fesziteni)

#18506
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 posts
Tapasztalatok a szürke szamárral / 1: FÉK

Féknek nem egy szokványos darabot választottam: July 20F 65 Eur, 229 gramm (összehasonításképpen, a 105-ös fék 63 Eur, 358 gramm)
Érdekes cucc, mert úgy néz ki mintha 1 forgáspontos lenne, de valóban kettõ, mert a piros kar is a saját tengelye körül forog.
Meglepõdtem, mert brutál fékerõt produkál ami az ilyen könnyûsúlyú fékeknél nem általános. Minõségi kidolgozás és anyaghasználat.
Negatívumok: Beállítani kicsit körülményesebb, mint egy shimano féket, és a kerékcserénél kilazítani is nehézkesebb.
Szóval egyenlõre nagyon elégedett vagyok vele, reméljük bírja majd a strapát is, mindenesetre kiváló az ár-teljesítmény-tömeg arány.
A fékgumik kékek azon a féken amit kaptam, nem pirosak mint a képen, amit nem bánok.

#18507
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Rendben. Köszönöm a segítséget!

#18508
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts
A kis kezeddel. Én a 130 as papucsot hajlitottam 111re.Simán kezzel is lehet.mondjuk egy colnagonal nem tennem ugyan ezt.

#18509
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

127 sajnos. Az általad említett váz szélesítést hogyan csinálják?


Kijjebb hajlítják, az acél bírja.
Közben rájöttem, hogy a 127es szabvány nem létezik (rosszul emlékeztem), hanem 126os van,


A sebesség mindent megold.

 


#18510
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
127 sajnos. Az általad említett váz szélesítést hogyan csinálják?

#18511
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Közbe csináltam pár fotót is a vázról:

1
2
3


Egyszerûbb lenne ha lemérnéd a papucstávolságot, szemre senki nem mondja meg, hogy 127mm vagy 130mm, de valószínûleg 127mm, mert a 8as szettek óta 130mm.


A sebesség mindent megold.

 


#18512
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Közbe csináltam pár fotót is a vázról:

1
2
3

#18513
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Ismerõsöm mondott valamiféle hézagolót vagy mit, aminek segítségével be lehetne rakni. Errõl tudtok valamit? Egyéb ötletet is szívesen várok.


A vázat szokták kiszélesíteni, csak 3mm-t kell. Létezik ehhez a mûvelethez szerszám is.


A sebesség mindent megold.

 


#18514
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Ismerõsöm mondott valamiféle hézagolót vagy mit, aminek segítségével be lehetne rakni. Errõl tudtok valamit? Egyéb ötletet is szívesen várok.

#18515
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?


Igen.


A sebesség mindent megold.

 


#18516
VoGRoN

VoGRoN

    vendég

  • fórumtag
  • 81 posts
Sziasztok!

Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?

#18517
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Láttam egy használt alu-szkandium Scott országútit 7700-as Dura Ace szettel. Mi a véleményetek a 7700-as DA-ról és errõl a vázanyagról? A szettel kapcsolatban az a félelmem, hogy ha késõbb cserélni kell rajta valamit, akkor nehezen találok alkatrészt, vagy ha mégis, az egy vagyonba kerül. Szerintetek egy 9-es DA-t vagy egy alacsonyabb szintû 10-es szettet érdemesebb megvenni? Elõre is kösz a válaszokat!


Én biztos, hogy az utóbbit választanám.

#18518
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Láttam egy használt alu-szkandium Scott országútit 7700-as Dura Ace szettel. Mi a véleményetek a 7700-as DA-ról és errõl a vázanyagról? A szettel kapcsolatban az a félelmem, hogy ha késõbb cserélni kell rajta valamit, akkor nehezen találok alkatrészt, vagy ha mégis, az egy vagyonba kerül. Szerintetek egy 9-es DA-t vagy egy alacsonyabb szintû 10-es szettet érdemesebb megvenni? Elõre is kösz a válaszokat!


9-es shimano azért még van a használt piacon, most is láttam az apróban 9-es DA-t egy Fondriest vázon. cserélni csak láncot, sort, késõbb lánckereket, mégkésõbb monoblokkot szükséges, ezek beszerezhetõk, illetve részben helyettesíthetõk srammal

#18519
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

de ezek kozul csak a moszkva ter volt tul kommunista hangzasu.


Itt is akartak pár éve utcaneveket változtatni a most kormányon lévõ párt szavazói. Csak azok akiknek van eszük politikai hovatartozástól függetlenül megmondták, hogy hagyják békén õket, vagy fizessék ki mindenkinek a rengeteg okmány, okirat, hivatalos papír átírását, illetve azt az idõt amit sorban állással töltenek... Valahogy utána már nem volt olyan nagy a lelkesedés a kezdeményezõk részérõl, hogy elküldték õket a francba.

bocs, off volt.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#18520
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Biztos, hogy jól jelöltél a térképen?

Én ezt google earth-ben megnéztem, nem tudom mennyire pontos. Kezdés: 171 [m]
Amit jelöltél a következõ keresztezõdés: 178 [m]

Táv kb. 90 [m]

Emelkedés kb. 7,8 %



Jól jelöltem. Nem azt mondtam hogy meredek, csak ehhez tudom akkor viszonyítani azt amirõl ti beszéltek. :)

Igazából a leshegyi út tól felfelé van a legmeredekebb szakasz, gyalog se megyek arra szívesen... :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9