Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#18501
Posted 2011. August 27. - 05:46
#18502
Posted 2011. August 27. - 00:20
9es (6500as) Ultegra szettem van , amihez WH-6600as Ultegra kerekeket néztem ki, de most látom a leírásban, hogy csak tizes sort fogad.
Ez azt jelenti hogy felejtõs, vagy van valami megoldás?
#18503
Posted 2011. August 26. - 23:09
Ez azt jelenti hogy felejtõs, vagy van valami megoldás?
#18504
Posted 2011. August 26. - 15:52
#18505
Posted 2011. August 26. - 15:02
Debrecenben végeznek ilyesmi eljárást nem tudja esetleg valaki?
Csipiszék szerintem igen (Chili sport, vagy mi a bolt neve ott arrafelé nálatok.)
#18506
Posted 2011. August 26. - 14:59
#18507
Posted 2011. August 26. - 13:48
#18508
Posted 2011. August 26. - 11:38
#18509
Posted 2011. August 26. - 08:49
Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.
#18510
Posted 2011. August 26. - 08:13
Sheldon Brown leírta az eljárást, amit házilag is el lehet végezni - szélesítés: Bicycle Frame/Hub Spacing.Egy 80-as években gyártott peugeot vázat használok és rendeltem egy shimano 105ös agyat hozzá, valamint egy 9 sebességes kazettát (most egy 5ös van benne), kell attól félnem, hogy nem lesz elég hely a két háromszög közt és így nem fog beférni az új kütyü?
A szimmetria nagyon fontos, a papucsok párhuzamossága is. Utóbbi nehezebb házilagosan, de egy jobb biciklis mûhely megcsinálja.
Papucs párhuzamosítás (nekem Var szerszámom van, ez Park, mindkettõ elég drága): Park Tool Co. ParkTool Blog Dropout alignment (FFG-2).
Mindezt több biciklin is elvégeztem (többet modernizáltam így), épp egy egy Peugeot vázon kezdtem (1974 körüli), jó eredménnyel. Sheldon Brown fönt hivatkozott eljárársát annyiban „javítottam”, hogy a vázszélesítésnél a papucsok közé egy 10-es menetes tengelyt tettem, nagyméretû alátétekkel, s két belsõ csavarral kb. 137 mm-re feszítettem kifele (volt két laza ellencsavar is, azaz egy-egy papucsot két anya vett körbe, alátétek közt). Ekkor lett az eredmény 130 mm, ez (a szükséges túlfeszítés mértéke) persze változhat, vázanyagtól függõen. Így pontosabban és finomabban feszítettem (mint õ az emelõnek használt husánggal), tolómérõvel közben is ellenõriztem, s az egész egybõl szimmetrikus lett (ami szerencse). 120-ról (ötös hátsó sor) 130-ra csináltam legtöbbször, azaz a tied nem is 126-os, hanem 120-as, szerintem, de attól sem kell félni.
#18511
Posted 2011. August 26. - 00:26
#18512
Posted 2011. August 25. - 23:56
Féknek nem egy szokványos darabot választottam: July 20F 65 Eur, 229 gramm (összehasonításképpen, a 105-ös fék 63 Eur, 358 gramm)
Érdekes cucc, mert úgy néz ki mintha 1 forgáspontos lenne, de valóban kettõ, mert a piros kar is a saját tengelye körül forog.
Meglepõdtem, mert brutál fékerõt produkál ami az ilyen könnyûsúlyú fékeknél nem általános. Minõségi kidolgozás és anyaghasználat.
Negatívumok: Beállítani kicsit körülményesebb, mint egy shimano féket, és a kerékcserénél kilazítani is nehézkesebb.
Szóval egyenlõre nagyon elégedett vagyok vele, reméljük bírja majd a strapát is, mindenesetre kiváló az ár-teljesítmény-tömeg arány.
A fékgumik kékek azon a féken amit kaptam, nem pirosak mint a képen, amit nem bánok.
#18513
Posted 2011. August 25. - 23:44
#18514
Posted 2011. August 25. - 23:40
#18515
Posted 2011. August 25. - 23:37
127 sajnos. Az általad említett váz szélesítést hogyan csinálják?
Kijjebb hajlítják, az acél bírja.
Közben rájöttem, hogy a 127es szabvány nem létezik (rosszul emlékeztem), hanem 126os van,
A sebesség mindent megold.
#18516
Posted 2011. August 25. - 23:21
#18517
Posted 2011. August 25. - 23:14
Egyszerûbb lenne ha lemérnéd a papucstávolságot, szemre senki nem mondja meg, hogy 127mm vagy 130mm, de valószínûleg 127mm, mert a 8as szettek óta 130mm.
A sebesség mindent megold.
#18518
Posted 2011. August 25. - 23:10
#18519
Posted 2011. August 25. - 22:50
Ismerõsöm mondott valamiféle hézagolót vagy mit, aminek segítségével be lehetne rakni. Errõl tudtok valamit? Egyéb ötletet is szívesen várok.
A vázat szokták kiszélesíteni, csak 3mm-t kell. Létezik ehhez a mûvelethez szerszám is.
A sebesség mindent megold.
#18520
Posted 2011. August 25. - 22:43

Sign In
Create Account

Back to top






