Értsétek már meg hogy NEM MEGY RÁ.
Szerintem az okozza a zavart a fejekben hogy az gondoljátok, hogy a shimano wh-6600 kerék agya ugyanaz mint a shimano 6600-os ultegra agy (FH-6600). De ez nem igaz. A WH-6600 kerék olyan hornyolású, hogy csak a 10-es sor megy rá. Az FH-6600 viszont 8/9 kompatibilis.
Képekben:
Ez az WH-6600: WH-6600-G ULTEGRA | Flickr - Photo Sharing!
és ez az FH-6600: Shimano Ultegra HR-Nabe FH-6600 günstig kaufen bei fahrrad.de nur € 84.99
Nekem wh-6700-es kerekem van és ott visszatértek a 9 kompatibilis szfutóhoz:
http://www.rei.com/m...698407bcbc1.jpg
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#18481
Írta 2011. augusztus 27. - 23:08
#18482
Írta 2011. augusztus 27. - 22:33
Amúgy külföldi webshopokban már felbukkantak a 10-es Tiagra komponensek, de a sorok ahogy nézem nem "átmatricázott" 105-ök, ahogy reméltem, sajnos nehezebbek, talán gyengébbek is.
igen, jár a sorhoz hézagoló
cikkszáma:
Y1Z807000 Low Spacer (t=1.0 mm)
#18483
Írta 2011. augusztus 27. - 22:08
A fékhez hasonlóan itt sem egy gyakori darabot választottam: Deda 215 shallow
Talán merészség volt 2011-ben 26-os befogós kormányt venni, utána jöttem rá, hogy kormányszárból ebben a méretben már nem nagyon van választék....
A súlyát 44-es méretben 230 gramm körül mértem (szemben a névleges 215 grammal), de az ár/súly/minõség arány így is jó, meg Armstrong is ugyanilyennel ment évekig a Touron, ha neki jó volt, talán nekem is
Elõzõleg egy noname "ergonomikus" kormányom volt. Az idézõjel oka, hogy kifejezetten kényelmetlen volt az alsófogás, az egyenes rész nem esett kézre és a reach is sok volt (10 cm). Mondjuk ahogy a neten olvasgattam a véleményeket nem sok embernek jöttek be az ergós kormányok, nem véletlen, hogy visszaszorultak mára...
Az a Deda egy hagyományos ívelésû kormány rövid reach-csel (8 cm) átlagos droppal (13.5 cm) (kb ua, mint a richey classic kormányok geója).
Találtam egy szenzációs oldalt ahol az outi kormányok geója összehonlítható, ez sok mindent megmagyaráz a késõbbiekbõl
Tapasztalatok:
- A rövidebb reach miatt hosszabb stucni kellett. Az elméletet a valóság visszaigazolta, a korábbi kormányhoz használt 90-es helyett a 110-es kormányszárral pont jó. (Elsõ próbára még soknak tûnt, de az a helytelen nyereg pozíció miatt volt)
- A ruedtropicalos oldalon is látszik, hogy ennél a kormánynál lejjebb kerül a fékváltókar, ezért emelnem kellett kormányt 1 cm-el. Szerencsére a villa vágáskor hagytam ennyi tartalékot amit most felhasználtam, az 10 millis hézagolót áttettem a kormányszár alá.
-Az alsó fogás most már valóban jól használható egyrészt a kormány följebb került, másrészt az alsó fogás íve kézfejbarát, és a fékkar-kormány alsó csõ távolság is kisebb (azaz kisebb a difi a váltókar fogás és az alsófogás között).
- A középsõ felsõ fogás rendben az oldalsó felsõ fogás és fékkar fogás megszokást igényel mert az átmenet a kormány és fékkar között nem folyamatos, van egy kis törés, amin nem fekszik fel a tenyér tökéletesen.
Konklúzió: alapvetõen elégedett vagyok, végre használom az alsó fogást is az outin. A fékkar pozíció és fogás miatt azonban azt gondolom számomra ez csak majdnem ideális geometria, a tökéletes a FSA compact vagy annak megfelelõ hajlítás lenne. Sajnos az olcsóbb FSA-k nehezek, a karbon meg nagyon drága, azért esett ki.
Még egy dolog, a Deda másképp méretez, mert õk a széltõl-szélig méretet adják meg, míg a többi gyártó c-c mér. Ezért ami a Deda-nál 44-es kormány az a valójában 42-esnek felel meg, erre érdemes figyelni....
Tapasztalatok a szürke szamárral / 1: FÉK
#18484
Írta 2011. augusztus 27. - 20:55
köszönömEsztergom-Pilismarót-Dobogókõ.
#18485
Írta 2011. augusztus 27. - 20:36
jaj,merre lesz?
terveztem egy kört,de lehet át kell szabnom...
Esztergom-Pilismarót-Dobogókõ.
A sebesség mindent megold.
#18486
Írta 2011. augusztus 27. - 19:41
jaj,merre lesz?Nem tudom, jon-e valaki holnap a pilisi idofutamra, de ha igen, merjen mar egy reszidot ha tud a 11-esrol lekanyarodaskor az erdo fele.
terveztem egy kört,de lehet át kell szabnom...
#18487
Írta 2011. augusztus 27. - 19:23
cikkszáma:
Y1Z807000 Low Spacer (t=1.0 mm)
Még a 9 vs 10-es sor témához. Most állok át 10-esre (új 105-ös karok, 12-27-es sor), ezek már úton vannak. A kérdés: a szükséges hézagoló gyûrû jár a sorhoz, vagy külön kell beszerezni? Ha igen ennek mi a neve/cikkszáma? Köszönöm.
#18488
Írta 2011. augusztus 27. - 18:50
#18489
Írta 2011. augusztus 27. - 18:17
#18490
Írta 2011. augusztus 27. - 17:09
Nem tudom, jon-e valaki holnap a pilisi idofutamra, de ha igen, merjen mar egy reszidot ha tud a 11-esrol lekanyarodaskor az erdo fele.
Nem megyek (pedig feküdne a lapos hegy és a sík), inkább legelõn tekerek a Mátrában
A sebesség mindent megold.
#18491
Írta 2011. augusztus 27. - 16:51
#18492
Írta 2011. augusztus 27. - 15:53
#18493
Írta 2011. augusztus 27. - 15:07
emiatt magasabb a borda, hogy ne nyalja le mint ahogy azt a monti soroknál szokta tenni.
nem jött be, visszaálltak a régi módszerre.
a WH6600-ra csak 10-es sor tehetõ.
ez van
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#18494
Írta 2011. augusztus 27. - 14:40
A sebesség mindent megold.
#18495
Írta 2011. augusztus 27. - 13:57
Szerintem az okozza a zavart a fejekben hogy az gondoljátok, hogy a shimano wh-6600 kerék agya ugyanaz mint a shimano 6600-os ultegra agy (FH-6600). De ez nem igaz. A WH-6600 kerék olyan hornyolású, hogy csak a 10-es sor megy rá. Az FH-6600 viszont 8/9 kompatibilis.
Képekben:
Ez az WH-6600: WH-6600-G ULTEGRA | Flickr - Photo Sharing!
és ez az FH-6600: Shimano Ultegra HR-Nabe FH-6600 günstig kaufen bei fahrrad.de nur € 84.99
Nekem wh-6700-es kerekem van és ott visszatértek a 9 kompatibilis szfutóhoz:
http://www.rei.com/m...698407bcbc1.jpg
Rámegy a 8-as,a 9-es és a 10-es sor is,a shimano nem változtatott a 8-as kazetta test óta,így mindeggyik rámegy.
#18496
Írta 2011. augusztus 27. - 10:57
9es (6500as) Ultegra szettem van , amihez WH-6600as Ultegra kerekeket néztem ki, de most látom a leírásban, hogy csak tizes sort fogad.
Ez azt jelenti hogy felejtõs, vagy van valami megoldás?
#18497
Írta 2011. augusztus 27. - 09:43
Utánanéztem én is, pont ellenkezõleg én mindenhol azt olvastam a WH-6600 kerékszettnek 10 speed only szabadonfutója van, tehát nem lehet 9-es sort rátolni. És a shimano a wh-6700-tel visszatért a 9-kompatibilis agy használathoz az új ultegra keréknél. Ott valóban igaz az az, hogy kell egy távtartó a 10-es sorhoz. A wh-6600-re távtartó nélkül megy a 10-es sor, de a 8/9-es nem rakható rá az eltérõ hornyolás miatt.
errõl az eltérõ hornolásról még nem hallottam (ezzel nem arra célzok, hogy mindent tudnék az outikról) az viszont biztos, hogy anno 105-ös agyra tettem 8-as sor után 10-est.
persze ettõl még lehet, hogy az újabb 10-es agyaknál/fogaskoszorúknál már más hornyolás van, nehogy kompatibilis legyen, és hadd szívjon vele a bicajos....
#18498
Írta 2011. augusztus 27. - 08:59
"* 1 mm-es távtartó szükséges, ha a CS-7900/CS-6700/CS-5700/
CS-6600 (kivétel a serdülõsorok) lánckeréksort
FH-7900/6700/6600/5700 8/9-fokozatú hátsó szabadonfutóra szereljük."
jó lesz hozzá, pont hogy a 10-es fogaskoszorúhoz kell 1 mm-es hézagoló.
#18499
Írta 2011. augusztus 27. - 07:31
Szerintem lehet hozzá kapni hézagolót. Amikor kerékszettcserén gondolkoztam, akkor láttam ilyen cuccokat párszáz forintért.
"* 1 mm-es távtartó szükséges, ha a CS-7900/CS-6700/CS-5700/
CS-6600 (kivétel a serdülõsorok) lánckeréksort
FH-7900/6700/6600/5700 8/9-fokozatú hátsó szabadonfutóra szereljük."
jó lesz hozzá, pont hogy a 10-es fogaskoszorúhoz kell 1 mm-es hézagoló.
#18500
Írta 2011. augusztus 27. - 07:20
9es (6500as) Ultegra szettem van , amihez WH-6600as Ultegra kerekeket néztem ki, de most látom a leírásban, hogy csak tizes sort fogad.
Ez azt jelenti hogy felejtõs, vagy van valami megoldás?
Szerintem lehet hozzá kapni hézagolót. Amikor kerékszettcserén gondolkoztam, akkor láttam ilyen cuccokat párszáz forintért.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






