Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#15801
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Nekem Deda 215 kormányom van, pont ez volt a gondom a kis gödör a váltókar tövében ha "szabályosan" szögben szerelem fel, azaz kb így. Nem volt kényelmes sem oldalsó sem fékkar fogásban. Most fogtam magam hátrabillentettem a kormányt pár fokkal, hülyébben néz ki, de kényelmesebb. Az alsófogásban nem sokat megyek, ott kevésbé érdekes a diszkomfort. Most már én is kompakt kormányt vennék...

#15802
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.436 hozzászólás

Néha egy-egy darab felkerül a vaterára, de nagyon drágán adják õket.


komplett szettet még nem láttam itthon,de részegységeihez már volt szerencsém. már nem tudom pontosan,de azt hiszem a biker forgalmazta annak idején. mondjuk ez kb 15-18 éve lehetett. sajna fékváltókart élõben nem taperoltam,de az agyakat,racsnit,fékeket,hajtókart váltókat igen. a karon a lánctányérok campagnolo termékek. nem is fedték el,v vlmi. simán rátették a campa termékeit. szóval elég jó cucc volt. meg szép is. szépen fel volt polírozva. a hátsó agy meg a racsni volt sztem a gyenge pontja. a 90es években azért már elavult volt a menetes agy a kazettásokhoz képes.

#15803
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Az elso "igazi" orszagutim egy Hercules volt, azon is valami Sachs volt, Modolo fekkarokkal, de nem a New Succes szerintem, az a dragabb modellhez volt, arra nem telt. Igazabol erre se telt, meg nem dolgoztam.
Meg mindig megvannak az alkatreszek, tul sok km sincs benne, mert amint tehettem, csereltem trikolorra.
Majd lefotozom, ha legkozelebb kezembe kerul.

#15804
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

1 kis múlt idézés: volt régen a sachs-nak 1 elég jó kis országuti alkatrész családja. sachs new success volt a neve. érdekes kis cucc volt,mert a fékeket a modolo,a váltást a campagnolo (még a fékváltókart is),az agyakat a maillard készítette nekik. vagyis inkább talán koppintották,mert van némi saját munkájuk is benne. csak menetes agyaik voltak,de csináltak 8as racsnit hozzá. nem volt rossz,kb az athena-nak felelt meg. itt vannak a képek: VeloBase.com - Component: Sachs-Maillard New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Campagnolo) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (3d version) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Modolo) - ver.2 VeloBase.com - Component: Sachs New Success találtam a fékváltókarukról is képet: http://farm4.static....0fb66d8.jpg?v=0 kép 1 komplett bringáról,sachs-al szerelve: Klassiker des Monats März 2009 még 1 kép: http://www.retrobike...olevers_144.jpg kiköpött campa :)

Köszönöm, ezt messze nem tudtam így, összefoglalva. Elsõ- és hátsóváltóm pedig van ilyen, mindkettõ átlag feletti, amennyiben egy családtagom ma is használja. Látszik is, hogy komoly, széles terpesztésû az elsõváltó Sachs feliratán lévõ négykarú elem, a hátsó is teljesen stabil ma is. A Sachs-ról nem mindenki tudja, hogy az a Sram elõdje, a francia cég f-német lett, majd USA, majd Sram. Képen láttam a Campagnolo-szerû fékváltókart is, most tudtam meg, mi is az valójában. Akinek ilyenje lenne, ne dobja el, ha mûködik, akkor jó, az egyik biciklim hasonló (8-as Athena), és már nyilván unjátok a sok dicsérgetését.

#15805
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

1 kis múlt idézés: volt régen a sachs-nak 1 elég jó kis országuti alkatrész családja. sachs new success volt a neve. érdekes kis cucc volt,mert a fékeket a modolo,a váltást a campagnolo (még a fékváltókart is),az agyakat a maillard készítette nekik. vagyis inkább talán koppintották,mert van némi saját munkájuk is benne. csak menetes agyaik voltak,de csináltak 8as racsnit hozzá. nem volt rossz,kb az athena-nak felelt meg. itt vannak a képek: VeloBase.com - Component: Sachs-Maillard New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Campagnolo) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (3d version) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Modolo) - ver.2 VeloBase.com - Component: Sachs New Success találtam a fékváltókarukról is képet: http://farm4.static....0fb66d8.jpg?v=0 kép 1 komplett bringáról,sachs-al szerelve: Klassiker des Monats März 2009 még 1 kép: http://www.retrobike...olevers_144.jpg kiköpött campa :)

Néha egy-egy darab felkerül a vaterára, de nagyon drágán adják õket.


A sebesség mindent megold.

 


#15806
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.436 hozzászólás
megint vlmi régebbi: Look KG 196 azt hiszem ezt bármelyikünk elfogadná :) ez meg 1 érdekes váltókar elhelyezés: RARE DESIGN ITEMS: LOOK KG-196

#15807
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.436 hozzászólás
1 kis múlt idézés: volt régen a sachs-nak 1 elég jó kis országuti alkatrész családja. sachs new success volt a neve. érdekes kis cucc volt,mert a fékeket a modolo,a váltást a campagnolo (még a fékváltókart is),az agyakat a maillard készítette nekik. vagyis inkább talán koppintották,mert van némi saját munkájuk is benne. csak menetes agyaik voltak,de csináltak 8as racsnit hozzá. nem volt rossz,kb az athena-nak felelt meg. itt vannak a képek: VeloBase.com - Component: Sachs-Maillard New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Campagnolo) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (3d version) VeloBase.com - Component: Sachs New Success (by Modolo) - ver.2 VeloBase.com - Component: Sachs New Success találtam a fékváltókarukról is képet: http://farm4.static....0fb66d8.jpg?v=0 kép 1 komplett bringáról,sachs-al szerelve: http://www.radklassi.../?p=358&lang=de még 1 kép: http://www.retrobike...olevers_144.jpg kiköpött campa :)

#15808
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.436 hozzászólás
hmmm... miket találtam itt: VeloBase.com - Tools & Charts hasznos lehet :)

#15809
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

guminyomások a Roubaix-ról: http://velonews.comp...DJpressures.jpg nagyon nagy verseny volt a tegnapi.


28-as gumikba elég lehet.


A sebesség mindent megold.

 


#15810
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

guminyomások a Roubaix-ról: http://velonews.comp...DJpressures.jpg nagyon nagy verseny volt a tegnapi.


Ez a macskakövekre?
Én Gyõrben 7-8 közé fújtam a 23as gumit, mondjuk én kétszer olyan nehéz vagyok mint ezek a srácok. :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#15811
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.436 hozzászólás
guminyomások a Roubaix-ról: http://velonews.comp...DJpressures.jpg nagyon nagy verseny volt a tegnapi.

#15812
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Road Drop Bar Geometry : La Rueda Tropical

Köszönöm!! Van mit tanulmányoznom. :-)

Ridley Noah Fast 


#15813
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

...leírnátok, h mi a különbség a három kormány között?? No meg persze hogy néznek ki.:confused:
THX!!

Road Drop Bar Geometry : La Rueda Tropical

#15814
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
...leírnátok, h mi a különbség a három kormány között?? No meg persze hogy néznek ki.:confused:
THX!!

Ridley Noah Fast 


#15815
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nagyjabol igen, kicsit lentebb kell tenni a kormanyt ugyanolyan magas fekkarfogashoz. fel centinel azert tobb, szerintem, 1.5-2cm is lehet szerintem.
Az elorenyulasban sokfele van, 3T Ergosum/Ergonova pl. egyaltalan nem rovid.
FSA-nak van olyan kormanya, ami kompakt szeru, de eleg nagy ejtese van. 80mm elorenyulas es 150mm ejtes. (~130 a norma egy kompaktnal)
Energy New Ergo handlebar

Nálam a gödör 0,5-1cm kormánytól függõen. A kormánymagasság az egyik nagy problémám, mert szeretem ha alacsonyan van a kormányom. Most éppen új stucnit veszek és az alá 0,5cm alátét kerül és ha veszek majd új kormányt is és nem tudom eléggé lerakni a kormányt akkor vehetek megint új stucnit, azért valószínû azt kibírnám, hogy a mostanihoz képest 0,5-1cm-rel feljebb kerülne a kormány. Egyelõre nincs betervezve új kormány, de ki tudja mi lesz pár hét múlva.
Ezeket az ejtés és elõrenyúlásokat már sokszor próbáltam lemérni, de valahogy soha nem az jött ki, mint a gyártóknak. Persze valószínû, hogy nem a tolómérõ az erre legalkalmasabb eszköz, hanem kéne hozzá valamilyen spéci mérõeszköz.


A sebesség mindent megold.

 


#15816
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nagyjabol igen, kicsit lentebb kell tenni a kormanyt ugyanolyan magas fekkarfogashoz. fel centinel azert tobb, szerintem, 1.5-2cm is lehet szerintem.
Az elorenyulasban sokfele van, 3T Ergosum/Ergonova pl. egyaltalan nem rovid.
FSA-nak van olyan kormanya, ami kompakt szeru, de eleg nagy ejtese van. 80mm elorenyulas es 150mm ejtes. (~130 a norma egy kompaktnal)
Energy New Ergo handlebar

#15817
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

En vegul kompaktnal kotottem ki, messze a legkenyelmesebb.
Amikor a LOOKon mar kompakt volt, a teli bicon anatomikus, hat visszaulve a telire ereztem, hogy nagyon kenyelmetlen. Egy "godorben" volt a kezem, de persze mivel azt szoktam meg, hat amig nem tudtam, hogy van jobb, nem zavart tulzottan. (Ez az anatomikus felso resze lejtett mint a hagyomanyosok, csak nem annyira, mint egy Newton mondjuk.)
Most mar mindket bicon kompakt van.

Kormanyszar szog es magassag nem maradt ugyanaz, de nehezen merheto, mivel ekesbol Ahead adapteres lett.


Nekem is egy kis gödörben van a kezem, emiatt próbálom egy kicsit elõrébb fogni a fékváltókart. Szerintem a gödör miatt szokott zsibbadni a kezem fékváltókar fogásban, mert a kormány pont nyomja az ereket. Olyan kormányom még nem volt, ami tökéletesen kényelmes lett volna alsófogásban (pedig eddig négyet használtam) mindegyiknél rossz helyen van alul a törés, de igazából annyira nem zavar. Lehet nekem is kompakt lesz a követezõ kormányom, de olyan kéne belõle, aminek nagy az esése.
A kompakt összegezve olyan, hogy felül nem lejt ezért picit magasabban van a fékváltókar és minimálisan rövidebb is ezért kb 0,5cm-rel lejjebb kell rakni a kormányt, ami kompenzálja a magasságbeli és a hosszbeli különbséget?


A sebesség mindent megold.

 


#15818
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
En vegul kompaktnal kotottem ki, messze a legkenyelmesebb.
Amikor a LOOKon mar kompakt volt, a teli bicon anatomikus, hat visszaulve a telire ereztem, hogy nagyon kenyelmetlen. Egy "godorben" volt a kezem, de persze mivel azt szoktam meg, hat amig nem tudtam, hogy van jobb, nem zavart tulzottan. (Ez az anatomikus felso resze lejtett mint a hagyomanyosok, csak nem annyira, mint egy Newton mondjuk.)
Most mar mindket bicon kompakt van.

Kormanyszar szog es magassag nem maradt ugyanaz, de nehezen merheto, mivel ekesbol Ahead adapteres lett.

#15819
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Tudom, hogy nagyon hasznos ezt megirnom, de bar en hasznaltam klasszikust, ergot es kompaktot is, de nem tudnam megmondani mennyi a kulonbseg.
Raadasul konkret modellek kozott kulonbsegek vannak, es ugye a klasszikust lehet kicsit eloreforgatni, azzal lehet emelni a fekkart.

A kormánymagasság és a kormányszár hossza ugyanakkora volt mindegyik kormánynál? A klasszikusnál nem nyomja a tenyered a kormány? Mert csak minimális szöget tudok elviselni a fékváltókar és a kormány között, ráadásul kicsit felfelé is áll a fékváltókarom.


A sebesség mindent megold.

 


#15820
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Tudom, hogy nagyon hasznos ezt megirnom, de bar en hasznaltam klasszikust, ergot es kompaktot is, de nem tudnam megmondani mennyi a kulonbseg.
Raadasul konkret modellek kozott kulonbsegek vannak, es ugye a klasszikust lehet kicsit eloreforgatni, azzal lehet emelni a fekkart.