Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#15661
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
ehh, akkor az 5500 gramm se biztos, hogy stimmel?
:-)

#15662
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts

végre egy könnyû bringa a Mali-tól :-))) Mali országúti kerékpár « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

a campa biztos tud további fokozatokat, a bal fvkar például - ha nincs bebowdenezve - 12 klikket tud, tehát szabad a pálya 13 fokozatig (ugyanazt az alkatrészt kell áttenni jobbra), a 6 évvel ezelõtti karok tudásával


kár,h nem alu vázas,ahogy az eladó írja. :D 1ébként jó kis váz lehet,szép muffokkal.

#15663
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet probalkozni a korkoros hajtassal, de azt csak bizonyos nyomatek alatt lehet megcsinalni.
Valami tanulmanyban mertek a nemet valogatottat, meg ok is lefele nyomtak a felfele jovo pedalt is. Csak valoszinuleg kevesbe mint mondjuk en.
Vagy itt vannak a jovendo Garmin Vector meresei adatai is.
Ezek ugyan kiallva tekeres kozben keszult diagramok, de az igazi terheles ugyis ilyenkor van. Ez itt alabb 550 Watt, nekem ez szerintem 10-20 mp-s power. :)

Olvastam én is a németekrõl szóló szöveget.
A cikkem után folytatódott a téma boncolása. Az amerikaiak pl azt figyelték, hogy a profik között a legjobbak már nem tapossák a felfelé jövõ pedált.


A sebesség mindent megold.

 


#15664
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
végre egy könnyû bringa a Mali-tól :-))) Mali országúti kerékpár « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása

a campa biztos tud további fokozatokat, a bal fvkar például - ha nincs bebowdenezve - 12 klikket tud, tehát szabad a pálya 13 fokozatig (ugyanazt az alkatrészt kell áttenni jobbra), a 6 évvel ezelõtti karok tudásával

#15665
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts

Kissé hasonló, de jobb volt az 1974-es Peugeot-m elsõ lánckerekének a rögzítése, amennyiben csak háromkaros volt :).

Az okfejtés részben igaz - s valószínûleg lényegében is -, ám a „nem egyenes láncvonal” feltétel bármikor bekövetkezhet, így az elsõ lánckerék számára „legrosszabb” helyzetben is. Egy jó biciklista igyekszik egyenletes pedálerõt biztosítani, errõl MJani[01] írt érdekes tanulmányt, azaz esetleg nem is olyan kicsi az a nyomaték.
A Sugino, Campagnolo Record, Sram hasonlóságot megértettem (nem kerestem még esetleges szabadalmi eslõbbséget), mindenképp jó ötlet (ha nem mondtam volna :), jobb, mint a DA-é).
A Shimano azért „kényszerült” e (számomra nem ideális) hajtásra, ami egyébként az egyik nagy aduja, nevezetesen a (Dura Ace szintjén) nagyon jó minõségû aluminiumötvözete illetve annak „mûvészi” kovácsolása. Az alumínium nehezebb, mint a kompozit, amivel a versenytársak dolgoznak - nekem ugyan jobban tetszik (mármint hajtásban stb.) - „létkétdés”, hogy 10-15 dkg-nál ne legyen több súlyuk, mint a többieké.
Emellett egy 2002 körüli Record és DA készlet is szinte biztos, hogy tartósabb, mint egy 2012-es. Ez kár, mert mint magamfajta óvatos duhaj, aki maga veszi az alkatrészeit, a mondabeli Mercedes-es életkorban egy igazi jó és tartós biciklire valamikor beruháznék, még ha drága is, de ilyen egyelõre ilyen nincs. A Campa Athena majdnem jó (alu, Campa :), viszont nem vált lefele többet), a DA jó lenne (sokaknak biztosan, s okkal) e furcsa kar nélkül, a Sram itt nem játszik, az közmondásosan nem tartós, nem is arra van.
Visszatérve a DA 11-re, az már inkább csak kötözködés, hogy így sérülékenyebb is a lánckerék (az a bizonyos szabadon álló kb. 40%), neki lehet dönteni, bele lehet rúgni, esni is lehet vele (tudom, egy ilyennel ez nem történhet meg - de ha mégis?).


fulcrum karral kéne árulni a 11-es dura ace-t. :D sztem keress 1 frankó kis 10-es record szettet. abból is az ut-karost. az a tuti. :) 1ébként sztem meg lehetne tuningolni a 10-es record fékváltókarokat,h 11 fokozatot vigyen. ez persze nem biztos. még nem láttam ilyet élõben. itt 1 kis videó: http://www.youtube.com/watch?v=MZBzT4ZmSTU&feature=related




#15666
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Lehet probalkozni a korkoros hajtassal, de azt csak bizonyos nyomatek alatt lehet megcsinalni.
Valami tanulmanyban mertek a nemet valogatottat, meg ok is lefele nyomtak a felfele jovo pedalt is. Csak valoszinuleg kevesbe mint mondjuk en.
Vagy itt vannak a jovendo Garmin Vector meresei adatai is.
Ezek ugyan kiallva tekeres kozben keszult diagramok, de az igazi terheles ugyis ilyenkor van. Ez itt alabb 550 Watt, nekem ez szerintem 10-20 mp-s power. :)
Feltöltött kép

A pedalt ero nyomatekok abrazolva
Feltöltött kép

#15667
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Az új DA hajtókar lánckerék felfogatási módja nem új találmány. Sõt, ennél van radikálisabb megoldás is, ez: LOKOMOTIV

Kissé hasonló, de jobb volt az 1974-es Peugeot-m elsõ lánckerekének a rögzítése, amennyiben csak háromkaros volt :).

[...]Nyilván akkor jelentkezik ilyen elõ amikor nagy nyomaték éri a hajtást - és persze nem egyenes a láncvonal. Az meg ugye akkor van amikor a hajtókar vízszintesen áll. ilyenkor a legnagyobb a pedálerõ. Függõleges állásban ehhez képest jóval kevesebb erõ éri a kart és ezzel a lánckereket is.[...]

Az okfejtés részben igaz - s valószínûleg lényegében is -, ám a „nem egyenes láncvonal” feltétel bármikor bekövetkezhet, így az elsõ lánckerék számára „legrosszabb” helyzetben is. Egy jó biciklista igyekszik egyenletes pedálerõt biztosítani, errõl MJani[01] írt érdekes tanulmányt, azaz esetleg nem is olyan kicsi az a nyomaték.
A Sugino, Campagnolo Record, Sram hasonlóságot megértettem (nem kerestem még esetleges szabadalmi eslõbbséget), mindenképp jó ötlet (ha nem mondtam volna :), jobb, mint a DA-é).
A Shimano azért „kényszerült” e (számomra nem ideális) hajtásra, ami egyébként az egyik nagy aduja, nevezetesen a (Dura Ace szintjén) nagyon jó minõségû aluminiumötvözete illetve annak „mûvészi” kovácsolása. Az alumínium nehezebb, mint a kompozit, amivel a versenytársak dolgoznak - nekem ugyan jobban tetszik (mármint hajtásban stb.) - „létkétdés”, hogy 10-15 dkg-nál ne legyen több súlyuk, mint a többieké.
Emellett egy 2002 körüli Record és DA készlet is szinte biztos, hogy tartósabb, mint egy 2012-es. Ez kár, mert mint magamfajta óvatos duhaj, aki maga veszi az alkatrészeit, a mondabeli Mercedes-es életkorban egy igazi jó és tartós biciklire valamikor beruháznék, még ha drága is, de ilyen egyelõre ilyen nincs. A Campa Athena majdnem jó (alu, Campa :), viszont nem vált lefele többet), a DA jó lenne (sokaknak biztosan, s okkal) e furcsa kar nélkül, a Sram itt nem játszik, az közmondásosan nem tartós, nem is arra van.
Visszatérve a DA 11-re, az már inkább csak kötözködés, hogy így sérülékenyebb is a lánckerék (az a bizonyos szabadon álló kb. 40%), neki lehet dönteni, bele lehet rúgni, esni is lehet vele (tudom, egy ilyennel ez nem történhet meg - de ha mégis?).

#15668
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Igen persze, ez is igaz.

Ha hajlong a lánckerék, akkor hajtási energiát vesztesz.



#15669
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts
ahogy írtam is,sztem a felsõ kategóriában meg tudják oldani,h tuti legyen minden. a lejjebb lévõ kategóriáknál már kérdéses,h meg lehet e oldani jól a dolgot. ismerve a shimano fejlesztését,ezt a kialakítást lejjebb is be szeretnék vezetni. minden esetre a csak saját magával való kompatibilitást lassacskán sikerül tökélyre fejleszteni a japánoknak.

#15670
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár
Ha hajlong a lánckerék, akkor hajtási energiát vesztesz.


A sebesség mindent megold.

 


#15671
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts
Az új DA hajtókar lánckerék felfogatási módja nem új találmány. Sõt, ennél van radikálisabb megoldás is, ez: LOKOMOTIV

Ez nekem elsõre használhatatlannak tûnt amiatt, hogy a lánckerekek szinte támaszték nélkül állnak majdnem egy fél fordulat alatt. De ezt akkor az olaszok feltûnési viszketegségének gondoltam valódi elõny nélkül. Nem is nagyon láttam ilyet még élõben, gondoltam úri cucc vitrinbe
Aztán jött ez a DA kar és elkezdtem azon gondolkodni, hogy hol éri és mikor nagy oldalirányú igénybevétel a lánckereket amikor fontos lehet az oldalirányú merevség és a sok megtámasztási pont. Illetve ez miért is rossz, miért kell ezt kiküszöbölni, miért nem hajlonghat a lánckerék kedvére
Nyilván akkor jelentkezik ilyen elõ amikor nagy nyomaték éri a hajtást - és persze nem egyenes a láncvonal. Az meg ugye akkor van amikor a hajtókar vízszintesen áll. ilyenkor a legnagyobb a pedálerõ. Függõleges állásban ehhez képest jóval kevesebb erõ éri a kart és ezzel a lánckereket is.
Miért fontos, hogy merev legyen? Szerintem azért, hogy az elsõ váltás gyors, pontos és határozott legyen, ezen kívül nem látok okot a merevségre.
Vagyis ezt a logikát követve olyan lenne az ideális kar, hogy a hajtókar vízszintes állásában adjon ott merevséget ahol kb. az elsõ váltó van, nyilván mindkét oldali hajtókart figyelembe véve ez két helyen jelent erõsített felfogatást. A hajtókarral szemben pedig nem kellene plusz felfogatás, az csak a súlyt növelné.
Na az új DA kar pont ilyen.

#15672
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts

+1.
Ezek szerint csak 4 helyen rögzül a DA, egy helyen lyuk van? Még rosszabb, eleve csak 4 lyuk (a kiskeréknél legalábbis). Így a lánckerekek „megfogatlanok” kb. 10 ill. 8 fogíven át (52/39)? Ennek pótlására merevebbé, azaz valamivel súlyosabbá kell tenni a lánckerekeket. Felteszem, hogy itt is szabadalmi ok lehet (nincs idõm kibúvárkodni): a Campy ötágúját (az eredeti ötletgazda) nem másolhatták közvetlenül, így ezt izzadták ki. Az alapötlet amúgy jó, az egyik lánckerékrögzítõ kart egyesíteni a hajtókarral, hisz csökkenti a súlyt. Erre egyébként a Shimano-nak szüksége is volt, ez volt a legnehezebb készlet minden kategóriában (mechanikusban), Sram és Campagnolo könnyûségben észrevehetõen vezettek.
Campagnolo Record: http://www.bikepro.c...ampy_record.jpg
Shimano D-A: http://sankei.jp.msn...23210025-p3.jpg.
Más zökkenõ, hogy amit a Campy a 8 után 9-re váltással szenvedett - inkompatibilitás - a 9-10-11-re már beérett, azaz kedvére cserélgethette a kerekeket, a Shimano pedig a cserélgethetõ 8-9-10 után most kell, hogy váltson, azaz nem jók az eddigi kerekek (ill. a kazettatestek). Persze manapság már amúgyis el kell dobálni az 500 €-s kerekeket, ha elkopnak, amit régen egy 50 €-s felni cseréjével újjá lehetett varázsolni. A profit nyilván fontosabb, mint az „ökológiai lábnyom”.


ez a "kevesebb" kar inkább a shimano-hoz köthetõ. õk is inkább a légellenállás miatt próbálkoztak vele. itt 1 kis info: VeloBase.com - Component: Shimano FC-7300, Dura-Ace AX az már igaz,h a corsa record (VeloBase.com - Component: Campagnolo C-Record) alkalmazta a maihoz hasonló felfogatást,tovább gondolva a shimano dura ace ax cuccait (VeloBase.com - View Group). a jövõ évi sram red is a campához hasonló hajtókarral lesz kepható: 2013 SRAM Red. | TriSports University szóval nem hiszem én sem,h különösebb szabadalom alatt állna ez a kivitel. azon kívül,h nekem baromira nem tetszik ez a dura ace kar mûszakilag bizonyára rendben lesz. persze a plusz akárhány %-al merevebb meg pontosabb marketing szöveg nem biztos,h meg fogja állni a helyét. minden esetre rosszabb nem lesz,mint az elõzõ. vlszínû az ára miatt nem sokan fogunk rohangálni ezzel a szettel,de pl a késõbbi 105-t már biztosan többen fogják használni. csak azért hozom fel,mert ez a fejlesztés elõbb utóbb le fog csorogni az alsóbb kategóriás cuccokhoz. ott már viszont nem vlszínû,h merevebb lesz akárminél is. mindez persze csak az én véleményem.

#15673
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Mavic Open Pro-ból manapság CD-jelzésû van, nem Ceramic. Ugyanazt jelöli mind2, vagy a CD már csak valami jó vastag fekete elox réteget takar? Kell ehhez kerámiás pofa, vagy jó a sima? Fékhatásban többet tud-e a CD jelzésû a sima nyers fékezûfelületû verziónál?

Ahogy ave is mondta, nem ugyanaz. A CD „egyszerûen” felületkezelt, keményített réteg (couche dure [kusdûr], azt is jelenti), titok az anyag is és a hõkezelés is, nehéz lenne pont ugyanilyet csinálni. Nem kell kerámiához való fékgumi rá, viszont az elõnye, hogy állítólag jóval tovább tart. Ezzel egyetértek, amennyiben MA40 (korábbi MAVIC CD-vel; anélkül ua. az MA2) kerekeim ma is vannak, ez kb. az Open Pro elõdje, utóbbi CD-vel és kerámiával is van (vagy volt; nálam is akad mindkettõ). A kerámiás Open Pro-mhoz (tartalék) cserélgetni kell a fékgumit is. Az MA40-et vádolták azzal, hogy könnyebben berepedezik, mint az MA2, de nem hiszem, hogy ez gyakori illetve drámai lett volna, nagyon sokan használtak (páran még ma is :)) MA40-et, az Open Pro is sikeres.

#15674
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

A CD-rol pont volt szo nemreg valahol. Allitolag nem birja tul sokaig, szoval nem egy Exalith, es persze nem keramia.
Ha jo idoben hasznalod biztos sokaig megmarad azert.


SSCX géphez gondoltam, lehet akkor nem éri meg kísérletezgetni vele.

#15675
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A CD-rol pont volt szo nemreg valahol. Allitolag nem birja tul sokaig, szoval nem egy Exalith, es persze nem keramia.
Ha jo idoben hasznalod biztos sokaig megmarad azert.

#15676
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts
Mavic Open Pro-ból manapság CD-jelzésû van, nem Ceramic. Ugyanazt jelöli mind2, vagy a CD már csak valami jó vastag fekete elox réteget takar? Kell ehhez kerámiás pofa, vagy jó a sima? Fékhatásban többet tud-e a CD jelzésû a sima nyers fékezûfelületû verziónál?

#15677
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,436 posts
ez a hajtómû............. bûn ronda.

#15678
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Hogy ne csak high end legyen, vegre a SORA is rendes STI-t kap.

Feltöltött kép

Feltöltött kép

#15679
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
a poén az lenne, ha a 11-es rendszerekvéletlenül kompatibilisek lennének (shi & campa) egymással

#15680
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 posts
Nem biztos, hogy új kerék kell a 11es DA-hoz, viszotn az biztos, hogy kijönnek új DA szériás kerekekkel, amelyekne több alapvetõ technológiai újítás is lesz, és azokszerintem nem lesznek lefelé kompatibilisek.