Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#12541
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
Fõleg ha jobbak az aero tulajdonságai.

Síkon a nehezebb jobban tartja az elért sebességet.


GT-Atee

#12542
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ezt azért értékeljük át! :D Az, h a kerék mekkora erõvel nyomja a pályát, ott van szerepe a tömegnek. Vagy én tanultam régen fizikát? :confused:


Síkon a nehezebb jobban tartja az elért sebességet.


A sebesség mindent megold.

 


#12543
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.743 hozzászólás
simon23,neked most milyen/melyik Merida vázad van?
GT-Atee

#12544
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

Síkon a súly semmiféle szerepet nem játszik a sebességedben.

Ezt azért értékeljük át! :D Az, h a kerék mekkora erõvel nyomja a pályát, ott van szerepe a tömegnek. Vagy én tanultam régen fizikát? :confused:

Ridley Noah Fast 


#12545
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
annak idején három dolgot csináltunk hajrá elõtt. 1 kulacsok eldobb 2 klipsz szíj meghúz 3 fék kiold kettõre van józan magyarázat,a kulacsra nincsen,nem hiszem hogy az a ca.200 g számit

#12546
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

nekem 8,88 kg (pedál, kulacstartók és óra nélkül). ebbõl 2,5 kg a váz+villa. alkatrészek átlagosak, nincs ami könnyûnek nevezhetõ


Te pedál, kulacstartó (és kulacs) és óra nélkül tekersz? Úgy maximum a mákdarálót érdemes.
Lehet 13 kilós acél országútival is versenyt nyerni, meg 6 kilóssal is. Szerintem 98% emberi tényezõ, a maradék 2% a többi. Persze vagyunk annyira technokraták, mûszaki emberek, fanatikusok, stb, hogy a bringát grammozzuk,de hát ez is az élvezet része:)

#12547
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

Elõtte meg nem árt megtanulni imádkozni. :D


minek imádkozni,ha van mibe kapaszkodni :) amúgy is,fék nélkül gyorsabb :D

#12548
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás
Elõtte meg nem árt megtanulni imádkozni. :D

Ridley Noah Fast 


#12549
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás
>mert ugye nem mindegy hogy beleér-e a felni a fékbe a 8%-os emelkedõn vagy sem -erre az a megoldás hogy a hegy lábánál kiakasztod a féket :D

#12550
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
akkor rakjam vissza az R500-akat? :D
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#12551
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>mert ugye nem mindegy hogy beleér-e a felni a fékbe a 8%-os emelkedõn vagy sem.

Adrian szerint ha a feknel bele-bele er a felni a fekbe, az inkabb a merev kerek jele. :)
Levezette miert, roviden: az elkerulhetetlen, hogy a tengely alatti resz csavarodjon oldalra, es ha az ezzel szembelevo resz is hajlik, akkor az azert van, mert merev, az egesz egyutt mozog.
A hihetetlenul jonak marketingelt Enve felnik pl. gumibol vannak a meresei szerint, felul nem hajlik.

#12552
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
2011 dec. óta folyamatosa fogyok egészségügyi okokból, és most tartok 67,5 Kg-nál.
Ennél lejjebb már nem nagyon fogok menni; talán 67-ig.(már most is alig van rajtam zsír)
A bringát nem raktam még össze, de remélem hogy 8 alatt lesz teljesen fölszerelve.

a nehéz de olcsó, és a könnyû de merev kerék között viszont hatalmas különbség van azt azért ne felejtsétek el, jellemzõen nem csak a tömege számít, hanem a tipráskor való csavarodása(tapasztalataim alapján R500 vs WH7801)
mert ugye nem mindegy hogy beleér-e a felni a fékbe a 8%-os emelkedõn vagy sem.


a hajtómû tõkesúlyként viselkedik, az akár nehéz is lehet...:D
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#12553
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

>A hajtómûvet komplett mértem, 609g.
Tengellyel, cseszekkel??

..csak a hajtómû, a csészék a vázban. 97kg vagyok bicóval együtt. :D:D

Ridley Noah Fast 


#12554
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
nekem 8,88 kg (pedál, kulacstartók és óra nélkül). ebbõl 2,5 kg a váz+villa. alkatrészek átlagosak, nincs ami könnyûnek nevezhetõ

#12555
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Javaslom: ezentúl senki ne a bringája tömegét írja meg a fórumba, hanem a saját+bringa össztömegét!
Mi a bringámmal ma reggel 69,0 kg vagyunk! (Volt már idén kevesebb, és lesz is még.)
Én ezzel tudok dicsekedni, bocs. :)


Na látod én 100 vagyok a bringával, az a 30 kg már nem mindegy....:)

#12556
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Egy hobbi bringásnak teljesítmény szempontjából nem sokat számít, általában placebo amit érez. Egy versenyzõnél nagyon sokat számíthat (bár azt mondják, hogy aki erõs az mindennel erõs :) ), éppen a hiányzó pár watt miatt leszakadhat. Írtam is errõl régebben egy cikket, de nem jelentettem meg, majd talán egyszer. Jelenleg egy új-zélandi magazin foglalkozik ezzel a kérdéssel, elvileg a következõ számban a kerék tömegérõl fognak írni (szerintem arra sem fog kijönni egy eget rengetõ különbség).


Köszi! Így már oké. :) Jelenjen csak meg... én biztos elolvasom. pl. ott ahol a küllõs dolog is volt ;)

#12557
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Jól látom, hogy a kerékpár súlya nem nagyon befolyásolja adott táv leküzdéséhez szükséges wattokat. Síkon 1-2 watt különbség. Hegyen 10-15 watt 9kg kontra 6.5 kg bringa... vagy valamit elszámoltam, rosszul értelmezek. Nincs ilyen kalkulátor ami a kerék tömegét is nézi, kerületen... könnyû felni+gumi kontra nehéz mit jelent wattokban?


Egy hobbi bringásnak teljesítmény szempontjából nem sokat számít, általában placebo amit érez. Egy versenyzõnél nagyon sokat számíthat (bár azt mondják, hogy aki erõs az mindennel erõs :) ), éppen a hiányzó pár watt miatt leszakadhat. Írtam is errõl régebben egy cikket, de nem jelentettem meg, majd talán egyszer. Jelenleg egy új-zélandi magazin foglalkozik ezzel a kérdéssel, elvileg a következõ számban a kerék tömegérõl fognak írni (szerintem arra sem fog kijönni egy eget rengetõ különbség).


A sebesség mindent megold.

 


#12558
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Na de hol jon a kepbe a magassag?
En most 76kg. De versenyszezonra 70 alatt lesz. A bicikli ebbol -4kg! :) Mondjuk ha a testzsir maradna 10% vagy alatta, akkor szivesen lennek nehezebb 1-2 kiloval.

#12559
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
Javaslom: ezentúl senki ne a bringája tömegét írja meg a fórumba, hanem a saját+bringa össztömegét!
Mi a bringámmal ma reggel 69,0 kg vagyunk! (Volt már idén kevesebb, és lesz is még.)
Én ezzel tudok dicsekedni, bocs. :)

#12560
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Na igen, ezzel tisztában vagyok én is. A mindig jobbat akar az ember, májer faktor stb stb. Talán még placebo hatása is van, sõt biztos, de a kérdésem arra irányult, hogy számokban ez mit jelent. A linkelt kalkulátor azt mutatja, hogy nevetségesen kicsi a különbség...


Versenyen ilyen nevetséges kis különbségekkel lehetséges adott esetben 1-1 helyezéssel jobbat elérni.