Síkon a nehezebb jobban tartja az elért sebességet.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#12541
Posted 2013. February 21. - 20:23

#12542
Posted 2013. February 21. - 20:19

Ezt azért értékeljük át!
Az, h a kerék mekkora erõvel nyomja a pályát, ott van szerepe a tömegnek. Vagy én tanultam régen fizikát? :confused:
Síkon a nehezebb jobban tartja az elért sebességet.
A sebesség mindent megold.
#12543
Posted 2013. February 21. - 20:16

#12544
Posted 2013. February 21. - 20:08

Ezt azért értékeljük át!Síkon a súly semmiféle szerepet nem játszik a sebességedben.

Ridley Noah Fast
#12545
Posted 2013. February 21. - 19:08

#12546
Posted 2013. February 21. - 19:07

nekem 8,88 kg (pedál, kulacstartók és óra nélkül). ebbõl 2,5 kg a váz+villa. alkatrészek átlagosak, nincs ami könnyûnek nevezhetõ
Te pedál, kulacstartó (és kulacs) és óra nélkül tekersz? Úgy maximum a mákdarálót érdemes.
Lehet 13 kilós acél országútival is versenyt nyerni, meg 6 kilóssal is. Szerintem 98% emberi tényezõ, a maradék 2% a többi. Persze vagyunk annyira technokraták, mûszaki emberek, fanatikusok, stb, hogy a bringát grammozzuk,de hát ez is az élvezet része:)
#12547
Posted 2013. February 21. - 19:03

Elõtte meg nem árt megtanulni imádkozni.
minek imádkozni,ha van mibe kapaszkodni


#12548
Posted 2013. February 21. - 19:00

#12549
Posted 2013. February 21. - 18:27


#12550
Posted 2013. February 21. - 17:31

#12551
Posted 2013. February 21. - 17:08

Adrian szerint ha a feknel bele-bele er a felni a fekbe, az inkabb a merev kerek jele.

Levezette miert, roviden: az elkerulhetetlen, hogy a tengely alatti resz csavarodjon oldalra, es ha az ezzel szembelevo resz is hajlik, akkor az azert van, mert merev, az egesz egyutt mozog.
A hihetetlenul jonak marketingelt Enve felnik pl. gumibol vannak a meresei szerint, felul nem hajlik.
#12552
Posted 2013. February 21. - 16:49

Ennél lejjebb már nem nagyon fogok menni; talán 67-ig.(már most is alig van rajtam zsír)
A bringát nem raktam még össze, de remélem hogy 8 alatt lesz teljesen fölszerelve.
a nehéz de olcsó, és a könnyû de merev kerék között viszont hatalmas különbség van azt azért ne felejtsétek el, jellemzõen nem csak a tömege számít, hanem a tipráskor való csavarodása(tapasztalataim alapján R500 vs WH7801)
mert ugye nem mindegy hogy beleér-e a felni a fékbe a 8%-os emelkedõn vagy sem.
a hajtómû tõkesúlyként viselkedik, az akár nehéz is lehet...

Flickr
#12553
Posted 2013. February 21. - 15:03

..csak a hajtómû, a csészék a vázban. 97kg vagyok bicóval együtt.>A hajtómûvet komplett mértem, 609g.
Tengellyel, cseszekkel??

Ridley Noah Fast
#12554
Posted 2013. February 21. - 13:22

#12555
Posted 2013. February 21. - 13:04

Javaslom: ezentúl senki ne a bringája tömegét írja meg a fórumba, hanem a saját+bringa össztömegét!
Mi a bringámmal ma reggel 69,0 kg vagyunk! (Volt már idén kevesebb, és lesz is még.)
Én ezzel tudok dicsekedni, bocs.
Na látod én 100 vagyok a bringával, az a 30 kg már nem mindegy....

#12556
Posted 2013. February 21. - 13:02

Egy hobbi bringásnak teljesítmény szempontjából nem sokat számít, általában placebo amit érez. Egy versenyzõnél nagyon sokat számíthat (bár azt mondják, hogy aki erõs az mindennel erõs
), éppen a hiányzó pár watt miatt leszakadhat. Írtam is errõl régebben egy cikket, de nem jelentettem meg, majd talán egyszer. Jelenleg egy új-zélandi magazin foglalkozik ezzel a kérdéssel, elvileg a következõ számban a kerék tömegérõl fognak írni (szerintem arra sem fog kijönni egy eget rengetõ különbség).
Köszi! Így már oké.


#12557
Posted 2013. February 21. - 12:50

Jól látom, hogy a kerékpár súlya nem nagyon befolyásolja adott táv leküzdéséhez szükséges wattokat. Síkon 1-2 watt különbség. Hegyen 10-15 watt 9kg kontra 6.5 kg bringa... vagy valamit elszámoltam, rosszul értelmezek. Nincs ilyen kalkulátor ami a kerék tömegét is nézi, kerületen... könnyû felni+gumi kontra nehéz mit jelent wattokban?
Egy hobbi bringásnak teljesítmény szempontjából nem sokat számít, általában placebo amit érez. Egy versenyzõnél nagyon sokat számíthat (bár azt mondják, hogy aki erõs az mindennel erõs

A sebesség mindent megold.
#12558
Posted 2013. February 21. - 12:42

En most 76kg. De versenyszezonra 70 alatt lesz. A bicikli ebbol -4kg!

#12559
Posted 2013. February 21. - 12:20

Mi a bringámmal ma reggel 69,0 kg vagyunk! (Volt már idén kevesebb, és lesz is még.)
Én ezzel tudok dicsekedni, bocs.

#12560
Posted 2013. February 21. - 12:01

Na igen, ezzel tisztában vagyok én is. A mindig jobbat akar az ember, májer faktor stb stb. Talán még placebo hatása is van, sõt biztos, de a kérdésem arra irányult, hogy számokban ez mit jelent. A linkelt kalkulátor azt mutatja, hogy nevetségesen kicsi a különbség...
Versenyen ilyen nevetséges kis különbségekkel lehetséges adott esetben 1-1 helyezéssel jobbat elérni.