Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#10021
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

"Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?" mikor 160 centi magas voltam 170-es hajtókaron mentem és nem lettek térdproblémáim. ha tudsz szerezni 160-ast  az biztos jó. de 172,5 már nem tennék alá.Minnél hosszabb egy kar annál kissebb fordulaton tudod megforgatni. tehát a párod egy 170-es hajtokarral tuti nem fog 130-as fordulattal pörgetni, de lehet hogy a világ végéig elmegy vele. Pantani ment 180-as karral is, de ismerek olyant aki 185 centi magas és nagy volt neki a 180-as(és nem volt rövidlábu)

160as shimano kompatibilis kell majd. Találkozott már valaki ilyennel 30eFtos ársávig?

Arra gondoltam hogy veszek valami nagyobb karral bíró compact kart és új menetes furatot csináltatok bele.

Neten találtam usaban egy embert, aki pont ilyen redukálással foglalkozik, (http://bikesmithdesi...ks/shorten.html) kiemelte, hogy mely modellekkel volt sikere, s mikkel nem. Abban bízom, hogy a Claris van annyira faék egyszerűségű, hogy tömör a hajtókar és lehet nyugodtan bele újabb furatot készíteni.

Mit gondoltok?


És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10022
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

"Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?" mikor 160 centi magas voltam 170-es hajtókaron mentem és nem lettek térdproblémáim. ha tudsz szerezni 160-ast  az biztos jó. de 172,5 már nem tennék alá.Minnél hosszabb egy kar annál kissebb fordulaton tudod megforgatni. tehát a párod egy 170-es hajtokarral tuti nem fog 130-as fordulattal pörgetni, de lehet hogy a világ végéig elmegy vele. Pantani ment 180-as karral is, de ismerek olyant aki 185 centi magas és nagy volt neki a 180-as(és nem volt rövidlábu)

 



#10023
_A

_A

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 554 posts

Sziasztok!

Szerintetek mennyire kell adni arra a szabályra hogy belső lábhossz magasság [mm]*0,216= használandó hajtókarhossz?

Mert az én esetemben tökéletesen adódik a 175ös méret, de pl a párom esetében 158 jött ki, ami azért mit ne mondjak elég ritka méret.

Több boltban eltérő válaszokat kaptam a kérdést illetően.

Az egyik helyen azt kaptam legyen 170es, mert az egy jó alapméret, de legyen tripla a hajtásrendszer, mert így a nagy nyomatékot igénylő részeken garantáltan fel fog tudni menni, nem nyomja szét a lábait.

Kaptam egy olyan választ, hogy rengeteget számít a méret, legyen minél kisebb az a bizonyos karhossz, de 165öst tud csak találni, mondjuk ultegrát.

Illetve egy olyat, hogy jó a 170 nem kell aggódni, és legyen kompakt, mert a tripla hülyén néz ki és nem is lehet jól beállítani.

 

Itthon egy 5500gs hátsóváltó és egy fc-5502-es 172mmes hajtókar van hozzá illő középrésszel, és hozzá rsx tripla fékváltókar, első váltót még nem szereztem be...hogy szebb és árnyaltabb legyen a kép.

 

tudom hogy a gs csak két lánctányért tud kiszolgálni, tehát duplában gondolkozom, a tripla fékváltókar tud dupla (csak két lánctányért kiszolgálva) is létezni, a kérdésem, hogy:

 

Ti mit gondoltok? Tényleg nem számít, adhatom a kicsi párom alá a 172es hajtókart is, és nem kell aggódnom hogy térdproblémái lesznek idővel? Vagy csakis a kisebb hajtókarok a jók 165ös méretben?

 

Van itt kis lábhosszúságú egyén? Valakinek tapasztalata a környezetében?


Edited by _A, 2014. January 10. - 21:43.

És Jézus szóla hozzájuk: - Mondjátok, ki vagyok én?
És õk felelék: - Te vagy létünk alapjának eszkatológiai manifesztációja, a kerigma, amiben interperszonális kapcsolataink legvégsõ értelme tárul fel elõttünk.
És Jézus ismét szóla: - Mi???

#10024
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Nem egyszerűbb leolvasni típusát?

 

Sehol sem lelem rajta :-(

mod: Megvan. :-)


Edited by djbahool, 2014. January 10. - 19:30.


#10025
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nem egyszerűbb leolvasni típusát?



A sebesség mindent megold.

 


#10026
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

5600vs5700

pl. a valtot a vazhoz (valtofulhoz) rogzito csavart erdemes nezni.

Ha ranezesre latszik, hogy imbuszos a csavar akkor 5600, ha "melyebbre kell nezni", akkor 5700.

De persze a test formaja is elegge mas.

http://pedalforce.co...-5600-black.jpg

http://www.cyclowire...D-5700-L-SS.jpg

 



#10027
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Köszi a gyors választ.

10es sor van fent, de ha jól tudom az 5600 nem kezeli a 11es legkisebb kereket, az 5700 meg igen.

Mivel a hajtómű 30-39-50, ezért jó lenne a jelenlegi 12-25 helyett feltenni pl. egy 11-25-öt, vagy 11-27-et.

Egyszer már kerestem rajta a tipusszámot, de akkor nem voltam ezek szerint elég alapos.

Megnézem mégegyszer.

De kezeli :) Gondolom triplához neked az utóbbi van. :)


Edited by Vejnecske, 2014. January 10. - 11:28.


#10028
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

rá van írva a váltó belső oldalára. Egyébként nem számít, ha jelenleg 10s sor van fent, veszel majd egy 10s sort, 28-as lánckereket kezeli mindkét váltó hátul, de gondolom, egy 12-28-tól "testesebb" sort amúgy sem vennél. A fokozatszámot úgyis a váltókar határozza meg, az meg gondolom szintén 10s. Ott elég feltuno az 56 és 57 közti különbség, előbbi ugyebár libegő ruhaszárítós, utóbbinál meg rá lett gyurve a váltóbowdenház is a kormányra. Szemre mondjuk az 56-57 szériák eléggé eltérnek váltóban, előbbin szép kerek formák, nagy 105 felirat, utóbbi kissé szögletesebb, szerintem szebb, és diszkrétebb a felirat is.

 

"odébb lesz", ha időben cseréled a láncot, tisztán tartod a hajtásrendszert, akkor egy soron 3-4 lánc el fog futni. 

 

Köszi a gyors választ.

10es sor van fent, de ha jól tudom az 5600 nem kezeli a 11es legkisebb kereket, az 5700 meg igen.

Mivel a hajtómű 30-39-50, ezért jó lenne a jelenlegi 12-25 helyett feltenni pl. egy 11-25-öt, vagy 11-27-et.

Egyszer már kerestem rajta a tipusszámot, de akkor nem voltam ezek szerint elég alapos.

Megnézem mégegyszer.



#10029
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Sziasztok!

 

Ősszel vettem egy outit (szóval még új vagyok a témában, mivel addig csak MTB-ztem).

Full 105.

Kérdezném, honnan tudom meg a hátsó váltó pontos tipusát (5600 v. 5700 esetleg más), mivel annak függvényében tudom majd kiválasztani a kazettát hozzá ha cserés lesz.

rá van írva a váltó belső oldalára. Egyébként nem számít, ha jelenleg 10s sor van fent, veszel majd egy 10s sort, 28-as lánckereket kezeli mindkét váltó hátul, de gondolom, egy 12-28-tól "testesebb" sort amúgy sem vennél. A fokozatszámot úgyis a váltókar határozza meg, az meg gondolom szintén 10s. Ott elég feltuno az 56 és 57 közti különbség, előbbi ugyebár libegő ruhaszárítós, utóbbinál meg rá lett gyurve a váltóbowdenház is a kormányra. Szemre mondjuk az 56-57 szériák eléggé eltérnek váltóban, előbbin szép kerek formák, nagy 105 felirat, utóbbi kissé szögletesebb, szerintem szebb, és diszkrétebb a felirat is.

 

"odébb lesz", ha időben cseréled a láncot, tisztán tartod a hajtásrendszert, akkor egy soron 3-4 lánc el fog futni. 


  • djbahool likes this

#10030
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Sziasztok!

 

Ősszel vettem egy outit (szóval még új vagyok a témában, mivel addig csak MTB-ztem).

Full 105.

Kérdezném, honnan tudom meg a hátsó váltó pontos tipusát (5600 v. 5700 esetleg más), mivel annak függvényében tudom majd kiválasztani a kazettát hozzá ha cserés lesz.

 



#10031
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Megcsinaltam a Kekesi Csucstamadas videojat is.

 

Nagyon kivancsiaknak itt a teljes 45perc is:  http://youtu.be/Tyy1sJlI210

 



#10032
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Fekete fényes fékszettet? : )

 

SRAM Apex, mint olcsó (11-14k HUF) és gyorskioldós történet.

Campa Veloce, Centaur, szintén hasonló árfekvés, gyorskioldó meg van a fékkaron, megjelenésre talán nem olyan szépek.

Tektro R-580, mint "nem elérhető", de szintén 10-11k körüli árfekvésu termék, "szkeleton-dizájn", vagyis szép lyukas.

 

Egy ismerősnek van Tiagra 2forgáspontos az egyik bringán, a másikon meg 1050-es hosszú benyúlású egyforgáspontos, és szégyenszemre utóbbiak fékerőben verik a Tiagrát. A shimano mintha 105 alatti szettekhez a féken spórolna, mert a Tiagra-Sora vonalat "divatos" ostorozni a nyúlós fékek miatt. Én ugyan csak előbbit ismerem, de attól nem dobtam hátast.

 

Mert a Monoplanert "lehet" eladom, idehaza nem annyira, de más helyeken elég kelendő cuccról van szó, az inverz logós ezüst veloce meg annyira nem vonzó, hogy megtartsam. Az a poén ezekben a 2003-2004 körüli 2forgós modellekben, hogy néha-néha feltunnek apróban, és rendszerint magasabb árakon mennek, mint a pezsgő105 fékek.

 

brr..



#10033
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

Nagyon rekord az a deda csőszett http://bit.ly/1dgqbLF 1660gr és nem is mini a váz

 

+ 1 szép gyűjtemény http://www.flickr.co...age_bikes/sets/


Edited by vittore30, 2014. January 08. - 20:49.


#10034
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a papucs javításától nem feltétlenül kéne parázni. az enyém már volt javítva,és semmi baja. a genius csöves is hamar elkelt. :)

jaja, a Genius csöves meg tényleg illett volna, elviekben 57 cm-es felsőcsőhosszal bírt.

 

Néha nem értem, miért nem merek belevágni amúgy egy vázcserébe. Úgymond anyagilag akkora problémát nem jelentene még egy ilyen kategóriás váz sem (mert látszik, hogy ki lehet fogni, főleg ilyenkor télen..) a méretek passzolnak, a 27.2-130 és 36*24tpi is megvan az esetek nagy részében..

 

Csak ha valamivel elégedett az ember, akkor nem szívesen vált, még akkor sem, ha tudja, hogy a másik egy magasabb kategóriát képvisel. :) 

 

Új kormánycsapágy mondjuk kelleni fog, van egy gödör már középen, amibe szépen beleül, és mindig egyenesbe hozza vissza magát. :-\ A jó öreg Deore LX..



#10035
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

http://apro.bikemag....a-l207390.html#

 

ez ennyiért erősen ajánlott.. két ok miatt tartózkodnék. szerintem nekem nagy lenne, mert hosszú, hosszabb 3 cm-el, mint a mostani vázam. Valamint, a javítás..

 

Azért kár, mert a Loto nagyon nem alap-kategóriás. Ezekkel a csövekkel 1.9 kg alatt lesz a tömege, (a katalógus 1.78-at ír, de olaszok, szóval nyugodtan számoljunk rá..).

 

Minden esetre bízom, hogy minél hamarabb elmegy, mert nem jó egy ilyen sokáig az apróban. :)

a papucs javításától nem feltétlenül kéne parázni. az enyém már volt javítva,és semmi baja. a genius csöves is hamar elkelt. :)


Edited by donciccio, 2014. January 08. - 15:37.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#10036
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....a-l207390.html#

 

ez ennyiért erősen ajánlott.. két ok miatt tartózkodnék. szerintem nekem nagy lenne, mert hosszú, hosszabb 3 cm-el, mint a mostani vázam. Valamint, a javítás..

 

Azért kár, mert a Loto nagyon nem alap-kategóriás. Ezekkel a csövekkel 1.9 kg alatt lesz a tömege, (a katalógus 1.78-at ír, de olaszok, szóval nyugodtan számoljunk rá..).

 

Minden esetre bízom, hogy minél hamarabb elmegy, mert nem jó egy ilyen sokáig az apróban. :)



#10037
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

"Van egy ilyenem csak 26.8-as, triatlonra tökéletes volt, simán megfordítható és a ,, végtelenig" dönthető."

 

ezt a csövet néztem én is, viszont azt nem értem, hogy ebbe hogyan teszed bele a nyereg pálcáit? Ha a pálca szorító henger középen 1 anyagból van akkor gondolom sehogy. A henger 2 darabból van?

Vagy az egész cuccot alulról beteszed a pálcák közé és elfogatod?,

 

Ha már nyeregcső: tegnap láttam egy barátom vadiúj "replika" Ritchey WCS super logic fullkarbon nyeregcsövét, alibabáról 5 ropiért.... szép hamisítvány de én nem ülnék rá, bár ilyenkor az is az eszembe jut, hogy ehhez azért kell technológiai is, még a kamu cuccokhoz is. A karbon cső az csak egy dolog (kb. ez a legegyszerűbb alkatrész benne) de precizen méretre le kell gyártani a fejben lévő befogfókat is úgy, hogy jól is nézzen ki, festeni, lakkozni, stb. Szóval aki képes ilyet előállítani az ennyi erővel még jót is gyárthat. Csak akkor minek rá a kamu logo?

Igen két fél darabból van benne a közepe.



#10038
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a replika csövekről:

 

egy remek C12 nyeregcsövet vettem egyenesen a gyártótól. Elvileg 110 kg-ig terhelhető, gyakorlatilag nem tudom, de nekem 80-85 közt fluktuáló tömeggel sosem volt vele bajom. Kicsit idegesítő helyen van az első csavar (felülről tudod meghúzni, ami elég problémás, ha a nyereg már be van fogva..) de elég masszív és könnyű (31.6-os méretben 190 gr 350-es hosszban)

 

Ez egy sima nyers karboncső, semmilyen ritchey, bontrager, 3ttt, most felirat nincs rajta. De azok az olcsó replikák ugyanazok, csak matricázva. Számomra szimpatikusabb volt a matricamentes változat.

 

nekem szerencsére jó 20 cm exponálva van a nyeregszáramból, így 27.2-es átmérőben eleve rugalmas, ami azért sokat ad a kényelemnek. BTW, a BDW nyeregszár sajna nincs 350mm hosszú, csak kb. 320, tömegre hajszálpontosan 254 gramm, s nagyon szép ovalizált a keresztmetszete belül. A felületkezelése meg szép, csillogó fényes fekete. Ha esetleg valakinek SRAM Apex vagy Campy Velocse gruppója van (vagy Shimano105) az egész kellemesen harmonizál majd egy olyan nyeregszárral : ) 



#10039
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

"Van egy ilyenem csak 26.8-as, triatlonra tökéletes volt, simán megfordítható és a ,, végtelenig" dönthető."

 

ezt a csövet néztem én is, viszont azt nem értem, hogy ebbe hogyan teszed bele a nyereg pálcáit? Ha a pálca szorító henger középen 1 anyagból van akkor gondolom sehogy. A henger 2 darabból van?

Vagy az egész cuccot alulról beteszed a pálcák közé és elfogatod?,

 

Ha már nyeregcső: tegnap láttam egy barátom vadiúj "replika" Ritchey WCS super logic fullkarbon nyeregcsövét, alibabáról 5 ropiért.... szép hamisítvány de én nem ülnék rá, bár ilyenkor az is az eszembe jut, hogy ehhez azért kell technológiai is, még a kamu cuccokhoz is. A karbon cső az csak egy dolog (kb. ez a legegyszerűbb alkatrész benne) de precizen méretre le kell gyártani a fejben lévő befogfókat is úgy, hogy jól is nézzen ki, festeni, lakkozni, stb. Szóval aki képes ilyet előállítani az ennyi erővel még jót is gyárthat. Csak akkor minek rá a kamu logo?


Edited by petter78, 2014. January 07. - 10:54.


#10040
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

sztem ez 1 egészen kiváló nyeregcső: http://apro.bikemag....m-l207167.html#

Van egy ilyenem csak 26.8-as, triatlonra tökéletes volt, simán megfordítható és a ,, végtelenig" dönthető.