Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34366 replies to this topic

#9441
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Én hazai utakra mindkét kerékszettemet radiális fűzéssel használom,mindenféle probléma nélkül.Mindkét kerékszettben csak racsninál keresztezett küllőkkkel.Az egyik egy Mavic Open Pro felnis,DT Revolution küllőkkel,alu anyákkal és Circus Monkey agyakkal,32 furatban.A másik egy Novatech Jetfly kerékszett 20/24 küllőzéssel,aminek hátul racsnifelől van 16 keresztben és 8 túloldalt sugárban.

Azért nem árt tudni bánni is a géppel.

Most mondjam azt, testtömegfüggő is ? :) Én pl. elégedett lennék az alpina 2-1.7-es vagy DT 2-1.8-as küllőkkel is, a jetflyt meg nem erőltetném a tömegemhez. :) Nyereség minimális lenne, kockázat nagyobb.

 

Akkor fűzetnék radiálban, ha nem kapnék, csak olyan hosszban küllőt :) A Jetfly mondjuk kínosan jó ár:érték:tömeg mutatókkal rendelkezik, igaz, 1.5 kg körüli kerékszettet wd is ki tud hozni 60ezerből. : -)

 

Donciccio: szép-szép, de a 8s campagnolot nem erőltetném, főleg nem azokkal az egyforgáspontos veloce fékekkel és műanyagos váltókarokkal.. A 9-est már inkább.  Jé, gyorsabban írdsz hsz-t, mint ahogy én frissítek :D :D

 

A porkeverék tényleg JAAT só, le is vagyon írva a mixtúra, kikevertetem,de kissé kevesebb glükózzal szvsz.


Edited by Vejne, 2014. April 08. - 06:00.


#9442
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

A simplon tulaja még nem írt vissza, de szerintetek melyik éri meg jobban?

megint egy jó kis bringa: http://apro.bikemag....ce-l223393.html

 

meg még 1: http://apro.bikemag....az-l223329.html

 

mind2 alu vázas,de jó márkák


Edited by donciccio, 2014. April 08. - 05:47.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9443
GT_Atee

GT_Atee

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,743 posts

Köszi!

 

Akkor a hazai "minőségi" utakra nem célszerű a radiál fűzésű kerék.

Én hazai utakra mindkét kerékszettemet radiális fűzéssel használom,mindenféle probléma nélkül.Mindkét kerékszettben csak racsninál keresztezett küllőkkkel.Az egyik egy Mavic Open Pro felnis,DT Revolution küllőkkel,alu anyákkal és Circus Monkey agyakkal,32 furatban.A másik egy Novatech Jetfly kerékszett 20/24 küllőzéssel,aminek hátul racsnifelől van 16 keresztben és 8 túloldalt sugárban.

Azért nem árt tudni bánni is a géppel.


Edited by GT_Atee, 2014. April 07. - 23:16.

GT-Atee

#9444
robko66

robko66

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,317 posts

Jut eszembe.. gyógyszertárban kikeverhető rehidrációs porkeverék hivatalos neve micsoda ?   :) emlékszem, hogy kálium-klorid, magnézium-citrát, nátrium-klorid és trinátrium citrát is van ám benne, meg egy naagy adag glükóz, de nem jut eszembe, hogy mi a keverék hivatalos elnevezése..

Szerintem a jaat-ra gondolsz.



#9445
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Jut eszembe.. gyógyszertárban kikeverhető rehidrációs porkeverék hivatalos neve micsoda ?  :) emlékszem, hogy kálium-klorid, magnézium-citrát, nátrium-klorid és trinátrium citrát is van ám benne, meg egy naagy adag glükóz, de nem jut eszembe, hogy mi a keverék hivatalos elnevezése..



#9446
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 posts

Pl milyen jól elvannak a kátyús városi utakon a divatfixisek az eleve kényelmetlen aero felnikkel és természetesen radiálba van fűzve elöl a kerék. :)

erről ez jutott eszembe: a szépségért meg kell szenvedni    :D


  • djbahool likes this

#9447
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts


23,5mm széles a 23-as, pont, mint a 25-ös durano-m, lehet ez inkább a többi gyártónak probléma, hogy erősen alulméretezik a gumijaikat. :)

Meg fogom nézni a 23-as rubinot, hogy pontosan milyen széles is, mert ennyi helyem van:

 

10176061_600245380066089_999092300965492

10001325_600245310066096_311361009199657
 
De szerintem a 25-ösnek még el kell férnie gond nélkül. A kosz meg olyan, hogy naponta lehetne kaparni. : ) Szerencsére a sor-láncugrósdi megoldódni látszik, mert ahogy gyűjtötte a lánc a km-eket, úgy múlt el szépen fokozatosan az ugrálás, csendes és pontos most a rendszer. 
 
Auh, Jani leírta a radiálba fűzött kerék legtipikusabb felhasználását idehaza.

Edited by Vejne, 2014. April 07. - 18:37.


#9448
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

szerintem nem,de biztos lesz aki megcáfol. :) ez csak a saját véleményem.

Pl milyen jól elvannak a kátyús városi utakon a divatfixisek az eleve kényelmetlen aero felnikkel és természetesen radiálba van fűzve elöl a kerék. :)


Edited by MJani01, 2014. April 07. - 18:30.


A sebesség mindent megold.

 


#9449
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

Köszi!

 

Akkor a hazai "minőségi" utakra nem célszerű a radiál fűzésű kerék.

szerintem nem,de biztos lesz aki megcáfol. :) ez csak a saját véleményem.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9450
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

a csapágyat sem kíméli a radiális fűzés. egy gagyibb kónuszos agynak a golyóit simán eltörheti a rázkódás. 

a keresztre fűzött kerék nem merevebb oldal irányban,mint a radiális. alapvetően rugalmasabb minden irányban,de pl a tekerésnél a nyomatékot jobban elviseli. ezért szokták hátul keresztre fűzni a fogaskerekek felől a kerekeket. tárcsaféknél azonos erők lépnek fel,csak az ellenkező irányban. ezért nincs radiálisan fűzött,tárcsafékes kerék. országutinál azért lehet radiálisra fűzni pl az első kereket,mert a patkófékek nem tudják nagy mértékben eltekerni az agyat a felnihez képest. persze lehet a több keresztre fűzött kerekeket is merevíteni pl drótozással,forrasztással,de már nem nagyon használja senki. én csináltam még ilyen kereket régen. a fizikához nem annyira értek,úgyhogy a szakszerűtlen megfogalmazást javítsátok ki légyszi. 

Köszi!

 

Akkor a hazai "minőségi" utakra nem célszerű a radiál fűzésű kerék.



#9451
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

A simplon tulaja még nem írt vissza, de szerintetek melyik éri meg jobban?

én a bianchi-t venném,mert nem tripla a hajtás rajta.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9452
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

130 eFt alá nem hajlando menni a hölgy. Illetve az egyik fékváltó kicsit sérült, de csak esztétikailag. Szerintetek megéri? (kár hogy nem rejtett bowdenezésű, de ez már csak az én nyűgöm :D )

meg


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9453
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

A simplon tulaja még nem írt vissza, de szerintetek melyik éri meg jobban?



#9454
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,459 posts

 A radiális előnye, hogy függőleges irányban merevebb, könnyebb a rövidebb küllőzés miatt, meg jobban néz ki, de ugyanakkor az agyperemet is nagyobb mértékben terheli. Szűz agynál nem probléma, de ha már volt befűzve 3keresztre az agyad, ne fűzd újra sugarasan, mert a perem lehet, hogy nem fogja bírni..

 

 

a csapágyat sem kíméli a radiális fűzés. egy gagyibb kónuszos agynak a golyóit simán eltörheti a rázkódás. 

a keresztre fűzött kerék nem merevebb oldal irányban,mint a radiális. alapvetően rugalmasabb minden irányban,de pl a tekerésnél a nyomatékot jobban elviseli. ezért szokták hátul keresztre fűzni a fogaskerekek felől a kerekeket. tárcsaféknél azonos erők lépnek fel,csak az ellenkező irányban. ezért nincs radiálisan fűzött,tárcsafékes kerék. országutinál azért lehet radiálisra fűzni pl az első kereket,mert a patkófékek nem tudják nagy mértékben eltekerni az agyat a felnihez képest. persze lehet a több keresztre fűzött kerekeket is merevíteni pl drótozással,forrasztással,de már nem nagyon használja senki. én csináltam még ilyen kereket régen. a fizikához nem annyira értek,úgyhogy a szakszerűtlen megfogalmazást javítsátok ki légyszi. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9455
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

130 eFt alá nem hajlando menni a hölgy. Illetve az egyik fékváltó kicsit sérült, de csak esztétikailag. Szerintetek megéri? (kár hogy nem rejtett bowdenezésű, de ez már csak az én nyűgöm :D )



#9456
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Értem, köszi. És a radiál fűzés az erősebb vagy gyengább kerekeket eredményez mint pl. egy 3 keresztes?

Megbízhatóbb a 3keresztes. A keresztezett fűzés merevebb oldalirányban, de van egy képlékenysége a függőleges hatásokra, ami segít tompítani a rezgéseket az út felől. A radiális előnye, hogy függőleges irányban merevebb, könnyebb a rövidebb küllőzés miatt, meg jobban néz ki, de ugyanakkor az agyperemet is nagyobb mértékben terheli. Szűz agynál nem probléma, de ha már volt befűzve 3keresztre az agyad, ne fűzd újra sugarasan, mert a perem lehet, hogy nem fogja bírni..

 

Donciccio kerékszettje egy példája annak, miket tudsz kihozni a hagyományos kerékszettekből. Tipp lehet: 105-ös agyszetthez Mavic Open Sport felni (490 gramm darabja) DT competition küllőkkel (olcsóbb mint a revolution, és azért középen vastagabb, így kissé merevebb lesz a fűzés) alu küllőanyákkal, és tippre olyan 1850 gramm körüli kerékszetted lesz. :)

 

ez itt open proval van mondjuk:
http://www.thecyclec...o_wheelset.html

amúgy érdemes megnézned http://tuttibringa.hu kerékkínálatát v árajánlatot kérned tőlük is, mert néha jó dolgok fordulnak ottan meg. :)

 

MakaiMark: ne írj, a telefon sokszor célravezetőbb. Ugyanis lehet,mire észreveszik a mailed, elúszik a hajó.

 

PS: ha irritálóan nagy hülyeségeket írok, szóljatok.. nem akarom a színvonalat lehúzni.


Edited by Vejne, 2014. April 07. - 14:02.


#9457
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Az agyak miatt semmiképp, a 105-ös agyaid egy kicsivel talán jobbak is, mint ezé a keréké.

Értem, köszi. És a radiál fűzés az erősebb vagy gyengább kerekeket eredményez mint pl. egy 3 keresztes?



#9458
MakaiMark

MakaiMark

    vendég

  • fórumtag
  • 74 posts

Donci, Vejne nagyon köszönöm a fáradozásotokat! Gyönyörű mind a kettő gép, nagyon tetszenek! Rögtön repülök is rá mindkettőre=írok a tulajoknak ;)

Még egyszer nagyon köszönöm! ;)



#9459
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

 

WH-R501 kerékszettről mit lehet tudni?

Milyen agyakkal vannak szerelve?

Most egy 105-ös agyakkal szerelt kerékszettem van, érdemes lehet váltani 105-ről WH-R501-re, vagy inkább az már downgrade?

Az agyak miatt semmiképp, a 105-ös agyaid egy kicsivel talán jobbak is, mint ezé a keréké.



A sebesség mindent megold.

 


#9460
djbahool

djbahool

    vendég

  • fórumtag
  • 115 posts

Sziasztok!

 

WH-R501 kerékszettről mit lehet tudni?

Milyen agyakkal vannak szerelve?

Most egy 105-ös agyakkal szerelt kerékszettem van, érdemes lehet váltani 105-ről WH-R501-re, vagy inkább az már downgrade?