Jut eszembe.. gyógyszertárban kikeverhető rehidrációs porkeverék hivatalos neve micsoda ? emlékszem, hogy kálium-klorid, magnézium-citrát, nátrium-klorid és trinátrium citrát is van ám benne, meg egy naagy adag glükóz, de nem jut eszembe, hogy mi a keverék hivatalos elnevezése..
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#9441
Posted 2014. April 07. - 19:54

#9442
Posted 2014. April 07. - 18:36

Pl milyen jól elvannak a kátyús városi utakon a divatfixisek az eleve kényelmetlen aero felnikkel és természetesen radiálba van fűzve elöl a kerék.
erről ez jutott eszembe: a szépségért meg kell szenvedni
- djbahool likes this
#9443
Posted 2014. April 07. - 18:32

23,5mm széles a 23-as, pont, mint a 25-ös durano-m, lehet ez inkább a többi gyártónak probléma, hogy erősen alulméretezik a gumijaikat.
Meg fogom nézni a 23-as rubinot, hogy pontosan milyen széles is, mert ennyi helyem van:
Edited by Vejne, 2014. April 07. - 18:37.
#9444
Posted 2014. April 07. - 18:30

szerintem nem,de biztos lesz aki megcáfol.
ez csak a saját véleményem.
Pl milyen jól elvannak a kátyús városi utakon a divatfixisek az eleve kényelmetlen aero felnikkel és természetesen radiálba van fűzve elöl a kerék.
Edited by MJani01, 2014. April 07. - 18:30.
A sebesség mindent megold.
#9445
Posted 2014. April 07. - 14:57

Köszi!
Akkor a hazai "minőségi" utakra nem célszerű a radiál fűzésű kerék.
szerintem nem,de biztos lesz aki megcáfol. ez csak a saját véleményem.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9446
Posted 2014. April 07. - 14:51

a csapágyat sem kíméli a radiális fűzés. egy gagyibb kónuszos agynak a golyóit simán eltörheti a rázkódás.
a keresztre fűzött kerék nem merevebb oldal irányban,mint a radiális. alapvetően rugalmasabb minden irányban,de pl a tekerésnél a nyomatékot jobban elviseli. ezért szokták hátul keresztre fűzni a fogaskerekek felől a kerekeket. tárcsaféknél azonos erők lépnek fel,csak az ellenkező irányban. ezért nincs radiálisan fűzött,tárcsafékes kerék. országutinál azért lehet radiálisra fűzni pl az első kereket,mert a patkófékek nem tudják nagy mértékben eltekerni az agyat a felnihez képest. persze lehet a több keresztre fűzött kerekeket is merevíteni pl drótozással,forrasztással,de már nem nagyon használja senki. én csináltam még ilyen kereket régen. a fizikához nem annyira értek,úgyhogy a szakszerűtlen megfogalmazást javítsátok ki légyszi.
Köszi!
Akkor a hazai "minőségi" utakra nem célszerű a radiál fűzésű kerék.
#9447
Posted 2014. April 07. - 14:30

A simplon tulaja még nem írt vissza, de szerintetek melyik éri meg jobban?
én a bianchi-t venném,mert nem tripla a hajtás rajta.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9448
Posted 2014. April 07. - 14:29

130 eFt alá nem hajlando menni a hölgy. Illetve az egyik fékváltó kicsit sérült, de csak esztétikailag. Szerintetek megéri? (kár hogy nem rejtett bowdenezésű, de ez már csak az én nyűgöm
)
meg
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9449
Posted 2014. April 07. - 14:29

#9450
Posted 2014. April 07. - 14:28

A radiális előnye, hogy függőleges irányban merevebb, könnyebb a rövidebb küllőzés miatt, meg jobban néz ki, de ugyanakkor az agyperemet is nagyobb mértékben terheli. Szűz agynál nem probléma, de ha már volt befűzve 3keresztre az agyad, ne fűzd újra sugarasan, mert a perem lehet, hogy nem fogja bírni..
a csapágyat sem kíméli a radiális fűzés. egy gagyibb kónuszos agynak a golyóit simán eltörheti a rázkódás.
a keresztre fűzött kerék nem merevebb oldal irányban,mint a radiális. alapvetően rugalmasabb minden irányban,de pl a tekerésnél a nyomatékot jobban elviseli. ezért szokták hátul keresztre fűzni a fogaskerekek felől a kerekeket. tárcsaféknél azonos erők lépnek fel,csak az ellenkező irányban. ezért nincs radiálisan fűzött,tárcsafékes kerék. országutinál azért lehet radiálisra fűzni pl az első kereket,mert a patkófékek nem tudják nagy mértékben eltekerni az agyat a felnihez képest. persze lehet a több keresztre fűzött kerekeket is merevíteni pl drótozással,forrasztással,de már nem nagyon használja senki. én csináltam még ilyen kereket régen. a fizikához nem annyira értek,úgyhogy a szakszerűtlen megfogalmazást javítsátok ki légyszi.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9451
Posted 2014. April 07. - 14:27

130 eFt alá nem hajlando menni a hölgy. Illetve az egyik fékváltó kicsit sérült, de csak esztétikailag. Szerintetek megéri? (kár hogy nem rejtett bowdenezésű, de ez már csak az én nyűgöm )
#9452
Posted 2014. April 07. - 13:56

Értem, köszi. És a radiál fűzés az erősebb vagy gyengább kerekeket eredményez mint pl. egy 3 keresztes?
Megbízhatóbb a 3keresztes. A keresztezett fűzés merevebb oldalirányban, de van egy képlékenysége a függőleges hatásokra, ami segít tompítani a rezgéseket az út felől. A radiális előnye, hogy függőleges irányban merevebb, könnyebb a rövidebb küllőzés miatt, meg jobban néz ki, de ugyanakkor az agyperemet is nagyobb mértékben terheli. Szűz agynál nem probléma, de ha már volt befűzve 3keresztre az agyad, ne fűzd újra sugarasan, mert a perem lehet, hogy nem fogja bírni..
Donciccio kerékszettje egy példája annak, miket tudsz kihozni a hagyományos kerékszettekből. Tipp lehet: 105-ös agyszetthez Mavic Open Sport felni (490 gramm darabja) DT competition küllőkkel (olcsóbb mint a revolution, és azért középen vastagabb, így kissé merevebb lesz a fűzés) alu küllőanyákkal, és tippre olyan 1850 gramm körüli kerékszetted lesz.
ez itt open proval van mondjuk:
http://www.thecyclec...o_wheelset.html
amúgy érdemes megnézned http://tuttibringa.hu kerékkínálatát v árajánlatot kérned tőlük is, mert néha jó dolgok fordulnak ottan meg.
MakaiMark: ne írj, a telefon sokszor célravezetőbb. Ugyanis lehet,mire észreveszik a mailed, elúszik a hajó.
PS: ha irritálóan nagy hülyeségeket írok, szóljatok.. nem akarom a színvonalat lehúzni.
Edited by Vejne, 2014. April 07. - 14:02.
#9453
Posted 2014. April 07. - 13:48

Az agyak miatt semmiképp, a 105-ös agyaid egy kicsivel talán jobbak is, mint ezé a keréké.
Értem, köszi. És a radiál fűzés az erősebb vagy gyengább kerekeket eredményez mint pl. egy 3 keresztes?
#9454
Posted 2014. April 07. - 13:47

Donci, Vejne nagyon köszönöm a fáradozásotokat! Gyönyörű mind a kettő gép, nagyon tetszenek! Rögtön repülök is rá mindkettőre=írok a tulajoknak
Még egyszer nagyon köszönöm!
#9455
Posted 2014. April 07. - 10:09

Sziasztok!
WH-R501 kerékszettről mit lehet tudni?
Milyen agyakkal vannak szerelve?
Most egy 105-ös agyakkal szerelt kerékszettem van, érdemes lehet váltani 105-ről WH-R501-re, vagy inkább az már downgrade?
Az agyak miatt semmiképp, a 105-ös agyaid egy kicsivel talán jobbak is, mint ezé a keréké.
A sebesség mindent megold.
#9456
Posted 2014. April 07. - 07:54

Sziasztok!
WH-R501 kerékszettről mit lehet tudni?
Milyen agyakkal vannak szerelve?
Most egy 105-ös agyakkal szerelt kerékszettem van, érdemes lehet váltani 105-ről WH-R501-re, vagy inkább az már downgrade?
#9457
Posted 2014. April 07. - 07:03

#9458
Posted 2014. April 07. - 06:42

erre a bianchi-ra kéne rárepülnöd: http://apro.bikemag....hi-l223083.html
ez tényleg jópofa és az ár is csak irányár,alkudni kötelező.
#9459
Posted 2014. April 07. - 06:25

erre a bianchi-ra kéne rárepülnöd: http://apro.bikemag....hi-l223083.html
Nagyon egyet kell értenem! 9-es, szóval nem lesz gond a váltással-hajtással, a fékek ugyan régi 7402-es egyforgáspontosak, de ma, mikor SRAM Apexet veszel olcsón boltban, nincs gond a régi fékek esetleges upgrade-jével (Campa nem játszik a gyorskioldó miatt, a shimano fékek meg viccesen drágák)
Gyönyörű váz, a vázmatrica nem látszik, de szerintem Columbusnak lesz valami csőszettje, alumíniumból. Nagyon jó váznak tűnik, szép is, színre is gyönyörű, a kerékszett meg mintha Rigida Ultimate Power felnis lenne, ami ugyan nem pille, de legalább erős.
a hajtás nekem oktásnak tűnik messziről, de szép fekete. : ) Szerintem, vinni kell kategória (alkuval)
Edited by Vejne, 2014. April 07. - 06:26.
#9460
Posted 2014. April 07. - 05:40

http://apro.bikemag....r-l220408.html#
Ezt milyennek találjátok?
erre a bianchi-ra kéne rárepülnöd: http://apro.bikemag....hi-l223083.html
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A