Ha minden igaz, Pelikan Jani a V4-en elkepesztot ment a tegnapi 2. helye utan es nyert ma! Wow!
Ime, a log itt: https://www.strava.c...ties/2551068335
Ha minden igaz, Pelikan Jani a V4-en elkepesztot ment a tegnapi 2. helye utan es nyert ma! Wow!
Ime, a log itt: https://www.strava.c...ties/2551068335
De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?
Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra. De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.
Menet kozben meg miert kellene tekergetni? Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?
En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito. Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.
Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.
A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.
Egyszer egy versenyen kezdett kiszálasodni a hátsóváltó bowdenem a fékváltó kimenetnél, szorult a házban. Ezt persze csak otthon tudtam meg mikor szétszedtem. Menet közben csak annyi volt, hogy nem vált pontosan, állandóan kerregett. Na akkor végig állítgattam menet közben. Valóban lehet élni nélküle, de akkor hasznos volt
De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?
Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra. De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.
Menet kozben meg miert kellene tekergetni? Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?
En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito. Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.
Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.
A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.
amikor elkezdték a fékváltókarokat használni,akkor mennyi fajta szabvány volt? teljesen más hézagok,és bovdenhúzások voltak. ezért szükség volt arra,h menet közben is lehessen állítani a bovdenen. versenyen nem biztos,h olyan kereket kapott az ember,mint ami kellett volna.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?
De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?
Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra. De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.
Menet kozben meg miert kellene tekergetni? Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?
En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito. Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.
Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.
A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.
igazából mind1,h melyiket rendeled. a füles a dura ace-hez tartozott. a campa pl még a record-hoz is csak sima tekerőset használt. ez fokozatmentes. a shiminek egyik sem fokozatmentes.
Ez valóban egy érvnek tűnik. Azt hiszem ezt a füles verziót fogom berendelni. Köszi, srácok!
igazából mind1,h melyiket rendeled. a füles a dura ace-hez tartozott. a campa pl még a record-hoz is csak sima tekerőset használt. ez fokozatmentes. a shiminek egyik sem fokozatmentes.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
kerékcserénél a hátsót lehet,h utána kell állítani. az első úgy marad,ahogy be le lett állítva az elején.
Ez valóban egy érvnek tűnik. Azt hiszem ezt a füles verziót fogom berendelni. Köszi, srácok!
én azt gondolnám, az első váltót kellhet finomhangolni menet közben, a hátsót csak egyszer.. szóval nem fordítva logikus?
kerékcserénél a hátsót lehet,h utána kell állítani. az első úgy marad,ahogy be le lett állítva az elején.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
én azt gondolnám, az első váltót kellhet finomhangolni menet közben, a hátsót csak egyszer.. szóval nem fordítva logikus?
A hengeres állító kerüljön a bal oldalra az első váltóhoz. Ha nincs ilyen széles határok között állítható elem a rendszerben valahol akkor elég nehéz pontosan belőni az első váltót. A füles megy a hátsó váltóhoz, ezzel akár menet közben is lehet finomhangolni. Könnyebb ezt kezelni menet közben mint a hengerest, cserébe kevesebbet állít. Ez pont elég is. Szóval ez így egy pár csak ne cseréld fel őket a felszerelés során
Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
Igen, tényleg ez van a képen. Nem tudom mennyire szerencsés ez a füles megoldás, mert szerintem ezt azért véletlenül el tudja állítani az ember. Minden esetre használnám ezt a bringát napi szinten, nem csak dísznek lenne, úgyhogy lehet a korábban belinkelt verzió hasznosabb lehet. Ha esetleg van valakinek tényleges tapasztalata ezekről az ne tartsa magában...
Nem számít, ha 3-4 hét alatt ér ide, egyáltalán nem sűrgős a dolog.
A hengeres állító kerüljön a bal oldalra az első váltóhoz. Ha nincs ilyen széles határok között állítható elem a rendszerben valahol akkor elég nehéz pontosan belőni az első váltót. A füles megy a hátsó váltóhoz, ezzel akár menet közben is lehet finomhangolni. Könnyebb ezt kezelni menet közben mint a hengerest, cserébe kevesebbet állít. Ez pont elég is. Szóval ez így egy pár csak ne cseréld fel őket a felszerelés során
Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
hibike.hu/shimano-valtokabel-feszesseg-allito-fur-fur-sm-st74-par
Ebayen van 7 fontért is, ha tudsz várni 3-4 hetet: https://www.ebay.com...om/283257940330
Igen, van rajta ilyen váltókar tartó. Pontosan ezt keresem! Köszönöm, ez gyors volt!
Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
Shimano ST74 Indexing Housing Stops for 1-1/8 Down TubeSTI stops include indexing "wing" adjuster on right side for precise on-the-fly adjustmentsFits most Steel and Titanium frames with down-tube shifter bosses
hibike.hu/shimano-valtokabel-feszesseg-allito-fur-fur-sm-st74-par
Ebayen van 7 fontért is, ha tudsz várni 3-4 hetet: https://www.ebay.com...om/283257940330
Talán ilyet keresel, mint a Shimano SM-CS50 bizbasz, mert mivel régi acélváz, buztos van az alsócső felső részén váltókartartó kialakítás.
Az acél shimano termékszáma: Y67B91000
Ez meg az alunak: Y67B91010
Igen, van rajta ilyen váltókar tartó. Pontosan ezt keresem! Köszönöm, ez gyors volt!
Sziasztok,
Szeretnék felújítani egy régi acél vázas országútit, amihez kellene nekem egy bizonyos alkatrész, aminek sajnos nem tudom se a nevét, se a típusszámát, amit így persze lehetetlen megtalálni a neten. Tudom ez így édes kevés, viszont találtam egy képet, amin pont rajta van. Valami bowden feszítő vagy valami iylesminek hívhatják. A vázra rögzített fém pöcök, amibe a váltóról jövő szürke bowden ház belemegy. Sajnos nem tudom mi a neve. Ebből kellene nekem egy szett (bal+jobb) mindegy, hogy shimano vagy campa. Ha esetleg tudja valaki hol lehet ilyet beszerezni azt megköszönném, de ha csak termék kódot írja le nekem valaki, ami alapján meg lehet találni a neten az is nagy segítség lenne.
Talán ilyet keresel, mint a Shimano SM-CS50 bizbasz, mert mivel régi acélváz, buztos van az alsócső felső részén váltókartartó kialakítás.
Az acél shimano termékszáma: Y67B91000
Ez meg az alunak: Y67B91010
kb. 8,50 euró: bike-components.de/en/Shimano/SM-CS50-Braze-On-Downtube-Cable-Stops-p42495/
de ez is jó lehet:
10,71+2,59 font ebay.co.uk/itm/Daijia-Down-Tube-Gear-Cable-Stops-Alloy-/202044226448
Vagy keress erre: Down Tube Gear Cable Stop
blash módosította - 2019. július 17. - 15:03
Sziasztok,
Szeretnék felújítani egy régi acél vázas országútit, amihez kellene nekem egy bizonyos alkatrész, aminek sajnos nem tudom se a nevét, se a típusszámát, amit így persze lehetetlen megtalálni a neten. Tudom ez így édes kevés, viszont találtam egy képet, amin pont rajta van. Valami bowden feszítő vagy valami iylesminek hívhatják. A vázra rögzített fém pöcök, amibe a váltóról jövő szürke bowden ház belemegy. Sajnos nem tudom mi a neve. Ebből kellene nekem egy szett (bal+jobb) mindegy, hogy shimano vagy campa. Ha esetleg tudja valaki hol lehet ilyet beszerezni azt megköszönném, de ha csak termék kódot írja le nekem valaki, ami alapján meg lehet találni a neten az is nagy segítség lenne.
Nekem az RX100 hosszu evekig jol mukodott, aztan az egyik telen elkezdte, hogy neha nem valt. De akkoriban nem nagyon erdekelt, nyomkodtam sokat, es elobb utobb azert valtott, utana meg lett 7800. De akkor nem egyedi eset voltam, jo tudni.
a jó öreg shimi zsír az ilyen.
megkeményedik,és ezért nem vált.
Szerinetm van jó shimano zsír is.
Vannak itt sokat látott öreg rókák hozzám képest, de ez azért köztudott volt annak idején, el is ismerték a hibát, ha jól tudom: valami növényi alapú biokenőanyaggal kísérleteztek, sikertelenül. Nem csak a RX100 és társaiban, hanem a rapidfire (mutatóujjal mindkét irányba) váltókarokba is ezt tették (100- és200GS, stb.) 2000 után sorba jöttek ezek az alig-alig működő váltókarokkal a műhelyekbe a népek.