Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#9021
Posted 2014. May 07. - 11:03

Michelin lithion 2 külsőkről kérnék véleményt. Kopás/ tapadás tekintetében milyen?
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#9022
Posted 2014. May 07. - 09:58

nekem is 8as rsx em van es ugyan ezt a hibat produkalta.
probalgattam a kioldot es arra jottem ra hogy ha szepen lassan-finoman tolom akkor minden esetben egybol kattan.
innentol csak szetszettem ezt kovetve: http://www.bicycles....hp?f=34&t=63753
kimostam, bezsiroztam es most akarhogy is kinzom mindig elsore levalt.
viszont mivel meg sosem hasznaltam fvkart ezert megkerdeznem hogy az normalis hogy a bal kar nagyon kis ellenallassal valt (ez meg ok) de a jobb oldalinak nagyon nagy a balhoz kepest az ellenallasa?
kb mint itt:
szetszedve semmi deformitast nem lattam.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#9023
Posted 2014. May 07. - 09:35

Sziasztok,
hozzáértőkhöz lenne olyan kérdésem, hogy:
gondolkodunk egy outi bringa vásárlásán, amin 8-as RSX szett van. Minden tip-top a bringán, leszámítva a jobb oldali fékváltókart, amin a kisebb, kioldó kar nagyon megbízhatatlanul működik, csak minden 2. próbálkozásra vált is, egyébként üresben lehet nyomni, nem történik semmi. Van valakinek tippje, mi lehet ennek az oka, javítható-e ez, akár házilag, akár szervízben?
A gép amúgy jó lenne, kivéve, ha kb. 20.000 forintos beruházással kell kezdeni...
(ilyen árakat találtam fvkarra...
http://apro.bikemag....r-l227497.html#
http://apro.bikemag....r-l223887.html)
Köszönök minden hasznos választ előre is!
8-as rsx? csak 7-es volt belőle.
lehet,h csak a zsír van beállva a fékváltókarban,de lehet rugó törés is. sztem inkább az előbbi. ahhoz meg vlmi jóféle zsíroldó spray kell. esetleg wd 40,ha nincs más.
Edited by donciccio, 2014. May 07. - 09:39.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9024
Posted 2014. May 07. - 09:25

a bal csapágycsészében lévő rugót összenyomva részt nem értem
csináltam egy pár mp videót, a kamera a földön, közben a bal kart mozgatom kézzel (a vázhoz húzva)
itt látható: http://bit.ly/1nkNZQL
Köszönöm a videót. Arra gondoltam azzal a mondattal, hogy ez miért probléma? Azt nem értem. Rosszul fogalmaztam.
Tegnap kaptam szét egy csapágy ellenőrzésre. A rugón láton, hogy nincsen összelapítva, mégsem vettem észre hogy mozogna. Én nem tudtam megmozgatni.
más:
Letakarítottam az utolsó alátétet is a gépen és a váltógörgő csapágyazása eléggé kopott volt. Valahogy ráéreztem, mert rendeltem hozzá. Kíváncsi vagyok, hogy lesz-e érezhető változás a váltásban. Már nem volt olyan mint régen.
Edited by eddie1978, 2014. May 07. - 09:29.
#9025
Posted 2014. May 07. - 09:23

Sziasztok,
hozzáértőkhöz lenne olyan kérdésem, hogy:
gondolkodunk egy outi bringa vásárlásán, amin 8-as RSX szett van. Minden tip-top a bringán, leszámítva a jobb oldali fékváltókart, amin a kisebb, kioldó kar nagyon megbízhatatlanul működik, csak minden 2. próbálkozásra vált is, egyébként üresben lehet nyomni, nem történik semmi. Van valakinek tippje, mi lehet ennek az oka, javítható-e ez, akár házilag, akár szervízben?
A gép amúgy jó lenne, kivéve, ha kb. 20.000 forintos beruházással kell kezdeni...
(ilyen árakat találtam fvkarra...
http://apro.bikemag....r-l227497.html#
http://apro.bikemag....r-l223887.html)
Köszönök minden hasznos választ előre is!
#9026
Posted 2014. May 07. - 08:53

már nem azért,de lehet olcsón is venni országuti pedált,és cipőt: http://lanchalozat.h...cipopedal-akcio
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9027
Posted 2014. May 07. - 08:34

Mennyire szentségtörés egy szép országútira SPD pedált rakni?
nagyon nagy. kukoricára kell térdepelned.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9028
Posted 2014. May 07. - 08:32

a pedálkérdés: ha spd-d már van, és nem szeretnél váltani, akkor maradjon nyugodtan. szerintem csak a legsznobabb körökben "nézik ki" az spd-seket, bár bevallom, nekem egy ismerősöm sem teker vele országúton
Viszont ha még nincs pedálkötésed, akkor szerintem nem jársz rosszul egy országúti rendszerrel sem.
akkor én sznob vagyok.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#9029
Posted 2014. May 07. - 06:51

hétfőn délután feldobtam egy kínai km-órát, ami megfelelően beállítva szép pontosan mér (ST-vel egyenértékűen..)
Meglepődtem, hogy mennyire "falja a gép a km-eket". Hétfőn egy 60-as, kedden egy 50-es országúti bringázást vittem, plusz kedden az egyetemi ingázgatás, és két nap után 134 km-en van a számláló. Nem kéne ezek szerint ingázásra használnom a gépet, pedig szeretem, ahogy viselkedik. :\ :\ mégiscask hozzáad napi cca. 15-20 km használatot..
a pedálkérdés: ha spd-d már van, és nem szeretnél váltani, akkor maradjon nyugodtan. szerintem csak a legsznobabb körökben "nézik ki" az spd-seket, bár bevallom, nekem egy ismerősöm sem teker vele országúton Viszont ha még nincs pedálkötésed, akkor szerintem nem jársz rosszul egy országúti rendszerrel sem.
http://apro.bikemag....12-l229045.html
HAHAHA... havernak van egy ilyenje, jó 8k km-el, és a sor-tányérok szebb állapotban van. Csak mondjuk ő patikaállapotban tartja.. Láncmosás (hírhedt benzines módszer..), sor ronggyal való "fényesítése" és tányérok teljes tisztítása minden "poros kör" után. Ja, 160-ba nem tudta eladni..
Edited by Vejne, 2014. May 07. - 06:56.
- donciccio likes this
#9030
Posted 2014. May 06. - 22:30

Ez miért oútira való?
Mert könnyű?
Nem vagyok járatos sem oútiban, sem patent pedálban
Egyoldalas.
Áramvonalas
Könnyű is viszonylag.
És szép.
#9031
Posted 2014. May 06. - 22:23

Van rávaló:Shimano PD-A600,én is ilyennel hajtom.
Ez miért oútira való?
Mert könnyű?
Nem vagyok járatos sem oútiban, sem patent pedálban
#9032
Posted 2014. May 06. - 22:13

Mennyire szentségtörés egy szép országútira SPD pedált rakni?
Van rávaló:Shimano PD-A600,én is ilyennel hajtom.
#9033
Posted 2014. May 06. - 21:59

#9034
Posted 2014. May 06. - 11:55

a bal csapágycsészében lévő rugót összenyomva részt nem értem
csináltam egy pár mp videót, a kamera a földön, közben a bal kart mozgatom kézzel (a vázhoz húzva)
itt látható: http://bit.ly/1nkNZQL
#9035
Posted 2014. May 06. - 07:22

Ezt a videót és a cikket is láttam. Itt most az a baja, hogy a bal csapágycsészében lévő rugót összenyomva mozog a kar tengelyirányban? Ha 68+-0.8mm a csapágyház szélesség, akkor jónak kell lennie. Nekem itt a helyi szakszervizben a szakik elszabták 67.2mm körülire az előző vázamat, de azzal a szélességgel is simán ment az UT kar. A mostani 68mm és azzal is jó. Mondjuk ez csak egy darabos minta.
Nem tudom, nekem van egy "elvileg" 70-es és egy papíron 68-as házam, mindkettővel szépen üzemelget. Akárhányszor kattogás van, az általában másból jön: nyeregcső, laza küllő.. Volt már, hogy maga a kar kattogott, de egy pici "ráhúzás" után meg is szűnt, és azóta se jött elő.
van egy másik magyar fórum, a pirosháttérenfehérbetűvelfordulat, ott volt nemrég kivesézve a téma, s még érdekességeket is megtudhattunk a 66 vs. 67-es ultegra karok tengelyeiről.
Bamm, egy ismerős rám akar sózni 72 db soha be nem épített alu küllőanyát, anodizált kéket. Később még hasznos lehet, 2db ezresért meg egy heti kávéadagom nem fedezem
Edited by Vejne, 2014. May 06. - 07:29.
#9036
Posted 2014. May 06. - 00:30

>Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT
Nem valtotta, a PT az olcsobb alkatreszcsoportokon van csak.
#9037
Posted 2014. May 06. - 00:18

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt
Ezt a videót és a cikket is láttam. Itt most az a baja, hogy a bal csapágycsészében lévő rugót összenyomva mozog a kar tengelyirányban? Ha 68+-0.8mm a csapágyház szélesség, akkor jónak kell lennie. Nekem itt a helyi szakszervizben a szakik elszabták 67.2mm körülire az előző vázamat, de azzal a szélességgel is simán ment az UT kar. A mostani 68mm és azzal is jó. Mondjuk ez csak egy darabos minta.
#9038
Posted 2014. May 05. - 22:46

Ezen a videón,nem épp el van törve a kar,a két ág közt tengely felé.?
Passz. mindegy, a saját centaur UT-vel is meg tudom ezt csinálni, ha a bal kart a pedálnál elkezdem behúzni a váz felé. de nem akarok youtube huszár lenni és csésze-hézagolókkal sem dealerkedek :-)
#9039
Posted 2014. May 05. - 20:51

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt
A kar ilyen mozgatását én is tudom produkálni, persze csak kézzel. Hajtás közben esélytelen, ahhoz egy 50kg-s permetezőkannával a hátamon kellene sprintelnem, annyira bedöntve a gépet, mint a supermoto-ban :-)
Persze lehet, hogy ez a kb 1 mm tengelyirányú holtjáték szándékos. Mindenesetre a video készítője alaposan ráfeküdt a problémára. Teleírt több fórumot, hogy hibás az UT és ezzel párhuzamosan 45 dollárért árul tized mm-es acél közgyűrű szettet.
Ezen a videón,nem épp el van törve a kar,a két ág közt tengely felé.?
#9040
Posted 2014. May 05. - 19:24

Én is bírom a campa cuccokat, bár azért vannak érdekességek. Az UT kart meglepően hamar váltotta a PT. Itt ez a video, talán ezért: http://bit.ly/1rVUvxt
A kar ilyen mozgatását én is tudom produkálni, persze csak kézzel. Hajtás közben esélytelen, ahhoz egy 50kg-s permetezőkannával a hátamon kellene sprintelnem, annyira bedöntve a gépet, mint a supermoto-ban :-)
Persze lehet, hogy ez a kb 1 mm tengelyirányú holtjáték szándékos. Mindenesetre a video készítője alaposan ráfeküdt a problémára. Teleírt több fórumot, hogy hibás az UT és ezzel párhuzamosan 45 dollárért árul tized mm-es acél közgyűrű szettet.
Edited by vittore30, 2014. May 05. - 19:27.