Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#9041
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Amilyen precíz és hibátlan a 10s Campag, a 8s olyan "hangulatember". Lelke van talán, nem tudom, de már nem először fordul elő, hogy rakoncátlankodik-pontatlankodik-csilingel a váltással, s mikor a sikertelen finomállító-tekergetések után már fordulok a szerviz felé, meggondolja magát, és elkezd működni.

 

Miért? :D

 

egyébként a fékről megfeledkeztem anno.. pedig a plánet-x konfigurátorában lehet kérni, hogy angolosan, vagy európai módon akarod-e a féket. És elég macerás a kormányon futó bowdenház-bowden miatt szépen megoldani. :)

 

campag.. 

 

http://www.ebay.co.u...984.m1431.l2649

 

:D láttam én már karbontest-golyóscsapágyas váltókaron xenon fékkart is, nem nagy ügy ez a "kavarás"


Vejne módosította - 2014. május 05. - 19:10


#9042
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

Az angliából rendelt Sensán jobb oldalra tették az első féket , ezt otthon tudom orvosolni vagy érdemes szervizbe vinni (2013 tiagra szett) ?

Váltó sincs jól beállítva ha elől a nagytányéron van hátul pedig a három legkisebb bármelyikén akkor a lánc beleér az átdobóba , hogy tudnám korrigálni ?

Angoloknál ez a szokás. Cseréld meg a két fékkart és minden rendben is lesz :-)

Viccet félretéve át kell bowdenezni a fékeket, ehhez meg lehet, hogy a bandázst is bontani kell, hogy a bowdenházak a jó helyre kerüljenek. Ha nem vagy otthoni szerelgetős típus akkor szerviz.

A váltóállításra kitérve. azt tudod, hogy az első váltó felső és az alsó fokozatait is lehet "trimmelni" és hogy igazából az első váltónak is 4 állása van? Ha a legfelső állásban is beleér a lánc a váltókeretbe akkor vagy a végálláscsavar van rossz helyen vagy bowden laza.


  • Stumpy kedveli ezt

#9043
Stumpy

Stumpy

    fórumtag

  • fórumtag
  • 44 hozzászólás

Az angliából rendelt Sensán jobb oldalra tették az első féket , ezt otthon tudom orvosolni vagy érdemes szervizbe vinni (2013 tiagra szett) ?

Váltó sincs jól beállítva ha elől a nagytányéron van hátul pedig a három legkisebb bármelyikén akkor a lánc beleér az átdobóba , hogy tudnám korrigálni ?



#9044
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Az egyenes villát kivéve hibátlan, hasonlít az enyémre...:)


FAKT


#9045
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 hozzászólás

http://titsandtires....ost/84751565944


  • faktum1 kedveli ezt

#9046
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

Réz, grafit, nikkel tartalmú paszta a meleg helyekre kell, hogy ne égjen össze a kötés. Egy kerékpárnál ezek teljesen feleslegesek....

Persze, de ha van akkor nem mindegy. Rosszabb nem lesz tőle...:)


FAKT


#9047
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Réz, grafit, nikkel tartalmú paszta a meleg helyekre kell, hogy ne égjen össze a kötés. Egy kerékpárnál ezek teljesen feleslegesek....



#9048
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Persze...csak egy váltógörgőnél sem az olajfürdő sem a nyomott olajozás nem megoldható....



#9049
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Még igazad is lehetne, de sajna az olaj elfogy a helyéről, oszt utána nem marad semmi. Kivéve, ha rendszeresen utána olajozod, mondjuk mikor a láncot. De általában az emberek erre is trehányak. És bár én rendszeresen karbantartom, de nekem a zsír bejött.



#9050
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

A siklócsapágy működéséhez kell egy minimum fordulatszám amikor a csap fel tud futni az olajra és kialakul az olajfilm a felületek között. (nyilván számít a csapágy terhelése is) A váltógörgőnél az olaj nem hiszem, hogy jó lenne mert kijön onnan, ide zsír kell. Haez  nyikorog váltáskor akkor én flakonos zsírspray-t használok. Ebben "vékony" szír szokott lenni oldott formában és kifújás után befolyik mindenhova ahova kell és ezután az oldószer elpárolog és ottmarad a zsír. 9általában csövet is adnak hozzá, ezzel mindenhova befújható,( mint wd40



#9051
faktum1

faktum1

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 hozzászólás

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.

Az olajjal egy gond van egy ilyen helyen, az hogy hamar kijön onnan és nem tartós, bár jónak jó. A váltógörgők alapból zsírral vannak szerelve, én is azt szoktam belerakni. Munkámból adódóan sokféle speckó cucchoz hozzájutok. Most az enyém hófehér finom teflonzsírral van összerakva. 3 esőt már túlélt...a láncra Hanseline lánczsírt használok, az is jól bírja a gyűrődést. És könnyen lemosható ha kell. Csavarokhoz és más menetes kötésekhez pedig "rézzsírt" ami egy berágódásgátló cucc. Ebben létezik nekem grafitos is. Az is teljesen jó. Bowdenek és kis mozgó részek kenéséhez TF2-őt vagy hasonló teflonos olaj megy.


faktum1 módosította - 2014. május 04. - 10:12

FAKT


#9052
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Miért lenne fura....attól, hogy siklócsapágy még kell hozzá kenőanyag. Az acél az csak váltásnál nyöszög zsír nélkül a kerámiás meg visít mindenhogy. Egyébként a zsír a legjobb szerintem.

igazából olajat kellene használni sikló csapágyhoz. legalábbis az iparban ez a szokás.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9053
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 

Miért lenne fura....attól, hogy siklócsapágy még kell hozzá kenőanyag. Az acél az csak váltásnál nyöszög zsír nélkül a kerámiás meg visít mindenhogy. Egyébként a zsír a legjobb szerintem.



#9054
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 

Én is, spec MOL lítiumos zsírral.


  • donciccio kedveli ezt

#9055
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Szerintem bowdenatmero sem egeszen egyforma...

0,1 mm-el vastagabb a shimano váltó bovden.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9056
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

 a valtogorgoket hogyan szoktatok kenni es mivel?    Cseppentos dry kenoanyagom van csak, es nem igazan tudom oda juttatni, ahova szeretnem.

lehet,h fura lesz nektek,de én egy kicsi zsírral rakom össze a váltó görgőit. tudom,h siklócsapágy,de így jobban bírja a gyűrődést. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#9057
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

En eleg ugyes voltam ma, nem aztam meg egyszer sem, megcsak vizes uton se mentem, pedig 4 orat mentem.    (Es mennyit megtudtam a hazai kerekparsportrol ezalatt!)

Csutortokon megaztunk, de valami hihetetlen modon a kerekparon egyaltalan nem latszik, mintha abszolut pormentes lett volna az ut, vagy ilyesmi.  Rendesen szorta a vizet a bringa, sok viz volt az uton.

Persze a hajtas az nyekereg, "kiszaradt" a lanc.  btw. a valtogorgoket hogyan szoktatok kenni es mivel?    Cseppentos dry kenoanyagom van csak, es nem igazan tudom oda juttatni, ahova szeretnem.



#9058
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

ha campag-hoz kell neki, miért nem reszelget le picit a bowdenfejből? simán meg lehet oldani..

Szerintem bowdenatmero sem egeszen egyforma...



#9059
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mondjuk bevallottan nem megyek (nem merek) hosszú távra menni. Tegnap előtt kb. 60, tegnap 50, ma 65 volt (háztól-házig), s legalább mind3 nap kaptam esőt is.

 

Vázméretezés és bringabeállítás kérdésben azt kell mondjam, nagyon megfogtam az isten lábát, mert egyáltalán nem megerőltető, nem kényelmetlen, nincs fájdalom, egyedül a concor nyereg zsibbaszt elöl (érdekes módon a Q-bik nem, így lehet, egyszerű lesz a problémát megoldani. Igaz, a Q-bik olyan nyeregcsövön van, amin fokozatmentesen állítható a dőlésszög, míg a Concor egy recés állításún, s lehet, hogy pont a két rece közé eső rész kéne.. :D )

 

Szóval, így 1 év távlatából visszatekintve, muszáj vagyok hálás köszönetet mondani Donciccionak, MJaninak, s a többieknek is, akik "inputot" dobtak először kerékpár választásban, beállításokban, tippekkel láttak el.. Mert nem tagadom, néha lusta vagyok utána olvasgatni, vagy keresni, és akkor jöhet a kérdezgetés, ami néha irritáló, de legalább megragad :D

 

http://apro.bikemag....t-l228478.html#

 

ha campag-hoz kell neki, miért nem reszelget le picit a bowdenfejből? simán meg lehet oldani..


Vejne módosította - 2014. május 03. - 19:40

  • donciccio kedveli ezt

#9060
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Lolz, ma belefutottunk pár esőkébe, kiszámíthatatlan időjárás mellett. Nagyon szerencsére nem, de egyszerűen borzalmas, hogy sikerült életem első outi defektjét beszednem... Városban volt már 3, de azzal nem számolok, amennyi törmelék van a városi utakon. 

 

egyébként tök jó konstatálni, hogy fényképen még mindig milyen malacformám van, egyszeruen csontozatilag is visszaüt egy női csípőcsont :D


Vejne módosította - 2014. május 03. - 18:52