Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#861
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?

Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra.  De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.

Menet kozben meg miert kellene tekergetni?    Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?

 

En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito.  Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.

Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.

 

A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.

Egyszer egy versenyen kezdett kiszálasodni a hátsóváltó bowdenem a fékváltó kimenetnél, szorult a házban. Ezt persze csak otthon tudtam meg mikor szétszedtem. Menet közben csak annyi volt, hogy nem vált pontosan, állandóan kerregett. Na akkor végig állítgattam menet közben. Valóban lehet élni nélküle, de akkor hasznos volt



#862
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?

Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra.  De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.

Menet kozben meg miert kellene tekergetni?    Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?

 

En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito.  Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.

Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.

 

A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.

amikor elkezdték a fékváltókarokat használni,akkor mennyi fajta szabvány volt? teljesen más hézagok,és bovdenhúzások voltak. ezért szükség volt arra,h menet közben is lehessen állítani a bovdenen. versenyen nem biztos,h olyan kereket kapott az ember,mint ami kellett volna. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#863
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?


Ezért is írtam, hogy hatsohoz fölösleges. Elsőhöz sem kötelező, de könnyebb beállítani vele az atdobot.

Cimbinek mondjuk pont hátra is kellett, mert a hátsó váltó bowdentekero csavarja megadta magát (95 körüli évjáratú Athena váltó..)

Amíg be lehet szépen hangolni, fassza minden

#864
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

De mi szukseg ezekre a tekerocsavarokra?

Az elso allitocsavart meg megertem, mert a regi valtoknal nem volt lehetoseg pontos beallitasra.  De a hatso mindig is allithato volt tudtommal.

Menet kozben meg miert kellene tekergetni?    Verseny kozben kerekcsere utan regen talan kellett?

 

En mondjuk az elsot is ugy csinaltam meg a LOOK-on, hogy nem volt finomallito.  Igaz, eleg idoigenyes volt megcsinalni pontosra.

Azota egyebkent mar van rajta inline allito, bowdencsere utan egyszerubbnek tunt, mint tokolni.

 

A 9100-en a valto maga allithato, igy az S5-on nincs semmilyen tekerom.


  • Vejne likes this

#865
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

igazából mind1,h melyiket rendeled. a füles a dura ace-hez tartozott. a campa pl még a record-hoz is csak sima tekerőset használt. ez fokozatmentes. a shiminek egyik sem fokozatmentes.


A campy megoldása szimpi, bár a gyári spannolocsavart érdemes lecserélni jobban tekergethetore. Igazából a hátsó váltó kabelehez fölösleges az alsocsore szerelhető bowdenvezeton a tekerentyu, atdobohoz már erősen ajánlott, bár nélküle is beállítható.

Tipp : mindig ki kell gondolni korbeirassal, mit szeretne az ember vásárolni, aztán hasonlóra guglizni. Ie alsocsore szerelhető bowdenvezeto / bowdenmegakaszto. Jó eséllyel találsz.

Nálam 1.5 éve rohad egy új szett a táskám oldalzsebeben, sajnos a gyári campag bowdenszett még mindig tökéletesen működik, emiatt nem volt meg értelme cserélni..
  • donciccio likes this

#866
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Ez valóban egy érvnek tűnik. Azt hiszem ezt a füles verziót fogom berendelni. Köszi, srácok! 

igazából mind1,h melyiket rendeled. a füles a dura ace-hez tartozott. a campa pl még a record-hoz is csak sima tekerőset használt. ez fokozatmentes. a shiminek egyik sem fokozatmentes.


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#867
Erõs Pista

Erõs Pista

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

kerékcserénél a hátsót lehet,h utána kell állítani. az első úgy marad,ahogy be le lett állítva az elején.

 

Ez valóban egy érvnek tűnik. Azt hiszem ezt a füles verziót fogom berendelni. Köszi, srácok! 


  • donciccio likes this

#868
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts
csak abból gondoltam,hogy első váltókaroknál hallottam ilyen trimmerelhetőségről, ha beleérne a lánc a kalitkába. A kerékcsere oké, de akkor a végállás is változhat..
  • donciccio likes this

#869
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

én azt gondolnám, az első váltót kellhet finomhangolni menet közben, a hátsót csak egyszer.. szóval nem fordítva logikus?

kerékcserénél a hátsót lehet,h utána kell állítani. az első úgy marad,ahogy be le lett állítva az elején.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#870
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,699 posts

én azt gondolnám, az első váltót kellhet finomhangolni menet közben, a hátsót csak egyszer.. szóval nem fordítva logikus?

 

A hengeres állító kerüljön a bal oldalra az első váltóhoz. Ha nincs ilyen széles határok között állítható elem a rendszerben valahol akkor elég nehéz pontosan belőni az első váltót. A füles megy a hátsó váltóhoz, ezzel akár menet közben is lehet finomhangolni. Könnyebb ezt kezelni menet közben mint a hengerest, cserébe kevesebbet állít. Ez pont elég is. Szóval ez így egy pár csak ne cseréld fel őket a felszerelés során



#871
Erõs Pista

Erõs Pista

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
 

 

 

Igen, tényleg ez van a képen. Nem tudom mennyire szerencsés ez a füles megoldás, mert szerintem ezt azért véletlenül el tudja állítani az ember. Minden esetre használnám ezt a bringát napi szinten, nem csak dísznek lenne, úgyhogy lehet a korábban belinkelt verzió hasznosabb lehet. Ha esetleg van valakinek tényleges tapasztalata ezekről az ne tartsa magában...   :)

 

Nem számít, ha 3-4 hét alatt ér ide, egyáltalán nem sűrgős a dolog. 



#872
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

A hengeres állító kerüljön a bal oldalra az első váltóhoz. Ha nincs ilyen széles határok között állítható elem a rendszerben valahol akkor elég nehéz pontosan belőni az első váltót. A füles megy a hátsó váltóhoz, ezzel akár menet közben is lehet finomhangolni. Könnyebb ezt kezelni menet közben mint a hengerest, cserébe kevesebbet állít. Ez pont elég is. Szóval ez így egy pár csak ne cseréld fel őket a felszerelés során

Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
 

 

 

hibike.hu/shimano-valtokabel-feszesseg-allito-fur-fur-sm-st74-par

 

RZUG_ShZUU_SM-ST74-il.jpg

 

 

Ebayen van 7 fontért is, ha tudsz várni 3-4 hetet: https://www.ebay.com...om/283257940330



#873
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Igen, van rajta ilyen váltókar tartó. Pontosan ezt keresem! Köszönöm, ez gyors volt!  ;)

 

Ami képet linkeltél, azon az SM-ST74 (Y-67D98010) van. Kicsit felemás, mert a jobb oldali füles kialakítású. Fogalmam sincs, hogy jobb-e, mint a sima hengeres formájú, ezt írják erről:
 


Shimano ST74 Indexing Housing Stops for 1-1/8 Down Tube
 
STI stops include indexing "wing" adjuster on right side for precise on-the-fly adjustments
Fits most Steel and Titanium frames with down-tube shifter bosses

 

 

hibike.hu/shimano-valtokabel-feszesseg-allito-fur-fur-sm-st74-par

 

RZUG_ShZUU_SM-ST74-il.jpg

 

 

Ebayen van 7 fontért is, ha tudsz várni 3-4 hetet: https://www.ebay.com...om/283257940330



#874
Erõs Pista

Erõs Pista

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Talán ilyet keresel, mint a Shimano SM-CS50 bizbasz, mert mivel régi acélváz, buztos van az alsócső felső részén váltókartartó kialakítás.

 

Az acél shimano termékszáma: Y67B91000

Ez meg az alunak: Y67B91010

 

 

Igen, van rajta ilyen váltókar tartó. Pontosan ezt keresem! Köszönöm, ez gyors volt!  ;)



#875
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 posts

Sziasztok,

Szeretnék felújítani egy régi acél vázas országútit, amihez kellene nekem egy bizonyos alkatrész, aminek sajnos nem tudom se a nevét, se a típusszámát, amit így persze lehetetlen megtalálni a neten. Tudom ez így édes kevés, viszont találtam egy képet, amin pont rajta van. Valami bowden feszítő vagy valami iylesminek hívhatják. A vázra rögzített fém pöcök, amibe a váltóról jövő szürke bowden ház belemegy. Sajnos nem tudom mi a neve. Ebből kellene nekem egy szett (bal+jobb) mindegy, hogy shimano vagy campa. Ha esetleg tudja valaki hol lehet ilyet beszerezni azt megköszönném, de ha csak termék kódot írja le nekem valaki, ami alapján meg lehet találni a neten az is nagy segítség lenne.

 

asolo_7-640x960.jpg

 

Talán ilyet keresel, mint a Shimano SM-CS50 bizbasz, mert mivel régi acélváz, buztos van az alsócső felső részén váltókartartó kialakítás.

 

Az acél shimano termékszáma: Y67B91000

Ez meg az alunak: Y67B91010

 

kb. 8,50 euró: bike-components.de/en/Shimano/SM-CS50-Braze-On-Downtube-Cable-Stops-p42495/

 

Shimano-SM-CS50-Braze-On-Downtube-Cable-

 

 

de ez is jó lehet: 

 

10,71+2,59 font  ebay.co.uk/itm/Daijia-Down-Tube-Gear-Cable-Stops-Alloy-/202044226448

 

s-l500.jpg

 

 

Vagy keress erre: Down Tube Gear Cable Stop


Edited by blash, 2019. July 17. - 15:03.


#876
Erõs Pista

Erõs Pista

    újonc

  • fórumtag
  • 5 posts

Sziasztok,

Szeretnék felújítani egy régi acél vázas országútit, amihez kellene nekem egy bizonyos alkatrész, aminek sajnos nem tudom se a nevét, se a típusszámát, amit így persze lehetetlen megtalálni a neten. Tudom ez így édes kevés, viszont találtam egy képet, amin pont rajta van. Valami bowden feszítő vagy valami iylesminek hívhatják. A vázra rögzített fém pöcök, amibe a váltóról jövő szürke bowden ház belemegy. Sajnos nem tudom mi a neve. Ebből kellene nekem egy szett (bal+jobb) mindegy, hogy shimano vagy campa. Ha esetleg tudja valaki hol lehet ilyet beszerezni azt megköszönném, de ha csak termék kódot írja le nekem valaki, ami alapján meg lehet találni a neten az is nagy segítség lenne.

 

asolo_7-640x960.jpg



#877
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts

https://bolha.testbi...kerekpar-286384

 

több sebből vérzik:

 

országóti

Campegnolo

 


  • donciccio likes this

#878
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Nekem az RX100 hosszu evekig jol mukodott, aztan az egyik telen elkezdte, hogy neha nem valt.   De akkoriban nem nagyon erdekelt, nyomkodtam sokat, es elobb utobb azert valtott, utana meg lett 7800.   De akkor nem egyedi eset voltam, jo tudni.


  • donciccio likes this

#879
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,011 posts
  • LocationKelenföld

a jó öreg shimi zsír az ilyen. :D megkeményedik,és ezért nem vált. 

Szerinetm van jó shimano zsír is. ;)

Vannak itt sokat látott öreg rókák hozzám képest, de ez azért köztudott volt annak idején, el is ismerték a hibát, ha jól tudom: valami növényi alapú biokenőanyaggal kísérleteztek, sikertelenül. Nem csak a RX100 és társaiban, hanem a rapidfire (mutatóujjal mindkét irányba) váltókarokba is ezt tették (100- és200GS, stb.) 2000 után sorba jöttek ezek az alig-alig működő váltókarokkal a műhelyekbe a népek.


  • donciccio likes this

#880
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

 

nagyon benéztem egy alkatrészt,amiről azt hittem,h működőképes koncepció lesz. rendeltem kínából nokon utánzat bovdenházat. nem kellett volna. :D

 

https://www.aliexpre...12ee4c4dh0jyJC  erről lenne szó.

 

tegnap felraktam,ma már le is vettem,mert bitang rossz lett tőle a váltás,és a fékezés. a teflon csőben van kenőanyag,de brutál súrlódása lett az egész bovdenezésnek. azt hittem,h legalább lesz olyan,mint pl a gyári campa bovden készlet,de meg sem közelíti. a koncepció az volt,h ha beválik,akkor elég lesz ezután már csak teflon szálat venni hozzá. az meg egy elég elhanyagolható összeg. sztem az lehet a gond,h megtörik a belseje a szemeknél,de lehet,h nem így van. mindenesetre nem kísérletezek vele többet ezzel a cuccal.

 

nem kell babrálni a jól működő campy-t mert megsértődik az ilyen kínai bohóckodástól

 

én máig nem hiszem el hogy évek óta nem kell állítanom a váltáson

van a családban 8-as, shimano 600 fvkar, garázsban tartott kerékpár, tavaszra rendszeres hogy a váltókarban nem tudom mi (zsír) beáll és random hogy vált vagy nem vált

 

a jó öreg shimi zsír az ilyen. :D megkeményedik,és ezért nem vált. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A