A wcs nyeregcső kifejezetten szeret törni.
Köszi. Nem titok, ettől tartottam, főleg egy használt-sokat futott régebbi alumínium cső esetén. (Tele a zinternet törött-repedt aluvázakkal, de valamiért törött kiegészítőket nem surun mutogatnak.)
A wcs nyeregcső kifejezetten szeret törni.
Köszi. Nem titok, ettől tartottam, főleg egy használt-sokat futott régebbi alumínium cső esetén. (Tele a zinternet törött-repedt aluvázakkal, de valamiért törött kiegészítőket nem surun mutogatnak.)
Egyébként nem tudom, mennyit vennék észre egy fokozatmentes nyeregcsőfej-kialakításból fakadó új dőlésszögbeállításból.
Csak mentem tavaly-idén bőven távot-időt ezzel a buta bontróger kialakítással, és annyira azért nem volt rossz.
Meg ilyenkor megy a dilemma, hogy ha esetleg csőcserére kerülne a sor, akkor olcsó noname-félét újonnan, vagy legyalázott régi Ritchey WCS-t, etc. vegyen az ember. Azért az a 230 gramm tömeg, amit ír a hirdető 40! cm-es hosszra, durván feladja a leckét az olaszoknak.
(Ugyebár Deda-ITM alapmodellek 8-9ezer ft-ért kínálnak 300 gramm feletti sodrófákat)
Havertól kérek majd véleményt a Kalloy Unojáról, 26.6-os nyeregcső kellett neki, ilyet kaptunk, ezt is rendelni kellett, igaz, csak 2400 ft volt a bótban.
A wcs nyeregcső kifejezetten szeret törni.
A sebesség mindent megold.
van egy Oval Concept nyeregcsövem, szép, talán nem is nehéz, de annak hogy utálom a kétoldali rögzítését....
gondolom ennek a koppintása, csak nem sikerült jól. szenvedés beállítani, megtépni nem merem, így meg lekonyul, igaz, MTB-n használom (ja, off vagyok). mindjárt megy is apróba, de odaírom mellé, hogy egy f*s
Egyébként nem tudom, mennyit vennék észre egy fokozatmentes nyeregcsőfej-kialakításból fakadó új dőlésszögbeállításból. Csak mentem tavaly-idén bőven távot-időt ezzel a buta bontróger kialakítással, és annyira azért nem volt rossz.
Meg ilyenkor megy a dilemma, hogy ha esetleg csőcserére kerülne a sor, akkor olcsó noname-félét újonnan, vagy legyalázott régi Ritchey WCS-t, etc. vegyen az ember. Azért az a 230 gramm tömeg, amit ír a hirdető 40! cm-es hosszra, durván feladja a leckét az olaszoknak. (Ugyebár Deda-ITM alapmodellek 8-9ezer ft-ért kínálnak 300 gramm feletti sodrófákat)
Havertól kérek majd véleményt a Kalloy Unojáról, 26.6-os nyeregcső kellett neki, ilyet kaptunk, ezt is rendelni kellett, igaz, csak 2400 ft volt a bótban.
1,8kg nekem nem tűnik túl nehéznek, montik között jó érték, de lehet hogy országúti acélvázak között más a könnyű.
minőségi ritchey termék?
legfeljebb célnak megfelelő, túlárazva.
azt a papucsot láttam, linkeltem is. gyászos.
tehát éhbért fizettél. nekem 200e/váz, még ha az alap megoldásokkal és a legkevésbé neves, de neves csőszettből épült vázról van is szó, nem tűnik olyan veszettül soknak. pláne nem, ha tipp-topp mint írtad is és elhiszem tényleg olyan. Grafitember valahol egy interjúban elmondta, mennyi is marad a végén amiből kiflit lehet venni. nem voltam tőle elájulva.
annyira sztem ne feszegessük az árat. én láttam,és tapiztam is vittore vázát. nagyon szépen van megcsinálva. kb az árával is tisztában vagyok. nekem a "fogamat szívom,de még kifizetem" kategória. ez mondjuk elég szubjektív dolog. azt tudom,h az én vázam,amit a Papék csináltak 2000-ben,az 60000 ft volt. ezt lehet olcsónak mondani. egyébként most sem sokkal drágább náluk egy váz,villa kombó.
az 1,8 kg tényleg nem tűnik soknak,de pl az említett,muffos Pap vázam is ennyi. a Bianchi-m,meg 1,6 kg. igaz nem muffos,hanem hegesztett,mint a Ritchey. meg talán kicsivel jobb csőszettből készült,mint a bajuszkirályé.
éppen tegnap olvastam a Merényi pályaváz történetét a piros oldalon,és amikor a szerző/tulaj kitért a csőszettre. ha jól emlékszem columbus life csövekből készült,de mindjárt bemásolom ide a szöveget.
" A fő háromszöget alkotó Life csőszett a Columbus „Niobium” ötvözetéből készült, mely mangánt, krómot, nikkelt, molibdént és nióbiumot tartalmaz. A Columbus által kifejlesztett ötvözet egyik erénye, hogy kristályszerkezete sokkal finomabb, mint más, közönségesebb fémötvözeteké. Az ötvözés során használt nióbium a Columbus szerint sokkal hatékonyabban járul hozzá az ötvözet szilárdságához, mint a más csövek esetében hasonló célból alkalmazott vanádium. A csőszett végleges karakterét speciális hőkezelési eljárás adja meg, mely amellett hogy kiváló mechanikai tulajdonságokkal ruházza fel, a környezeti behatásokkal szemben is ellenállóbbá teszi. A hátsó háromszöget alkotó csövek szintén a Life család tagjai, de nióbiumot nem tartalmazó hagyományos ötvözetből készültek. A Life szettet muffolt és hegesztett technológiával épített felsőkategóriás versenyvázakhoz ajánlják, ahol az alacsony tömeg és a megbízhatóság egyaránt fontos szempont."
na szóval ez az. az én Genius csöveim is tartalmaznak nióbiumot,úgyhogy a Genius leszármazottja lehet a Life. egyébként én úgy tudom,h ez nióbium nevű anyag a rezgést jobban elvezeti a vázban. miután nem vagyok mérőműszer,így ezt sem megerősíteni,sem cáfolni nem tudom. mindenesetre a Reynolds 531-es cövekből készült Pap vázam,és a Columbus Genius csöves Bianchi-m hasonlóan kényelmes. igaz a Bianchi-nak néhány csöve nagyobb átmérőjű,és a cső húzása is elég speciális így merevebb is tud lenni bizonyos helyzetekben.
http://framebuilding.com/Genius.htm
http://framebuilding.com/Butt.htm
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Főleg hogy nem Grafit csinálta hanem az egyik konkurens:-) http://www.kurtz.hu/...=orszaguti-ksv1
nagyon szimpatikus. ez különösen tetszik, bár itt off-topic:
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
1,8kg nekem nem tűnik túl nehéznek, montik között jó érték, de lehet hogy országúti acélvázak között más a könnyű.
minőségi ritchey termék?
legfeljebb célnak megfelelő, túlárazva.
azt a papucsot láttam, linkeltem is. gyászos.
tehát éhbért fizettél. nekem 200e/váz, még ha az alap megoldásokkal és a legkevésbé neves, de neves csőszettből épült vázról van is szó, nem tűnik olyan veszettül soknak. pláne nem, ha tipp-topp mint írtad is és elhiszem tényleg olyan. Grafitember valahol egy interjúban elmondta, mennyi is marad a végén amiből kiflit lehet venni. nem voltam tőle elájulva.
Főleg hogy nem Grafit csinálta hanem az egyik konkurens:-) http://www.kurtz.hu/...=orszaguti-ksv1
Sehol, de a tömegéből lehet következtetni.
Valószínűleg pont ugyanaz a minőség, mint a 29-es monti vázé, ami nem sikerült túl jóra a szakértő szemek szerint. Van valami a jelenlegi ritchey palettán, ami igazán minőségi termék?
1,8kg nekem nem tűnik túl nehéznek, montik között jó érték, de lehet hogy országúti acélvázak között más a könnyű.
minőségi ritchey termék? legfeljebb célnak megfelelő, túlárazva.
azt a papucsot láttam, linkeltem is. gyászos.
az éhbérért építő magyar mesterek árai erősen torzítják az összehasonlítást.
nekem custom vázam van, itthon készült. két heti meló volt vele. éhbérnek nem mondanám amit fizettem érte. mondjuk inkább úgy hogy egy kezdő szakmunkás órabérnek megfelelő összegbe került, cserébe tip-top és tökéletes
tehát éhbért fizettél. nekem 200e/váz, még ha az alap megoldásokkal és a legkevésbé neves, de neves csőszettből épült vázról van is szó, nem tűnik olyan veszettül soknak. pláne nem, ha tipp-topp mint írtad is és elhiszem tényleg olyan. Grafitember valahol egy interjúban elmondta, mennyi is marad a végén amiből kiflit lehet venni. nem voltam tőle elájulva.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
az éhbérért építő magyar mesterek árai erősen torzítják az összehasonlítást.
nekem custom vázam van, itthon készült. két heti meló volt vele. éhbérnek nem mondanám amit fizettem érte. mondjuk inkább úgy hogy egy kezdő szakmunkás órabérnek megfelelő összegbe került, cserébe tip-top és tökéletes
van egy Oval Concept nyeregcsövem, szép, talán nem is nehéz, de annak hogy utálom a kétoldali rögzítését....
gondolom ennek a koppintása, csak nem sikerült jól. szenvedés beállítani, megtépni nem merem, így meg lekonyul, igaz, MTB-n használom (ja, off vagyok). mindjárt megy is apróba, de odaírom mellé, hogy egy f*s
http://apro.bikemag....u-l255745.html#
Mind a WCS mind a Selcof "szimpatikus". 27.2-es, a fejkialakítás lehetővé teszi a fokozatmentes állítást, a WCS-en levő kétcsavaros-kétoldali rögzítés meg atombiztos.
Persze a BLB csövemnek a fejkialakítása Vontrager koppintás, nem lehet fokozatmentesen állítani a dőlésszöget, és mellette 248 gramm volt a cső cca. 330 mm-es hosszban (Igaz, azóta túlvan egy felületkezelés lemarása-lecsiszolás-polírozás procedúrán, gondolom, 2-3 grammot levett belőle az "anyaghiány"
A WCS ennyiért tényleg kívánatos, főleg, hogy vágatlan, míg a selcof azért eléggé a limitjelnél lenne kihúzva.
Vicc amúgy, hogy cockpit-finishing kit (vagy legyen "kiegészítők?") vonalon mennyi múlik. Elég egy rosszul belőtt nyeregdőlésszög, egy túl rövid stüczni, rossz hátranyúlású nyeregcső, netán kényelmetlen hajlítású kormány, és kész a baj. De hát, kontaktpontok.
Egy ismerősöm pár napja ecsetelte mennyire szereti a rövid stucnikat, és sosem használ 90mm-től hosszabbat. Nos, a problémát ott látom, hogy 190 cm! magas emberről van szó, aki rendszerint nagy vázakkal jár, és a nagy országúti vázaknál a fejcső eleve meredekebb, a villaelőrenyúlás is sokszor kisebb, mint a kis vázakon. Ez rövid stucnival nyakalva az én bringakontrollom pl. már meghaladná. Kis vázaknál van létjogosultsága a kurta kormányszáraknak, pont a laposabb szög-nagyobb előrenyúlású villa miatt, de egy klasszikus geometriájú 60-61-es váznál a 90-es stucni szerintem az irányítást nem jó irányba viszi el.
:\ Kéne az a WCS cső, na hupsz, az is Ricsi, csak kicsit régebbi.
Edited by Vejne, 2014. October 10. - 20:01.
Túl könnyű? Nem olyan nehéz 1-200 grammot lefaragni egy acélvázról. Muffok helyett TIG máris mínusz 100 gr és a kiegészítőkből is lehet a könnyűkre vadászni (fékhíd, papucsok...). Persze nem kizárt, hogy ez a váz nem 100e km után fárad (és reped) el, hanem 75e után.
Nem annyira könnyű. Vagy 10e után a papucsnál vagy a láncvillánál eltörik. Egy rossz hegesztés vagy alultervezett papucs miatt hamar megadja magát egy váz. Hunor facebook oldalán meg lehet nézni, hogy mi lett a montival.
A sebesség mindent megold.
Sehol, de a tömegéből lehet következtetni.
Valószínűleg pont ugyanaz a minőség, mint a 29-es monti vázé, ami nem sikerült túl jóra a szakértő szemek szerint. Van valami a jelenlegi ritchey palettán, ami igazán minőségi termék?
Túl könnyű? Nem olyan nehéz 1-200 grammot lefaragni egy acélvázról. Muffok helyett TIG máris mínusz 100 gr és a kiegészítőkből is lehet a könnyűkre vadászni (fékhíd, papucsok...). Persze nem kizárt, hogy ez a váz nem 100e km után fárad (és reped) el, hanem 75e után.
a csőszettet hol látod? én nem találtam a ritchey honlapon.
egyébként nem mondom, hogy feltétlenül jó vétel ez a váz, sőt, de a minőségére miből következtetsz, vagy mi alapján hogy "kínai"? abból, hogy már nem a bajúszkirály hefteli a garázsban?
Sehol, de a tömegéből lehet következtetni.
Valószínűleg pont ugyanaz a minőség, mint a 29-es monti vázé, ami nem sikerült túl jóra a szakértő szemek szerint. Van valami a jelenlegi ritchey palettán, ami igazán minőségi termék?
A sebesség mindent megold.
szerintem drága.
Pap kerékpár ennyiből Custom-vázat készít, egyedi geometria-kívánságok, akármilyen fejcső.. Sőt, HUnor kézműves kerékpár is hasonló árban dolgozik.
Nekem nem kéne.
Kocka:
Menj a jobb vázra. A 105-Ultegra váltásban nem sokban különbözik, az Ultegra hajtókar-fékszett jobb, de azon kívül a két szett teljesítménye kb. identikus. Nem tapasztalnál nagy különbséget a szettek közt szvsz, és a Sora-Tiagra után ÓRIÁSI ugrás lesz (főleg, hogy Neked még a régi "thumbie" Sorád van.
) A Dupla -kompakt hajtást is imádni fogod, annyi szent.
az éhbérért építő magyar mesterek árai erősen torzítják az összehasonlítást. persze még mindig inkább ez a torzítás, mint az alsó hangon kb dupla ennyi külföldi építők árai. ...egyébként minden kicsit is nevesebb váz drága. és innen már csak egy kisebb logikai ugrás az, hogy két (épp az ellenpólusokat képviselő) lehetőség van, ha valaki ár érték arányban jót akar. az egyik az említett olcsON-ONE, ami ugye ilyen vagy olyan (bár ebből én a drágább (853 inbred) kiadásokat láttam törve nagyobb arányban) és egyébként jó vele menni
, illetve a hazai mesterek diszkontárú építményei, amik az általam látott képek alapján megérni látszanak a pénzüket.
A csőszetten kívül kb az on-one minőségét hozza, ez már nem a régi ritchey.
a csőszettet hol látod? én nem találtam a ritchey honlapon.
egyébként nem mondom, hogy feltétlenül jó vétel ez a váz, sőt, de a minőségére miből következtetsz, vagy mi alapján hogy "kínai"? abból, hogy már nem a bajúszkirály hefteli a garázsban?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha karbon országútit akarnék venni, akkor itt nézelődnék:
http://www.canyon.co...89#tab-reiter1
Ha a kényelem is fontos: http://www.canyon.co...ike.html?b=3501
Ha kevésnek érzed a 105-ös szettet, mindkét bringának van Ultegrás verziója.
Sőt, a diszkontdarabokat is nézném, mert 63-66 cm körüli vázméretből biztos lesz elfekvő. "szerintem"
szerk: fura dolog amúgy Canyont ajánlani Trek-Giant helyett, de nézzünk szembe a tényekkel. A Canyon NEM rose és NEM OnOne. Ugyebár, ha a Movistarnak is jók Pinarello helyett, s a sztálin-orgonások is ezzel zenélnek mostanság..
Edited by Vejne, 2014. October 10. - 14:39.
Sziasztok!
Új országúti gépet szeretnék. A két eddigi jelölt:
Giant TCR Advanced 1 LTD: http://www.giant-bic...#specifications
Trek Émonda SL 5: http://www.trekbikes...a/emonda_sl_5/#
A Giant kb. 40 ezerrel olcsóbban jönne ki, de a Treknek talán jobb a váza, igaz gyengébb a felszereltsége, no meg élettartam garis a váz.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre!
Köszi
Ha karbon országútit akarnék venni, akkor itt nézelődnék:
http://www.canyon.co...89#tab-reiter1
Ha a kényelem is fontos: http://www.canyon.co...ike.html?b=3501
Ha kevésnek érzed a 105-ös szettet, mindkét bringának van Ultegrás verziója.
kifejtenéd kicsit bővebben?
A csőszetten kívül kb az on-one minőségét hozza, ez már nem a régi ritchey.
Edited by MJani01, 2014. October 10. - 13:51.
A sebesség mindent megold.
kifejtenéd kicsit bővebben?
szerintem drága.
Pap kerékpár ennyiből Custom-vázat készít, egyedi geometria-kívánságok, akármilyen fejcső.. Sőt, HUnor kézműves kerékpár is hasonló árban dolgozik.
Nekem nem kéne.
Kocka:
Menj a jobb vázra. A 105-Ultegra váltásban nem sokban különbözik, az Ultegra hajtókar-fékszett jobb, de azon kívül a két szett teljesítménye kb. identikus. Nem tapasztalnál nagy különbséget a szettek közt szvsz, és a Sora-Tiagra után ÓRIÁSI ugrás lesz (főleg, hogy Neked még a régi "thumbie" Sorád van. ) A Dupla -kompakt hajtást is imádni fogod, annyi szent.
http://www.bikefun.h...laval-szuerke-1
Ennyiért (villával, kcs-al) már inkább a jó vételek közé sorolnám. A váz tényleg 1,8kg alatt van, pár tulaj lemérte külön, és asszem tesztelték is.
A régi acélvázak minőségéhez képest ez egy "kínai".
A sebesség mindent megold.