nem kell kinyujtani a lábad a felso holtponton.. vagyis én nem szoktam, kb egy hat fokos enyhe flexio mindig van a térdemben . igy a csipo stabil, nem dol egyik oldalrol a másikra, nem "kacsázik". e
Ráadásul így a térdedet sem nyírod ki!
nem kell kinyujtani a lábad a felso holtponton.. vagyis én nem szoktam, kb egy hat fokos enyhe flexio mindig van a térdemben . igy a csipo stabil, nem dol egyik oldalrol a másikra, nem "kacsázik". e
Ráadásul így a térdedet sem nyírod ki!
azt hiszem én elég szerencsésnek mondhatom magam ezekkel a beállítós,hátas témákkal kapcsolatban. nekem mondjuk nem a kerékpár volt kezdetben a fő sportágam. evezősként kezdtem,12-13 évesen. talán 3 évig húztam a lapátot,de ott baromira megerősödött a hátam. főleg a derék környéke. külön erősíteni kellett nekünk.
amikor már igazolt versenyző lettem,akkor lett a mostanihoz hasonló beállításom. sztem akkor messzebb volt a kormányom,mint most. amikor abbahagytam,akkor csináltattam magamnak egy vázat,aztán abba egy jóval rövidebb stucni került,mint amit megszoktam. az ár,és az esztétika miatt vettem meg annó. a mali nagykerben jártunk,és ott volt kiárusítva a 3ttt forma sl kormány,és a hozzá passzoló evol stucni. 105 mm-es volt. ezzel lett összerakva a bringa. nagyon fura volt. elég rövidnek éreztem az egészet. aztán vettem a mostani 120-mm-es itm stucnimat,és helyreállt a világ rendje.
volt egy év,amikor ezzel a beállítással baromira fájt a hátam,de sztem az inkább a stressz,v a depresszió miatt jött ki. nem volt munkám,aztán elég sz@rul éltem meg. néhány éve,amikor szereltem egy helyi boltban,akkor meg nagyon jól ment ismét a bringa. úgy be tudtam ülni,úgy bírtam forgatni ahogy versenyző koromban. akkor nagyon fel voltam dobva.
ezzel az egész hsz-al csak annyit akartam,h van amikor nem testi problémák okozzák a fájdalmat.
Edited by donciccio, 2015. February 14. - 09:01.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
25mm, GP4000S? Jobb választás létezik egyáltalán?
Ha elfér a vázban-villában a 25mm-es külső, hajrá!
Köszönöm a választ. Ránézésre biztosan elfér, de azért felhívom a forgalmazót.
Na, lemértem minden porcikámat amit ez a kalkulátor kért, majd kiszámolta mik az ideális beállítások. Szóval nekem ez jött ki: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Rögtön meg is néztem mi van elállítva a kerékpáron és meglepő de a felső cső hossza pont egyezik azzal amit a kalkulátor kiadott, szóval az kipipálva, de két apró hiba van, az egyik hogy elvileg most 2!! cm-el magasabban van a nyereg mint kéne, viszont ha lejjebb húzom akkor nem nyújtózik ki a lábam teljesen egyenes helyzetbe. Vagy az a jó ha minimálisan kinyújtott lábbal is van hajlása a térdnek? Másik hogy a kormány és a nyereg közötti magasság nálam csak 3cm míg ő 5,5 cm-t ír. Szóval lejjebb kéne tennem a kormány stucnit, de egy fontos adatra nem tért ki a kalkulátor, a kormány stucni hosszára. De reménykedem hogy ha 100-as hosszra cserélem és lejjebb rakom a kormányt akkor talán jó lesz. Mondjuk ma sem volt vele nagyobb gondom,mert ma rendesen kipróbáltam a kicsikét végre.
Elnéztem, mert mégiscsak kitért a stucnira, csak elkerülte a figyelmem.
100mm. Tehát akkor jó lesz ha ezt lecserélem százasra.
seat setback: 4,1 cm? érdekes. látszik,h nem érdekli őket az uci szabályzata. mondjuk mind1. nem profik használják ezt a progit.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Na, lemértem minden porcikámat amit ez a kalkulátor kért, ......
Mi ez a kalkulátor???
Ridley Noah Fast
Na, lemértem minden porcikámat amit ez a kalkulátor kért, majd kiszámolta mik az ideális beállítások. Szóval nekem ez jött ki: http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Rögtön meg is néztem mi van elállítva a kerékpáron és meglepő de a felső cső hossza pont egyezik azzal amit a kalkulátor kiadott, szóval az kipipálva, de két apró hiba van, az egyik hogy elvileg most 2!! cm-el magasabban van a nyereg mint kéne, viszont ha lejjebb húzom akkor nem nyújtózik ki a lábam teljesen egyenes helyzetbe. Vagy az a jó ha minimálisan kinyújtott lábbal is van hajlása a térdnek? Másik hogy a kormány és a nyereg közötti magasság nálam csak 3cm míg ő 5,5 cm-t ír. Szóval lejjebb kéne tennem a kormány stucnit, de egy fontos adatra nem tért ki a kalkulátor, a kormány stucni hosszára. De reménykedem hogy ha 100-as hosszra cserélem és lejjebb rakom a kormányt akkor talán jó lesz. Mondjuk ma sem volt vele nagyobb gondom,mert ma rendesen kipróbáltam a kicsikét végre.
Elnéztem, mert mégiscsak kitért a stucnira, csak elkerülte a figyelmem. 100mm. Tehát akkor jó lesz ha ezt lecserélem százasra.
Edited by Norby86, 2015. February 14. - 00:13.
nekem hajlik a hátam,pld simán letenyerelek a földre. Viszont ha alsófogásban fogom a kormányt akkor a térdemmel szétrugdalom a sörhasam
ez egy ördögi kör
Az nem ugyanaz!! En is siman letenyerelek, sot. De ettol meg nem hajlik ugy a hatam, ahogy kellene. kb. 45 fokig tudok elorehajolni ugy, hogy a medencem marad ahogy van, utana a medence is forog elore.
Ez nagyrészt adottság, tehát tud úgy ülni, ha elég rugalmas és erős hozzá.
Adottsag, de szerintem tizenevesen nagyon sokat alakul meg a csontozat. De huszonevesen mar nem.
En csak annyit tudok hozzatenni a dologhoz, hogy ha nem hajlik ugy a hatad, mint egy profinak, akkor nem tudsz ugy ulni, ahogy ok. Ahhoz mar regen keson van meg neked is, hogy ezt megvaltoztasd.
Armstrong gumigerincét még a profik se tudták lekövetni eddig. Remélem nem is fogják.
http://ebay.eu/1yxz08R ez a kormány és fvkarbeállítás se lehet túl kényelmes
Nem is csodálom, hogy csak 600-at futottak a Zondák, így nehéz. (Persze, ha igaz.)
25mm, GP4000S? Jobb választás létezik egyáltalán?
Ha elfér a vázban-villában a 25mm-es külső, hajrá!
Szervusztok!
Gumivásárlás előtt vagyok és látva ezt a GCN videot arra jöttem rá, hogy nem egyértelmű már a 23 mm széles (vagy keskenyebb) gumi.
Fulcrum Racing 5 kerekeim vannak, arra néztem ki Continental Grand Prix 4000 sII-t. Eddig Grand Prix 3000 ből a 23 mm-est használtam, de most elgondolkodtam a 25-ös szélességen, mert nem tükör simaságú az aszfalt a környékünkön és én sem vagyok pehelysúlyú kerékpáros. Az alföldön lakom, nagyon ritkán jutok hegy közelébe ha ez esetleg számít valamit a válasznál.
Mit mondanátok 25 v 23 mm, illetve ha a kiválasztott külsőnél van jobb ötletetek tartós, de jó minőségű gumira, akkor azt is szívesen várom.
Előre is köszönöm a segítséget.
nekem hajlik a hátam,pld simán letenyerelek a földre. Viszont ha alsófogásban fogom a kormányt akkor a térdemmel szétrugdalom a sörhasam ez egy ördögi kör
En csak annyit tudok hozzatenni a dologhoz, hogy ha nem hajlik ugy a hatad, mint egy profinak, akkor nem tudsz ugy ulni, ahogy ok. Ahhoz mar regen keson van meg neked is, hogy ezt megvaltoztasd.
Ez nagyrészt adottság, tehát tud úgy ülni, ha elég rugalmas és erős hozzá.
Én egy pár hete rájöttem, hogy 4 éve rosszul ülök a bringán... Király. Talán a túl alacsonyan és messze lévő kormány miatt, eddig kb. időfutam pózban voltam: elöl ültem előrebillentett medencével, a hátam egyenes, kinyújtott, nyújtott könyök, felhúzott lapockák... Mintha könyöklőre támaszkodnék. Nem csoda, hogy a kezeim zsibbadtak. Ezzel viszont teljesen tehermentesítettem a hátam, derekam, ami semmit nem dolgozott, és a karjaimat leszámítva tök jó volt, hatékonynak is éreztem (időfutamon is biztos nem véletlenül ülnek így, előredőlt medencével.)
Most hogy visszább vettem a medencét függőlegesebbre (meg jóval hátrébb is ülök), próbálok koncentrálni cicahátra, a medence folyamatos megtartására, rogyasztott könyökre, meg ugye megfordítottam a stucnit pozitívba, így most egyáltalán nem támaszkodtam a karjaimra, viszont egyből megéreztem, miért van szükség a hát erősítésére... Így nem karból tartom magam a bringán, hanem törzsből. És tényleg elkezd fájni hamar a hát alsó része, tök gyenge lehet. Úgyhogy csinálgatom is az ezt erősítő tornát.Viszont egy kérdés: mennyire kell feszíteni tekerés közben ezt a hát alsó részét? Amit leírtam, hogy én korábban hogy ültem, az nyilván nem jó országútin (csak könyöklős bringán). Viszont most meg nagyon feszítem magam, hogy ne billenjen előre a medence, tehát ne lent, derékból dőljek előre, hanem stabilan tartsam a medencém/hátam minél függőlegesebben, és csak a hát felsőbb részét próbálom görbíteni a lapockák lenyomásával (cicahát), ez viszont még érzem, hogy sok energiát kivesz. De mégis ez a jó hosszú távon, csak meg kell erősíteni a hátat, derekat? Hogy kell biciklizni?
Feszíteni kell, mert különben egyenes út vezet a porckorongsérvhez.
A sebesség mindent megold.
En csak annyit tudok hozzatenni a dologhoz, hogy ha nem hajlik ugy a hatad, mint egy profinak, akkor nem tudsz ugy ulni, ahogy ok. Ahhoz mar regen keson van meg neked is, hogy ezt megvaltoztasd.
Törzserősítés, és nyújtás.
Amikor megvetted a bringát már akkor el kellett volna kezdeni(vagy inkább előtte) a talajgyakorlatokat, hogy a derekad is bírja a bringázást.
Erős törzs -a tél erre van!!
Én egy pár hete rájöttem, hogy 4 éve rosszul ülök a bringán... Király. Talán a túl alacsonyan és messze lévő kormány miatt, eddig kb. időfutam pózban voltam: elöl ültem előrebillentett medencével, a hátam egyenes, kinyújtott, nyújtott könyök, felhúzott lapockák... Mintha könyöklőre támaszkodnék. Nem csoda, hogy a kezeim zsibbadtak. Ezzel viszont teljesen tehermentesítettem a hátam, derekam, ami semmit nem dolgozott, és a karjaimat leszámítva tök jó volt, hatékonynak is éreztem (időfutamon is biztos nem véletlenül ülnek így, előredőlt medencével.)
Most hogy visszább vettem a medencét függőlegesebbre (meg jóval hátrébb is ülök), próbálok koncentrálni cicahátra, a medence folyamatos megtartására, rogyasztott könyökre, meg ugye megfordítottam a stucnit pozitívba, így most egyáltalán nem támaszkodtam a karjaimra, viszont egyből megéreztem, miért van szükség a hát erősítésére... Így nem karból tartom magam a bringán, hanem törzsből. És tényleg elkezd fájni hamar a hát alsó része, tök gyenge lehet. Úgyhogy csinálgatom is az ezt erősítő tornát.
Viszont egy kérdés: mennyire kell feszíteni tekerés közben ezt a hát alsó részét? Amit leírtam, hogy én korábban hogy ültem, az nyilván nem jó országútin (csak könyöklős bringán). Viszont most meg nagyon feszítem magam, hogy ne billenjen előre a medence, tehát ne lent, derékból dőljek előre, hanem stabilan tartsam a medencém/hátam minél függőlegesebben, és csak a hát felsőbb részét próbálom görbíteni a lapockák lenyomásával (cicahát), ez viszont még érzem, hogy sok energiát kivesz. De mégis ez a jó hosszú távon, csak meg kell erősíteni a hátat, derekat? Hogy kell biciklizni?
Eddig azt hittem értem az angolt de ezt nem tudtam megfejteni hogy pontosan hogyan értendő
Along with the inseam, this is another of the critical measurements. You will need a pen/pencil/marker for this one. Sit down and then roll up your trouser/pant legs and find the center point on the inner/medial side of the knee and mark a little 'x' in this spot. This is the point that would be the centre of a line if you were to draw one from the back of the knee to the tip of the knee cap. Now make sure your lower leg is perfectly straight and measure from the floor to the mark you made on your knee. NB: If you suspect you have different length legs then do this for both legs and average the measurement. This value is your lower leg length and it is used in combination with your inseam measurement to help determine correct saddle setback!
simán a lábszárhosszra gondol.
a térded belső oldalán középen teszel egy jelzést, a lábszárad merőleges a talajjal, s a pont magasságát megmérve megkapod a lábszárhosszt. rajzolok vmi mórickaábrát.
Edited by Vejne, 2015. February 13. - 14:37.