Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#6581
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

 

Nem szeretjük a bandázsolást túlbonyolítani, nem érdemes..

 

unnamed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
Guy Vexille kormányra tekerve. Az inkvizíció nem kegyelmez, felcsavar, keresztez. 
 
Egyébként ha kicsit kattog-lóg a hátsó agyam, felső lánckerekekn spontán ugrál a lánc ide-oda, meg persze klikkelget, mit tehetek, a szabadonfutó ellenőrzésén meg kónuszállításon kívül? :|

 

 

 

Nem szeretjük a bandázsolást túlbonyolítani, nem érdemes..

 

unnamed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
Guy Vexille kormányra tekerve. Az inkvizíció nem kegyelmez, felcsavar, keresztez. 
 
Egyébként ha kicsit kattog-lóg a hátsó agyam, felső lánckerekekn spontán ugrál a lánc ide-oda, meg persze klikkelget, mit tehetek, a szabadonfutó ellenőrzésén meg kónuszállításon kívül? :|

 

ha vlmi meghibásodott,akkor cseréled. ennyi a max. :)


  • Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6582
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Nem szeretjük a bandázsolást túlbonyolítani, nem érdemes..

 

unnamed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
 
Guy Vexille kormányra tekerve. Az inkvizíció nem kegyelmez, felcsavar, keresztez. 
 
Egyébként ha kicsit kattog-lóg a hátsó agyam, felső lánckerekekn spontán ugrál a lánc ide-oda, meg persze klikkelget, mit tehetek, a szabadonfutó ellenőrzésén meg kónuszállításon kívül? :|

  • donciccio kedveli ezt

#6583
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

felkerült a hazai verseny útvonala: http://meszkoember.w...rseny-utvonala/

 

meg bemásolok ide egy idézett szöveget a fb-ról. nem én írtam,de majdnem ezeket fogalmaztam meg én is. :)

 

Ma végigtekertem az új pályán. Sajnos amíg Magyarországon fontosabb a stadionok építése a közúthálózat karbantartásánál, addig minden tavasszal kisebb félelemmel teszem meg ezt az utat. Mindenesetre a globális felmelegedés kissé mellettünk áll, az út minősége még nem annyira rossz, mint amennyire egy tisztességes tél után lehetne.
De nem akarok senkit elszontyolítani ezen a verőfényes, szinte már tavaszias vasárnap délelőttön.
Mondom inkább a száraz tényeket: az új útvonal pontos hossza: 6,28 km. Ebből 670 méter lefelé vezet. Az eddigi cél után még 2 km-t megy tovább a bánya bejáratánál felállítandó célig az új útvonal. Én pályabejárós tempóban 22 perc 20 másodperc alatt értem fel. Ezt csak úgy leírtam, természetesen nem ez az etalon idő smile hangulatjel
Javaslom mindenkinek, akinek lehetősége van rá, hogy a tavaszi felkészülés jegyében legalább egyszer guruljon végig az új útvonalon. A 670 m lejtős részben van egy fifikás kanyar, jó lenne, ha mindenki tisztában lenne vele. Nem szeretnénk senkit kiszedni a verseny során az árokból, még annyira sem esetleg levakarni egy szemből érkező autó szélvédőjéről. Természetesen akik nem tudnak végigmenni a pályán, azok sem lesznek hátrányban. A versenyre szépen felfestjük az aszfaltra, hogy hol kell vigyázni.
Ha valaki rendelkezik űrtechnikával és végigment a pályán, szeretném, ha elküldené nekem a rögzített adatokat, leginkább a szintemelkedés érdekelne, hogy fel tudjam tölteni a honlapra. Így lélekben azok is tudnának készülni az új pályára, akiknek nincs lehetőségük végigtekerni rajta a verseny előtt. Előre is nagyon szépen köszönöm!
Röviden ennyi! Várunk mindenkit április 19-én!! smile hangulatjel


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6584
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Iden telen en is mindig a jo bringaval jartam, de esos, trutyis idoben inkabb gorgoztem.

Eredetileg azon gondolkodtam, hogy majd atszerelem a teljesitmenymerot a telire es jarok azzal, de lusta voltam, egyszerubb igy megoldani.



#6585
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Télen, hidegben nem bicajozok, ergo nincs is téli. Kelleni fog később is a térdem. :) Bár most már rezeg a léc, tegnap eltakarítottam a két bicajt (asszonyét is, full atomjaira szedtem őket), ki kéne menni egy körre. :)

Én meg sz.r időben nem megyek. Előző két szezonban mentem, de szándékosan eladtam a sárvédőszettem. Mondom, így kisebb a kísértés, tartósabbak az alkatrészek.

 

Más: pár hete írtam a Gommitalia Iris Kevlar gumiról, hogy takony, csúszik, iránításra nem jó. Vernixe lehetett a kicsinek, mert most, hogy kissé megkapta az aszfalt a felső rétegét, teljesen más a viselkedése. Kiváló. Lehet, hogy ronda, lehet, hogy 20mm-es, de kényelmes, tapadós, jól gyorsítható és kevésbé rázós, mint a 4mm-el szélesebb rubino. Igaz, élettartamra tuti rövidebb lesz, de mivel kb. 1600 ft-os darabáron szereztem őket, nem fogok sírva fakadni, ha 5-6 ezer km után elkezd "látszódni" a használat..



#6586
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Télen, hidegben nem bicajozok, ergo nincs is téli. Kelleni fog később is a térdem. :) Bár most már rezeg a léc, tegnap eltakarítottam a két bicajt (asszonyét is, full atomjaira szedtem őket), ki kéne menni egy körre. :)



#6587
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Nekem nincs téli bringám, ha lenne akkor egy 1-sebességest hajtanék, valami olcsó acèlvázon. Foleg még ha cx gumi is beleférne

#6588
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 350 hozzászólás

Nekem nincsenek ilyen gondjaim. Van egy kb. 25 éves acélvázas országútim. Nevezhetjük télinek is, igaz ezt hajtom nyáron is. Használom, kopik, a rozsda kóstolgatja. Az edzésmunka és a kerékpározás élménye hibátlanul megvan ennek a nyergében is! Aztán  ha kicsit szárad a talaj irány az erdő-mező mtb-vel.


  • donciccio kedveli ezt

#6589
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

egy ilyen kis közvélemény kútásást végeznék itt a fórumon. mostanában egyre többet látom,h télen is a nekem ünneplős bringának tűnő gépeket hajtják az emberek. csak én vagyok ennyire maradi,h amíg tél van,addig nem veszem elő a jobbik bringám? még ilyen szép időben sem használnám. az én magyarázatom az,h megszoktam a téli geóját,és nem szeretném,ha lecsapódna a pára a bringán. mi,régen október végétől,március elejéig télivel mentünk. 

mondjuk azt értem,h az alu,karton vázak nem rozsdásodnak,de az új alkatrészek nem bírják úgy a dzsuvát,mint a régiek.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6590
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

http://bit.ly/1EtaXwf

 

mi a véleményetek? elég vállalható az ár és jóval alatta van a custom daraboknak. kb 74e ft és Reynolds 525

 

tömegadat nincs

egész pofás cucc. én egy "s"-est kérek. :D sztem még az ára is elfogadható. itthon a papék 80 körül mondták,h csinálnak vázat a könnyebbik reynolds 531-esből. ebből van az én régi vázam. kb 1 éve kérdeztem tőlük. 

 

525Steel_Geometry.jpg


donciccio módosította - 2015. február 15. - 05:52

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6591
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://bit.ly/1EtaXwf

 

mi a véleményetek? elég vállalható az ár és jóval alatta van a custom daraboknak. kb 74e ft és Reynolds 525

 

tömegadat nincs



#6592
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

egy trekking után és néha "keresem" az egyensúlyt ilyenkor.

 

pár éve felültem egy trekkingre. szédítő élmény volt  :D  bizonytalanabbnak éreztem mintha sok sör után felültem volna az országútira, mondjuk PB palackkal a vázon

 

:DD Elhiszem, az ember ha megszokik valamit, akkor az átszokáshoz kell némi idő. :) Azért bátor voltál hogy ilyen bizonytalanság érzet mellett PB palackot szállítottál. :D


  • Vejne kedveli ezt

#6593
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

egy trekking után és néha "keresem" az egyensúlyt ilyenkor.

 

pár éve felültem egy trekkingre. szédítő élmény volt  :D  bizonytalanabbnak éreztem mintha sok sör után felültem volna az országútira, mondjuk PB palackkal a vázon


  • Norby86 kedveli ezt

#6594
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

http://bringaland.hu/bg-fit.html

 

nem reklámozok, de ez itt többeknek bevált. sokba kerül de előbb utóbb megtérül: stucnik, nyeregcsövek, kormányok vásárlása helyett

 

Igen, ezt ismerem, de sajnos amennyibe kerül az nekem fél havi fizetésem. Stucniból mindenképpen egy 100 mm  hosszút kell venni, az már biztos. A kalkulátor szerint beállítom a nyerget, meg a kormány magasságot és majd kiderül a többi az úton. Tegnap mikor mentem vele a belvárosban budára meg vissza, nem éreztem különösebben rosszat, kihajtottam rendesen és nem görcsölt be semmim, egyedül még amire figyelnem kell hogy ha a kormányon a fékkarrt megfogom és úgy tekerek, akkor ha tartom kicsit magam a könyököm alatti rész kezd el zsibbadni kicsit, ha meg rá támaszkodom kicsit a fékkarra, akkor meg hátul a derekamnál zsibbad. De ez biztosan csak azért van,mert nem szoktam hozzá, plusz még meg kell tapasztalnom a helyes tartást. Ez az amihez idő kell. :) Meg ugye addig azt sem tudom pontosan megmondani hogy a medence csontom libikókázik e, amíg nincs megfelelő párnázott biciklis nadrágom. Tegnap feszesebb sztreccs farmerben tekertem és ennek az anyaga sajnos csúszósabb. Szóval most nem akarok ilyen mélyen belemenni a dolgokba inkább, egyenlőre legyen meg minden és kipróbálom hosszabb távon milyen tekerni. Még pl. azt is meg kell szokjam hogy álló helyzetben a kormányt fogva kigyorsítok, mert kicsit szokatlan a kormányfogás egy trekking után és néha "keresem" az egyensúlyt ilyenkor.


Norby86 módosította - 2015. február 14. - 12:15


#6595
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://bringaland.hu/bg-fit.html

 

nem reklámozok, de ez itt többeknek bevált. sokba kerül de előbb utóbb megtérül: stucnik, nyeregcsövek, kormányok vásárlása helyett



#6596
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

 

Sajnos valamiért nem tudok idézni, nem engedi a gép, de odaírom kinek írok. :)

Szóval Donciccio: írtad hogy "seat setback: 4,1 cm? érdekes. látszik,h nem érdekli őket az uci szabályzata. mondjuk mind1. nem profik használják ezt a progit." Kérdésem, hogy az utcai szabályzat mit mond konkrétan? Mert én azt olvastam hogy 3 és 5 cm között kell lennie a nyereg magasságának a kormánytól, attól függően hogy sportos vagy kényelmibb funkciót választ az ember. Ugye nekem most ez egészen pontosan lemérve 3,1 cm. Tehát ha jól értem, egy centit lejjebb kéne tolnom a nyerget, és vele együtt a kormányt is hogy az ne kerüljön magasabbra mint a nyereg. Azért annak örülök hogy ezt és a kormányszár hosszát leszámítva jók a beállításaim és a vázméretem is a kalkulátor szerint. :) Mondjuk ez a kalkulátor nem mondja hogy 25,4 vagy 31,8 -as kormánybefogóval méri e ezt a kormány-nyereg távolságot.

 

 

 

a seat setback azt a távolságot jelöli ami a nyereg orra,és a középcsapágy közepe közt van,vízszintesen mérve. ezt úgy tudod lemérni,h a nyereg elejéről leengedsz egy függőónt. a középcsapágynál meg leméred. egyébként az uci (nemzetközi kerékpár szövetség) szabályzata alapján ez a távolság minimum 5 cm lehet. eltérés,csak akkor lehetséges,ha kicsi a versenyző. külön engedély kell rá. gondolom nem akarsz uci szabályzatot követő versenyen indulni,így neked nem kell vele foglalkozni. :)

 

azt,h mennyivel legyen lejjebb a kormány,a nyeregnél,az nincs kőbe vésve. aki jobban bírja a gyűrődést,annak nagyon nagy különbség is lehet. persze ez testméretektől is függ. értelem szerűen a hosszabb végtagú,magasabb embereknél nagyobb a nyereg-kormány közötti függőleges eltérés. nekem kb 6 cm van köztük. viszont hosszabb stucnit használok,mint az átlag kerékpáros,aki hasonló testi adottságokkal rendelkezik. ha rövidebb stucnit használnék,akkor vlszínű lejjebb is tehetném. (feltéve,ha lejjebb tudnám tenni. :)

 

ahogy Jani írta: meg kell tanulni előbb kerékpározni,és meg kell szokni a beállításokat. a valóban hatékony beállítás elsőre baromi kényelmetlen lehet,de ha már hozzá szoktál,és javul a forma is,akkor értelmet nyer az egész.

 

az,h most 3 cm-vel van mélyebben a kormányod a nyeregnél nem gond. kezd el így,aztán ha magasnak találod,akkor lejjebb rakod. 

 

amúgy így fórumon keresztül igencsak nehéz "beállítani" a bringát a pilótához. :) 


  • Norby86 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6597
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

http://www.testbike....helin-lithion-2 itt szeretik

 

a linkelt kalkulátor nekem is nagyon alacsony nyeregmagasságot dobott ki



#6598
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Sajnos valamiért nem tudok idézni, nem engedi a gép, de odaírom kinek írok. :)

Szóval Donciccio: írtad hogy "seat setback: 4,1 cm? érdekes. látszik,h nem érdekli őket az uci szabályzata. mondjuk mind1. nem profik használják ezt a progit." Kérdésem, hogy az utcai szabályzat mit mond konkrétan? Mert én azt olvastam hogy 3 és 5 cm között kell lennie a nyereg magasságának a kormánytól, attól függően hogy sportos vagy kényelmibb funkciót választ az ember. Ugye nekem most ez egészen pontosan lemérve 3,1 cm. Tehát ha jól értem, egy centit lejjebb kéne tolnom a nyerget, és vele együtt a kormányt is hogy az ne kerüljön magasabbra mint a nyereg. Azért annak örülök hogy ezt és a kormányszár hosszát leszámítva jók a beállításaim és a vázméretem is a kalkulátor szerint. :) Mondjuk ez a kalkulátor nem mondja hogy 25,4 vagy 31,8 -as kormánybefogóval méri e ezt a kormány-nyereg távolságot.

 

 

 

Most látom, hogy még nagyon kezdő vagy. Állítsd be a bringát valamelyik kalkulátor szerint (többféle beállítás létezik) és használd sok ezer km-t, az elején kényelmetlen lesz, de majd alkalmazkodik hozzá a tested, aztán majd lehet állítgatni miután megtanultál ülni a kerékpáron.

 

 

Nálam 9-10cm és nincs alacsonyan a kormányom. Egyébként a seat setback az nem ez.



A sebesség mindent megold.

 


#6599
Norby86

Norby86

    fórumtag

  • fórumtag
  • 59 hozzászólás

Sajnos valamiért nem tudok idézni, nem engedi a gép, de odaírom kinek írok. :)

Szóval Donciccio: írtad hogy "seat setback: 4,1 cm? érdekes. látszik,h nem érdekli őket az uci szabályzata. mondjuk mind1. nem profik használják ezt a progit." Kérdésem, hogy az utcai szabályzat mit mond konkrétan? Mert én azt olvastam hogy 3 és 5 cm között kell lennie a nyereg magasságának a kormánytól, attól függően hogy sportos vagy kényelmibb funkciót választ az ember. Ugye nekem most ez egészen pontosan lemérve 3,1 cm. Tehát ha jól értem, egy centit lejjebb kéne tolnom a nyerget, és vele együtt a kormányt is hogy az ne kerüljön magasabbra mint a nyereg. Azért annak örülök hogy ezt és a kormányszár hosszát leszámítva jók a beállításaim és a vázméretem is a kalkulátor szerint. :) Mondjuk ez a kalkulátor nem mondja hogy 25,4 vagy 31,8 -as kormánybefogóval méri e ezt a kormány-nyereg távolságot.

 

 

#6600
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Pszichogén szkoliózisról és derékfájásról nemrég írtam Istinek, sajna, engem súlyt a dolog :D  >annyira hanyagul tartottam magam úgy... egész gyermekkoromban és serdülőkoromban, hogy mostanra igazi traktoros gerinccel vagyok megáldva!<

 

Gaboca: szerintem abban az országban, ahol a 15 éves srácok kondroitint meg glükózamint ropogtatnak a "térdfájdalom" miatt, 52:14es áttéttel építenek "fissziket" és az számít dicsőségnek, ha valaki minél alacsonyabb pedálfordulattal teker minél nagyobb hidegben mennél kevesebb réteg ruhában, föl'sleges térdegészségről beszélni :D

 

korábban én is magasabb nyeregállással tekertem, de rájöttem, jobb, ha nem nyújtom ki a lábam a felső holtponton. :)

 

Más: valakinek van tapasztalata a Lithion2-vel, @Faktum1-t leszámítva? Dobozban bontatlanul rohad nálam egy pár belsőkkel már jó ideje, a bringa, amire rátettem volna, már nincs meg, a másik vázamban nem fér el (25mm) s állítólag eg hulladék az egész. Adjam el, vagy érleljem a dobozban még? :)

 

Ha valakit érdekelne, 10500 ft a pár ajándék belsőkkel, 25mm- széles, még ki se bontottam a csomagból :)


Vejne módosította - 2015. február 14. - 10:17