Hol olvasod, hogy 10,5?? 1056grammot ir. (Ez akar lehet a vaz tomege.)
az is lehet, jogos
Hol olvasod, hogy 10,5?? 1056grammot ir. (Ez akar lehet a vaz tomege.)
az is lehet, jogos
volt 1x egy cikk a bikkmakkon erről a témáról. vlki fölpolíroztatott egy mtb hajtókart aztán megmérte előtte,utána. volt vlmi anyagveszteség,de nem sok.
annak azért örülök hogy ez már nem menő http://bit.ly/17gijZj
+ http://apro.bikemag....o-l273766.html# ezt, hogy? 10,5kg karbonvázzal? van a családban egy 30 éves acélváz, saját villával, 15 éves alkatrészekkel, 9-es shimano fvkarral (mindenki tudja, milyen bomba nehéz), basic (szintén kőtömegű) taposópedállal, saját mérés szerint 10,7 kg.
Hol olvasod, hogy 10,5?? 1056grammot ir. (Ez akar lehet a vaz tomege.)
monedjuk a hajtókar középpel 1 kg. a kerékszett kb. 2.2 kg gumi-sor-gyorszár nélkül. a váltásszett nehéz-kormány nehéz.
a váz annyira nem mondjuk.. szerintem becsületes, inkább írjon 1 kg-al többet, mint hülyeséget
volt 1x egy cikk a bikkmakkon erről a témáról. vlki fölpolíroztatott egy mtb hajtókart aztán megmérte előtte,utána. volt vlmi anyagveszteség,de nem sok.
annak azért örülök hogy ez már nem menő http://bit.ly/17gijZj
+ http://apro.bikemag....o-l273766.html# ezt, hogy? 10,5kg karbonvázzal? van a családban egy 30 éves acélváz, saját villával, 15 éves alkatrészekkel, 9-es shimano fvkarral (mindenki tudja, milyen bomba nehéz), basic (szintén kőtömegű) taposópedállal, saját mérés szerint 10,7 kg.
Edited by vittore30, 2015. February 18. - 11:07.
szép !
vajon vannak "hány ezredgrammot faraghatunk le polírozással?" topikok? :-))
szép !
vajon vannak "hány ezredgrammot faraghatunk le polírozással?" topikok? :-))
volt 1x egy cikk a bikkmakkon erről a témáról. vlki fölpolíroztatott egy mtb hajtókart aztán megmérte előtte,utána. volt vlmi anyagveszteség,de nem sok.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
nem.. tényleg úgy értettem, ahogy írtam.
Láttam-látom, hogy a szaki szétszedi, lepucolja, tüzetesen átvizsgálja, foglalkozik vele, összerakja, kipróbálja, s látszólag rendben. Előjön a probléma. Miért hibáztassam-legyek haragos, ha mindent megtett, amit tudott?
nem kell haragosnak lenni, nem kell hibáztatni, de valamit mégiscsak elrontott.
én magamnak szerelek, mindig a tőlem telhető maximális odafigyeléssel csinálom. egyrészt, mert ráérek (különben hozzá sem kezdek), másrészt, hogy elkerüljem a saját magam hibáztatását.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ezt nem úgy akartad érteni, hogy ha magadnak szereled, AKKOR nem hibáztathatsz senkit és nincs harag ?
Mert ha én a szerelőtől hazahoznám a bringám és még akkor is rossz lenne, akkor lennék ideges és kissé haragos.
nem.. tényleg úgy értettem, ahogy írtam.
Láttam-látom, hogy a szaki szétszedi, lepucolja, tüzetesen átvizsgálja, foglalkozik vele, összerakja, kipróbálja, s látszólag rendben. Előjön a probléma. Miért hibáztassam-legyek haragos, ha mindent megtett, amit tudott?
Ott van
>igen, megvan az előnye, ha nem magatoknak szereltek. ha valami nem úgy működik, ahogy kéne, nem hibáztathattok senkit, azaz kevesebb harag és idegesség fogja rontani a kedélyeteket. ^^ <
Ezt nem úgy akartad érteni, hogy ha magadnak szereled, AKKOR nem hibáztathatsz senkit és nincs harag ?
Mert ha én a szerelőtől hazahoznám a bringám és még akkor is rossz lenne, akkor lennék ideges és kissé haragos.
kapott lakkot is vagy csak egy sima polírt?
Ha nem lakkoztad akkor kíváncsi lennék, hogy nem mattul-e be idővel. Van pár alu alkatrészem nekem is ami megérne egy polírozást de mindig attól tartok, hogy minek a sok meló, ha 2 hét múlva felületvédelem nélkül bemattul az egész? Egyszer egy monti hajtókart políroztam fel ilyenre és azt lakkozni próbáltam de túl jól sikerült a polír és nem tapadt egyenletesen a lakk (spray volt) és emiatt hullámos lett még úgy is, hogy csak "ködöltem" 3-4 réteget. szóval nem lett igazán szép
szép !
vajon vannak "hány ezredgrammot faraghatunk le polírozással?" topikok? :-))
vidd vissza a szerelőhöz.
Ott van >igen, megvan az előnye, ha nem magatoknak szereltek. ha valami nem úgy működik, ahogy kéne, nem hibáztathattok senkit, azaz kevesebb harag és idegesség fogja rontani a kedélyeteket. ^^ <
Kis segítség:
szóval, hétvégén észrevettem, hogy nagytányéron kattog a hátsó agyam, illetve, néha spontán vált 1-2 lánckerék közt. Kotyogott a hátsó agy rendesen, hétfőn utánállítottak, látszólag megszűnt.
Ma ahogy ingázgattam, feltűnt, hogy ugyanúgy kattog az agy, megállva csekkoltam, és ismét egy minimális kottyanása-holtjátéka volt az agynak, a felnit mozgatni lehet oldalirányban..
Mi lehet ilyenkor a megoldás? Pár hete volt szétkapva az egész hátsó agy, akkor a golyópályák-golyók lepucolva-újrazsírozva, minden beálíltva és elvileg jó állapotban volt. A kerék nagyon jól forog, ellenállásmentesen, szépen, egész kulturált szabadonfutó duruzsolása van, a kottyanása minimális, tizedmm-es nagyságrendű. De a hátsó agy kattog nagytányéron tekerve, illetve, a sor tetején spontán képes menet közben ugrálni a lánc ide-oda (edig váltáskor akár 2-3 lánckereket fel-lelépve is mindig megtalálja a lánc a helyét.)
Az agy
robbantva..
vidd vissza a szerelőhöz.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ma ahogy ingázgattam, feltűnt, hogy ugyanúgy kattog az agy, megállva csekkoltam, és ismét egy minimális kottyanása-holtjátéka volt az agynak, a felnit mozgatni lehet oldalirányban..
Ellenanyákkal rendesen rá kéne húzni. Tavaly én is elszórakoztam az egyémmel, egyszer lelazult, fene tudja, mitől/miért. Azóta sem.
Kis segítség:
szóval, hétvégén észrevettem, hogy nagytányéron kattog a hátsó agyam, illetve, néha spontán vált 1-2 lánckerék közt. Kotyogott a hátsó agy rendesen, hétfőn utánállítottak, látszólag megszűnt.
Ma ahogy ingázgattam, feltűnt, hogy ugyanúgy kattog az agy, megállva csekkoltam, és ismét egy minimális kottyanása-holtjátéka volt az agynak, a felnit mozgatni lehet oldalirányban..
Mi lehet ilyenkor a megoldás? Pár hete volt szétkapva az egész hátsó agy, akkor a golyópályák-golyók lepucolva-újrazsírozva, minden beálíltva és elvileg jó állapotban volt. A kerék nagyon jól forog, ellenállásmentesen, szépen, egész kulturált szabadonfutó duruzsolása van, a kottyanása minimális, tizedmm-es nagyságrendű. De a hátsó agy kattog nagytányéron tekerve, illetve, a sor tetején spontán képes menet közben ugrálni a lánc ide-oda (edig váltáskor akár 2-3 lánckereket fel-lelépve is mindig megtalálja a lánc a helyét.)
Az agy
robbantva..
én még arra tudok gondolni,h az FH_RE110 jelű kónusz,és az FH-AT101 tengely nem kapcsolódik megfelelően. le kéne venni róla,és esetleg menetrögzítőt tenni közéjük. így hülyeségnek hangzik,de lehet,h elég lenne.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Kis segítség:
szóval, hétvégén észrevettem, hogy nagytányéron kattog a hátsó agyam, illetve, néha spontán vált 1-2 lánckerék közt. Kotyogott a hátsó agy rendesen, hétfőn utánállítottak, látszólag megszűnt.
Ma ahogy ingázgattam, feltűnt, hogy ugyanúgy kattog az agy, megállva csekkoltam, és ismét egy minimális kottyanása-holtjátéka volt az agynak, a felnit mozgatni lehet oldalirányban..
Mi lehet ilyenkor a megoldás? Pár hete volt szétkapva az egész hátsó agy, akkor a golyópályák-golyók lepucolva-újrazsírozva, minden beálíltva és elvileg jó állapotban volt. A kerék nagyon jól forog, ellenállásmentesen, szépen, egész kulturált szabadonfutó duruzsolása van, a kottyanása minimális, tizedmm-es nagyságrendű. De a hátsó agy kattog nagytányéron tekerve, illetve, a sor tetején spontán képes menet közben ugrálni a lánc ide-oda (edig váltáskor akár 2-3 lánckereket fel-lelépve is mindig megtalálja a lánc a helyét.)
Az agy
Az még áll vagy nem áll, hogy a C lánchoz saját láncbontó kell?
Kapcs a témához: kb 8 ève diósjenő felett elszakadt a 9-es sram láncom, ott áltam szerszám nélkul 70km-re otthontól. Egy helyi szaki 2 kalapáccsal 2 másodperc alatt összekalapälta, gond nélkul hazamentem vele. Szóval csak egy sztori hogy nem csak a gyäri szerszám oké.
800 ft-os ebayes láncbontóval szétszedtem-összeraktam a 10s velocse láncot, utána még 3ezer km-t elfutott. Szerintem túl van misztifikálva, bár, errefelé még az UT csapágyakat is laposfeju csavarhuzoval hámozzák ki a karbol.. : D
A láncbontó csak kitolja-visszanyomja a szemet, nem látom, hogy miben "tolna másképp" egy univerzális bonto vs. egy campagnolo feliratu
Campa szeret mindenhez saját szerszámot eloirni, valamiért... hmmm
kapott lakkot is vagy csak egy sima polírt?
Ha nem lakkoztad akkor kíváncsi lennék, hogy nem mattul-e be idővel. Van pár alu alkatrészem nekem is ami megérne egy polírozást de mindig attól tartok, hogy minek a sok meló, ha 2 hét múlva felületvédelem nélkül bemattul az egész? Egyszer egy monti hajtókart políroztam fel ilyenre és azt lakkozni próbáltam de túl jól sikerült a polír és nem tapadt egyenletesen a lakk (spray volt) és emiatt hullámos lett még úgy is, hogy csak "ködöltem" 3-4 réteget. szóval nem lett igazán szép
csak sima polír. nem lakkozom. ez a télimen van,így nem hiszem,h sokáig ilyen marad. egyébként nem nagy macera sztem koronggal. én azzal csináltam. ilyen fúróba fogható,lidl-s,hobbi vacak,de azért használható.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
ilyen összerakva:
kapott lakkot is vagy csak egy sima polírt?
Ha nem lakkoztad akkor kíváncsi lennék, hogy nem mattul-e be idővel. Van pár alu alkatrészem nekem is ami megérne egy polírozást de mindig attól tartok, hogy minek a sok meló, ha 2 hét múlva felületvédelem nélkül bemattul az egész? Egyszer egy monti hajtókart políroztam fel ilyenre és azt lakkozni próbáltam de túl jól sikerült a polír és nem tapadt egyenletesen a lakk (spray volt) és emiatt hullámos lett még úgy is, hogy csak "ködöltem" 3-4 réteget. szóval nem lett igazán szép
meg tudja v.ki monadni, hogy a 9-10es Shimano országuti lánctányér használható 11 es sh lánc/rendszerhez?
korábban a lánctányérokat 9-10 es rendszerhez ajánlották, az ujabbaknál 10-11est látok.
Van esetleg vastagságban különbség?
thx
Nemigen lehet kulonbseg, leven a sor lanckerekei is ugyanolyan szelesek, mint a 10-esnel. Csak a tavtartok kisebbek. (A lanc anyaga vekonyabb kicsivel.)
megjött a lánc,és a sor a Bianchi-mhoz. megvan a váltógörgő is,így lehet,h nagygenerált csinálok rajta a héten.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A