Én beraktam hátra egy kis darab sárhányót, pont azért, mert megúntam, h állandóan teli van szeméttel az első váltó. Elég egy 20-30 centis darabka, súlya sincs, és nálam a fekete bicajon a fekete műanyag fel sem tűnik.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#6361
Írta 2015. március 05. - 14:42
#6362
Írta 2015. március 05. - 12:51
Gondolom berágódott valami és annyira, hogy kuka az egész átdobó. Szétszedni sajnos nem lehet, úgy látom.
Így látatlanban; jól sejtem, ez a 105-ös átdobó immáron kukatöltelék?
tekintve, hogy a súlycsökkentő intézkedéseknek hála papírnehezéknek nem alkalmas, sanszos, hogy igen, kuka.
mondtam én, hogy maradj otthon. ![]()
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#6363
Írta 2015. március 05. - 12:34
Múlt hét elején rájöttem a hiba okára. Váltókar OK, bowden vajpuha könnyedséggel jár; ellenben a váltó berágódott.
Teljesen megpucoltam, a rugó kőrnyéke rendkívül szennyezett volt. Egy-egy csepp olajjal kentem a forgáspontokat, látszólag megjavult. Aztán a hét elején 2x eláztam és ugyanez. Most megint megpucoltam, ismét kentem és véletlenszerűen beragad. Annyira, hogy leváltok a kistányérra, csak szimplán kézzel kihúzom a kanalat és ott marad, ahol épp hagytam...
Montin már találkoztam ilyesmivel, de országútinál... Gondolom berágódott valami és annyira, hogy kuka az egész átdobó. Szétszedni sajnos nem lehet, úgy látom.
Így látatlanban; jól sejtem, ez a 105-ös átdobó immáron kukatöltelék?
Ultegra hátsóváltónál láttam ilyet téli használat után.
A sebesség mindent megold.
#6364
Írta 2015. március 05. - 12:28
Gyors kérdés. Egyik nap a Shimano 105-ös (ha jól tudom, 5700-as, egyébként most lesz 1 éves) bal fékkarom beadta az unalmast, trimming módban. Kitányéron voltam, de az átdobó kicsit kitolva. Se le nem váltott, se fel. Mondjuk -6, -8 fok volt. Menet közben megkocogtattam, megmozgattam a bowdent egy kissé, egyszer csak jó lett. Lehet, csak befagyott; vagy ez valami rettegett dolog első jele lehet?
Múlt hét elején rájöttem a hiba okára. Váltókar OK, bowden vajpuha könnyedséggel jár; ellenben a váltó berágódott.
Teljesen megpucoltam, a rugó kőrnyéke rendkívül szennyezett volt. Egy-egy csepp olajjal kentem a forgáspontokat, látszólag megjavult. Aztán a hét elején 2x eláztam és ugyanez. Most megint megpucoltam, ismét kentem és véletlenszerűen beragad. Annyira, hogy leváltok a kistányérra, csak szimplán kézzel kihúzom a kanalat és ott marad, ahol épp hagytam...
Montin már találkoztam ilyesmivel, de országútinál... Gondolom berágódott valami és annyira, hogy kuka az egész átdobó. Szétszedni sajnos nem lehet, úgy látom.
Így látatlanban; jól sejtem, ez a 105-ös átdobó immáron kukatöltelék?
#6365
Írta 2015. március 05. - 11:01
akárhogy nézem az időjárás jelentéseket,szerencsére jó időt jósolnak. így sztem megfuttatom már az ünneplős bringát.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6366
Írta 2015. március 05. - 06:47
Akkor könnyítés lesz,nem rakok bele,a felni belülről nagyon szépen sima,egyenletes,az illesztés is korrekt,pluszban legyantázva.
a hintőport ne felejtsd ki a belsőről. talán kevésbé tud dörzsölődni.
- GT_Atee kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6367
Írta 2015. március 05. - 00:47
Akkor könnyítés lesz,nem rakok bele,a felni belülről nagyon szépen sima,egyenletes,az illesztés is korrekt,pluszban legyantázva.
csak vigyázz, az nem végleges, mikor elkezd szőrösödni, ki ne szúrja a belsőt : ![]()
- GT_Atee kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6368
Írta 2015. március 05. - 00:26
Akkor könnyítés lesz,nem rakok bele,a felni belülről nagyon szépen sima,egyenletes,az illesztés is korrekt,pluszban legyantázva.
#6369
Írta 2015. március 04. - 23:24
viszont esetleg nem illeszkedik pontosan, és kidörzsöli a belsőt. nem a súlyról van szó , csak tényleg előfordulhat hogy többet árt mint használ.
Pontosan így van.
A sebesség mindent megold.
#6370
Írta 2015. március 04. - 22:43
viszont esetleg nem illeszkedik pontosan, és kidörzsöli a belsőt. nem a súlyról van szó , csak tényleg előfordulhat hogy többet árt mint használ.
- MJani01 és torma99 kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6371
Írta 2015. március 04. - 22:38
Az il-szalagberális variáció körülbelül 2x16 gramm megtakarítást eredményez
MInek tegye bele, ha nincs semmi ami indokolná?
#6372
Írta 2015. március 04. - 22:29
#6373
Írta 2015. március 04. - 22:25
Igen,nincs semi lik,csak a szelepnek,az illesztésnél is be van valami műgyanta szerüséggel vonva.
nem kell bele szalag
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6374
Írta 2015. március 04. - 22:21
Igen,nincs semi lik,csak a szelepnek,az illesztésnél is be van valami műgyanta szerüséggel vonva.
Ha az illesztés rendben van, gondolom nem valami líbiai dzsippáncélozdában csinálták és nincsen olyan hiba-hézag ami gondot okozhat megpróbálhatod nélküli, Mivel jó bele a tubeless nem hiszem hogy nagyon ramaty lenne az összerakása.
#6375
Írta 2015. március 04. - 22:15
Csupasz felületen azt érted, hogy a küllőanyák rejtve vannak? Mert ha igen akkor olyan, mint a Zondánál, nem kell bele szalag, én sem használom.
Igen,nincs semi lik,csak a szelepnek,az illesztésnél is be van valami műgyanta szerüséggel vonva.
#6376
Írta 2015. március 04. - 22:10
Ha már a kerekeknél tartunk,nekem is lenne egy kérdésem.Nemrég írtam,hogy beújítottam egy pár Ultegra 6800-as kerékszettet,ez ugyebár már tömlő nélkül is használható,szóval a kérdés,hogy tömlővel együtt használjak e ennél is felniszalagot,szereti e a belső a csupasz sima alu felületet.?A gyártó honlapján a kereskedői leírások közt azt írják,hogy nemkell hozzá használni,de én inkább tapasztalatokra lennék kiváncsi,meglepetések helyett.
Csupasz felületen azt érted, hogy a küllőanyák rejtve vannak? Mert ha igen akkor olyan, mint a Zondánál, nem kell bele szalag, én sem használom.
#6377
Írta 2015. március 04. - 21:54
Ha már a kerekeknél tartunk,nekem is lenne egy kérdésem.Nemrég írtam,hogy beújítottam egy pár Ultegra 6800-as kerékszettet,ez ugyebár már tömlő nélkül is használható,szóval a kérdés,hogy tömlővel együtt használjak e ennél is felniszalagot,szereti e a belső a csupasz sima alu felületet.?A gyártó honlapján a kereskedői leírások közt azt írják,hogy nemkell hozzá használni,de én inkább tapasztalatokra lennék kiváncsi,meglepetések helyett.
GT_Atee módosította - 2015. március 04. - 21:55
#6378
Írta 2015. március 04. - 10:43
Kerekekkel kapcsolatban szeretnék pár véleményt kérni.
Jelenleg Mavic Aksium Race kerékszettem van hibátlanul jól működik nagyon szeretem viszont most új vázat újítok be és akkor gondoltam lehet lecserélném karbon kerékszettre a jelenlegi kerekeimet, kinéztem 1-2 kerékszettet hasonló árfekvésben színgósat és drótperemes kivitelűt is találtam.
http://apro.bikemag....sl-l274090.html
http://apro.bikemag....tt-l275434.html
Amit szeretnék kérdezni az az lenne hogy nekem meg éri e ilyen kerekekre váltanom, a következő szempontokat figyelembe véve. Én 90%-ban csak síkon az alföldön tekerek, sajnos az útminőség errefelé (is) elég gyatra néhol elégé agykirázós. A karbon kerekek menyire strapabíróak? a jelenlegi mevic-emhez képest a jó kis szétrázós utakon?
Egy másik nagy dilemmám az a szignó, eddig csak peremes gumikat használtam és én ezt látom költséghatékonyabbnak e miatt is inkább ilyen kereket keresek, de megéri a szingora váltanom-költenem?
Ha karbon kerék kell akkor két választásod van: peremes v. szingós (illetve olcsó kínai vagy aranyáron jónevű gyártótól valami)
Általánosan igaz az, hogy ezek a magas profilú karbon kerekek azért ráznak (alacsony profilút minek vennél, abból ott a sok kiváló alu: pl ksyrium-ok vagy Fulcrum racing 3 vagy 1) . vagyis ha a kényelem szempont akkor szerintem felejtsd el. A magas profil miatt oldalszélre vigyázni kell meg ugye az olcsó kerekek fékteljesítménye olyan-amilyen, főleg esőben.
Ha peremest akarsz akkor én ebből csak jónevű gyártótól vennék és kerülném a kínait, a peremes kialakításnál azért le tud szakadni a perem a gagyi kerékről ha nagyon felpumpálod (bár nem túl gyakori ez a hiba de előfordulhat) vagy ha már kapott az oldalfal. Jó nevű gyártótól meg aranyárban van egy jó peremes karbonkerék.
Ha szingósat akarsz - a korábban említett negatívumok és pozitívumok mellett - akkor mehet az olcsó kategória is kínai felnivel (pl. mr wheel, stb) mert itt kevesebbet kap a felni (nincs oldalfal ami lerepedjen).
Én amúgy csak akkor vennék olcsó karbont - szingóst - ha gyakran időfutamoznék de edzésre eszembe nem jutna betenni, ja és ha lenne egy ilyenem akkor ugye a kerékkel kéne cserélni a fékpofákat is, azt se felejtsd el.
Bár van egy hangjuk ha küldik is neki, van akinek nagyon bejön ez a surrogás, én inkább lopakodni szeretek :-)
#6379
Írta 2015. március 04. - 10:08
Nem az én hiedetésem, de hátha jó áron megszerezheti valaki...
http://sport.vatera....2044290176.html
#6380
Írta 2015. március 04. - 08:32
110-120 körül kapsz Zondát. Oké, alumínium, meg új, és ráadásul peremes vagy 2way fit, de annyira nem rossz. : )
- torma99 kedveli ezt

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





