Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#6281
Posted 2015. March 09. - 13:43

#6282
Posted 2015. March 09. - 12:59

http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az
vajon egy rapid fire plus lett átgondolva,vagy egy campi koppintás a belső mechanika? a tömeg adatokból lehet,h kiderülne vlmi.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6283
Posted 2015. March 09. - 12:41

Azert az gaz, hogy a Microshiftrol nincs egy nagyvadt video a youtubeon a XI. szazad-ban.
Ez kb. egy kategoria az ITM-mel. (azoknak nincs weblapjuk.) Es ilyen ceg meg megel manapsag!?
Edited by ave, 2015. March 09. - 12:41.
#6284
Posted 2015. March 09. - 12:30

szóval lehet,h csak 4 féle kormányt próbáltam huzamosabb ideig,de nekem ezek a tapasztalatok gyűltek össze. kompakt,meg egyéb új hullámos kormányt sose használtam. bizonyára ismereteim hiányosak,mert aki ilyeneket használ az tudja a tutit. biztos mindenkinek meg van vlhol a tökéletes kormánya,ugyanúgy,mint a tökéletes nyerge. sztem itt is hasonló a helyzet. ideális esetben végig kéne próbálni egy csomót,de azért ez nehezen kivitelezhető. a huszon vlhány év alatt,amit nyeregben töltöttem,én is csak ezt a négyet használtam.
- Alexander the Great likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6285
Posted 2015. March 09. - 12:19

Sokkal jobban nez ki, mint az eddigi megoldasuk. De az nem csak nagyon gaz kialakitasu volt, de erzesre is pocsek volt vele valtani. Kerdes, hogy ezzel az ujjal ez valtozik-e, vagy csak a kinezet, kezeles.
De ez a tobbet valtok ez miert fontos? tak-tak-tak maris harmat valtottam. Ha ezt egy hosszabb mozdulatbol csinalod, akkor se mozog gyorsabban a lanc a soron. Meg hat mikor kell tobbet valtani egyszerre gyorsan?
hogy a campyfanboyok minden shimanos cikk után leírhassák, hogy milyen fontos. Haha.
Egyébként én is csak ritkán használom azt a funkciót, konkrétan: nagytányérról elöl ledobom kicsire, hátul meg lelépek 3-at, s úgy kb. ugyanazt az áttétet kapom, csak kistányéron. Igaz, ez reverzbe is instant: kicsiről nagyra, közben hátul három föl. Még sosem esett le-szorult meg a lánc emiatt.
Az új fékváltókarom elvileg PowerShiftes lesz, szóval csak egyesével enged váltani, de nem hinném, hogy bármi problémám lesz majd vele.
A kompakt hajtókartól jobban félek, annyira jó viszont ápolok az 53-39-el, bár, azt az áttétet a 110 bcd is tudja
#6286
Posted 2015. March 09. - 12:16

most így áll rajta az ergopower:
kicsit följebb van helyezve a kormányon. így kényelmesebb,és még alsó fogásból is el lehet érni. talán látszik,h nem áll annyira meredeken a kar mögötti rész.
a bianchi bringámon kicsit jobb a helyzet. azon egy itm super italia pro 260-as anatomikus kormány van. ez nem olyan mély,és nem annyira durva a hajtás rajta. elvileg ebből a kormányból létezett sima,kerek ívű is. mondjuk,én inkább az enyémhez hasonlót láttam eladót mostanában. Indurain is ilyennel ment,ami kerek volt. még alsófogásból is jól el lehet érni a karokat,de sztem egy kerek kormánnyal még jobb lenne.
az itm meg így néz ki. ez sztem már használható. legalábbis az én méreteimmel.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6287
Posted 2015. March 09. - 12:16

http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az
Sokkal jobban nez ki, mint az eddigi megoldasuk. De az nem csak nagyon gaz kialakitasu volt, de erzesre is pocsek volt vele valtani. Kerdes, hogy ezzel az ujjal ez valtozik-e, vagy csak a kinezet, kezeles.
De ez a tobbet valtok ez miert fontos? tak-tak-tak maris harmat valtottam. Ha ezt egy hosszabb mozdulatbol csinalod, akkor se mozog gyorsabban a lanc a soron. Meg hat mikor kell tobbet valtani egyszerre gyorsan?
#6288
Posted 2015. March 09. - 12:12

leszedtem ma a cyclingtorrents-ről a strade bianche versenyt. nagyon tetszik. gyönyörű az a rész,ahol tekertek. azok a poros utak is kemények. van rajtuk emelkedő rendesen,és a lefele sem veszélytelen. 50 körül is gurulnak. kell hozzá technika az tuti.
Hat nagyon nem volt veszelytelen. Bazi nagy szel miatt, volt akit konkretan lefujt a szel az utrol!
Az egyik aszfaltos lejtos kanyarban Cancellara hatso kereke kitort egy kicsit, de nem zavarta, fordult tovabb az iven. En ilyenkor tutit kiegyenesitenem a kanyart bele az arokba.
Nem tudom minek ez a fura lanckerek neki, de emiatt kell az 5-os hajtokar.
#6289
Posted 2015. March 09. - 12:00

http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az
- donciccio likes this
#6290
Posted 2015. March 09. - 11:55

aztán jött a 3ttt forma sl kormány,ami sztem shimano karokhoz volt tervezve,mert pl.: csak egy bovden elvezetési hely volt rajta. csak ekkor volt sti karom,és nagyon király volt vele. könnyen el lehetett érni a karokat,a fékkar fogásnál tökéletesen be lehetett támasztani az alkart. szóval a shimano-val jó volt:
aztán ugyan ez a kormány ergopowerrel:
talán látszik,h ha az campa előírása szerint helyezed el rajta a kart,akkor alsó fogásnál már nagyon meredek az az "ív". konkrétan elég csukló gyilkos volt. ennél a kormánynál gondoltam,h talán jobb mégis a kerek. amúgy ma is használom ezt a kormányt,más fékkar beállítással a téli bringán. úgy már tűrhető a dolog. másrészről,ennek a kormányomnak a legnagyobb a mélysége. ez is probléma lehet.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6291
Posted 2015. March 09. - 11:52

hajtás kattogása megoldva. Váltóketrecet kézzel hajtogatva meg kicsit megigazítva már korrekt.
Azt hiszem, a HG50 lánc ezen darabja egy kalap... lepkeláb. A tavalyi azért elfutott egy 6000-est, és még a végén is jól váltott, ez viszont nem túl kellemes. Igaz, tavaly gyári campy record sor volt fent, most meg Miche.
Bár azon a record soron én 3 láncot használtam el, s eleve használtan vettem, de simán el tudtam használtan adni
- donciccio likes this
#6292
Posted 2015. March 09. - 11:44

Ezt jobban kifejtenéd, mert jelenleg én is így gondolom, h jobb lenne egy anatómikus...
saját tapasztalataimat írom le,úgyhogy lehetnek eltérő vélemények.
az első két országúti bringámon kerek hajlítás volt
amikor ezeket használtam,akkor úgy voltam vele,h milyen kényelmes lenne az anatomikus,mert alsó fogásban nem nyomná a tenyerem a kormány. leginkább a piros mali bringánál jött ez elő,mert ennek volt a legkisebb íve. akkor nem is gondoltam arra,h milyen könnyen el lehet érni a karokat,és kiállva tekerésnél is sokkal jobb a fogás. a piros mali bringával versenyeztem a fradinál. szóval nagyon sok km összejött vele.
- Vejne likes this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6293
Posted 2015. March 09. - 11:33

idén a cserélni való alkatrészek között szerepelt nálam a váltógörgő is. a record siklócsapágyasát cseréltem tacx golyóscsapágyasra. szépen,hangtalanul fut,de ez inkább azért van,mert új a lánc,és a sor is. állítottam a végálláson is a váltónál,de elkezdett beleérni a küllőkbe a kanál. visszaállítottam,úgy,ahogy volt. így is oké,de azért bejött az ami miatt nem akartam iparis görgőt: a sikló csapágyasoknál van egy kis oldalirányú játék. ez meg nem árt azért sztem. nem rosszabb,vagy jobb az iparis,de azért nehezebb beállítani az tuti.
Ha már görgő, legyen "kövér" meg olcsó: http://www.bikeradar...at-nahbs-43757/
Hát bizony amikor először váltógörgőt cseréltem montin zöldfülűként (mert azt gondoltam azért nem vált rendesen mert tönkrement a felsőben a csapágy) akkor majdnem vittem is vissza a boltba az új párat, hogy az egyik csapágy szar mert ugyanúgy kóvályog ide-oda mint a régi ami tönkre van menve. Hál'istennek utánanéztem és nem aláztam be magam a tudatlanságommal, hogy az bizony pont, hogy kell mert ettől áll be lánc oda ahova kell.
Ezek szerint a tackx felső görgőjének nincs játéka? ez meglep, akkor a beállítás valóban rémálom, főleg 10-11 sebességesnél.
#6294
Posted 2015. March 09. - 08:13

idén a cserélni való alkatrészek között szerepelt nálam a váltógörgő is. a record siklócsapágyasát cseréltem tacx golyóscsapágyasra. szépen,hangtalanul fut,de ez inkább azért van,mert új a lánc,és a sor is. állítottam a végálláson is a váltónál,de elkezdett beleérni a küllőkbe a kanál. visszaállítottam,úgy,ahogy volt. így is oké,de azért bejött az ami miatt nem akartam iparis görgőt: a sikló csapágyasoknál van egy kis oldalirányú játék. ez meg nem árt azért sztem. nem rosszabb,vagy jobb az iparis,de azért nehezebb beállítani az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6295
Posted 2015. March 08. - 20:32

állat a kísérő kocsi. érdekes,h 5 karos hajtóművel van szerelve Wigo bringája.
leszedtem ma a cyclingtorrents-ről a strade bianche versenyt. nagyon tetszik. gyönyörű az a rész,ahol tekertek. azok a poros utak is kemények. van rajtuk emelkedő rendesen,és a lefele sem veszélytelen. 50 körül is gurulnak. kell hozzá technika az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6296
Posted 2015. March 08. - 19:04

http://www.jimlangle...eepitquiet.html
ctrl-f-->chainring-->
"It rubbed only ever so slightly, not enough to catch the chain and produce the distinctive sound of a front shift. Straightening the chainring solved the rattle."
Bingó. A tányérom tavaly is deformált volt... Amúgy kiváló préselt Mirázstányér, ujjal mm-eket lehet hajtogatni rajta.
#6297
Posted 2015. March 08. - 18:58

váltógörgő?
De kistányéron miért nincs hang? Kistányérról végigválthatom hátul az egész sort, kiállva, nagy nyomatékkal tekerve. És meg se mukkan. Amint fölkerül nagytányérra, egyből klikk-klikk-klikk.
Ezért gyanakodtam a lánchosszra. : ) majd dobok képet.
#6298
Posted 2015. March 08. - 18:54

#6299
Posted 2015. March 08. - 18:42

De miért kattog minden fordulatnál a hajtásom nagytányéron? Lánchossz? Láncban "stiffstift", vagy esetleg a hajtással lehet valami? A hátsó sor felől hallom a hangot.. Működést nem befolyásol, szépen vált, remekül fut, de idegesítő.
Köszi, de csak nagytányéron van kattanás, a sor felől hallom, illetve, a csapágyak most voltak pucolva-újrakenve, és a hajtókar iszonyat finoman forog.
Hátulról lesz a "zaj", csak tudnám, mi.
a troubleshooting minden eleme kb. pipa.. menet frissítve volt, menetrögzítés ment, lánctányérokat most két napja húztam meg "idegből", a terelőketrec-lánc "interrelation" csekkolva.
Ha hátrafele finoman tekerem kézzel a hajtókart, nagytányéron, a hátsó váltó kana néha "táncol" kicsit. Lehet, más lánccal ki kéne próbálni
Edited by Vejne, 2015. March 08. - 18:45.
#6300
Posted 2015. March 08. - 18:32

De miért kattog minden fordulatnál a hajtásom nagytányéron? Lánchossz? Láncban "stiffstift", vagy esetleg a hajtással lehet valami? A hátsó sor felől hallom a hangot.. Működést nem befolyásol, szépen vált, remekül fut, de idegesítő.
http://bikemag.hu/te...e-karbantartasa