egy személyes tapasztalatot írnék ismét az utóbbi napok,hetek kormány,stucni,beállítás témakörhöz. régen volt,h fájt a hátam,ugyanolyan beállításoknál,mint amit most használok. egyenlőre úgy néz ki,h most nem fáj. alsó fogásban sem probléma. én ezt lelki okokra vezettem vissza,és sztem ez még most is áll. legalábbis nálam így lehet.
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#6281
Írta 2015. március 10. - 08:18
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6282
Írta 2015. március 09. - 19:20
A mikrónak is ki kell valamit hoznia, amit felirhat az adatlapra... Örülök viszont, hogy komolyan próbálkoznak, bár a dekában kiállított 8-as rendszerük nagyon gagyinak tűnt első fogdosásra. Árban viszont biztos nyerők lehetnének, persze csak ha lehetne kapni egyáltalán.
http://forum.tour-ma...Ultra-Shift-10s jé..
itthon egy ilyen ennyiért 23 mp alatt menne el kb.
UltraShift, BB, alumínium.
Ha kívánhatnék, ilyen fvk-t akarnék, csak feketében. Bár nem bánnám, ha a gyáritól gyengébb rugókkal lenne, mert azokkal elég nehéz váltani szerintem. :\ rendesen izomból kell nyomni a kattanáshoz, igaz, így nincs veszély, hogy "véletlenül" 4-5 lánckereket leváltasz, mert nagyon disztinkten elkülönülnek a különböző fokozatok.
Vejne módosította - 2015. március 09. - 19:21
#6283
Írta 2015. március 09. - 18:32
Sokkal jobban nez ki, mint az eddigi megoldasuk. De az nem csak nagyon gaz kialakitasu volt, de erzesre is pocsek volt vele valtani. Kerdes, hogy ezzel az ujjal ez valtozik-e, vagy csak a kinezet, kezeles.
De ez a tobbet valtok ez miert fontos? tak-tak-tak maris harmat valtottam. Ha ezt egy hosszabb mozdulatbol csinalod, akkor se mozog gyorsabban a lanc a soron. Meg hat mikor kell tobbet valtani egyszerre gyorsan?
A mikrónak is ki kell valamit hoznia, amit felirhat az adatlapra... Örülök viszont, hogy komolyan próbálkoznak, bár a dekában kiállított 8-as rendszerük nagyon gagyinak tűnt első fogdosásra. Árban viszont biztos nyerők lehetnének, persze csak ha lehetne kapni egyáltalán.
- Vejne kedveli ezt
#6284
Írta 2015. március 09. - 17:07
na, benéztem.
Véglegesedett: jelenleg jegelem a kormány projektet, kipróbálom a Syntacet. Igaz, 2 tonna, de az általam választott bandázs is az, szóval, mindegy (vastag, fém kormányvégdugós meg fém végzáró apróságot is találtam mellette..)
Kokpit így sajnos nem lesz egységes, mert Deda Zero100 nyeregcső-kormányszár mellé Syntace kormány kerül, a kerékszett Vento Asymmetric lészen Vittoria Diamante Pro 24mm-es külsőkkel. A Gruppó egy alap Velocse, ami azért JÓ, mert olcsó&10 sebis. (fenntarthatóság) Hajtókarból kicsit félek a kompakttól (FSA Energy) de ha nagyon nem válna be, veszek 38-as kistányért.
A váz meg méretre a "kedvenc" 175-ös fejcsőhossz,57-es felsőcsővel. Papíron tökéletes méret.
http://forum.tour-ma...Expert-CX-Rh-56
Ezt csak azért linkelem, mert ez is a méretem (speziből 56-os kell nekem, az 58-as már nagy) és pont ilyen fékváltókar-kormány páros lesz. A syntace fogásra kényelmes, különösen tetszik, hogy duci a fölső szekció, ami olyan "kellemes" érzetet ad kézbe fogva.
Az enyhén kifelé ívelő alsó fogás CX-ben hasznosabb lehet, bár, ez a kormány mélyebb azért a CX specifikus daraboktól (133mm).
100mm előrenyúlása van, ami egy 120mm-es stucnival fog párosulni. Érdekes kombináció&élmény lesz.
Szeretem, mikor már minden megvan, illetve "en route".
Valamint: Érdekes lesz a Vento. A Khamsinnal teljesen elégedett vagyok, nem érzem kevésnek a 18-20 küllőt, bár, a küllőnipplik lehetnének pirosak (ha már a gyz az és a bicajon a bowdenház is..)
A Vento elvileg ugyanígy 18-20 küllővel bír, valamivel könnyebb, de nem szignifikánsan (1640 gr-nak írja a gyártó C-rotorral, Sh-val valami 90 gr bünti van). Megkérdeztem egy ismerőst, hogy szerinte 51ezerért van-e jobb-könnyebb-erősebb kerék, annyit mondott, hogy könnyebb lehet, merevebb még dupláért sem. Szóval, kíváncsi leszek rá. : \ : \ Hétvégén remélhetőleg tesztkörrel jelentkezhetek.
Hmm meg végre felkerül valahova a fiókban őrizgetett Flite Ti kevlárnyereg.. Kicsit anakronisztikus, de egy jó nyereg alap!
Vejne módosította - 2015. március 09. - 17:11
- donciccio kedveli ezt
#6285
Írta 2015. március 09. - 14:46
én ugy tudom, az elöbbi modellek tkp 90 fokban elforgatott rf+karok voltak, kb négyszáz gramm tömeggel
csak sima rapid fire. azonos irányban mozgott mind a 2 kar. a rapid fire plus ellentétes irányban mozog.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6286
Írta 2015. március 09. - 13:43
#6287
Írta 2015. március 09. - 12:59
http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az
vajon egy rapid fire plus lett átgondolva,vagy egy campi koppintás a belső mechanika? a tömeg adatokból lehet,h kiderülne vlmi.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6288
Írta 2015. március 09. - 12:41
Azert az gaz, hogy a Microshiftrol nincs egy nagyvadt video a youtubeon a XI. szazad-ban.
Ez kb. egy kategoria az ITM-mel. (azoknak nincs weblapjuk.) Es ilyen ceg meg megel manapsag!?
ave módosította - 2015. március 09. - 12:41
#6289
Írta 2015. március 09. - 12:30
szóval lehet,h csak 4 féle kormányt próbáltam huzamosabb ideig,de nekem ezek a tapasztalatok gyűltek össze. kompakt,meg egyéb új hullámos kormányt sose használtam. bizonyára ismereteim hiányosak,mert aki ilyeneket használ az tudja a tutit.
biztos mindenkinek meg van vlhol a tökéletes kormánya,ugyanúgy,mint a tökéletes nyerge. sztem itt is hasonló a helyzet. ideális esetben végig kéne próbálni egy csomót,de azért ez nehezen kivitelezhető. a huszon vlhány év alatt,amit nyeregben töltöttem,én is csak ezt a négyet használtam.
- Alexander the Great kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6290
Írta 2015. március 09. - 12:19
Sokkal jobban nez ki, mint az eddigi megoldasuk. De az nem csak nagyon gaz kialakitasu volt, de erzesre is pocsek volt vele valtani. Kerdes, hogy ezzel az ujjal ez valtozik-e, vagy csak a kinezet, kezeles.
De ez a tobbet valtok ez miert fontos? tak-tak-tak maris harmat valtottam. Ha ezt egy hosszabb mozdulatbol csinalod, akkor se mozog gyorsabban a lanc a soron. Meg hat mikor kell tobbet valtani egyszerre gyorsan?
hogy a campyfanboyok minden shimanos cikk után leírhassák, hogy milyen fontos. Haha.
Egyébként én is csak ritkán használom azt a funkciót, konkrétan: nagytányérról elöl ledobom kicsire, hátul meg lelépek 3-at, s úgy kb. ugyanazt az áttétet kapom, csak kistányéron. Igaz, ez reverzbe is instant: kicsiről nagyra, közben hátul három föl. Még sosem esett le-szorult meg a lánc emiatt.
Az új fékváltókarom elvileg PowerShiftes lesz, szóval csak egyesével enged váltani, de nem hinném, hogy bármi problémám lesz majd vele.
A kompakt hajtókartól jobban félek, annyira jó viszont ápolok az 53-39-el, bár, azt az áttétet a 110 bcd is tudja ![]()
#6291
Írta 2015. március 09. - 12:16
most így áll rajta az ergopower:
kicsit följebb van helyezve a kormányon. így kényelmesebb,és még alsó fogásból is el lehet érni. talán látszik,h nem áll annyira meredeken a kar mögötti rész.
a bianchi bringámon kicsit jobb a helyzet. azon egy itm super italia pro 260-as anatomikus kormány van. ez nem olyan mély,és nem annyira durva a hajtás rajta. elvileg ebből a kormányból létezett sima,kerek ívű is. mondjuk,én inkább az enyémhez hasonlót láttam eladót mostanában. Indurain is ilyennel ment,ami kerek volt. még alsófogásból is jól el lehet érni a karokat,de sztem egy kerek kormánnyal még jobb lenne.

az itm meg így néz ki. ez sztem már használható. legalábbis az én méreteimmel.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6292
Írta 2015. március 09. - 12:16
http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az
Sokkal jobban nez ki, mint az eddigi megoldasuk. De az nem csak nagyon gaz kialakitasu volt, de erzesre is pocsek volt vele valtani. Kerdes, hogy ezzel az ujjal ez valtozik-e, vagy csak a kinezet, kezeles.
De ez a tobbet valtok ez miert fontos? tak-tak-tak maris harmat valtottam. Ha ezt egy hosszabb mozdulatbol csinalod, akkor se mozog gyorsabban a lanc a soron. Meg hat mikor kell tobbet valtani egyszerre gyorsan?
#6293
Írta 2015. március 09. - 12:12
leszedtem ma a cyclingtorrents-ről a strade bianche versenyt. nagyon tetszik. gyönyörű az a rész,ahol tekertek. azok a poros utak is kemények. van rajtuk emelkedő rendesen,és a lefele sem veszélytelen. 50 körül is gurulnak. kell hozzá technika az tuti.
Hat nagyon nem volt veszelytelen. Bazi nagy szel miatt, volt akit konkretan lefujt a szel az utrol!
Az egyik aszfaltos lejtos kanyarban Cancellara hatso kereke kitort egy kicsit, de nem zavarta, fordult tovabb az iven. En ilyenkor tutit kiegyenesitenem a kanyart bele az arokba. ![]()
Nem tudom minek ez a fura lanckerek neki, de emiatt kell az 5-os hajtokar.

#6294
Írta 2015. március 09. - 12:00
http://www.microshif...duct_inner.html
:::: 3-at vált le és 4-et fel?
Ezzel az ergonómiával komoly konkurencia lesz a Sh-SRAM vonalnak, ha a húzása shimano kompatibilis..márpedig az ![]()
- donciccio kedveli ezt
#6295
Írta 2015. március 09. - 11:55
aztán jött a 3ttt forma sl kormány,ami sztem shimano karokhoz volt tervezve,mert pl.: csak egy bovden elvezetési hely volt rajta. csak ekkor volt sti karom,és nagyon király volt vele. könnyen el lehetett érni a karokat,a fékkar fogásnál tökéletesen be lehetett támasztani az alkart. szóval a shimano-val jó volt:

aztán ugyan ez a kormány ergopowerrel:

talán látszik,h ha az campa előírása szerint helyezed el rajta a kart,akkor alsó fogásnál már nagyon meredek az az "ív". konkrétan elég csukló gyilkos volt. ennél a kormánynál gondoltam,h talán jobb mégis a kerek. amúgy ma is használom ezt a kormányt,más fékkar beállítással a téli bringán. úgy már tűrhető a dolog. másrészről,ennek a kormányomnak a legnagyobb a mélysége. ez is probléma lehet.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6296
Írta 2015. március 09. - 11:52
hajtás kattogása megoldva. Váltóketrecet kézzel hajtogatva meg kicsit megigazítva már korrekt.
Azt hiszem, a HG50 lánc ezen darabja egy kalap... lepkeláb. A tavalyi azért elfutott egy 6000-est, és még a végén is jól váltott, ez viszont nem túl kellemes. Igaz, tavaly gyári campy record sor volt fent, most meg Miche.
Bár azon a record soron én 3 láncot használtam el, s eleve használtan vettem, de simán el tudtam használtan adni
- donciccio kedveli ezt
#6297
Írta 2015. március 09. - 11:44
Ezt jobban kifejtenéd, mert jelenleg én is így gondolom, h jobb lenne egy anatómikus...
saját tapasztalataimat írom le,úgyhogy lehetnek eltérő vélemények.
az első két országúti bringámon kerek hajlítás volt


amikor ezeket használtam,akkor úgy voltam vele,h milyen kényelmes lenne az anatomikus,mert alsó fogásban nem nyomná a tenyerem a kormány. leginkább a piros mali bringánál jött ez elő,mert ennek volt a legkisebb íve. akkor nem is gondoltam arra,h milyen könnyen el lehet érni a karokat,és kiállva tekerésnél is sokkal jobb a fogás. a piros mali bringával versenyeztem a fradinál. szóval nagyon sok km összejött vele.
- Vejne kedveli ezt
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6298
Írta 2015. március 09. - 11:33
idén a cserélni való alkatrészek között szerepelt nálam a váltógörgő is. a record siklócsapágyasát cseréltem tacx golyóscsapágyasra. szépen,hangtalanul fut,de ez inkább azért van,mert új a lánc,és a sor is. állítottam a végálláson is a váltónál,de elkezdett beleérni a küllőkbe a kanál. visszaállítottam,úgy,ahogy volt. így is oké,de azért bejött az ami miatt nem akartam iparis görgőt: a sikló csapágyasoknál van egy kis oldalirányú játék. ez meg nem árt azért sztem. nem rosszabb,vagy jobb az iparis,de azért nehezebb beállítani az tuti.
Ha már görgő, legyen "kövér" meg olcsó: http://www.bikeradar...at-nahbs-43757/
Hát bizony amikor először váltógörgőt cseréltem montin zöldfülűként (mert azt gondoltam azért nem vált rendesen mert tönkrement a felsőben a csapágy) akkor majdnem vittem is vissza a boltba az új párat, hogy az egyik csapágy szar mert ugyanúgy kóvályog ide-oda mint a régi ami tönkre van menve. Hál'istennek utánanéztem és nem aláztam be magam a tudatlanságommal, hogy az bizony pont, hogy kell mert ettől áll be lánc oda ahova kell.
Ezek szerint a tackx felső görgőjének nincs játéka? ez meglep, akkor a beállítás valóban rémálom, főleg 10-11 sebességesnél.
#6299
Írta 2015. március 09. - 08:13
idén a cserélni való alkatrészek között szerepelt nálam a váltógörgő is. a record siklócsapágyasát cseréltem tacx golyóscsapágyasra. szépen,hangtalanul fut,de ez inkább azért van,mert új a lánc,és a sor is. állítottam a végálláson is a váltónál,de elkezdett beleérni a küllőkbe a kanál. visszaállítottam,úgy,ahogy volt. így is oké,de azért bejött az ami miatt nem akartam iparis görgőt: a sikló csapágyasoknál van egy kis oldalirányú játék. ez meg nem árt azért sztem. nem rosszabb,vagy jobb az iparis,de azért nehezebb beállítani az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#6300
Írta 2015. március 08. - 20:32

állat a kísérő kocsi.
érdekes,h 5 karos hajtóművel van szerelve Wigo bringája.
leszedtem ma a cyclingtorrents-ről a strade bianche versenyt. nagyon tetszik. gyönyörű az a rész,ahol tekertek. azok a poros utak is kemények. van rajtuk emelkedő rendesen,és a lefele sem veszélytelen. 50 körül is gurulnak. kell hozzá technika az tuti.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





