Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#6241
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Hmm, ha tkp. 2.5 éve (vagyis, amióta bicajozom) használok 175-ös 53-39 hajtást, mennyire fog "szívenvágni" egy 50-34-es 172.5-ös? : D

 

Városi gépen természetsen 170-es hajtásom van, igazából én "nem nagyon" érzek különbséget, picit jobban pörgök rajta, és annyi. : )

 

síkra talán még ideálisabb is lehet az én stílusomhoz? (nem szeretek erőből menni)

 

110bcd tányérok közül "kedvezően" 52-38-at tudnék szerezni, FSA-Shi-SRAM sztenderdhez (szóval, nem campához). Vagy gyári campyt 50-36-ban, de kokainárban. 

 

Szerintem inkább kipróbálom majd, mire jutok a kompakttal, aztán, ha nagoyn nem szeretem, lehet variálni. Főleg az 52-38 szinte "eszmei", ha az 53-39-hez gyengének érzi magát valaki :D

 

a másik a fékbeállítás: létezik, hogy a szélesebb felnin kevésbé harap ugyanaz a fékkar-fékbetét-fék kombó, vagy, a felnifal lesz a ludasch? Amióta a Khamszin van bent, félek minden alkalommal, ha lassítanom kell. Igaz, jobb a finom és egyenletes lassulás, mint a korábbi "koppküllő", de utóbbival ténylegesen meg lehetett állni, ezzel meg nem igazán.

Én úgy tudom, hogy a hajtókar hossza a vázmérettől függ, tehát a 170 az inkább a kisebb 50-52-es vázméretre jellemző. Az én bringám 54-es a hajtókar hossz 172.5. Te magas vagy így szerintem a 175 a Te méreted.

 

Szerintem a szokás nagy úr, legalábbis nálam, mert a régi hajtóművem 52-42-es volt, a mostani 53-39 de a 39-el nehezen barátkozom. Persze nem azért, mert annyira erős vagyok hanem hátul egy fogaskerékkel lejjebb kell váltani ugyan ahhoz az áttételhez. Ugye, elöl három fogszám emelés, hátul egynek felel meg.

A fentieket figyelembe véve, én egy kompakttal a jelenlegi hátsó sorommal, nem igen tudnék mit kezdeni.


Georgio módosította - 2015. március 13. - 13:55

Georgio


#6242
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nálad van már a bringa?

talán jövő héten már meg lesz. : )

 

két hétig most otthon leszek, szóval a Coralt viszem, úgyis, két éve nem volt "szabolcsban". 

 

A másik meg ráér. Minél később kapom kézhez, annál később kell majd az első láncot cserélni.. . )


  • donciccio kedveli ezt

#6243
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

12-23 elég. az 50-12 combosabb, mint az 53-13, és akkor még záróanyát sem kell cserélnem :P >így is a Tőled szerzett záróanya van fent most :D <

nálad van már a bringa?


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6244
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

kell egy 11-21-es sor hátulra majd. :D

12-23 elég. az 50-12 combosabb, mint az 53-13, és akkor még záróanyát sem kell cserélnem :P >így is a Tőled szerzett záróanya van fent most :D <


  • donciccio kedveli ezt

#6245
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Hmm, ha tkp. 2.5 éve (vagyis, amióta bicajozom) használok 175-ös 53-39 hajtást, mennyire fog "szívenvágni" egy 50-34-es 172.5-ös? : D

 

Városi gépen természetsen 170-es hajtásom van, igazából én "nem nagyon" érzek különbséget, picit jobban pörgök rajta, és annyi. : )

 

síkra talán még ideálisabb is lehet az én stílusomhoz? (nem szeretek erőből menni)

 

110bcd tányérok közül "kedvezően" 52-38-at tudnék szerezni, FSA-Shi-SRAM sztenderdhez (szóval, nem campához). Vagy gyári campyt 50-36-ban, de kokainárban. 

 

Szerintem inkább kipróbálom majd, mire jutok a kompakttal, aztán, ha nagoyn nem szeretem, lehet variálni. Főleg az 52-38 szinte "eszmei", ha az 53-39-hez gyengének érzi magát valaki :D

 

a másik a fékbeállítás: létezik, hogy a szélesebb felnin kevésbé harap ugyanaz a fékkar-fékbetét-fék kombó, vagy, a felnifal lesz a ludasch? Amióta a Khamszin van bent, félek minden alkalommal, ha lassítanom kell. Igaz, jobb a finom és egyenletes lassulás, mint a korábbi "koppküllő", de utóbbival ténylegesen meg lehetett állni, ezzel meg nem igazán.

kell egy 11-21-es sor hátulra majd. :D  


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6246
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Hmm, ha tkp. 2.5 éve (vagyis, amióta bicajozom) használok 175-ös 53-39 hajtást, mennyire fog "szívenvágni" egy 50-34-es 172.5-ös? : D

 

Városi gépen természetsen 170-es hajtásom van, igazából én "nem nagyon" érzek különbséget, picit jobban pörgök rajta, és annyi. : )

 

síkra talán még ideálisabb is lehet az én stílusomhoz? (nem szeretek erőből menni)

 

110bcd tányérok közül "kedvezően" 52-38-at tudnék szerezni, FSA-Shi-SRAM sztenderdhez (szóval, nem campához). Vagy gyári campyt 50-36-ban, de kokainárban. 

 

Szerintem inkább kipróbálom majd, mire jutok a kompakttal, aztán, ha nagoyn nem szeretem, lehet variálni. Főleg az 52-38 szinte "eszmei", ha az 53-39-hez gyengének érzi magát valaki :D

 

a másik a fékbeállítás: létezik, hogy a szélesebb felnin kevésbé harap ugyanaz a fékkar-fékbetét-fék kombó, vagy, a felnifal lesz a ludasch? Amióta a Khamszin van bent, félek minden alkalommal, ha lassítanom kell. Igaz, jobb a finom és egyenletes lassulás, mint a korábbi "koppküllő", de utóbbival ténylegesen meg lehetett állni, ezzel meg nem igazán.


Vejne módosította - 2015. március 13. - 07:07


#6247
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
egy testbikeos arc csepel rapid trekkingvázra épitett outi kormányos cx jellegu gépet. sajna a gemetriával, szögekkel, láncvillahosszal és tengelytávval nem vagyok tisztában.. meh, most az on one elég kedvezö áron oszt acél cxer vázakat

#6248
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sziasztok!

 

Segítset kérek: valami jó tippet szeretnék valakitől, ahol alacsony preztízsértékű, akár noname cyclocross vázszettet lehet venni, boltból lehetőleg. Magyarországi beszerzést preferálnék... köszönöm, előre is!

 


  • Vejne kedveli ezt

#6249
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Én is ezt tapasztaltam.

Az elsobbsegi valoban felesleges dolog legtobbszor.  De ha valamit biztosan meg akarsz kapni minel hamarabb, annyit meger.   De a legtobbszor azert 1 napot siman raer.


  • Vejne kedveli ezt

#6250
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Minden esetre nagyon gavallér volt az eladó részéről az elsőbbségi, mert nem kértem. :) Meg nem is szoktam használni, mert úgy vettem észre, hogy nem garantál semmit, csak azt, hogy többe kerül a küldemény. :)

Én is ezt tapasztaltam.



A sebesség mindent megold.

 


#6251
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

én inkább a decás pedált venném. attól a cseh pedáltól sztem nem különbözik lényegét tekintve. a tengely fölötti része meg acél lemez. közelebb is van,a garit is könnyebben használhatom ki,ha kellene. egyébként számolgatva tényleg nem szabad 3000 fölött megvenni egy kéo classic-ot. 

Át is vettem a klasszikot. Az eladót nem értem, úgy beszéltük, hogy sima ajánlott levél, erre borítékban (+115 ft) meg elsőbbségivel (+125 ft) adta fel. Így nem jött ki az általam utalt pénzből a PK, therefore, nem is volt 3ezer ft sem :D >Én általában dobozokban postázok, amiket pufival bélelek. egyrészt masszívabb, másrészt ingyen van, míg a postai pufiboríték pénz<

 

Minden esetre nagyon gavallér volt az eladó részéről az elsőbbségi, mert nem kértem. :) Meg nem is szoktam használni, mert úgy vettem észre, hogy nem garantál semmit, csak azt, hogy többe kerül a küldemény. :)


  • donciccio kedveli ezt

#6252
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Pont annyira komikusan keserű.

 

 

az a szomorú,h nem látja az ember a fényt,az alagút végén. szerencsére Sanyika nem itthon edz,ő talán ki fog jutni az olimpiára. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6253
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

én inkább a decás pedált venném. attól a cseh pedáltól sztem nem különbözik lényegét tekintve. a tengely fölötti része meg acél lemez. közelebb is van,a garit is könnyebben használhatom ki,ha kellene. egyébként számolgatva tényleg nem szabad 3000 fölött megvenni egy kéo classic-ot. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6254
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Tegnap lusta voltam elmenni a postára, mert megérdemlek egy napot, hogy ne menjek oda :) Ma elhozom ezeket:
Kéo klasszik pedál. Konkrétan mondtam az eladónak, hogy nem érdekel a kozmetikai állapota, forogjon szépen, vajul, ne kotyogjon, ne lógjon, ne legyen mechanikailag kompromittált. Elvileg jó lesz, mert sajnos a Guerciottis pedálomat eladtam a bringával : D 
 
NB: háromezer ft. Ennyibe került, ennyit ér egy Kéo belépő szintű pedál használtan, stopli nélkül. Aki többet fizet érte, azt szerintem átverik. A CSeh force cég is "gyárt" (matricáz) kéo pedált, kromótengely, alutest, rugófeszállító, 289 gramm párban, stoplival az új valami 10k ft házhoz szállítva csekóviából. Amúgy elérhető három színben. Én inkább ezt venném, mint a dekásat, mert az itteni dekába többet be nem teszem a lábam, az szent! :) "nothing personal.."
 
 
unnamed_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

unnamed__2__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

unnamed__1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

unnamed__3__www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 

Vejne módosította - 2015. március 11. - 07:46


#6255
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

??  Abban volt versenyzes!    Sok!     Meg fizetos szponzor.

 

Melyik resze hasonlit a hazai helyzetre?

Pont annyira komikusan keserű.

 

igen olvastam. ez is csak egy helyen jelent meg. nem igazán értettem mi a helyzet: a Stubánék nem tudnak elszámolni a költségekkel? ezért nem kapnak a szövitől pénzt? jól értettem a cikket? 

 

http://bringacafe.hu...erekeseink-2354 kicsit érdekesen van megfogalmazva az egész,de az lehet,amit leírtam. 

 

Én is ezt olvasom ki belőle.



A sebesség mindent megold.

 


#6256
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

>igen olvastam. ez is csak egy helyen jelent meg. nem igazán értettem mi a helyzet: a Stubánék nem tudnak elszámolni a költségekkel? ezért nem kapnak a szövitől pénzt? jól értettem a cikket?

Mivel itt a Stuban nyilatkozik, szerinted elmondja, hogy o a saros?


  • donciccio kedveli ezt

#6257
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Ez a baj, hogy a sok év alatt semmi sem változott. Az mtb még a Katona ügy után és jóval normálisabban működik.

Nem tudom, hogy olvastad-e, de az egyetlen hazai "profi" csapatunk sem versenyzik mostanában, mert nem kapták meg a támogatást elszámolási problémákra hivatkozva. Lehet ez a fejlődés kezdete.

igen olvastam. ez is csak egy helyen jelent meg. nem igazán értettem mi a helyzet: a Stubánék nem tudnak elszámolni a költségekkel? ezért nem kapnak a szövitől pénzt? jól értettem a cikket? 

 

http://bringacafe.hu...erekeseink-2354 kicsit érdekesen van megfogalmazva az egész,de az lehet,amit leírtam. 

 

ha nem lett volna a balesetem,akkor is ott hagytam volna a versenyzést néhány éven belül vlszínűleg. nekem se tetszett az,ami akkor volt. a mostani dolgokkal meg nem foglalkozok. 

 

a tesóm a 80-as években versenyzett. akkor is voltak érdekes dolgok. 


donciccio módosította - 2015. március 10. - 22:18

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6258
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Az országúti szakág hazai helyzete erősen a Pedálkirály című filmre emlékeztet.

??  Abban volt versenyzes!    Sok!     Meg fizetos szponzor.

 

Melyik resze hasonlit a hazai helyzetre?



#6259
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

csak tippeltem. nem gondoltam komolyan,h ez a gond. :D hidd el,akkor sem volt jobb amikor én versenyeztem.

Ez a baj, hogy a sok év alatt semmi sem változott. Az mtb még a Katona ügy után és jóval normálisabban működik.

Nem tudom, hogy olvastad-e, de az egyetlen hazai "profi" csapatunk sem versenyzik mostanában, mert nem kapták meg a támogatást elszámolási problémákra hivatkozva. Lehet ez a fejlődés kezdete.



A sebesség mindent megold.

 


#6260
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Az országúti szakág hazai helyzete erősen a Pedálkirály című filmre emlékeztet.

Szappant kell árulni nagytételben ?


  • donciccio és ivancso.isti kedveli ezt