Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34362 hozzászólás a témában

#6181
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Volt alatta termo lábmelegítő is. :)

 

Akkor puhany. :)   Rajtam is volt, de sok volt, egy vekony labszar is boven eleg lett volna.



#6182
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Vasból vagy. :)

Volt alatta termo lábmelegítő is. :)

 

nem tudom mennyire hihetünk ennek az idézetnek: "A kolumbiai Quintana útban a szakaszgyőzelem felé. Otthonában közel 3.000 méter magasan lakik, ahol elmondása szerint sokszor edzett fagypont körüli hőmérsékletben."

természetesen nem azt mondom,h rövid gatyában,hó esésben,kell edzeni,de attól h leesik 0 fok alá a hőmérséklet,még lehet tekerni. a bikkmakkos cikkben,meg pont az ellenkezője volt. 

Amikor még nem volt profi. :)



A sebesség mindent megold.

 


#6183
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Én rövidben. :)

Vasból vagy. :)



#6184
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Mert nem szerették volna feleslegesen nagy súrlódásnak kitenni a fránya váltókábelt. Meg van szép is a libegőbowdenben.

 

Ellenben nem csoda, hogy a hátsó váltót nem tudtad beállítani. Egy 8s shimano sorhoz sh váltóval 2.8mm bowdenhúzás kell(ene) klikkenként, a 8s campy fékváltókarok meg húznak 3.6-ot. Emiatt iszonyatosan jól tolerálja a rendszerük a kevésbé jó beállítást a saját váltójával, de mással meg lehetetlen párosítani. Még a mai campy váltókat is "túlhúzza". 

 

A hátsó agyat viszont fölösleges volt cserélni, elég lett volna a hátsó váltót. 8s campag fvk-hátsó váltó hibátlan hetes-nyolcas shimano sorokon, és 8s campán is.

 

"tudompróbáltam".

 

Szóval az NS hátsó agy fölösleges kiadás volt, de már ilyenkor mindegy. Nekem is fölösleges kiadás volt a 8s campag kerékszett anno, mert shimanoval is mukodott volna, sőt, az 1051-es rotorcserélt agyamon is perfekt volt, illetve, ma meg 10-es campa rotorra gányolt 8s sort használok.

 

Remélem, év végén le fog jönni a sor kalapács-laposfeju nélkül is :D főleg, mert gondolkoztam, hogy 13-23 helyett 13-21-re váltanék (egy 18t lánckerék kerülne be a sorba. bár, amióta van 16t-m (tavaly 13-26-ban nem volt, most már van :) ) azóta 90%-al kevesebbet használom a jobb váltókart :) tovább marad majd ropogós! )

Tavaly írtam, hogy modernizálnám  a gépet és kerékszettet akarok venni. Nos ez megtörtént. Igyekeztem előre gondolkodni ezért egy régebbi Campagnolo Scirocco  9-10-11es sort fogadó kerészettet vettem. A sor egy új Campa Veloce 9s, 8-asra hézagolva. 13-25 (a 28-as kimaradt). Meg vettem az Ebay-n egy új (NOS) négyszögtengelyes  53-39-es velocsét. Valamint a fékszettet is lecseréltem új Velocséra. A bringán már csak a kormány csapágy és a lánc emlékeztet a Shimanos időkre. (Még a kulacsom is Campa). :)


  • Vejne kedveli ezt

Georgio


#6185
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem feltétlen, de keress rá yutúbon plö Kai Greene-re. Ma már térd alá érő gatyában tekertem egy órát, szép, napos 15 fok volt. :)

Én rövidben. :)


  • donciccio kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#6186
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mert nem szerették volna feleslegesen nagy súrlódásnak kitenni a fránya váltókábelt. Meg van szép is a libegőbowdenben.

 

Ellenben nem csoda, hogy a hátsó váltót nem tudtad beállítani. Egy 8s shimano sorhoz sh váltóval 2.8mm bowdenhúzás kell(ene) klikkenként, a 8s campy fékváltókarok meg húznak 3.6-ot. Emiatt iszonyatosan jól tolerálja a rendszerük a kevésbé jó beállítást a saját váltójával, de mással meg lehetetlen párosítani. Még a mai campy váltókat is "túlhúzza". 

 

A hátsó agyat viszont fölösleges volt cserélni, elég lett volna a hátsó váltót. 8s campag fvk-hátsó váltó hibátlan hetes-nyolcas shimano sorokon, és 8s campán is.

 

"tudompróbáltam".

 

Szóval az NS hátsó agy fölösleges kiadás volt, de már ilyenkor mindegy. Nekem is fölösleges kiadás volt a 8s campag kerékszett anno, mert shimanoval is mukodott volna, sőt, az 1051-es rotorcserélt agyamon is perfekt volt, illetve, ma meg 10-es campa rotorra gányolt 8s sort használok.

 

Remélem, év végén le fog jönni a sor kalapács-laposfeju nélkül is :D főleg, mert gondolkoztam, hogy 13-23 helyett 13-21-re váltanék (egy 18t lánckerék kerülne be a sorba. bár, amióta van 16t-m (tavaly 13-26-ban nem volt, most már van :) ) azóta 90%-al kevesebbet használom a jobb váltókart :) tovább marad majd ropogós! )

 

Más: kénytelen leszek tényleg nézni valami kompakt kormányt a Coralra.. Fékváltókar-fogásban nagyon kényelmes hajlított könyökkel, de alsó fogásban állonrúgom magam szinte. :\ Ha nagyon aero akarok lenni, ált. rákönyöklök a kormányra, s úgy tekerek, igazából elég sokat megyek úgy, HA a körülmények engedik (útviszonyok-forgalom..) 


Vejne módosította - 2015. március 17. - 19:11


#6187
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

uff: alapvetően a konditeremben még 25 fokban is mackóalsó meg nagy kapucnis "hoodiemelegítő" dukál, szembe húzott csuklyával.

 

Nem feltétlen, de keress rá yutúbon plö Kai Greene-re. Ma már térd alá érő gatyában tekertem egy órát, szép, napos 15 fok volt. :)



#6188
Georgio

Georgio

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Tudja-e valaki a választ arra, hogy a Shimano régebbi fékváltókarjain miért nem aero volt a bovdenezés?

 

Nekem az országutimon anno Shimano 105-ös szett volt.Persze még alsócsöves váltokarral, szép íves fékbovdennel. Néhány évre rá kijött az aero fékkar. Vettem és nagyon tetszett a bandázs alatt futó bovden megoldás. Utána megjelentek az első fékváltókarok és elhűlve láttam, hogy a Shimano-é nem aero bovdenezésű. Mindenféleképpen szerettem volna venni fékváltókart, mert biztonságosnak tartottam. Viszont csak aero jöhetett szóba (visszafelé nem fejlődünk jelszóval), így jött képbe a Campanolo, az mint tudjuk aero volt.

 

Megvettem a Campát (emlékeim szerint  jó drága volt) és itt szembesültem először a kompatiblitási problémákkal. Felszereltem a Campa fékváltókart de sehogyan se tudtam beállítani a Shimano hátsó váltóval és a Shimano sorral. Végül szervizben kötött ki a bringa, ahol is kicserélték a hátsó agyat Sachs New Sucessre, Sachs 12-24-es sorra és egy Campanolo hátsó váltóra. (Ez a combo azóta is tökéletesen műxik.)

 

Így váltam Shimano fanból Campa fanná. :)


Georgio


#6189
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

uff: alapvetően a konditeremben még 25 fokban is mackóalsó meg nagy kapucnis "hoodiemelegítő" dukál, szembe húzott csuklyával.

 

"No distraction". :)

 

hqdefault.jpg


Vejne módosította - 2015. március 17. - 18:04


#6190
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

természetesen nem azt mondom,h rövid gatyában,hó esésben,kell edzeni,de attól h leesik 0 fok alá a hőmérséklet,még lehet tekerni. a bikkmakkos cikkben,meg pont az ellenkezője volt. 

Ha a konditeremben 18 fok van, már hosszú újjúban edzek, mert nem akarom elintézni egy életre az izületeimet. Még jobban. :) Nagyon gyorsan behalnak, de nyilván ez egyénfüggő, biztosan van, akinek jobban tolerálja az ilyesmit a szervezete.



#6191
komez

komez

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Régi shimano fékváltókargumi kompatibilitással kapcsolatban segítsetek, legyetek szívesek:

ST-5510-esen kellene pótolni, flight deck nélkül is megfelel.

https://www.paul-lan.../ST/ST-5510.PDF

 

Mi lesz jó rá, és hol érdemes beszerezni? Köszönöm, előre is.

Hali,

Én mostanában innen vettem :

 

http://www.hyperspor...o_y6c898070.php

 

tom


  • Rabbit kedveli ezt

#6192
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Ők is csak versenyeznek ilyen időben, nem edzenek. Egy részük soha többet nem ül bringára miután befejezte a versenyzést.

Nyilvan csak pozolni ment o is ki... :)

10895029_374996106013499_2081288506_n.jp


  • donciccio kedveli ezt

#6193
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

Ők is csak versenyeznek ilyen időben, nem edzenek. Egy részük soha többet nem ül bringára miután befejezte a versenyzést.

nem tudom mennyire hihetünk ennek az idézetnek: "A kolumbiai Quintana útban a szakaszgyőzelem felé. Otthonában közel 3.000 méter magasan lakik, ahol elmondása szerint sokszor edzett fagypont körüli hőmérsékletben."

természetesen nem azt mondom,h rövid gatyában,hó esésben,kell edzeni,de attól h leesik 0 fok alá a hőmérséklet,még lehet tekerni. a bikkmakkos cikkben,meg pont az ellenkezője volt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6194
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.032 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Régi shimano fékváltókargumi kompatibilitással kapcsolatban segítsetek, legyetek szívesek:

ST-5510-esen kellene pótolni, flight deck nélkül is megfelel.

https://www.paul-lan.../ST/ST-5510.PDF

 

Mi lesz jó rá, és hol érdemes beszerezni? Köszönöm, előre is.

 



#6195
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

volt nem olyan régen egy "tudományos" cikksorozat itt a bikkmakkon. állításuk szerint tévhit az,h rossz időjárási körülmények közt is kell tekerni. inkább görgőzzön az ember.  http://www.velo.hu/k...alyetapjan.html aha. bizonyára. 

Ők is csak versenyeznek ilyen időben, nem edzenek. Egy részük soha többet nem ül bringára miután befejezte a versenyzést.



A sebesség mindent megold.

 


#6196
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
a power shift karok pont igy lettek kitalálva, gyengébb, lágyabb rugokkal. a 2010es us velocse /tkp rekord, mert golyoscsapis&us mechás/ nagyon tré, mert piszok erösek a rugoi, nagyon nagy erö kell a kioldogombhoz. a nagyobb lánckerék felé könnyu a váltás, de a kisebb felé rémálom. még legpuhábbra állitott elöfeszitéssel is.

ha a ps tényleg lágy, akkor jooo ;-)

a mirage 8s karpm anno új volt belsöleg, hátrafeszitett g rugokkal. azzal is nehéz meh ropogos volt a váltás.

a 8s 1993as rekordoü rugoi totál ki voltak sutve, spontán váltott.

a rekord titániumom meg ropogosan kemény volt, de a baleset után spontán váltová vált. most uj rugokkal álom, lágy, de erösen kattan és megtartja a váltot. pozitiv a váltásérzete, de nagyon finom és lágy más campához hasonlitva.

#6197
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

néhány szó a veloce váltásról: csak az én cuccaimhoz tudom hasonlítani. 10-es record,és 9-es veloce. még a végigváltomhátulazegészsort verzió. a record-hoz képest könnyebb a váltás. sztem gyengébb a rugója. a 9-es veloce-hez hasonlítva,meg egyforma. kicsit fura nekem,h csak egyesével lehet hátul váltani,elől meg csak a kis tányéron lehet trimmelni,de azért szépen dolgozok. az ergopower formájáról nem tudok mit mondani. nem mentem vele. mondjuk,ha ez a campánál a belépő szint,akkor halelúja. nagyon f@sza kezdő cucc. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6198
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 A GTR Centaur Karbon hajtókaros szettel, centaur fékekkel-centaur váltással és Khamsin Asy kerékszettel 450 egy "hírhedt" boltban, Scirocco 35 kerékszettel meg 490.

 

:) Szóval, 450-ért van egy egész jó hátasa az embernek, ha nem zavarja a PS-PT (kit zavar? használatban jó) akkor teljesen korrekt.

 

Azért az FSA Gossamer hajtás-fékezés és Miche GTRX kerékszett nincs egy súlycsoportban és kategóriában a csentaúrral. Még, ha utóbbi már egy nem létező, nem futó szett is :)



#6199
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.387 hozzászólás

tegnap volt szerencsém közelebbről megnézni egy 2015-ös wilier gtr-t. a legolcsóbb verziót. veloce váltás,miche kerekek,lánc,sor, fsa hajtókar,fékek,kormány,stucni,nyeregcső,selle italia nyereg. nagyon pofás cucc. teljesen karton,váz,villa. a villa nyak is karton. elég jó alap ez a váz sztem. a bianchi vázam előtt nézegettem karton vázakat,amikre föl tudnám építeni a bringám,a meglévő alkatrészeim többségével. na,ez az a váz amire szívesen építkeznék. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#6200
SerpaPerec

SerpaPerec

    vendég

  • fórumtag
  • 403 hozzászólás

hát azért nedves időjárásban jobb a rövidnadrág,mert a bőr gyorsabban szárad mint a ruha :) én sosem szerettem a hideg időt de 5 fok alatt általában két rövidgatyában versenyezterm(alul egy betétes felette egy betétnélküli) de ausztriában divat volt a rövid thermo is.