Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#33961
Aladdin

Aladdin

    vendég

  • fórumtag
  • 91 posts
Nah végre megérkezett a bringám! Lehet, hogy készítek majd képeket és felpakolom vhova. Az elsõdleges most az lesz, hogy terheljem a pedált. :)
Vinkler láttam a te bringádat is az üzletben. Gratula hozzá.
Minél jobban nézel ki, annál többet látsz be.

#33962
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Hali,van valakinek tapasztalata/infója a Gipiemme Techno kerekérõl?


ez engem is érdekelhet, ha elviszi vki a WHR 550-em

#33963
eeeasy

eeeasy

    vendég

  • fórumtag
  • 14 posts
hello mindenki,

milyen láncot ajánlotok 2x7 suntour edge lánckerékhez és fogsorhoz? szempont a tartósság, megbízhatóság, köszi

#33964
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Hali,van valakinek tapasztalata/infója a Gipiemme Techno kerekérõl?

#33965
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts
Én 40-es átlagot akarok, és mindenki csak mögém állhat be:hehe:
legalábbis az elsõ 100 m-en...
Ez halál vicc, hogy az ember fia akár több százezret kiad, és katalógusból kell választani. A másik keserû tapasztalat, ha nem határozod meg pontosan az utolsó csavarig akkor megpróbálnak "spórolni" az általuk jelentéktelennek ítélt részleteken. Ezt több üzletben is megpróbálták. Szemem láttára adtak át úgy kerékpárt, hogy a full 105-ös szett állt sram láncból, sram fogsorból, rx100 szorzóváltóból, stb...
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33966
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?


Hát igen! Én most vettem bringát, de sehol sem tudtam kipróbálni...
Pedig autót sem veszel kipróbálás nélkül, meg biciklit sem?... :D

#33967
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Ja,meg okostojás vagyok ebben is egyettértünk!Ki mekkora átlagot szeretne pelsón?Hátha betudok állni valaki mögé:-)))

#33968
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?

#33969
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Hát igen, pro és kontra, anyagismereti pubik, meg tapasztalt kerekesek. Maradunk annyiban, hogy 4évig hajtottam egy CroMo GT-vel, Reynolds csõ, ami azét már annyira nem sz@r, akkoriba nagyon jó volt, de ráültem egy alura, és hát... könnyebb is volt, meg merevebb is.

A karbonról annyit, hogy nem a 80as éveket írjuk, 2006van... Nem tudok nyilatkozni csak a Specirõl, nekem az van, ha valakit érdekel, hogy miért csak majd egy kiló, meg olyan merev mint az állat, akkor specikatalógus, vagy internet (ahol megmagyrázzák, hogy a fullkarbon váz is darabokból van, aztán a darabokat újabb karbonrétegekkel - melyek egymáshoz viszonyított szögére is figyel a cég - erõsítik össze) Jó, ott a negatív példa, ahol a karbon Record hajtókar is már 2 fajta karbonból áll, "Directional" meg "Multidirectional", és mégis szemét:cry:

Az lenne a legtisztább munka, ha lenne 3 váz, ugyanolyan hajtással meg kerekekkel, oszt megtaposnánk...

#33970
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts

Akarod mondani rugalmasabb. :)

Akarom mondani:)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33971
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
HMB!

Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.

#33972
vandorkecske

vandorkecske

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!...

Akarod mondani rugalmasabb. :)

#33973
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts
Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad.:D Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33974
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Az acélváváz nehogymár ne legyen merevebb mint az alu!!!A karbon(kompozit) is csak akkor ha az anyaghoz megfelelõ gyártástechnológiával párosul.De kis hazánkban nem sok ember vesz millás vázat...Alunál akármit csinálsz sosem lesz olyan jó mint az acél,csak könyebb:-)Való igaz a karbon a súly merevség arány gyõztese.Az elsõ nagyobb bukásig.Egyébként matuzmasterék honlapján a cikkeknél van egy jó rész az anyagokról,olvassátok el!Egyébként nekem is az a véleményem,hogy a karboné a jövõ,egyre olcsóbban fogod mekpapni jobb minõségben,csak a fanatikusok fognak elõjönni acél-karbon stb.vázakkal...szóval sporóljatok egy karbonra,én holnap megyek gépisztolyos kéregetés utján venni egyet:-)))

#33975
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))

Hát ezért kérdeztem!

#33976
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Én meg az aluvázat, vagy inkább a karbont... Ezeknél nem kell félned, hogy megúzod magad, ha lépcsõn kell hordani a bicajt :bananadan meg hogy az erõ elvész valahol a hajtókar meg a kerék között... Az alu váz is csavarodik, mint a csiga háza:slimak: hát akkor szegény acél? Bár ha klasszikus váz lenne, Peugeot, vagy ilyesmi, akkor az érthetõ :)

#33977
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))

#33978
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?


nézz végig az aprón : magasan szállnak az árak :bananadan

#33979
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt

Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?

#33980
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Nem benned van.:)
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.:)

Mi a baj vele?