Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#33961
Írta 2006. április 02. - 18:01

#33962
Írta 2006. április 02. - 17:11

Szándékozom vásárolni egy dura ace fékváltókart, de felmerült egy fontos probléma: a 3×9 es fékváltókar ugyanúgy mûködik, ha csak két fogaskereket hasznélok elöl? Az elsõváltóm is 2es ultegra!!! Be lehet lõni úgy a 3 fokozatú fékváltókart, hogy az a kettessel is menjen? Minden hozzászólás segít!! köszi elõre is!
#33963
Írta 2006. április 01. - 22:30

Nah végre megérkezett a bringám! Lehet, hogy készítek majd képeket és felpakolom vhova. Az elsõdleges most az lesz, hogy terheljem a pedált.
Vinkler láttam a te bringádat is az üzletben. Gratula hozzá.
jöhetnek a képek :chin:
#33964
Írta 2006. április 01. - 15:47

milyen láncot ajánlotok 2x7 suntour edge lánckerékhez és fogsorhoz? szempont a tartósság, megbízhatóság, köszi
SRAM PC-kbõl a 8-as típusok. 38-ast kerüld, a 700 Ft-os KMC jobb nála (amúgy ez sem rossz) 48-ast használtam télen, városban, és a természetes kopáson kívül semmi baja. Drágábbat is vehetsz, ha bírja a pénztárcád. Azok jobbak (de sztem annyival nem).
#33965
Írta 2006. április 01. - 14:18


Vinkler láttam a te bringádat is az üzletben. Gratula hozzá.
#33966
Írta 2006. április 01. - 11:27

Hali,van valakinek tapasztalata/infója a Gipiemme Techno kerekérõl?
ez engem is érdekelhet, ha elviszi vki a WHR 550-em
#33967
Írta 2006. április 01. - 01:20

milyen láncot ajánlotok 2x7 suntour edge lánckerékhez és fogsorhoz? szempont a tartósság, megbízhatóság, köszi
#33968
Írta 2006. március 31. - 21:13

#33969
Írta 2006. március 31. - 21:11

legalábbis az elsõ 100 m-en...
Ez halál vicc, hogy az ember fia akár több százezret kiad, és katalógusból kell választani. A másik keserû tapasztalat, ha nem határozod meg pontosan az utolsó csavarig akkor megpróbálnak "spórolni" az általuk jelentéktelennek ítélt részleteken. Ezt több üzletben is megpróbálták. Szemem láttára adtak át úgy kerékpárt, hogy a full 105-ös szett állt sram láncból, sram fogsorból, rx100 szorzóváltóból, stb...
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33970
Írta 2006. március 31. - 20:21

Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?
Hát igen! Én most vettem bringát, de sehol sem tudtam kipróbálni...
Pedig autót sem veszel kipróbálás nélkül, meg biciklit sem?...

#33971
Írta 2006. március 31. - 19:53

#33972
Írta 2006. március 31. - 19:49

#33973
Írta 2006. március 31. - 13:51

A karbonról annyit, hogy nem a 80as éveket írjuk, 2006van... Nem tudok nyilatkozni csak a Specirõl, nekem az van, ha valakit érdekel, hogy miért csak majd egy kiló, meg olyan merev mint az állat, akkor specikatalógus, vagy internet (ahol megmagyrázzák, hogy a fullkarbon váz is darabokból van, aztán a darabokat újabb karbonrétegekkel - melyek egymáshoz viszonyított szögére is figyel a cég - erõsítik össze) Jó, ott a negatív példa, ahol a karbon Record hajtókar is már 2 fajta karbonból áll, "Directional" meg "Multidirectional", és mégis szemét:cry:
Az lenne a legtisztább munka, ha lenne 3 váz, ugyanolyan hajtással meg kerekekkel, oszt megtaposnánk...
#33974
Írta 2006. március 31. - 09:07

Akarom mondani:)Akarod mondani rugalmasabb.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33975
Írta 2006. március 31. - 09:00

Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.
#33976
Írta 2006. március 31. - 08:30

#33977
Írta 2006. március 31. - 07:32

Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad.

ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33978
Írta 2006. március 30. - 21:54

#33979
Írta 2006. március 30. - 19:56

Hát ezért kérdeztem!Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))
#33980
Írta 2006. március 30. - 13:19

