Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34335 replies to this topic

#33941
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Tény, a karbon a legmerevbb és a legkönnyebb,de amit valóban édemes megvenni mert 2-3 év múlva is annyit bír mint újkorában(+ egy kis bukás,úthenger,ilyesmi:-))) az még mindig k@rva drága.A vázgeo. meg tényleg az anygtól függ ugyhogy v.az anyagok fizikai tulajdonságai szerint mérlegelsz(szakítószilárdság keménység stb)vagy kipróbálsz pár vázat.Ott viszont a gyártástechnológia és a vázgeometria szerintem többet nyom a latban!Minõségi anyagból is lehet sz@rt csinálni...De a téma asszem onnan indult érdemesebb javítattni egy acélvázat v.venni egy másikat?Szerintem egy minõségi acélvázat igen(kivéve ha kamion alól bányászod elõ,de akkor valszeg itt te már nem teszed fel ezt a kérdést...)Alu v. karbonnál ez nem téma ebben szerintem egyetértünk.Tényleg,van olyan üzlet ahol kipróbálhatod a vázat?

#33942
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Hát igen, pro és kontra, anyagismereti pubik, meg tapasztalt kerekesek. Maradunk annyiban, hogy 4évig hajtottam egy CroMo GT-vel, Reynolds csõ, ami azét már annyira nem sz@r, akkoriba nagyon jó volt, de ráültem egy alura, és hát... könnyebb is volt, meg merevebb is.

A karbonról annyit, hogy nem a 80as éveket írjuk, 2006van... Nem tudok nyilatkozni csak a Specirõl, nekem az van, ha valakit érdekel, hogy miért csak majd egy kiló, meg olyan merev mint az állat, akkor specikatalógus, vagy internet (ahol megmagyrázzák, hogy a fullkarbon váz is darabokból van, aztán a darabokat újabb karbonrétegekkel - melyek egymáshoz viszonyított szögére is figyel a cég - erõsítik össze) Jó, ott a negatív példa, ahol a karbon Record hajtókar is már 2 fajta karbonból áll, "Directional" meg "Multidirectional", és mégis szemét:cry:

Az lenne a legtisztább munka, ha lenne 3 váz, ugyanolyan hajtással meg kerekekkel, oszt megtaposnánk...

#33943
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts

Akarod mondani rugalmasabb. :)

Akarom mondani:)
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33944
Alonso

Alonso

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
HMB!

Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.

#33945
vandorkecske

vandorkecske

    vendég

  • fórumtag
  • 79 posts

Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!...

Akarod mondani rugalmasabb. :)

#33946
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts
Hát az acélváz a leg lágyabb, az tuti!
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad.:D Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33947
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Az acélváváz nehogymár ne legyen merevebb mint az alu!!!A karbon(kompozit) is csak akkor ha az anyaghoz megfelelõ gyártástechnológiával párosul.De kis hazánkban nem sok ember vesz millás vázat...Alunál akármit csinálsz sosem lesz olyan jó mint az acél,csak könyebb:-)Való igaz a karbon a súly merevség arány gyõztese.Az elsõ nagyobb bukásig.Egyébként matuzmasterék honlapján a cikkeknél van egy jó rész az anyagokról,olvassátok el!Egyébként nekem is az a véleményem,hogy a karboné a jövõ,egyre olcsóbban fogod mekpapni jobb minõségben,csak a fanatikusok fognak elõjönni acél-karbon stb.vázakkal...szóval sporóljatok egy karbonra,én holnap megyek gépisztolyos kéregetés utján venni egyet:-)))

#33948
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))

Hát ezért kérdeztem!

#33949
t-works

t-works

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 964 posts
Én meg az aluvázat, vagy inkább a karbont... Ezeknél nem kell félned, hogy megúzod magad, ha lépcsõn kell hordani a bicajt :bananadan meg hogy az erõ elvész valahol a hajtókar meg a kerék között... Az alu váz is csavarodik, mint a csiga háza:slimak: hát akkor szegény acél? Bár ha klasszikus váz lenne, Peugeot, vagy ilyesmi, akkor az érthetõ :)

#33950
hmb

hmb

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))

#33951
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?


nézz végig az aprón : magasan szállnak az árak :bananadan

#33952
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt

Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?

#33953
Vinkler

Vinkler

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 590 posts

Nem benned van.:)
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.:)

Mi a baj vele?

#33954
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#33955
Mathias

Mathias

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 492 posts

hát nem tudom, onnan nem vennék semmit


lehet, hogy bennem van a hiba :afro:




Nem benned van.:)
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.:)

#33956
yvorl

yvorl

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,030 posts
hna azért pont hogy lehet yavítanni és utánna yo lessz.
de nem érdemes .
yobbféle váázakat is lehet kapni 5-20 ezer Ft közt magánszemélyektõl,, szóval kb. 8000 lenne egy csõcsere szakinál.
www.parkpre-italy.com www.parkpre.com
http://pix.bikemag.hu/album77
TEL.:30/4108066

#33957
johnyiron

johnyiron

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 475 posts

Hali!

Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)

Nem érdemes foglalkozni vele. Szaki megoldaná, de az mégis csak egy javított váz, cromor vázat manapság szinte ingyen kapsz.
A váz olyan, mint az izület: ha már egyszer hozzányúlnak...
Mitõl hajlott meg? Zsák krumplival edzel a hegyre??? Véletlen ráejtettél egy tankot???:D :D
"Van nálad ragtapasz?"
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"

#33958
BCA

BCA

    vendég

  • fórumtag
  • 39 posts
Hali!

Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
A nyúl egy igazi jellem.
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!

#33959
seb

seb

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
Oké, kösz mindenkinek.
Akkor lecserélem elöl a 42-est 39-esre, aztán majd egy kicsit késõbb hátulra beszerzek egy 25-öst (ugyanis nyáron Tátra, ha minden igaz).

#33960
panizzi

panizzi

    vendég

  • fórumtag
  • 49 posts

al01! www.matuzmaster.hu nekem jó tapasztalataim vannak róluk,ráadásul két üzletük van!Felújitott használt cuccaik is vannak dögivel!Ja meg szervizük is van.


hát nem tudom, onnan nem vennék semmit


lehet, hogy bennem van a hiba :afro: