Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#33941
Posted 2006. March 31. - 19:49
#33942
Posted 2006. March 31. - 13:51
A karbonról annyit, hogy nem a 80as éveket írjuk, 2006van... Nem tudok nyilatkozni csak a Specirõl, nekem az van, ha valakit érdekel, hogy miért csak majd egy kiló, meg olyan merev mint az állat, akkor specikatalógus, vagy internet (ahol megmagyrázzák, hogy a fullkarbon váz is darabokból van, aztán a darabokat újabb karbonrétegekkel - melyek egymáshoz viszonyított szögére is figyel a cég - erõsítik össze) Jó, ott a negatív példa, ahol a karbon Record hajtókar is már 2 fajta karbonból áll, "Directional" meg "Multidirectional", és mégis szemét:cry:
Az lenne a legtisztább munka, ha lenne 3 váz, ugyanolyan hajtással meg kerekekkel, oszt megtaposnánk...
#33943
Posted 2006. March 31. - 09:07
Akarom mondani:)Akarod mondani rugalmasabb.
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33944
Posted 2006. March 31. - 09:00
Hiába nagyobb az acél rugalmassági modulusa az alumíniuménál, rugalmasság kérdésében nem csak ezt kell figyelembe venni, hanem a geometriai kialakítást is. Ahogy johnyiron írta, az aluvázaknál alkalmatott nagy átmérõjû és kis falvastagságû csövekre nagyobb merevség jön ki. Ha anyagismeret és gyártástechnológia könyvekre hivatkozol, akkor jártas vagy gépészeti kérdésekben, tudsz szilárdsági számítást is csinálni, könnyen ellenõrízheted.
#33945
Posted 2006. March 31. - 08:30
#33946
Posted 2006. March 31. - 07:32
Pont ez a lényege az alu váznak, hogy sokkal merevebb vázat tudnak belõle csinálni. A súlya meg egyáltalán nem biztos, hogy könyebb! Mivel az alu és acél között (mint nyersanyag) nagy a különbség ezért az aluból készült vázakat kisebb falvastagsággal, de nagyobb átmérõjû csövekkel kell készíteni, így lesz szinte "rideg" kemény egy alu váz. Az acél váznál minden egyes pedálfordulatnál az erõd egy részét a váz hajlítgatására fordítod, az alunál nem, viszont 4-5 év alatt elfárad, az acél ötvözetek viszont "soha".
Egy teszt: nekem cateye cyclosimulator görgõm van. Itt az elsõ kerék helyett a villát kell befogatni, a hátsó kerék marad. Most ha 5% hegyre megy az ember (netán még ki is áll a nyeregbõl) az acél váznál megfigyelhetõ a hajtómûnél akár 1-2 cm oldalirányú mozgás, az alu váz meg áll mint a cövek! Éppen ezért nem görgõzök alu vázzal, mert elképzelem mit tennék vele nég-öt hónap alatt télen. Kinnt ez azért nem vészes, mert ott nem ilyen merev a rögzítés, és pl. a kerekek rugalmassága, a gumi gyûrõdése stb. is bekavar.
ÚÚÚh, szájmenésem volt, bocs!
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33947
Posted 2006. March 30. - 21:54
#33948
Posted 2006. March 30. - 19:56
Hát ezért kérdeztem!Épp azért jó az acélváz mert lehet javítani!De valóban csak a drága,minõségit érdemes.És csak akkor,ha nem fusiban egy vízvezetékszerelõre bízod!Mivel az acél szívós,rugalmas lehet hogy csak kihuzatni kéne egy karoszérialakatossal.Ha cserélni kell a felsõcsöved a nyeregcsõt az eredeti helyére vissza lehet igazitan mivel nem vas hanem ötvözött acél.A rizikó a forrasztás technológiája és a forrasztóanyag.Nem megfelõ tech. esetén értelemszerüen a hõhatás miatt az anyag kilágyul,elveszti szivósságát,rugalmasságát és tekerés közben valszeg meroggyanna a váz...Szóval csepellel nem érdemes foglalkozni egy moseren már gondolkodnék.És mielött kötözködtök Fémipari anyag és gyártásismseret szakkönyveket ajánlom figyelmetekbe!:-)))
#33949
Posted 2006. March 30. - 13:19
#33950
Posted 2006. March 30. - 08:31
#33951
Posted 2006. March 29. - 20:42
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?
nézz végig az aprón : magasan szállnak az árak :bananadan
#33952
Posted 2006. March 29. - 18:34
Tényleg nem érdemes cserélni, mert ha megrogyott a felsõ csõ, akkor a nyeregcsövet is elhúzta kicsit, és akkor ott is javítani kell. De milyen váz ez?Szal akkor csere:(
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
#33953
Posted 2006. March 29. - 18:27
Mi a baj vele?Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33954
Posted 2006. March 29. - 16:46
Egy csúnya esésem után még az a hitem is megingott, hogy mindig a villa a gyengébb és nem a váz...
De azért kösz a véleményt
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33955
Posted 2006. March 29. - 16:26
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro:
Nem benned van.
Én se vennék onnan egyszer voltam náluk újpesten. Elég is volt.
#33956
Posted 2006. March 29. - 09:13
de nem érdemes .
yobbféle váázakat is lehet kapni 5-20 ezer Ft közt magánszemélyektõl,, szóval kb. 8000 lenne egy csõcsere szakinál.
#33957
Posted 2006. March 29. - 08:13
Nem érdemes foglalkozni vele. Szaki megoldaná, de az mégis csak egy javított váz, cromor vázat manapság szinte ingyen kapsz.Hali!
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
A váz olyan, mint az izület: ha már egyszer hozzányúlnak...
Mitõl hajlott meg? Zsák krumplival edzel a hegyre??? Véletlen ráejtettél egy tankot???
"Minek?"
"Mindjárt megszakadok!"
#33958
Posted 2006. March 28. - 22:39
Az acélvázam felsõcsöve eléggé meghajolt. Érdekelne a véleményetek, cserés a dolog, vagy van ismerõs szaki aki megoldja?
Még a muffos toldásos megoldásos:)
-Ott ül a fûben, de akkor sem szívja!
#33959
Posted 2006. March 28. - 21:33
Akkor lecserélem elöl a 42-est 39-esre, aztán majd egy kicsit késõbb hátulra beszerzek egy 25-öst (ugyanis nyáron Tátra, ha minden igaz).
#33960
Posted 2006. March 28. - 21:31
al01! www.matuzmaster.hu nekem jó tapasztalataim vannak róluk,ráadásul két üzletük van!Felújitott használt cuccaik is vannak dögivel!Ja meg szervizük is van.
hát nem tudom, onnan nem vennék semmit
lehet, hogy bennem van a hiba :afro: