Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34313 replies to this topic

#3301
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Tegnap 110km-s versenyen a rajttol a celig lejjebb csuszott a nyergem kb. 20-25mm-t.   A vege fele ereztem, hogy becsuszott, de olyan 5mm-re saccoltam, annyit emeltem is utana, levezetesnel, gurulgatasnal jonak tunt.   Ma reggel felultem ra, es mondom hat ez szerintem meg mindig tul alacsony.   Visszamentem a lakasba, megmertem, es akkor latom, hogy meg majd 2 cm-rel lejjebb van, mint kellene.

 

Ezt csak azert irom, mert eszembe jutott, hogy van aki millimetereken izel.    A tegnapi versenyen siman mentem igy is, tok jo powert toltam, nem fajt, nem fajdult meg tole semmim.  (100km-t mentunk szokesben ketten, 7 perccel nyertunk)

 

Ma mar jo magassagu nyereggel, de jo 2cm-rel lejjebb tett kormannyal mentem, de ez is ugyanaz, semmi se faj, ugyanolyan jo igy is, mint elotte.

gumiember vagy. :D engem biztos az őrületbe kergetne. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3302
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nekem sajnos még csak vagy olyan volt, hogy becsúszott a felsőcsőig, vagy, hogy úgy berohadt, hogy megmozdítani sem tudtam satuba fogás nélkül. :)

 

Előbbi azért volt kellemetlen, mert otthontól elég messze történt, és kiderült: a nyeregcsőbilincs csavar túl hosszú is volt ahhoz, hogy megfogja a becsúszó csövet. :)http://www.cheapbike...ages/b/7171.jpg <

 

kicsit köszörültem belőle, jó lett.

 

előbb csak föltűnt a bringa mellett állva, hogy kevés látszik a nyeregcsőből. aztán menet közben hamar a felsőcső szintjére csúsztam..


Edited by Vejne, 2016. May 30. - 06:01.


#3303
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Tegnap 110km-s versenyen a rajttol a celig lejjebb csuszott a nyergem kb. 20-25mm-t.   A vege fele ereztem, hogy becsuszott, de olyan 5mm-re saccoltam, annyit emeltem is utana, levezetesnel, gurulgatasnal jonak tunt.   Ma reggel felultem ra, es mondom hat ez szerintem meg mindig tul alacsony.   Visszamentem a lakasba, megmertem, es akkor latom, hogy meg majd 2 cm-rel lejjebb van, mint kellene.

 

Ezt csak azert irom, mert eszembe jutott, hogy van aki millimetereken izel.    A tegnapi versenyen siman mentem igy is, tok jo powert toltam, nem fajt, nem fajdult meg tole semmim.  (100km-t mentunk szokesben ketten, 7 perccel nyertunk)

 

Ma mar jo magassagu nyereggel, de jo 2cm-rel lejjebb tett kormannyal mentem, de ez is ugyanaz, semmi se faj, ugyanolyan jo igy is, mint elotte.


  • Amjad likes this

#3304
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Valamennyire érzem az undorító àrukapcsolàs problémàjat. A record-tól én azt vàrom hogy a csepel mûvek bowdenjével is faszagànyosan vàltson , nulla fokban, félig a mocsàrban.

aminek alu váltókarja van az így fog működni,ahogy leírtad. a kompozit nem igazán szereti,ha nagy a súrlódás a bovdeneknél. a télimen a veloce karokba tök mind1 mit rakok. az működik. viszont a record-omnak már tört el váltókarja a szar bovdenek miatt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3305
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

olajozd meg,aztán meg rongyra tegyél féktisztítót,és törölgesd meg.

Eléggé ördögi körnek tűnik ez a megoldás, az olaj vonzza a port a szemek közé, én inkább teflonnal próbálkoznék, egy fokkal talán jobb.



#3306
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts
Valamennyire érzem az undorító àrukapcsolàs problémàjat. A record-tól én azt vàrom hogy a csepel mûvek bowdenjével is faszagànyosan vàltson , nulla fokban, félig a mocsàrban.

#3307
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

....gondolkdtam rajta, h "megitatom" viszont félek ettől a megoldástól, h a port a koszt is így jobban összeszedi és csak rosszabb lesz. Szemeket valóban nem kell többet vennem, tefloncsöveket külön is lehet vásárolni hozzá, annak az ára sem vészes, de mint írtam előzőleg, van annyi a csőből, h még kétszer újra tudom cserélni, ha elkopna a jelenlegi. A Bikefun-nál lehetett kapni 900HUF-ért teflon bowdenszálakat "Inner Wire" néven, sajnálom, h nem vettem többet, mert tényleg jó áron volt, és már nem látom az oldalukon. Ma összefutottam egy outis sporival egy kevés beszélgetés közben észrevette, h "megszólalt" a bringa, pontosabban a rajta lévő kábelezés. Hát elég ciki volt magyarázkodni.  :(

olajozd meg,aztán meg rongyra tegyél féktisztítót,és törölgesd meg.


  • simon23 likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3308
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

és,ha a szemek közé csöpögtetsz egy kis olajat? nem próbáltad? sztem jól tetted,h beruháztál egy ilyen szettre. igen. mondjuk az ára elég zorall,de én is úgy tudom,h nem kell többet venned olyan kis szemeket. végül is az a lényege az egésznek. sztem teflon szálat meg lehet kiszedni bármelyik hosszanti szálas házból. csak egy éles kés,vagy sniccer kell hozzá,és meg lehet simán hámozni. :)

....gondolkdtam rajta, h "megitatom" viszont félek ettől a megoldástól, h a port a koszt is így jobban összeszedi és csak rosszabb lesz. Szemeket valóban nem kell többet vennem, tefloncsöveket külön is lehet vásárolni hozzá, annak az ára sem vészes, de mint írtam előzőleg, van annyi a csőből, h még kétszer újra tudom cserélni, ha elkopna a jelenlegi. A Bikefun-nál lehetett kapni 900HUF-ért teflon bowdenszálakat "Inner Wire" néven, sajnálom, h nem vettem többet, mert tényleg jó áron volt, és már nem látom az oldalukon. Ma összefutottam egy outis sporival egy kevés beszélgetés közben észrevette, h "megszólalt" a bringa, pontosabban a rajta lévő kábelezés. Hát elég ciki volt magyarázkodni.  :(


Ridley Noah Fast 


#3309
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

mondom, kipróbálom.

 

a campa szett még a triestinán volt, és ott azért erősen hendikepes helyzetben volt a rejtett kábelvezetés, ultrashift veloce karok miatt. :)

 

a powershift veloce és régi kampák tökéletesn működnek a "bótban adják olcsóba folyóméterét" kábelházakkal-kábelekkel is. (tökmindegy, hogy saccon, bbb, longus, jagwire vagy akármi van ráírva, kb. 4-5-6száz ft métere, és szerintem ugyanaz. :D )



#3310
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

ki fogom próbálni a gyári c szettet, de..

 

nekem volt, mikor végig 300 ft-os fékbowdenházzal volt összerakva a váltás, jó ergokkal tette a dolgát.

volt gyári campa szett, működött.

volt-van sima olcsó jagwire, és jó. nincs fokozat, ahol késne-csúszna-rosszul váltana, egyedül annyi hibája van, hogy a nagyobb lánckerék felé váltáskor nem olyan "élesek" a klikkek a váltókarban, nem az a tipikus ropogó campagnolo.

 

de ez lehet az öregecske ergopower miatt is (ie.: a dale-n levő karnál nincs ilyen probléma, és az is olcsó saccon váltókábelházzal van összerakva.. igaz, az egész hátsó váltáshoz szükség van kb. 50cm bowdenházra :D )

jah. hát 12 ojróért én sem kísérleteznék. a helyi üzletben 17 ezret kérnek a gyári szettért.  :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3311
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ki fogom próbálni a gyári c szettet, de..

 

nekem volt, mikor végig 300 ft-os fékbowdenházzal volt összerakva a váltás, jó ergokkal tette a dolgát.

volt gyári campa szett, működött.

volt-van sima olcsó jagwire, és jó. nincs fokozat, ahol késne-csúszna-rosszul váltana, egyedül annyi hibája van, hogy a nagyobb lánckerék felé váltáskor nem olyan "élesek" a klikkek a váltókarban, nem az a tipikus ropogó campagnolo.

 

de ez lehet az öregecske ergopower miatt is (ie.: a dale-n levő karnál nincs ilyen probléma, és az is olcsó saccon váltókábelházzal van összerakva.. igaz, az egész hátsó váltáshoz szükség van kb. 50cm bowdenházra :D )


Edited by Vejne, 2016. May 29. - 12:10.

  • donciccio likes this

#3312
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

A bowdenezés témában szeretnék veletek megosztani egy tapasztalatot. Egy éve cseréltem a szettet a Jagwire topkategóriás Road Elite Link a típusa. Mind a váltás, mind a fékek ezekre lett cserélve. Egy méregdrága készletről beszélünk, és mielőtt megszólnátok, h ez csupán májerfaktor növelő tényező csupán, nos ezek az érvek szóltak mellette:

 Úgy néz ki a szett, h adnak hozzá egy csomó „gyöngyöt” ezek a szemek amiket fel kell fűzni a teflon csövekre, így építed meg a kellő hosszúságú házat. Annyit adtak belőle, h összefűzve a váz rejtett részén is teljesen felfűzött rész húzódik, és még így is maradt egy jó csomó. (persze jelezném, h itt két szettről beszélünk, hisz a váltáshoz és fékekhez is ezt vásároltam). Továbbá több rőf teflon csövet, ami szerény véleményem szerint még kétszer ki tudom cserélni az egész rendszert újra. Hozzá természetesen teflonbevonatú bowdeneket kaptam. Továbbá egy csomó más kiváló minőségű szilikon gyűrűket, amik meggátolják, h a vázon esetleg sérülés legyen, meg még kapcsok, bowdenvégek, különböző átalakítók, szóval egy csomó hasznos dolog. Azt terveztem, h ezek után nem kell mást vennem időnként csak bowdenszálakat és ennyiből meg is úszom a kábelezést. Ez talán így is van. A szemek eloxálása is nagyszerűre sikeredett nem látok kopást rajtuk, de ha kopna sem lenne gond, hisz cseredarab van elég. A váltás vele nagyon korrekt, bár őszintén leírva én nem nagyon érzek különbséget a Shimano SP41-es, vagy a Jagwire más „gyengébb” kiadása között, volt szerencsém használni már egy pár megoldást. A fekete leves a napokban jött. Valami nyikorgó és pattogó hangok jöttek elő a bringán. Rettentően idegesít, ha nem csendben teszi a dolgát a gép. A szokásos anomália, h honnan a csudából jön??  Nem találtam, idegesített, már a kedvem is kezdett elmenni a tekeréstől. Tegnap vettem le a szállítóról, és majdnem fül magasságban került a homlokcső, ahol futnak a bowdenek, egy picit megmozdult a kormány, rögtön elkezdte a „pattogást”. Megörültem és egyben el is keseredtem. Ürültem, mert megvan a zaj forrása, szomorú lettem, h egy 100EUR-s szett képes ilyenre. Egyenlőre nem tudom milyen megoldás lenne a megfelelő, ezen gondolkodnom kell, az viszont biztos, h én soha többet ilyet nem veszek még 1x! Gondolom a Nokon szintén hasonló lehet, ez azért elég gáz. Van egy barátom, aki szintén ezt használja, neki is zajong, de nem zavarja, hát engem igen! Aki tervez ilyet vásárolni, az számoljon ezzel! 

és,ha a szemek közé csöpögtetsz egy kis olajat? nem próbáltad? sztem jól tetted,h beruháztál egy ilyen szettre. igen. mondjuk az ára elég zorall,de én is úgy tudom,h nem kell többet venned olyan kis szemeket. végül is az a lényege az egésznek. sztem teflon szálat meg lehet kiszedni bármelyik hosszanti szálas házból. csak egy éles kés,vagy sniccer kell hozzá,és meg lehet simán hámozni. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3313
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

A bowdenezés témában szeretnék veletek megosztani egy tapasztalatot. Egy éve cseréltem a szettet a Jagwire topkategóriás Road Elite Link a típusa. Mind a váltás, mind a fékek ezekre lett cserélve. Egy méregdrága készletről beszélünk, és mielőtt megszólnátok, h ez csupán májerfaktor növelő tényező csupán, nos ezek az érvek szóltak mellette:

 Úgy néz ki a szett, h adnak hozzá egy csomó „gyöngyöt” ezek a szemek amiket fel kell fűzni a teflon csövekre, így építed meg a kellő hosszúságú házat. Annyit adtak belőle, h összefűzve a váz rejtett részén is teljesen felfűzött rész húzódik, és még így is maradt egy jó csomó. (persze jelezném, h itt két szettről beszélünk, hisz a váltáshoz és fékekhez is ezt vásároltam). Továbbá több rőf teflon csövet, ami szerény véleményem szerint még kétszer ki tudom cserélni az egész rendszert újra. Hozzá természetesen teflonbevonatú bowdeneket kaptam. Továbbá egy csomó más kiváló minőségű szilikon gyűrűket, amik meggátolják, h a vázon esetleg sérülés legyen, meg még kapcsok, bowdenvégek, különböző átalakítók, szóval egy csomó hasznos dolog. Azt terveztem, h ezek után nem kell mást vennem időnként csak bowdenszálakat és ennyiből meg is úszom a kábelezést. Ez talán így is van. A szemek eloxálása is nagyszerűre sikeredett nem látok kopást rajtuk, de ha kopna sem lenne gond, hisz cseredarab van elég. A váltás vele nagyon korrekt, bár őszintén leírva én nem nagyon érzek különbséget a Shimano SP41-es, vagy a Jagwire más „gyengébb” kiadása között, volt szerencsém használni már egy pár megoldást. A fekete leves a napokban jött. Valami nyikorgó és pattogó hangok jöttek elő a bringán. Rettentően idegesít, ha nem csendben teszi a dolgát a gép. A szokásos anomália, h honnan a csudából jön??  Nem találtam, idegesített, már a kedvem is kezdett elmenni a tekeréstől. Tegnap vettem le a szállítóról, és majdnem fül magasságban került a homlokcső, ahol futnak a bowdenek, egy picit megmozdult a kormány, rögtön elkezdte a „pattogást”. Megörültem és egyben el is keseredtem. Ürültem, mert megvan a zaj forrása, szomorú lettem, h egy 100EUR-s szett képes ilyenre. Egyenlőre nem tudom milyen megoldás lenne a megfelelő, ezen gondolkodnom kell, az viszont biztos, h én soha többet ilyet nem veszek még 1x! Gondolom a Nokon szintén hasonló lehet, ez azért elég gáz. Van egy barátom, aki szintén ezt használja, neki is zajong, de nem zavarja, hát engem igen! Aki tervez ilyet vásárolni, az számoljon ezzel! 


  • donciccio likes this

Ridley Noah Fast 


#3314
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

13323635_1224847044201856_37176130205334

 

aki ma rózsaszínben van. :) azért így meg lehet tanulni kerékpározni. egy rendesen beállított,méretben megfelelő bringát tolnak a kölykök alá.

 


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3315
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

Lényeg kimaradt: milyen a racsnihang? :-)

semmi extra. alig hangosabb a másiknál


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3316
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,863 posts
Lényeg kimaradt: milyen a racsnihang? :-)

#3317
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

kerekek

 

elért engem is a hülyeség csúcsa: vettem egy aero kerékszettet. :)

 

13268099_1203052369727143_50269499543952

 

jó régi gurcsik. campagnolo shamal. kb 2000-es évjárat. amit tudni érdemes róla: elől 14,hátul 16 lapos küllő,record szintű agyak,alu felni,38 mm magas. maxibike-os szerzemény. 75 papír volt a két kerék,és +1 első felni. megvan,h miért adták hozzá. szénné van fékezve. :D sajnos a hátsó is kapott rendesen,abban egy tojás van. talán javítható. mondjuk még nem tudom,h neki álljak e. nem biztos,h megéri. lehet mondani,h drága volt,nem érte meg,meg hasonlók. most már mind1. nálam vannak. próbálgatom őket,még nem volt hasonló kerekem. szóval nekem újdonság a kevés küllő,és a magas felni. 

 

menet tapasztalat: mindig eszembe jut Sipi mondása: aki erős,az egy postás biciklivel is erős lesz. :D na,de térjünk vissza a kerékhez. akkor kezd igazán működni,amikor nagy szél van,vagy már a tempó olyan. kb 35 fölött teljesen más már,mint a régi,32 küllős kerekeim. lassabb tempónál nem jön ki annyira a kisebb légellenállás. ha könnyebb lenne a felni,akkor természetesen más lenne a helyzet. a plusz tömeg miatt más lett egy kicsit a bringa irányítása is. nagyobb erő kell a kormányzáshoz. igazán meredek,hosszú emelkedőre még nem mentem vele. inkább csak rövid meredekek voltak,vagy hosszabb,laposabb partok. a rövid meredeken nem különösebben éreztem a plusz tömeget,viszont a laposabb partokon,ha szél volt,akkor egész jól lehetett haladni vele. lejtőn,vagy síkon egyértelműen gyorsabb a sok küllősnél. ha sikerül beforgatni,akkor tuti a cucc. :) azért idéztem Sipit,mert ahhoz a tempóhoz,ahol már jól működik sok erő kell. ha meg sok a kraft,akkor meg mind1,h egy olyan kocabringásnak,mint én,h min gurul. versenyen biztos számít,de amúgy meg tök fölösleges. :)  ja... elég jól lehet fékezni. a felni anyaga,és a pofa szeretik egymást.

 

tömeg adatok: a két kerékszettemen azonosak a sorok,meg a gumik. veloce 12-25,vitoria rubino pro 622x25,michelin latex belsők. minden kereket gumikkal,sorokkal,gyors zárakkal mértem

-shamal első:       1245 gramm

-shamal hátsó:     1760 gramm

-32 küllős első:     1125 gramm

-32 küllős hátsó:   1538 gramm 

-shamal első felni: 660 gramm

 

miért ezek a kerekek: úgy voltam vele,h az alkatrészeim is ebből az évjáratból valóak,így ez lenne a megfelelő hozzájuk. a másik része,h a mostani új kerekek nagyon drágák,amik már jók. az olcsók,meg nem véletlenül olcsók. meg nem is illenek a bringámhoz.

 

a shamal jövője: több variáció is megfordult a fejemben,miután még lenne vele meló.

-marad így,használom,aztán eladom. bukok rajta,de mind1. úgy fogom föl,h élményt vásároltam

-kicserélem az első felnit,és használom tovább. talán megpróbálom a hátsót is megjavítani. itt is van még eladási lehetőség.

-keresek hozzá felnit. eredeti shamal felnit nem hinném,h kapnék,de vlmi mást talán igen. néztem egy gipiemme felnit. azt hiszem abból volt 14,16 küllős verzió. ezek könnyebb felnik ráadásul. viszont,ha már szétszedem,akkor jó lenne az agyakat felpolíroztatni. azzal jobban tetszene az egész. :)

 

na ennyi a shamal-ról :)

 

egy kis szerkesztés: én annyira,de annyira "ügyes,és okos" vagyok,h két,három nap használat után jöttem rá,h a nálam lévő pótbelsők rövid szelepesek. :D sztem vertem volna a fejem a falba,ha lett volna egy defektem. :)


Edited by donciccio, 2016. May 28. - 15:33.

  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3318
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

kezdem a bovdenezéssel:

 

ma végre sikerült úgy megcsinálnom,ahogy én szeretem. a bovden könnyen jár,és a váltás határozott. több variációt is próbáltam mostanában,de csak kettő volt sikeres. az egyik a gyári campa bovden szett,a másik meg a mostani. ebben csak a bovden campa. a gyári szettet nem érdemes taglalni: az jó,és kész. a másik viszont érdekesebb. ehhez fékekhez való,nem spirális házat használtam. már volt egy ilyen próbálkozásom,csak az kudarcba fulladt. azt hiszem a kenőanyagon bukott el a dolog az összes eddigi próbálkozásomnál. ez volt az egyik ok. a másik,meg a bovdenek,és házak minősége.

 

akkor a mostani felállás,ami így állványon megfelelően működik. kb olyan,mint a gyári. 

-bovden: campa,köszörült,húzott

-ház: noném,hosszanti szálas,nem előre kent,teflonos

-kupakok: noném acél,cnc-zett

-kenőanyag: http://www.motorexus...nce/grease-2000 én csak ufózöld zsírnak hívom. :)

-teflon szál,kb 10 cm hosszú + porvédő harang. ez a csapágyház alá került,csak,h itt is a legkisebb súrlódás legyen.

a házba a kenőanyagot egy fecskendő segítségével segítségével juttattam be. nem sok került bele,mert nem lehet teletolni. viszont a bovdent is vékonyan megkentem kézzel. amúgy azért választottam ezt a házat,mert sztem keményebb,merevebb,és több hely van a váltó bovdennek. óvatosan adagoltam a zsírt,mert ha túl sok,akkor belassul tőle az egész. nagyon ügyeltem mindenre. a házak végét le is köszörültem. ilyen szerszámmal vágtam: http://hu.neo-tools....-stalowych.html nagyon jó ára van,és a minőségére sem lehet panasz. olyan 4000 körül vettem,nem olyan régen. barkácsboltokban lehet kapni amúgy. szóval ez az variáció,ami működik. úgy gondolom a kenőanyag minősége,mennyisége nagyon fontos ebben az egészben.

 

akkor most ami nem hozta meg a kellő minőséget:

-volt már ilyen fékbovden házas kísérletem,de kudarc lett a vége,mert vlki ajánlására szilikonzsírt tettem a házba. ez decás,bovdennel volt. amúgy nem rossz,de semmi extra. a feje jó a campához. a szilikon zsír nálam nagyon nem vált be. ragad,meg minden,ami nem jó a bovdennek. 

-volt olyan felállás is,h shimano,előre kent ház,és jagwire,húzott,köszörült bovden lett beépítve. a jag bovden fejét át kell alakítani,mert nem jó a campához. a shimano ház,amúgy nem rossz,de nem annyira kemény,mint a campáé. a jag bovden meg csak annyira húzott,h akárhányszor használtam ilyet,az első váltások után mindig megnyúlt. szóval ez sem az a minőség,mint amire számítana az ember. ez az egész kombó,amúgy elég nyúlós érzetet ad a váltásnál. túl rugalmas az egész. nekem ez nem felel meg. a ház is,és a bovden is rugalmas. campa bovdennel egy kicsit jobb,de a ház rugalmassága itt is érződik.

-kenőanyag,ami még nem igazán működik: műszerolaj,láncolaj. azt vettem észre,h amikor összerakom,akkor elég jó,de rövid idő után már nincs ott a megfelelő helyen,a megfelelő mennyiségű kenőanyag. ez tök mindegy,h milyen házban,vagy bovdenen van,az eredmény ugyanaz lesz. megnő a súrlódás. csináltam azt is,h a gyári campa bovdenházakba tettem olajat,és úgy sem működött. 

 

ami még érdekes volt: a gyári campa bovdenszett. néhány hónapja vettem,és egy,két esős,poros nap után megadta magát. pedig nagyon profi az egész. a kupakok is szépen tömítettek. egyébként lehet,h elég lett volna ilyen zsírral megkennem,és megint jó lett volna.

 

na így ennyi


  • Vejne likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3319
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,328 posts

két bejegyzés következik most tőlem. az egyik a bovdenezéssel kapcsolatos,a másik meg kerekről fog szólni. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3320
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

:) 

 

Megkaptam az 51t stronlight tányért. Nagyon csendes, a gyári 53-ashoz képest teljesen néma.

 

Ja, és nekem teljesen megfelel. 51-39, amikor kipróbáltam, fülig repedt a szám, olyan szépen váltott. 

 

Nagyon jó.