Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#3301
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Sziasztok!

Felmerült a lehetőség, hogy TALÁN letudom cserélni a 10 éves Trek bringámat egy új karbon gépre.

Két jelöltem van, véleményeteket kérném elsősorban a vázak összehasonlításában!! A körítést kb én is megtudom ítélni.

 

CANYON Endurance CF 7.0

TREK Émonda S 5

 

Szezononként max 2e km-t szoktam bringázni, versenyzés nem célom, csak élvezni a menetszelet és a slickek hangját :)

Igazából a szívem a Trek felé húz, az eszem meg a Canyon felé, bár a vázakhoz nem igazán értek.

Harmadik opció nem segítség! :)

 

A két bringa közül a Canyon váza jobb (szerintem..), meg amúgy is jobban felszerelt. Én azt venném. Egyetlen büdös gusztustalan dolog van a canyonnál: a colnegyedes kormányszár, ami még rövid is. Ha cserélni szeretnéd, nincs sok opciód: ricsi vagy szüntácse. 

 

A lánckeréksorból szerintem hazai viszonyoknál egy 12-28 hasznosabb lesz, mint az óriási ugrásokkal teletűzdelt 11-32, de ez shimanónál nagyon nem téma (vö.: egy 105-ös sor árát egy choruséval, és meglátod, miről beszélek)

 

A geometriája mindkettőnek hasonló, a kormányszárral tudsz játszani, de, mint föntebb utaltam rá, ez a canyonnál picit trükkösebb.

 

A döntés a Tied, de, ha a kormányszár hossza megfelelő számodra, akkor a canyonnal jobban jársz. A trek picit sportosabb, mert valamivel rövidebb a homlokcsöve& hét fokos a kormányszár.

 

na, hozok valami rágcsát, mert már várom, hogy megjelenjen Dave, és felhívja a figyelmem arra, hogy alföldiként ne pofázzak bele a 11-32 vs. 12-28 témába..


Vejne módosította - 2016. június 01. - 19:01

  • laspring kedveli ezt

#3302
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Sziasztok!

Felmerült a lehetőség, hogy TALÁN letudom cserélni a 10 éves Trek bringámat egy új karbon gépre.

Két jelöltem van, véleményeteket kérném elsősorban a vázak összehasonlításában!! A körítést kb én is megtudom ítélni.

 

CANYON Endurance CF 7.0

TREK Émonda S 5

 

Szezononként max 2e km-t szoktam bringázni, versenyzés nem célom, csak élvezni a menetszelet és a slickek hangját :)

Igazából a szívem a Trek felé húz, az eszem meg a Canyon felé, bár a vázakhoz nem igazán értek.

Harmadik opció nem segítség! :)



#3303
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mondjuk a susi vázak nagy előnye nem épp a tömeg. 

 

Hanem a komfort és kiegyensúlyozott (nem versenyzős, de nem is trekkinges, hanem arany középutas) geometria-vázkialakítás.

 

Igazából utálom a rozsdaboglya coralt, ahogy a vesémet is kirázza a supersixhez képest. Pedig utóbbinak nem is ejtett a felsőcsöve, és 31.6-os nyeregcsövet fogad, ami alig látszik ki a vázamból. De a kényelme nagyon jó.



#3304
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

http://www.ecobike.h...asznalt_57-55cm

 

igen. :)

 

amúgy ultegrával olcsóbb volt.

 

de én inkább azzal venném. :)

De a lenyeg, hogy ennyi penzert ez egy szuper jo, konnyu kis bringa.


  • Vejne kedveli ezt

#3305
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://www.ecobike.h...asznalt_57-55cm

 

igen. :)

 

amúgy ultegrával olcsóbb volt.

 

de én inkább azzal venném. :)


Vejne módosította - 2016. május 31. - 07:41


#3306
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

A fotok csak illusztraciok. Ez volna a gond?

..ezt valahol jelezték? Mert akkor elkerülte a figyelmem.


Ridley Noah Fast 


#3307
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

..egy kerékpárüzlet és szerviz ennyire van tisztában a dolgokkal:

http://apro.bikemag....cm-l345844.html

és aki nem ért hozzá el is hiszi!  :D

A fotok csak illusztraciok. Ez volna a gond?



#3308
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

..egy kerékpárüzlet és szerviz ennyire van tisztában a dolgokkal:

http://apro.bikemag....cm-l345844.html

és aki nem ért hozzá el is hiszi!  :D


Ridley Noah Fast 


#3309
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

amugy kicsit lentebb levő nyerget kifejezetten jól tolerálok, főleg, hogy a városimon jó 2-3 cm-rel alacsonyabban van (így is a min. jelzéstől tovább ki van húzva a nyeregcső..)

 

de, ha magasabban van, megérzem. :) kicsit alacsonyabb? Nem probléma. A magas az. 

félek a magasban.

 

más: Don shamalját látva ránéztem, milyen áron vesztegetnek racing quattro lg-t pbk-n, wiggle-ön, bc-n.

 

Ha tavaly nem hullik ölembe a korallban levő (akkor 0 km-es) khamsin, lehet, olyat vettem volna. Nagyon jó áron van, matricák nélkül szép, és a 17.5mm belső szélesség még modern is. :)

 

szerk: mondjuk mernék is venni, mert a ventoval (r5) és khamsinnal is csak elégedett km-ek voltak, jól fékezhető, stabil, és a legfontosabb: abúzusbiztos merev darabok.


Vejne módosította - 2016. május 30. - 15:01


#3310
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Tegnap 110km-s versenyen a rajttol a celig lejjebb csuszott a nyergem kb. 20-25mm-t.   A vege fele ereztem, hogy becsuszott, de olyan 5mm-re saccoltam, annyit emeltem is utana, levezetesnel, gurulgatasnal jonak tunt.   Ma reggel felultem ra, es mondom hat ez szerintem meg mindig tul alacsony.   Visszamentem a lakasba, megmertem, es akkor latom, hogy meg majd 2 cm-rel lejjebb van, mint kellene.

 

Ezt csak azert irom, mert eszembe jutott, hogy van aki millimetereken izel.    A tegnapi versenyen siman mentem igy is, tok jo powert toltam, nem fajt, nem fajdult meg tole semmim.  (100km-t mentunk szokesben ketten, 7 perccel nyertunk)

 

Ma mar jo magassagu nyereggel, de jo 2cm-rel lejjebb tett kormannyal mentem, de ez is ugyanaz, semmi se faj, ugyanolyan jo igy is, mint elotte.

gumiember vagy. :D engem biztos az őrületbe kergetne. :)


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3311
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

nekem sajnos még csak vagy olyan volt, hogy becsúszott a felsőcsőig, vagy, hogy úgy berohadt, hogy megmozdítani sem tudtam satuba fogás nélkül. :)

 

Előbbi azért volt kellemetlen, mert otthontól elég messze történt, és kiderült: a nyeregcsőbilincs csavar túl hosszú is volt ahhoz, hogy megfogja a becsúszó csövet. :)http://www.cheapbike...ages/b/7171.jpg <

 

kicsit köszörültem belőle, jó lett.

 

előbb csak föltűnt a bringa mellett állva, hogy kevés látszik a nyeregcsőből. aztán menet közben hamar a felsőcső szintjére csúsztam..


Vejne módosította - 2016. május 30. - 06:01


#3312
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

Tegnap 110km-s versenyen a rajttol a celig lejjebb csuszott a nyergem kb. 20-25mm-t.   A vege fele ereztem, hogy becsuszott, de olyan 5mm-re saccoltam, annyit emeltem is utana, levezetesnel, gurulgatasnal jonak tunt.   Ma reggel felultem ra, es mondom hat ez szerintem meg mindig tul alacsony.   Visszamentem a lakasba, megmertem, es akkor latom, hogy meg majd 2 cm-rel lejjebb van, mint kellene.

 

Ezt csak azert irom, mert eszembe jutott, hogy van aki millimetereken izel.    A tegnapi versenyen siman mentem igy is, tok jo powert toltam, nem fajt, nem fajdult meg tole semmim.  (100km-t mentunk szokesben ketten, 7 perccel nyertunk)

 

Ma mar jo magassagu nyereggel, de jo 2cm-rel lejjebb tett kormannyal mentem, de ez is ugyanaz, semmi se faj, ugyanolyan jo igy is, mint elotte.


  • Amjad kedveli ezt

#3313
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Valamennyire érzem az undorító àrukapcsolàs problémàjat. A record-tól én azt vàrom hogy a csepel mûvek bowdenjével is faszagànyosan vàltson , nulla fokban, félig a mocsàrban.

aminek alu váltókarja van az így fog működni,ahogy leírtad. a kompozit nem igazán szereti,ha nagy a súrlódás a bovdeneknél. a télimen a veloce karokba tök mind1 mit rakok. az működik. viszont a record-omnak már tört el váltókarja a szar bovdenek miatt. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3314
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

olajozd meg,aztán meg rongyra tegyél féktisztítót,és törölgesd meg.

Eléggé ördögi körnek tűnik ez a megoldás, az olaj vonzza a port a szemek közé, én inkább teflonnal próbálkoznék, egy fokkal talán jobb.



#3315
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
Valamennyire érzem az undorító àrukapcsolàs problémàjat. A record-tól én azt vàrom hogy a csepel mûvek bowdenjével is faszagànyosan vàltson , nulla fokban, félig a mocsàrban.

#3316
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

....gondolkdtam rajta, h "megitatom" viszont félek ettől a megoldástól, h a port a koszt is így jobban összeszedi és csak rosszabb lesz. Szemeket valóban nem kell többet vennem, tefloncsöveket külön is lehet vásárolni hozzá, annak az ára sem vészes, de mint írtam előzőleg, van annyi a csőből, h még kétszer újra tudom cserélni, ha elkopna a jelenlegi. A Bikefun-nál lehetett kapni 900HUF-ért teflon bowdenszálakat "Inner Wire" néven, sajnálom, h nem vettem többet, mert tényleg jó áron volt, és már nem látom az oldalukon. Ma összefutottam egy outis sporival egy kevés beszélgetés közben észrevette, h "megszólalt" a bringa, pontosabban a rajta lévő kábelezés. Hát elég ciki volt magyarázkodni.  :(

olajozd meg,aztán meg rongyra tegyél féktisztítót,és törölgesd meg.


  • simon23 kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3317
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 hozzászólás

és,ha a szemek közé csöpögtetsz egy kis olajat? nem próbáltad? sztem jól tetted,h beruháztál egy ilyen szettre. igen. mondjuk az ára elég zorall,de én is úgy tudom,h nem kell többet venned olyan kis szemeket. végül is az a lényege az egésznek. sztem teflon szálat meg lehet kiszedni bármelyik hosszanti szálas házból. csak egy éles kés,vagy sniccer kell hozzá,és meg lehet simán hámozni. :)

....gondolkdtam rajta, h "megitatom" viszont félek ettől a megoldástól, h a port a koszt is így jobban összeszedi és csak rosszabb lesz. Szemeket valóban nem kell többet vennem, tefloncsöveket külön is lehet vásárolni hozzá, annak az ára sem vészes, de mint írtam előzőleg, van annyi a csőből, h még kétszer újra tudom cserélni, ha elkopna a jelenlegi. A Bikefun-nál lehetett kapni 900HUF-ért teflon bowdenszálakat "Inner Wire" néven, sajnálom, h nem vettem többet, mert tényleg jó áron volt, és már nem látom az oldalukon. Ma összefutottam egy outis sporival egy kevés beszélgetés közben észrevette, h "megszólalt" a bringa, pontosabban a rajta lévő kábelezés. Hát elég ciki volt magyarázkodni.  :(


Ridley Noah Fast 


#3318
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

mondom, kipróbálom.

 

a campa szett még a triestinán volt, és ott azért erősen hendikepes helyzetben volt a rejtett kábelvezetés, ultrashift veloce karok miatt. :)

 

a powershift veloce és régi kampák tökéletesn működnek a "bótban adják olcsóba folyóméterét" kábelházakkal-kábelekkel is. (tökmindegy, hogy saccon, bbb, longus, jagwire vagy akármi van ráírva, kb. 4-5-6száz ft métere, és szerintem ugyanaz. :D )



#3319
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

ki fogom próbálni a gyári c szettet, de..

 

nekem volt, mikor végig 300 ft-os fékbowdenházzal volt összerakva a váltás, jó ergokkal tette a dolgát.

volt gyári campa szett, működött.

volt-van sima olcsó jagwire, és jó. nincs fokozat, ahol késne-csúszna-rosszul váltana, egyedül annyi hibája van, hogy a nagyobb lánckerék felé váltáskor nem olyan "élesek" a klikkek a váltókarban, nem az a tipikus ropogó campagnolo.

 

de ez lehet az öregecske ergopower miatt is (ie.: a dale-n levő karnál nincs ilyen probléma, és az is olcsó saccon váltókábelházzal van összerakva.. igaz, az egész hátsó váltáshoz szükség van kb. 50cm bowdenházra :D )

jah. hát 12 ojróért én sem kísérleteznék. a helyi üzletben 17 ezret kérnek a gyári szettért.  :angry:


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#3320
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

ki fogom próbálni a gyári c szettet, de..

 

nekem volt, mikor végig 300 ft-os fékbowdenházzal volt összerakva a váltás, jó ergokkal tette a dolgát.

volt gyári campa szett, működött.

volt-van sima olcsó jagwire, és jó. nincs fokozat, ahol késne-csúszna-rosszul váltana, egyedül annyi hibája van, hogy a nagyobb lánckerék felé váltáskor nem olyan "élesek" a klikkek a váltókarban, nem az a tipikus ropogó campagnolo.

 

de ez lehet az öregecske ergopower miatt is (ie.: a dale-n levő karnál nincs ilyen probléma, és az is olcsó saccon váltókábelházzal van összerakva.. igaz, az egész hátsó váltáshoz szükség van kb. 50cm bowdenházra :D )


Vejne módosította - 2016. május 29. - 12:10

  • donciccio kedveli ezt