Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34361 replies to this topic

#30601
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

Mcsoda világ, egy szerelõ pénzt kér a munkájáért, felháborító! Végülis megcsinálhatod Te is, rosszabb nem lesz.
Hosszútávon az az olcsó, ami jó, megbízható. Tehát szerelõ, vagy az egész csere. Szerintem.


micsoda világ hogy egy szerelõ mentesíti magát a felelõsség alól és emberünk fizessen 10ezret azért hogy valaki más elb@szta helyette a fékváltókarját...

#30602
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

ja néztem én is, a nyeregvázcsõ rövidebb így kissé montis lesz a formáció.
jó lenne a merida, van is XXL-es verzió, de mo-on csak XL-es a legnagyobb:(
néztem más gyártót is pl a Genesis angol gyártónál pl egy és ugyan az a geometria. szóval nem tudom, de augusztusig ráérek dönteni

Elég nagy az xl-es,az enyémet megnézheted ha erre jársz :)

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#30603
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Szervusztok!

Országúti kerékpárt szeretnék vásárolni.
Én olyan évi 3-5000 km-nél többet nem szeretnék vele tekerni, a lényeg, hogy strapabíró legyen, a súly nem számít, ezért is nem szeretnék karbont.
Néztem a neten egy bicót, ami jónak tûnik:

Az ára 252.000.- HUF( ez a 2007-es modell az oldalon (univega.hu nincs fenn a 2008-as, német oldalon kb ugyanennyi az ára ~1000 euró)


Nekem volt Sora/2200-al szerelt alap outim. Kb. 15ezret mentem vele, mikor eladtam- nem azért, mert széthullott, vagy baja lett volna.
Szerintem évi 3-5k km-ért felesleges Ultegrás bicajt venni. Inkább olcsóbb szett (105, vagy Tiagra), de a különbségbõl futja egy szett jobb kerékre. Nem tapasztaltam, de mondják nálam tapasztaltabbak, hogy jobban megérezni a különbséget, ha a kerék a jobb nem a szett.

Egy üzletben elvállalta volna egy srác, de azt mondta, hogy ha nekikezd, akkor az már 10 rugó, ha meg tudja csinálni, ha nem...
Tehát valami megbízhatóbb és olcsóbb megoldás kellene.


Mcsoda világ, egy szerelõ pénzt kér a munkájáért, felháborító! Végülis megcsinálhatod Te is, rosszabb nem lesz.
Hosszútávon az az olcsó, ami jó, megbízható. Tehát szerelõ, vagy az egész csere. Szerintem.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30604
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

A meridánál biztos hogy különböznek

ja néztem én is, a nyeregvázcsõ rövidebb így kissé montis lesz a formáció.
jó lenne a merida, van is XXL-es verzió, de mo-on csak XL-es a legnagyobb:(
néztem más gyártót is pl a Genesis angol gyártónál pl egy és ugyan az a geometria. szóval nem tudom, de augusztusig ráérek dönteni

#30605
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

Sziasztok,

Tudtok valakit, aki foglalkozik fékváltókar javítással? Egy akadozó 9-es Ultegrán kellene segíteni...
Egy üzletben elvállalta volna egy srác, de azt mondta, hogy ha nekikezd, akkor az már 10 rugó, ha meg tudja csinálni, ha nem...
Tehát valami megbízhatóbb és olcsóbb megoldás kellene.

köszi,


nyeri


Nem tudom, hány éves, az én 105-ös hátsóm kb 4-5 év után adta meg magát, fölfelé nehezen léptetett, aztán már sehogy. A lényegi részt (amit az ábra is egy alkatrészként kezel) nem fogod tudni szétszedni, vagy ha igen, akkor összerakni biztos, hogy nem. Ebben van a kilincsmû és ott szokott lenni a gond.

#30606
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9,190 posts

kérdés lenne:) nézegetem az egyenes kormányos fitness bringákat (622-es kerekek) néztem a geometria táblázatot is, de abból nem sok minden derült ki.
ezeknek a bringáknak a vázai ugyan olyanok mint a koskormányos társaik, és csak felszereltségben különböznek?

A meridánál biztos hogy különböznek

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#30607
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,163 posts
próbálkozz vele :D jobban jársz mint 1 szervízzel... de a decathlon-ban a srácok egész ügyesek (mielött nekifogsz 1 szép nagy lepedõt teríts le.. nagyon sok kis bi.z-b.sz van benne)

#30608
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

Sziasztok,

Tudtok valakit, aki foglalkozik fékváltókar javítással? Egy akadozó 9-es Ultegrán kellene segíteni...
Egy üzletben elvállalta volna egy srác, de azt mondta, hogy ha nekikezd, akkor az már 10 rugó, ha meg tudja csinálni, ha nem...
Tehát valami megbízhatóbb és olcsóbb megoldás kellene.
köszi,
nyeri

nézd meg a shimano honlapján a robbantott ábrát, lehet te is meg tudod csinálni ez alapján, vagy más könnyebben

#30609
nyeri

nyeri

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok,

Tudtok valakit, aki foglalkozik fékváltókar javítással? Egy akadozó 9-es Ultegrán kellene segíteni...
Egy üzletben elvállalta volna egy srác, de azt mondta, hogy ha nekikezd, akkor az már 10 rugó, ha meg tudja csinálni, ha nem...
Tehát valami megbízhatóbb és olcsóbb megoldás kellene.

köszi,


nyeri

#30610
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

A Mach1 gyárt karbon felniket, nálunk lehet kapni?


Bocsánat, a mondat elsõ felét kijelentésnek szántam, csak rosszul fogalmaztam.

#30611
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

A Mach1 gyárt karbon felniket, nálunk lehet kapni?

kérdezd meg Rob-ot õk forgalmazzák, lehet tudnak hozni

#30612
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,592 posts
Gyárt. Nem tudom, van-e itthon.

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#30613
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
A Mach1 gyárt karbon felniket, nálunk lehet kapni?

#30614
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts
sima országúti vázzal is szokták ezt csinálni úgyhogy -szerintem- nem más a geometria, csak tudod az országúti bringánál ráfekszel a bringára a kormány miatt, a fitneszbringánál meg olyan a testtartásod mint egy CC bringánál.

#30615
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts
kérdés lenne:) nézegetem az egyenes kormányos fitness bringákat (622-es kerekek) néztem a geometria táblázatot is, de abból nem sok minden derült ki.
ezeknek a bringáknak a vázai ugyan olyanok mint a koskormányos társaik, és csak felszereltségben különböznek?

#30616
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts

igen, az ultegrás Merida az 320-ba kerül. a többi márkából is az ultegrásak 300-tól vannak. jó választás lenne az ultegra fõleg 250-ért.
biztos láttad hogy többféle vázméret létezik, ez az embermagassággal együtt arányosan változik, jó lenne ha megmondanád pontosan milyen magas vagy.
így kb tudnánk hogy mekkora bringa kell, és ez alapján is tudunk szelektálni.

de biztos lesz még más vélemény másoktól, ár, típus remélhetõleg ennyiért


186 cm magas vagyok 75-80 kg(télen fel - nyáron le :) ) szóval egy nagyobb méret lenne sztem megfelelõ ahogy néztem a mérettáblázatot országútiból az 58-as lenne számomra megfelelõ (persze majd ha a boltban felülök a nyeregbe az a mérvadó)

#30617
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,247 posts

Az ára 252.000.- HUF( ez a 2007-es modell az oldalon (univega.hu nincs fenn a 2008-as, német oldalon kb ugyanennyi az ára ~1000 euró)
:)

igen, az ultegrás Merida az 320-ba kerül. a többi márkából is az ultegrásak 300-tól vannak. jó választás lenne az ultegra fõleg 250-ért.
biztos láttad hogy többféle vázméret létezik, ez az embermagassággal együtt arányosan változik, jó lenne ha megmondanád pontosan milyen magas vagy.
így kb tudnánk hogy mekkora bringa kell, és ez alapján is tudunk szelektálni.

de biztos lesz még más vélemény másoktól, ár, típus remélhetõleg ennyiért

#30618
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 posts
Szervusztok!

Országúti kerékpárt szeretnék vásárolni. Elõéletem eléggé kalandos, még sok sok évvel ezelõtt vettem egy mtb-t az interspárban(akkor 40 rugó volt, szal egy minimálbér) ami szétesett alattam. :-) A váza nagyon jónak tûnt (számomra még mindig az 8 éves és 0% rozsda) és elkezdtem fejlesztgetni, azt el kell árulnom, hogy nem a legmenõbb alkatrészekbõl , na mind1 kb trekking szintûre lett extrásítva. Országúton túrázgattam vele, nagyon szeretek tekerni, olyan 100-130 km-es távokat szoktam egy nap letekerni vele. Sajnos azonban rá kellett jönnöm, hogy mondjuk 30 km-es átlagot hajtva a széles gumikon ez nem feltétlenül a legmegfelelõbb élmény a számomra, így már 1 éve gondolkozom, hogy beruházok egy országúti gépre.
Sajnos ezekkel, azon kívül hogy néha egy egy elsuhan mellettem, mint kispók mellett a ferrari, nincs tapasztalatom.
Nézegettem a fórumokat és olvasgattam cikkeket, de úgy vagyok vele, hogy nem tudok igazságot tenni. Van aki esküszik az olcsóra, van akinek a drága sem megfelelõ.
Én olyan évi 3-5000 km-nél többet nem szeretnék vele tekerni, a lényeg, hogy strapabíró legyen, a súly nem számít, ezért is nem szeretnék karbont.
Néztem a neten egy bicót, ami jónak tûnik:
UNIVEGA Via Modena Pro
váz: 28" 700C Univega Shape, triple butted alloy
villa: High Modular Carbon Race, head tube Alloy
teleszkóp:
váltó: Shimano Ultegra
váltó: Shimano Ultegra triple
fogaskerék:
csapágy: FSA Gossamer, Mega Exo
lánc:
tengelycsapágy: included
áttétel: elsõ: 50/39/30, hátsó: 13-25
kormány: Concept X-treme Racing Bar
kormány szár: Concept SL
nyereg: Tacoma Ultra, CroMo rails
nyeregcsõ: Concept SL, 2-bolts
fék: Shimano Ultegra
fékkar: Shimano Ultegra
dinamó: elõl: , hátul:
abroncs: Vittoria Rubino Pro, 23-622, foldable

Az ára 252.000.- HUF( ez a 2007-es modell az oldalon (univega.hu nincs fenn a 2008-as, német oldalon kb ugyanennyi az ára ~1000 euró) Igazából ez nekem megfelelne, nem tudom ez kibírna e 4-5 évet alattam ,mert azért ekkora idõtávban gondolkodnék, van ebbõl tiagrás is az kicsit több mint 50 ezerrel olcsóbb, bár nem tudom, hgoy az mennyivel gyengébb minõséget képvisel. A másik márka amit nagyon sokat hallok az a Merida, de ahogy néztem az ennél drágább (ultegra 50 ezerrel).
Az elõbb kértem ajánlatot egy cégtõl aki árul Univegát itt pesten, majd kíváncsi leszek, hogy válaszolnak e rá, de azért írok ide is hátha van valami véleményetek errõl a márkáról.
:)

#30619
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Hm, akkor nem tudtam teljesen jól, kösz a kijavítást!
A 7-8 nálam tapasztalati úton jött.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#30620
efi99

efi99

    vendég

  • fórumtag
  • 245 posts

A táblázatból nekem az látszik, hogy a 105 is készült 7 fokozattal (CS-HG50-7 fogaskoszorú pl.), a Sora is tuti, mert én magam láttam élõben.
A 7-8 fokozat kompatibilitásról annyit, hogy a '95 körül bevezetett 8-as LX váltókarom újítása a 7-eshez képest az eggyel több horony volt a váltótesten. A közök ugyanakkorák. Több ismerõsömnél szintén mûködik ez a hibrid megoldás.


7-es rendszer sok volt persze, de a kérdésben 7-es fékváltókarról volt szó, abból pedig nem volt túl sok (pl a 105-ös is 8-as fékváltókarral indult, ahogy az rsx-ig mind DA, Ult, 105, rx100 1990-1993). Sorából lehet, hogy volt 7-es kar is.
7-es, 8-as közökrõl:
http://www.sheldonbr....html#spacingk7
A 8-asl fogaskerekenként 0,2 mm-rel szûkebb. Ez persze nem túl sok 4-5 fokozat használata esetén még alig észrevehetõ, ezért úgy tûnik, hogy 100%-ban kompatibilis, nem csak 90-ben. A hátsó váltó maga persze teljesen kompatibilis, de a váltókar 4 %-kal kisebbet léptet.