Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#27401
Írta 2009. szeptember 06. - 20:24
#27402
Írta 2009. szeptember 06. - 20:22
Hello
Lehet nagyon láma kérdés, de tényleg érdekelne, hogy vannak-e valami általános ismérvei a „race” vázgeometriának? Azért kérdezem, mert be akarok ruházni egy komolyabb országútiba, amit egyelõre még csak túrázásra használnék, de ha úgy hozná a sors, hogy idõvel fanatikussá válnék (nagy rá az esély) és elmennék a versenyzõsebb stílus felé, akkor szeretném, ha a bringa vázfelépítése erre is alkalmas lenne, s csak a kiegészítõket kéne fejlesztgetni. Tehát félreértés ne essék, nem egy versenyzésre kihegyezett kerékpárt szeretnék venni, csak ha már ennyit (közel fél millát) költök rá, örülnék, ha minél kevesebb kompromisszumra kényszerülnék vele. Amiket eddig nézegettem: Trek Madone 4.7, KTM Strada 4000, Orbea Onix Bira. A Madone-ról azt olvastam, hogy a sloping váz miatt túrázáshoz kényelmes ugyan, de versenyszerû használatra abszolút alkalmatlan. Ugyanezt írták a kevésbé slopingos vázú (tavalyi) KTM Strada 3000-rõl is ebben a tesztben. Tudom az egy aluvázas gép volt, de hasonló geójú, mint a Strada 4000, pedig annak az adatlapján azt írják a vázáról, hogy „Race-Geometria”. Meg tudnátok mondani, mitõl minõsül egy országúti inkább túragépnek v. light-os versenyzésre is alkalmasnak? A felsõ csõ hossza, ejtettsége számít, vagy a homlokcsõ hossza, vagy mégis mi? :confused:
Hát én az amatõr versenyeken már elég sokszor láttam, ahogy a "versenyszerû használatra abszolút alkalmatlan" (és itt most nem Trek Madone-ra gondolok) kerékpáron ülõ emberke, a szakadt, agyonmosott szerelésében állva hagyta a Discovery mezes, mindenkit lenézõ versenyzõt. Ne érts félre, vegyél olyan bringát, aminek versenygeometriája van, csak azt ne gondold, hogy azon fog múlni a teljesítményed.
#27403
Írta 2009. szeptember 06. - 19:19
#27404
Írta 2009. szeptember 06. - 15:04
kugli jó barát:-) http://www.radleck.co.at/
Ebben a boltban van válszték outi cipõbõkbõl? Vagy tud valaki olyan osztrák boltot, ahol lehet kicsit jobban válogatni,probálgatni, mint kis hazánkban?
#27405
Írta 2009. szeptember 06. - 14:58
Szóval akkor nem nekem kell alkalmazkodnom a bolthoz, hanem neki az én igényeimhez? Ha így van akkor semmi gond. Már csak annyi kérdésem lenne felétek, hogy nem tudnátok-e ajánlani valami konkrét típust, amire akkor rákérdezhetek a boltban. Ezek szerint mindegy, hogy milyen márka, mert úgyis beszerzik, ha szépen kérem. Túrázásra, maratonra kéne, elég ha aluvázas, de felszereltségben legalább Shimano 105-ös, és jó lenne a compact hajtómû is. Árban max. 350 ezerbõl szeretném megúszni a dolgot.
Igyekeztem utánanézni, mi lehetne alternatíva, ha már a Trek nem jön össze. A Giant és a Cube kiesik, mert azokból csak 1-1 (alap) modellt lehet kapni itthon (a Defy 2-t és az Aerial-t), Tiagra cuccokkal Triple hajtómûvel. A Scott Speedster S20-szal az a gond, hogy alig lenne olcsóbb mint az eredetileg kinézett Trek 1.7, ráadásul gyengébben felszerelt, erõsen kevert cuccokkal. A Cannondale-tõl a Caad 9 105 Compact lenne jó, de a Mali-nál nem találtam meg, nem tudom mennyibe kerülne, de lehet, hogy ezek szerint itthon nem is kapható. Van ugye még a Cannondale Six 105 Compact is, de az 1549 euróért megint csak jóval drágább lenne mint a Trek 1.7-es (370 ezer HUF) lett volna. A KTM kerékpárok nem igazán tetszenek, a kormányuk szokatlanul elõre van dõlve, ami gondolom versenyzéshez rendkívül alkalmassá teszi õket, de nekem lehet, fárasztó lenne. (Erre most lehet mondani, hogy ne válogassak, de ha ennyit költök valamire azért nem bánnám, ha tetszene is.) Technikailag egyébként csak annyi szépséghibája van, hogy a Strada 2000 szintén csak Triple változatban elérhetõ. A Merida árban annyira baráti, hogy még a Road Race HFS 905-com is bõven beleférne a keretembe, bár nem véletlenül. Ha jól látom az Ultegra fék- és váltórendszer árát eléggé lespórolták az összes többi alkatrészen (pl. a meghajtás többi elemén). A másik, dolog, amiért a Meridától kicsit idegenkedek, az az érdekes vázgeometria. Nem sokat sikerült felpróbálnom, de furcsálltam, hogy míg KTM-bõl, Trek-bõl stb. az 55-56-ös vázméret ideális volt, addig Meridából jó ha az 50-52,5 centiméteres passzolt volna, szóval bonyolultabb a Meridánál a méretválasztás.
Ezek után tudtok tanácsot adni, bringát ajánlani? Mert én nem igen találtam olyat, ami a Trek 1.7-essel azonos v. nála jobb minõségû lenne olcsóbban. Persze más márkákat is mondhatnátok, mert jópár van még a piacon, csak pl. a Specialized-ot eleve meg se néztem, mert ritka mint a fehér holló, a marha „olcsó” Kellys meg pl. nekem nagyon nem jön be. (Ez van, azért egy kicsit én is sznob vagyok. Meg mondjuk gyanús, hogy már 400 ezerért carbon bringát kínál.)
Csövi!
En is vásárlás elõtt állok, hasonlóak a problémáim (nagyobb sose legyen:). A Trek bicok télleg qva drágák, abban én sem gondolkozom, de ugy látom hasonlo a helyzet a többi presztizsmárkánál is (olaszok, Specialised, Cannondale). A Kellys és tsai nekem se jönnek be. Nekem egyelõre ugy tûnik, a ktm strada 2000 a befuto. a hazai kínalatban (uj bicok) ez tûnik elég jo ar-érték arányunak, nekem tetszik is. Azért ugy latom, ha nem csak Mo-ban gondolkozunk, van egy két csábíto ajánlat, amiket a srácok belinkeltek. Nekem is elsõ outim lesz, es baromira nincs a boltokban készlet semmibõl.. Nem lehet kiprobálni. Ugyanez elmondhato pl az outis cipõkrõl is. 3-4 db-nál sehol sincs kint több, az se biztos h méretben.. Rendelni persze mindent lehet, nade ki vesz ilyen értékû cuccokat ki/felprobálás nélkül??
#27406
Írta 2009. szeptember 06. - 13:20
Hát ja sajnos énis így gondolom. De errõl a shimano BioPacerõl nem hallottam valami jókat (mivel régen kosaraztam vigyáznom kell a térdeimre). Amúgy ezek a régi Campa hajtómûvek jók?
Igen, jók. De Miche vagy Campa közép kell hozzá, mert négyszögtengelyre máshogyan fekszik fel a hmû. Esetleg apróban vagy futárboltokban kaphatsz még ilyen hajtókart, de sok reményt nem fûznék hozzá...
#27407
Írta 2009. szeptember 05. - 23:00
Altalaban "turasabb" gepeknek az a jellemzoje, hogy rovidebb felsocso es magasabb homlokcso. (Kevesbe hajolnak elore/le a turazok)
Köszi a választ, és igazad van. Megnéztem a Trek geó táblázatot és a sima meg a Pro változat között azonos méretben tényleg annyi a különbség, hogy utóbbinál a homlokcsõ 3 centivel rövidebb. (Sajnos a 4.7-bõl nincsen Pro változat.
#27408
Írta 2009. szeptember 05. - 22:55
#27409
Írta 2009. szeptember 05. - 22:48
RAUH-Welt
B E G R I F F
#27410
Írta 2009. szeptember 05. - 22:40
Van egy Peugeot versenybiciklim 1988-as model de 89-ben gyártották. Nemrég vásároltam a neten. Egykét javítást szeretnék rajta elvégezni. Sajnos a hajtómûve Shimano BioPace és picit deformálódott is továbbá az 52-es keréken a fogaskerekek sem állnak a legjobban. Keresgettem a neten és találtam egy oldalt (www.bringaguru.hu) ahol polírozott Campagnolokat árulnak. 16e Ft-ba kerülne (ha nem kell középcsapágyat cserélni). Ti mit gondoltok? Van esetleg más hasonló bolt is, ahol érdemes lenne nézelõdnöm?
Köszi
Gergõ
#27411
Írta 2009. szeptember 05. - 20:26
Hat ezt vajh hol olvastad? A sloping nem lehet ok, a 6.9-es is sloping.
Altalaban "turasabb" gepeknek az a jellemzoje, hogy rovidebb felsocso es magasabb homlokcso. (Kevesbe hajolnak elore/le a turazok)
pl. Look 585 vs. Look 585 Optimum
L-es meret, azonos ulocso hossz. felsocso: 560 vs 546 homlokcso: 156 vs 172, villaszog: 73 vs 72.5
Kisebb mertekben Cervelo RS vs. Cervelo R3 is hasonlo, ott csak a homlokcso kulonbozik: 160 vs 180
#27412
Írta 2009. szeptember 05. - 19:26
Lehet nagyon láma kérdés, de tényleg érdekelne, hogy vannak-e valami általános ismérvei a „race” vázgeometriának? Azért kérdezem, mert be akarok ruházni egy komolyabb országútiba, amit egyelõre még csak túrázásra használnék, de ha úgy hozná a sors, hogy idõvel fanatikussá válnék (nagy rá az esély
#27413
Írta 2009. szeptember 03. - 20:37
#27414
Írta 2009. szeptember 03. - 20:01
Belül mérd le a 2 perem között.
Itt egy táblázat az eredményhez: http://sheldonbrown....zing.html#width
köszönöm szépen, ez óriási segítség volt
le is mértem. 19mm. ezek szerint 28as a legkeskenyebb gumi amit rádobhatok, lehet hogy azért megprobálkozok egy 25össel, nem hiszem hogy az a 3mm annyit számitana.
#27415
Írta 2009. szeptember 03. - 19:58
megmértem a felnit. sacc per kb 25mm széles mindkettõ. gondolom erre a 23-25mm-es kicsit keskeny lenne...
Belül mérd le a 2 perem között.
Itt egy táblázat az eredményhez: http://sheldonbrown....zing.html#width
#27416
Írta 2009. szeptember 03. - 17:03
#27417
Írta 2009. szeptember 03. - 11:47
Aske kb 54-55ös, de olvass vissza 1-2oldalt mert alaposan ki lett vesézve a téma.
köszi
#27418
Írta 2009. szeptember 03. - 11:33
#27419
Írta 2009. szeptember 03. - 11:19
#27420
Írta 2009. szeptember 03. - 11:14

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






