Azt hiszem talán Jettison fórumtárs akart múltkor Merida Road Race 905 vázat venni, amit én láttatlanban lefikáztam. A napokban láttam egyet élõben és nagyon megtetszett és mivel új vázat szeretnék venni, nagy dilemmában vagyok, mert a Canyon Outletben van Roadlite váz 400 euróért, ami kb. 10-15 ezerrel volna több, mint a Merida.
Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#26221
Posted 2010. February 22. - 20:30

#26222
Posted 2010. February 22. - 20:28

Még sose volt országútim,most hogy építem az outi vázra az ss-t,felmerült bennem a kérdés ,hogy mekkora stucni kellene?A váz 55-ös,én meg vagyok vagy 177cm.A sportosabb tekerési módot jobban szeretem,értem ezalatt azt,hogy,nem szeretek nagyon fel egyenesedve ülni a bringán.
Ha valami infó kéne a segítséghez még,szóljatok,hirtelen ennyit adattal tudtam szolgálni.
A kérdés tehát:milyen hosszú kormányszárat?
ezt így konkrétan látatlanba sztem senki nem tudja megmondani neked. a jó hír az,hogy ezt te magad fogod meglátni. felülsz a bringára,fékkar megfog,kormányra lenéz. ha a kormány kitakarja ebben a pozícióban az elsõ agyat akkor az a tuti. ha a úgy látszik,hogy az agy mögött van a kormány akkor rövid a stucni. ha az agy elõtt,akkor hosszú. szóval vlhogy így. én a 170cm-es mélységemmel 120mm-es stucnival jó a vázam nekem. 52-es váz középtõl középig. 532-es felsõcsõvel. pinarello méretezés alapján lett elkészítve.
#26223
Posted 2010. February 22. - 19:43

Hat a 150-es a te mereted mellett eleg sportos fogast jelent, vagy tobb kozgyurut.
Cervelo... Azert az megiscsak erdekes, nem, hogy egy ujonnan jovo ceg kitalalja, hogy hulyek voltak eddig, akik vazat mereteztek.
Van annak oka, hogy valtozik a szog.
Bar teny, hogy mindent meg lehet marketingelni. Pl. a Giant compact vazait is.
Ha nem így volna, akkor még ma is mondjuk Ford T-modellel közlekednénk. Persze ettõl még lehet, hogy tényleg csak marketing szöveg.
#26224
Posted 2010. February 22. - 19:31

Cervelo... Azert az megiscsak erdekes, nem, hogy egy ujonnan jovo ceg kitalalja, hogy hulyek voltak eddig, akik vazat mereteztek.

Van annak oka, hogy valtozik a szog.
Bar teny, hogy mindent meg lehet marketingelni. Pl. a Giant compact vazait is.
#26225
Posted 2010. February 22. - 19:16

#26226
Posted 2010. February 22. - 19:00

Itt mas szamokat latok:
http://www.canyon.co...ecs.html?b=1934
Az 58-as Canyon fejcsove is 170-es.
Az hogy 575/563-e a jobb felsocso, csak magassag alapjan nehez megmondani.
Es ne feledd a 0.5 fok kulonbseget az ulescso szogeben.
Ugyanolyan hajtokar-ules tavolsagokat feltetelezve meredekebb ulescso eseten rovidebb felsocso is eleg ugyanahhoz a kormany nyereg tavolsaghoz. (~fel centi)
Mert nem olvastad figyelmesen amit írtam: 2008-as modellen még rövidebb volt.
Az üléscsõ szöget illetõen ezért szimpatikus a Cervelo hozzáállása: náluk minden váznak 73 fokos a szöge, mert indoklásuk szerint a más gyártóknál bevett szokás, miszerint a kisebb vázaknak egyre meredekebb a szöge, hülyeség, ugyanis annyival hátrébb is kell tolni a nyerget ugyanazon üléspozíció megtartásához és így szinte elvész a két méret közt a felsõcsõhossz különbség.
#26227
Posted 2010. February 22. - 18:37

Ha valami infó kéne a segítséghez még,szóljatok,hirtelen ennyit adattal tudtam szolgálni.
A kérdés tehát:milyen hosszú kormányszárat?
#26228
Posted 2010. February 22. - 18:30

http://www.canyon.co...ecs.html?b=1934
Az 58-as Canyon fejcsove is 170-es.
Az hogy 575/563-e a jobb felsocso, csak magassag alapjan nehez megmondani.
Es ne feledd a 0.5 fok kulonbseget az ulescso szogeben.
Ugyanolyan hajtokar-ules tavolsagokat feltetelezve meredekebb ulescso eseten rovidebb felsocso is eleg ugyanahhoz a kormany nyereg tavolsaghoz. (~fel centi)
#26229
Posted 2010. February 22. - 17:31

A Canyon 2008-as modell, aminek rövidebb a homlokcsöve, mint az ideinek és felsõcsöve is rövidebb, mint a Meridáé
Canyon (58): f. csõ: 565, h. csõ: 150
Merida (L): f.csõ: 575, h. csõ: 170
Kipróbáltam a Canyon vázkalkulátorát és 56-58 határán vagyok, sõt inkább 56 felé hajlik, amit azért 188-as magassággal furcsálok, bár marha "pro" lenne az 56-os váz 140-es stucnival.
megnéztem 1 régebbi pinarello katalógusomat,és ott a merida 59-es vizszintes felsõcsöves váznak felel meg. a canyon meg 57-esnek. középtõl középig mérve az ülõcsövet. kicsit zavaróak ezek az ejtett felsõcsövek. sztem az 56-os kicsi lenne neked. még talán az 57-es is. a legjobb az lenne,ha 1 állítható próba kerékpáron meg tudnád nézni,hogy valójában mekkora vázra meg egyebekre (stucni,hajtókar,stb) lenne szükséged.
#26230
Posted 2010. February 22. - 15:45

Geometriat osszenezted mar? Nalam nem lenne dilemma, egyertelmuen Canyon.
A Canyon 2008-as modell, aminek rövidebb a homlokcsöve, mint az ideinek és felsõcsöve is rövidebb, mint a Meridáé
Canyon (58): f. csõ: 565, h. csõ: 150
Merida (L): f.csõ: 575, h. csõ: 170
Kipróbáltam a Canyon vázkalkulátorát és 56-58 határán vagyok, sõt inkább 56 felé hajlik, amit azért 188-as magassággal furcsálok, bár marha "pro" lenne az 56-os váz 140-es stucnival.
#26231
Posted 2010. February 22. - 12:57

Azt hiszem talán Jettison fórumtárs akart múltkor Merida Road Race 905 vázat venni, amit én láttatlanban lefikáztam. A napokban láttam egyet élõben és nagyon megtetszett és mivel új vázat szeretnék venni, nagy dilemmában vagyok, mert a Canyon Outletben van Roadlite váz 400 euróért, ami kb. 10-15 ezerrel volna több, mint a Merida.
Geometriat osszenezted mar? Nalam nem lenne dilemma, egyertelmuen Canyon.
#26232
Posted 2010. February 22. - 10:59

Köszi a felajánlást,de mivel reggel kell ezért továbbra is várom a "megváltást":)
megoldódott a problémám:)
#26233
Posted 2010. February 22. - 09:40

#26234
Posted 2010. February 22. - 00:46

#26235
Posted 2010. February 21. - 22:29

Megy a privát.Hirtelen nem találtam jobb topicot,szal bocsi ha kicsit off:
Kölcsön tudna adni valaki keddre egy 9es országúti kereket egy terhelésteszt erejéig? (CSC-nél országútira van belõve a görgõ és nekem csak montim van)
Bp-en bárhová el tudok menni érte.
Elõre is THX!
#26236
Posted 2010. February 21. - 22:10

Kölcsön tudna adni valaki keddre egy 9es országúti kereket egy terhelésteszt erejéig? (CSC-nél országútira van belõve a görgõ és nekem csak montim van)
Bp-en bárhová el tudok menni érte.
Elõre is THX!
#26237
Posted 2010. February 21. - 20:01

Orfû környékén tud valaki jó minõségû aszfaltozott edzõkört ajánlani? Sosem jártam még arra bringával, de tervezem hogy a duatlon ob-n elindulok, ezen felbuzdulva el akarok látogatni egy kis terepszemlére milyen a környék két keréken.
#26238
Posted 2010. February 21. - 19:43

a féktõl elfért volna.a villába nem fért be
Téényleg?

Andris Savaria:
"42-28al fel tudok menni a 12%os emelkedõn is.."
Én meg 39-16-al, naés?
Rémhöri, köszönöm a segítséget!
Race, no Rest!
#26239
Posted 2010. February 20. - 15:53

vagy inkabb elhihetned amit mondanak, hogy nem lesz az ugy jo.
nem veletlen hasznalnak a CX bringakon kantifeket.
a féktõl elfért volna.a villába nem fért be
#26240
Posted 2010. February 20. - 02:45

nem veletlen hasznalnak a CX bringakon kantifeket.
RAUH-Welt
B E G R I F F