Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#24501
Posted 2010. August 19. - 11:52
Tervezek venni egy vékonykerekû gépet, és szingógumi van rajta, ráadásul a hátsó az alapból kukás.
Az a kérdésem, ez mennyire elavult dolog? Úgy olvastam, csak igen vékony külsõ megy rá, meg a szerelése körülményes. Ez nekem ciki, mert városban használnám, és 100kg vagyok, szal nagyon fel kéne pumpálnom.
Szóval beviszem a kereket a bringaboltba és mondom, hogy tegyenek rá új szingót, akkor fognak rám hülyén nézni, vagy ez egy mindennapos dolog?
innentõl single speedes a dolog de hátha tudtok segíteni (montiban ismerem a témát, de országútim még sosem volt)
Amúgy is kellene új hátsókerék nemcsak azért, hogy peremes legyen, hanem, hogy egysebességes. Namost itt az a kérdésem, hogy a sima menetes racsni helyére felmegy az egysebességes racsni, vagy másféle a rögzítése? Vagy felmegy, de mivel kesekenyebb, ezért el lesz cseszve a láncvonal? Tehát alapból egysebességes használatra szánt agyat kell keressek?
kösz szépen
#24502
Posted 2010. August 18. - 23:08
Az alábbi helyeken találtam hasznos infót:
Century Cycles: TechTalk: What Size Handlebar Do I Need?
Determining Handlebar Width? [Archive] - Ridemonkey.com
Choosing handlebar width?
Ideal handlebar width - Tokyo Cycling Club BBS
Handlebar width [Archive] - Bike Forums
Köszi.
A sebesség mindent megold.
#24503
Posted 2010. August 18. - 23:03
#24504
Posted 2010. August 18. - 22:36
Az alábbi helyeken találtam hasznos infót:A kormányszélesség téma engem is érdekelne.
Century Cycles: TechTalk: What Size Handlebar Do I Need?
Determining Handlebar Width? [Archive] - Ridemonkey.com
Choosing handlebar width?
Ideal handlebar width - Tokyo Cycling Club BBS
Handlebar width [Archive] - Bike Forums
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24505
Posted 2010. August 18. - 21:39
#24506
Posted 2010. August 18. - 21:19
A kormányszélesség téma engem is érdekelne.
Leszek én a tolmács.
McGywer azt mondja, hogy ha elmegy egy 3-4órás túrára és defektet kap mondjuk egy óra után, akkor kicserélné a belsõt és folytatná a bringázást ahelyett hogy haza szenvedne 3báron. Szóval ezért kell neki olyan pumpa amivel fel tudja fújni értelmes nyomásra. Nem írt semmilyen belsõrõl ami leengedne 3-4 óra után.
Na, majdnem jó.
Lehet, hogy félreérthetõ voltam, de a 3-4órán csak a távolodást értettem. 1-2órát is szar félig lapos gumival menni, többet meg... (és igen, egyre többször fordul elõ, hogy "ultrát" tekerek, ha csak a másfél héttel ezelõtti mátra-köröm nézem, a kékesig 7óra volt az út, csak ezt még a kockára vert kerekû aszfaltmontimmal nyomtam, amibe elég a 3-4bar is, ha esetleg ledefektelnék).
#24507
Posted 2010. August 18. - 20:46
#24508
Posted 2010. August 18. - 20:18
McGywer: összekevertem a bringáid, két oldallal ezelõtt írtál a Miclen Latexrõl, hogy 29es kerékbe használsz 26ost :x de milyen belsõt használsz hogy 3-4óra alatt leenged? Inkább belsõt kéne cserélned mert ez nem normális.
Leszek én a tolmács.
McGywer azt mondja, hogy ha elmegy egy 3-4órás túrára és defektet kap mondjuk egy óra után, akkor kicserélné a belsõt és folytatná a bringázást ahelyett hogy haza szenvedne 3báron. Szóval ezért kell neki olyan pumpa amivel fel tudja fújni értelmes nyomásra. Nem írt semmilyen belsõrõl ami leengedne 3-4 óra után.
A sebesség mindent megold.
#24509
Posted 2010. August 18. - 18:55
Enté látom épülget a bicaj lassacskán..
Fúú a fékteszt.. 12 méteren áll meg a KCNC az elég gyenge
#24510
Posted 2010. August 18. - 15:18
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#24511
Posted 2010. August 18. - 14:31
Tavalyi, de nekem uj volt:
http://www.eecyclewo...e BrakeTest.pdf (Velonews)
#24512
Posted 2010. August 18. - 14:05
#24513
Posted 2010. August 18. - 12:57
Országúti gépnél mi a helyes lánchossz meghatározás menete, felhomályosítana vki ?
én csak a shi rendszerét ismerem. õk azt mondják hogy nagytányér-kónuszon legyen egymás alatt a két görgõ. én nem hiszek nekik, jobban bejön ha ennél hosszabbra hagyom, pl azért ha véletlenül 53/25-ös abszolút keresztbeváltást intézek ne szakadjon szét minden
persze a túl hosszú lánc se jó mert 39/15-ben belelóg a váltó terelõje a láncba
#24514
Posted 2010. August 18. - 12:35
#24515
Posted 2010. August 18. - 11:45
#24516
Posted 2010. August 18. - 11:38
Milyen kézi pumpát ajánlanátok, ha cél a 7-8bar elérése? A montimhoz használt pumpával képtelenség ekkora nyomást elérni.
Telópumpa?
Szinte az összes kézipumpámon van ilyen rápattintós megoldás.Ezt a szelepre szoritast szerintem nem kell tulmisztifikalni. Rateszed a pumpat, egyik kezzel tartod, masikkal fujatod. Konkretan szoritani nem kell, nem szokik ki a levego anelkul se. Aki nagyon ugyetlen, az esetleg eltorheti a szelepet, ha rangatja rajta a pumpat, de ahhoz tenyleg benazni kell - nekem egyszer sikerult. Ha emiatt aggodsz, akkkor egy par forintos flexibilis csotoldattal ez is kikuszobolheto.
Kezipumpan olyan rapattintos megoldast meg nem lattam, ami a muhelypumpakon szokott lenni.
A sebesség mindent megold.
#24517
Posted 2010. August 18. - 10:11
Nem írtam sehol, hogy latexet használok országúton... Másrészt nem felnire szorítást írtam, hanem szelepre.
Ezt a szelepre szoritast szerintem nem kell tulmisztifikalni. Rateszed a pumpat, egyik kezzel tartod, masikkal fujatod. Konkretan szoritani nem kell, nem szokik ki a levego anelkul se. Aki nagyon ugyetlen, az esetleg eltorheti a szelepet, ha rangatja rajta a pumpat, de ahhoz tenyleg benazni kell - nekem egyszer sikerult. Ha emiatt aggodsz, akkkor egy par forintos flexibilis csotoldattal ez is kikuszobolheto.
Kezipumpan olyan rapattintos megoldast meg nem lattam, ami a muhelypumpakon szokott lenni.
#24518
Posted 2010. August 18. - 09:57
Ja tényleg elfelejtettem hogy latexszel nyomulsz. De az ilyen hamar leereszt 4bart? Akkor elvész a bringázás élményének egy része ha folyton a guminyomás miatt kell izgulni.
![]()
Én még olyan pumpáról nem is hallottam, amit rá lehet szorítani a felnire, igaz nem vagyok a téma szakértõje, csak amikor az enyémet vettem akkor néztem körbe a piaci kínálatot.
Nem írtam sehol, hogy latexet használok országúton... Másrészt nem felnire szorítást írtam, hanem szelepre.
#24519
Posted 2010. August 18. - 09:47
Én még olyan pumpáról nem is hallottam, amit rá lehet szorítani a felnire, igaz nem vagyok a téma szakértõje, csak amikor az enyémet vettem akkor néztem körbe a piaci kínálatot.
#24520
Posted 2010. August 18. - 09:31
Miért kell kézi pumpa a 7-8bar eléréshez? Otthon úgysem kézipumpával fujkálod a gépet, a kispumpára meg általában út mellett van szükség javításkor, ott meg úgysem a 7-8bar a cél hanem a biztonságos hazajutás. Egy kis kézipumpával mire 7barig felnyomod a gumit, lehet hogy kiszakad a szelep, mert nem lehet olyan jól összemarkolni (nem jutott jobb szó az eszembe) a felnivel a szelepet rajta a pumpával.
Én az SKS-t ajánlom nekem ennek a modellnek az elõdje van
Pumpen - WESE - SKS Germany
De szerintem cseréld le az otthoni mûhelypumpád egy univerzálisra. Csak egyszer kell megvenni és az pumpa marad 20évig
Pl. azért akarok kézipumpával 7-8bart fújni, mert elõfordul hogy 3-4órányi tekerésre elkolbászolok otthonról, azért nincs kedvem 25ös gumival 3baron hazakopogni...
Csak olyan pumpa jöhet szóba, amit nem kell folyamatosan a szelepre szorítani, hanem valami karral rászorítható.

Sign In
Create Account

Back to top






