Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#24241
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o


Ezt nem érzem túl fairnek ezt a versenyt... de azért Klipszes pedál .. adidas cipõ :D (meg kicsit kicsik ezek a kerekek.... LW gyártana ilyet? :D)

Én nem kettõt estem már Karbonnal.. és semmi baja nem lett... még a festés se jött le róla... (bezzeg rólam...)
Kerék... Nyereg... Kormány/Bandázs/(sajnos fékkar)... Pedál... Gyorsszár/(sajnos hátsó váltó) mindig elõbb ér le mint a váz...

Ehhez azért ki kell venni a hátsó kereket hogy a lánc villa így el törjön..

#24242
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

[..]Megéri a 10e difi az alábbi bringáknál? Raleigh vs. Puch, látszólag mindkettõ tip-top, raleighre csak egy új nyereg kéne, puchra meg új gumi, ezek nem nagy befektetések, igazából az outizás megízleléséhez illetve edzésre nézelõdöm... Súlyban mekkora lehet a különbség az említett bringák között, egyáltalán milyen súlyban vannak az ilyen retro outik?

Rövid válasz: nem.
Hosszabb: Egyik sem éri meg, mint Jettison és mások is írták. Emellett a képek sem elég informatívak, nincs a más hasonló hírdetéseknél szokásos közelkép egyes részletekrõl. A kerekekrõl semmi (min. 30000 Ft kiadás, ha új kell, nem beszélve a további cserélnivalókról). Amúgy mindkettõ csinos, ki kéne próbálni, ellenõrizni a 4x2 csapágy mûködését (a pedálokéitól eltekintek), a felnik állapotát. Ha minden tökéletes, azaz ha a hírdetõ (aki ugyanaz mindkét gépre) rendesen karbantartotta illetve tárolta, neadjisten még emellett használta is, az ár akkor is erõsen túlzott, egyikért sem adnék 25000 Ft-nál többet, (mármint ha venni akarnék), pedig több régi gépem is van, s tucatnyit újítottam már föl. Ha a súly izgat, vigyél mérleget is a próbához. Mindkettõt 10.5 kp alá várnám.
A retro elnevezés amúgy szerintem nem a ,,régi" szó helyett áll, hanem eredeti felszereltséget is jelent, úgy tényleg lehetne drága (gyüjtõnek éri meg); ezek nem olyanok, azaz évrõl évre olcsóbbaknak kéne lenniük a használtak piacán, hisz ezeknél (átlagban) jobb újabb használtak bõvítik folyamatosan e piacot.
(Lakhelyemen fékváltókaros régi biciklik 70 eurónál kezdõdnek, 150-200-ért már kifogástalan, teljesen edzésképes géppel lehet tovagurulni.)
Még annyit, hogy amatõr elsõ gépének szerintem mindkettõ bõven megfelelne.

#24243
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Lightweight es DI2 egy 8 eves bringajan... :o
Feltöltött kép

#24244
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

hát az nem épp mondható korrekt tesztenk, hogy az acél vázra óvatosan ráállok, a korbonra meg ráugrok....


Így volt kiszámítható és látványos a törés, egyébként is eltört volna. Az acélra nem lehet ráugrani mert visszarúg, próbáltam már így visszahajlítani vázat, nem jött össze :) .

Nem vagyok karbon ellenes, simán használnék karbon vázat ha lenne rá pénzem és nem is félteném. És jobban javítható mint az alu. De törtem már el egy-két karbon dolgot, ha nem olyan erõ éri, mint amire tervezték akkor esélytelen szegény.


A sebesség mindent megold.

 


#24245
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Jah, nekem is az jött le hogy a karbonnal nem feltétlen jó ötlet perecelni. :) Ettõl még nem szar a karbon, csak...

Vitorlázásban is van a filléres vászonvitorla, ami gyakorlatilag mindent kibír, meg a spéci versenyvitorla, amit ha rosszul hajtasz össze (vagy véletlen rátaposol a fedélzeten), már dobhatod is ki.

#24246
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
hát az nem épp mondható korrekt tesztenk, hogy az acél vázra óvatosan ráállok, a korbonra meg ráugrok....

#24247
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

YouTube - Bicycle Frame Test Carbon vs Aluminium vs Steel

Értékes, és sokat mondó teszt. :)))


Szerintem teljesen jó teszt. :) Megmutatja, hogy melyik váz hogyan bírja a rátaposást, flexet és azt ha ráesik valami nehéz tárgy. :) Simán leszûrhetõ belõle, hogy melyik váz hogyan viszonyul ahhoz ha nem rendeltetésszerû behatás éri pl. bukás. Az úgyis mindenkinek egyértelmû hogy normál használat mellett melyik és miben jobb mint a többi.


A sebesség mindent megold.

 


#24248
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
igazad van, tényleg inkább fél centis kéne fölé. alá nem kell semmi, ha úgy kényelmes

#24249
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

félcentiset nem, de azért egy 0,25öst illik ott hagyni, már csak azért is, mert ha esetleg stucnit cserélsz, és annak más a villaszárral párhuzamos hengerének magassága, mondjuk túllóg, az baj



akkor a lényeg hogy a stucni alá nem szükséges.

felette 0,25-öst nem tudom megcsinálni. ha jól tudom az a javaslat, hogy maga a stucni vagy a hézagoló 2-4 mm-el legyen magasabb a vágott villaszárnál. tehát a 0,25-ös ezt nem tudja produkálni, félcentissel oké a dolog

#24250
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás
félcentiset nem, de azért egy 0,25öst illik ott hagyni, már csak azért is, mert ha esetleg stucnit cserélsz, és annak más a villaszárral párhuzamos hengerének magassága, mondjuk túllóg, az baj

szeretnék levágni felesleget a karbon villaszárból. úgy kényelmes a kormány (fõleg így nyár végén), hogy nem kell távtartó a stucni alá.

kérdés, kell-e minimum 1 db (pl. félcentis) távtartó a stucni alá, illetve fölé, vagy rendben van ezek nélkül is?



#24251
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Kelle vagy nem:
Basso
Evans és az ütõs OVAL stucni (TT)

#24252
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

szeretnék levágni felesleget a karbon villaszárból. úgy kényelmes a kormány (fõleg így nyár végén), hogy nem kell távtartó a stucni alá.

kérdés, kell-e minimum 1 db (pl. félcentis) távtartó a stucni alá, illetve fölé, vagy rendben van ezek nélkül is?


Karbon villanyaknál szokás egy vékonyka hézagolót felé tenni, hogy a stucni egyenletesen fogja.

#24253
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.278 hozzászólás

Ezt a tesztet kb 2 hete láttam... nagy szemekkel néztem az idiótát...


nem nevezném tesztnek
max egy kopasz idióta hülye játszadozásának
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#24254
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Ezt a tesztet kb 2 hete láttam... nagy szemekkel néztem az idiótát...


ha viccnek szánta akkor vicces a videó, de ha komolyan gondolta, akkor elég hülyeség :)

#24255
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás
szeretnék levágni felesleget a karbon villaszárból. úgy kényelmes a kormány (fõleg így nyár végén), hogy nem kell távtartó a stucni alá.

kérdés, kell-e minimum 1 db (pl. félcentis) távtartó a stucni alá, illetve fölé, vagy rendben van ezek nélkül is?

#24256
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Stoplin befolyással még nem volt gondom, inkább ugye azzal, hogy szellõzõ háló van a cipõ elején. De olyankor celofánnal le szoktam tekerni a cipõ elejét. :D Ha itthonról indulok bringázni és látom, hogy lóg az esõ lába. Ha nem akkor a cipõ és zokni közé egy nylon zacsi, az mindig van vagy 2 nálam, mert egyikbe kaja van másikba pia. :D Mondjuk ez akkor van, ha suliba megyek vagy melózni.

Télre nekem is kellene kamásli, csak nem tudom milyen a jó. :S

Esõállónak meg am egy régi Nike szél és esõkabátot használok, tökéletes.



Nekem bbb winter akármi a neve, de lehet azóta már más néven fut. A lényege, hogy neoprém, de az orra, meg a széle elég rendesen fel van gumizva és a talpán is van gumi elöl. Nagyon bevált, csak alul az orr részén elrepedt a gumi, azzal még kell valamit kezdenem, Lehet valami cipésszel megtuningoltatom és akkor fasza lesz.

#24257
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
Ezt a tesztet kb 2 hete láttam... nagy szemekkel néztem az idiótát...

#24258
minerel

minerel

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás

Életemben elõszõr nem fekete bandázst tettem fel, hanem a váz színéhez leginkább passzolót. Igazán feldobja az összképet (már amennyire egy szar, szemét Meridát fel lehet dobni).
A múltkor valaki írta itt, hogy fémházas fékpofával sokat javul a fékhatás, azt is vettem, még tesztelésre vár.
A kompakt kormány továbbra is a kedvenc alkatrészem.



Hehe...szintén merida szintén most bandázsoltam a kedvenc alkatrészemet a kompakt kormányt. Én kétszínûre tekertem be :-D

#24259
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Olyan sarkazott szempontok ezek...ennyi erõvel lehetne annyi is a teszt, hogy ráakasztja a mérlegre, és ENNYI, a carbon a legjobb! De szerintem Õ sem gondolta komolyan :)

Cipõszáradás: a papírral kibélelés tökéletesen bevált, köszönöm a tippeket!

#24260
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 hozzászólás

YouTube - Bicycle Frame Test Carbon vs Aluminium vs Steel

Értékes, és sokat mondó teszt. :)))

semmi értelme ennek a tesztnek. az acél vázat állítja be királynak, a karbont meg valami förccsöntött gagyinak....