Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#23421
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.925 hozzászólás
Aztán mi van akkor, ha egy profi bringás mondjuk autóbalesetet szenved, vérátömlesztésre van szüksége, és szennyezett vért kap? Mármint nem homokkal vagy sárral, hanem EPO-val szennyezettet. Vagy bármi mással szennyezettet.

Ezzel a gondolattal ébredtem.

#23422
DaniKing

DaniKing

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 622 hozzászólás

OFF
használja itt más is a Bikemap.net-et?
nektek is eltûntek a szint-ek a régebbi útvonalakról?
egy ideje nem használtam(kb 1 hete)
most gyártottam egy útvonalat a mai edzésnek és újfajta szintrajz van hozzá..tök jó meg minden, csak valahogy eltûnt az edzésnaplómból 6000m szintkülönbség...:)
remélem csak arról van szó hogy lassan frissítik a régebbi útvonalakat...

szóval más is tapasztalt ilyet?
ON


nálam az útvonalaknál(vagyis csak 1et néztem) megvolt

#23423
Andris_savaria

Andris_savaria

    read only

  • fórumtag
  • 2.189 hozzászólás
OFF
használja itt más is a Bikemap.net-et?
nektek is eltûntek a szint-ek a régebbi útvonalakról?
egy ideje nem használtam(kb 1 hete)
most gyártottam egy útvonalat a mai edzésnek és újfajta szintrajz van hozzá..tök jó meg minden, csak valahogy eltûnt az edzésnaplómból 6000m szintkülönbség...:)
remélem csak arról van szó hogy lassan frissítik a régebbi útvonalakat...

szóval más is tapasztalt ilyet?
ON
SOHA TÖBBET magyar országon!

Flickr


#23424
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Mi a meredek rajta, az hogy tripla?

#23425
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
nem vagyok egy nagy Campás.. de azért egy ilyen gépen nem meredek kicsit az a hajtókar?

#23426
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

Már biztos elvitték vagy átverés. Tegnapelõtt rakta fel a hirdetést, egy napig nem volt hozzá elérhetõség és úgy is több, mint százan megnézték.
Lehet csak találták ott a határ másik oldalán... :)


Bezzeg Én nem találok ilyeneket eldobva a fûben....

#23427
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
Nem a felkerulesi ar utan kell jutalekot fizetni az expressz-nek? (No nem mintha egy ilyen pitianerseg elfogadhato lenne.)

#23428
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

LOOK 496 karbon vázas új országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu



Valakinek nem hiányzik, kicsit olcsón adják, valószínû, hogy nem lopott...


Már biztos elvitték vagy átverés. Tegnapelõtt rakta fel a hirdetést, egy napig nem volt hozzá elérhetõség és úgy is több, mint százan megnézték.
Lehet csak találták ott a határ másik oldalán... :)


A sebesség mindent megold.

 


#23429
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás
LOOK 496 karbon vázas új országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu



Valakinek nem hiányzik, kicsit olcsón adják, valószínû, hogy nem lopott...

#23430
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás
Általános kerékpárváz alaktan ? tech ? Bikemagtaláltam régebbi bikemag cikkeket az acélvázakról:Acélvázak, alapanyagok ? tech ? Bikemag
Az acél reneszánsza ? mit írtunk 7 évvel ezelõtt? ? tech ? Bikemag
Hogyan készül a muffolt acélváz? ? kiemelt, tech ? Bikemag

#23431
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Scapin teszteket érdemes böngészni, az azért sokatmondhat az acél vázépítés evolúciójáról, hogy a Scapin gyárt merevfarú acél montit, ami sokkal több terhelést kap mint egy országúti gép. Az r8as országúti modelljük 1490gos a katalógus szerint.

#23432
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

azért ez nem egészen van így. ha elhagyod a muffokat már leugrik a vázról jó néhány gramm. az új ötvözetû csövek sem feltétlenül vékonyabb faluak. inkább az van,hogy megoldották a hegesztést. nem ég át a csõ az újjaknál. az 1,5kg acélváz modern csövekbõl csak közepes súlynak tekinthetõ. van olyan csõszett amire a gyártó azt írja,hogy 1kg körülire hozható ki a váz. azért nem künnyû írni róla,mert az alapok nélkül nem lesz érthetõ. nem árt ismerni a vas-szén állapot ábrát,az acél ötvözõit,és azt,hogy hogyan befolyásolják az acél tulajdonságait (anyagismeret). persze azt sem árt hozzá tudni,hogy a vázban milyen dolgok mennek végbe hajtás közben (mechanika).


amikor télen megrendeltem a Biondo vázat, filóztam egy ideig az õ acélvázain, de letettem róla mert a belépõ szint is kiló felett van +25e a festés. élõben nem láttam de a képeken szinte ugyanúgy néz ki mint az alu, legalábbis a csõvastagság egyáltalán nem a muffos korszakra emlékeztet. de még beszélni / olvasni sem nagyon tudok róla mert nem ismerek senkit (még a fórumokon sem) aki nem-muffos acélvázzal közlekedik, szaklapok tesztjében nincs, talán egyszer volt Pegoretti a bikemagon.

#23433
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

1,5kg acélváz az már a gyártási határ feszegetése, nem? 1,5 kg-s aluváz meg bõven nem az elvi minimum
nem is láttam még ilyen könnyû acélvázat, de meglepne ha nem repedne meg hamarabb mint a "normál" inkább 2 kg körüli váz (várható élettartam kb 100e km)


azért ez nem egészen van így. ha elhagyod a muffokat már leugrik a vázról jó néhány gramm. az új ötvözetû csövek sem feltétlenül vékonyabb faluak. inkább az van,hogy megoldották a hegesztést. nem ég át a csõ az újjaknál. az 1,5kg acélváz modern csövekbõl csak közepes súlynak tekinthetõ. van olyan csõszett amire a gyártó azt írja,hogy 1kg körülire hozható ki a váz. azért nem künnyû írni róla,mert az alapok nélkül nem lesz érthetõ. nem árt ismerni a vas-szén állapot ábrát,az acél ötvözõit,és azt,hogy hogyan befolyásolják az acél tulajdonságait (anyagismeret). persze azt sem árt hozzá tudni,hogy a vázban milyen dolgok mennek végbe hajtás közben (mechanika).

#23434
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.
Az árakat én sem értem, olyan szinten el vannak szálva, pl rozsdás 25éves egyszerû csöves Moser váz 30ért. Voltam a veszprémi piacon is, ott is alig van különbség a jó és alsó kategóriás bringák között, minden drága, kivéve a tényleg nagyon jó bringákat, csak ki az aki 200ért vesz piacról (lopott) bringát...
Szerintem szépek a régi vázak, valahogy nem vagyok kibékülve a mai vastag csöves vázakkal (a merevfarú montim is szép, kerek csöves váz).

Nagyon sokat szenvedek ezen az egészen. Sokszor úgy vagyok hogy veszek egy teljesen egyszerû acél vázas bringát mint ez, aztán néha fellelkesedek hogy építek egy 7-8kg-s szuper gépet amikor látok az apróban jó cuccokat. Még az is megfordul a fejemben hogy építek egy 6402es vagy 6500 ultegrával egy bringát. Mondjuk pontosan tudom hogy mennyit számít a kerékpár :) .


A sebesség mindent megold.

 


#23435
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

van még gyártó aki csinál még. pl.:colnago baromi drágák. 3-400 ezer között van az áruk. azért lehet 100 körül is kapni más márkát. nem olcsó 1ik sem,de tovább bírják,mint az alu,v karbon vázak. a titán még többet bír,de az már külön kategória. mondjuk az új ötvözetek,már tök másképp viselkednek,mint a régiek. már kellõen merevek is az alacsony tömeg ellenére.


1,5kg acélváz az már a gyártási határ feszegetése, nem? 1,5 kg-s aluváz meg bõven nem az elvi minimum
nem is láttam még ilyen könnyû acélvázat, de meglepne ha nem repedne meg hamarabb mint a "normál" inkább 2 kg körüli váz (várható élettartam kb 100e km)

#23436
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
felment sajnos, de szerintem inkább a még régebbi és alsóbb kategóriás gépeknek horribilis az ára az értékéhez képest, ugyanis aki divatból vesz retro országútit, azt nem érdekli, hogy pezsgõ 105 vagy tricolor 600, gyanítom azt sem tudja mi az, csak az a lényeg, hogy vékony legyen a gumi, meg koskormány legyen rajta, amit le lehet vágni meg fel lehet fodítani. ezekkel szemben viszont ezek a gépek, amik anno magasabb kategóriát képviseltek, az értékük tartós és azok nagyjából jó helyen vannak árban. elég megnézni egy szép állapotú régi mercédeszt vagy bmw-t, azért látszik rajtuk, hogy igényes munka, nem egy zsiguli.

#23437
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Tényleg, ha már súly... pár hete mintha szóba kerültek volna modern, ultrakönnyû (1,5 kiló körüli) acélvázak. Ilyet még gyártanak nagyüzemileg is, vagy csak manufaktúra jelleggel? Illetve ár-érték arányban hogy viszonyulnak egy alu vagy karbon vázhoz?


van még gyártó aki csinál még. pl.:colnago baromi drágák. 3-400 ezer között van az áruk. azért lehet 100 körül is kapni más márkát. nem olcsó 1ik sem,de tovább bírják,mint az alu,v karbon vázak. a titán még többet bír,de az már külön kategória. mondjuk az új ötvözetek,már tök másképp viselkednek,mint a régiek. már kellõen merevek is az alacsony tömeg ellenére.

#23438
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Az apróban a retróbringák ára hihetetlen módon felment. Szerintem a legnagyobb felelõs ezért a divat, most ez az aktuális trendi kiegészítõ. Remélem a tél segít lejjebb vinni az árakat.

#23439
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Tényleg, ha már súly... pár hete mintha szóba kerültek volna modern, ultrakönnyû (1,5 kiló körüli) acélvázak. Ilyet még gyártanak nagyüzemileg is, vagy csak manufaktúra jelleggel? Illetve ár-érték arányban hogy viszonyulnak egy alu vagy karbon vázhoz?

#23440
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
na igen, nem a legkönnyebb darabok, de ha az ember nem versenyt akar vele nyerni, hanem csak az élmény/edzés-szinten akar tekerni, akkor viszont inkább a tartósság és a megbízhatóság mellett döntenék, amúgy meg ezekkel is lehet harmincötös átlagot menni hosszabb távon is csak max több kakaó kell hozzá.