Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#23421
Posted 2010. October 21. - 18:21

#23422
Posted 2010. October 21. - 16:56

Már biztos elvitték vagy átverés. Tegnapelõtt rakta fel a hirdetést, egy napig nem volt hozzá elérhetõség és úgy is több, mint százan megnézték.
Lehet csak találták ott a határ másik oldalán...
Bezzeg Én nem találok ilyeneket eldobva a fûben....
#23423
Posted 2010. October 21. - 16:37

#23424
Posted 2010. October 21. - 14:48

LOOK 496 karbon vázas új országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu
Valakinek nem hiányzik, kicsit olcsón adják, valószínû, hogy nem lopott...
Már biztos elvitték vagy átverés. Tegnapelõtt rakta fel a hirdetést, egy napig nem volt hozzá elérhetõség és úgy is több, mint százan megnézték.
Lehet csak találták ott a határ másik oldalán...

A sebesség mindent megold.
#23425
Posted 2010. October 21. - 14:39

Valakinek nem hiányzik, kicsit olcsón adják, valószínû, hogy nem lopott...
#23426
Posted 2010. October 20. - 15:49

#23427
Posted 2010. October 20. - 15:24

#23428
Posted 2010. October 20. - 15:21

azért ez nem egészen van így. ha elhagyod a muffokat már leugrik a vázról jó néhány gramm. az új ötvözetû csövek sem feltétlenül vékonyabb faluak. inkább az van,hogy megoldották a hegesztést. nem ég át a csõ az újjaknál. az 1,5kg acélváz modern csövekbõl csak közepes súlynak tekinthetõ. van olyan csõszett amire a gyártó azt írja,hogy 1kg körülire hozható ki a váz. azért nem künnyû írni róla,mert az alapok nélkül nem lesz érthetõ. nem árt ismerni a vas-szén állapot ábrát,az acél ötvözõit,és azt,hogy hogyan befolyásolják az acél tulajdonságait (anyagismeret). persze azt sem árt hozzá tudni,hogy a vázban milyen dolgok mennek végbe hajtás közben (mechanika).
amikor télen megrendeltem a Biondo vázat, filóztam egy ideig az õ acélvázain, de letettem róla mert a belépõ szint is kiló felett van +25e a festés. élõben nem láttam de a képeken szinte ugyanúgy néz ki mint az alu, legalábbis a csõvastagság egyáltalán nem a muffos korszakra emlékeztet. de még beszélni / olvasni sem nagyon tudok róla mert nem ismerek senkit (még a fórumokon sem) aki nem-muffos acélvázzal közlekedik, szaklapok tesztjében nincs, talán egyszer volt Pegoretti a bikemagon.
#23429
Posted 2010. October 20. - 14:47

1,5kg acélváz az már a gyártási határ feszegetése, nem? 1,5 kg-s aluváz meg bõven nem az elvi minimum
nem is láttam még ilyen könnyû acélvázat, de meglepne ha nem repedne meg hamarabb mint a "normál" inkább 2 kg körüli váz (várható élettartam kb 100e km)
azért ez nem egészen van így. ha elhagyod a muffokat már leugrik a vázról jó néhány gramm. az új ötvözetû csövek sem feltétlenül vékonyabb faluak. inkább az van,hogy megoldották a hegesztést. nem ég át a csõ az újjaknál. az 1,5kg acélváz modern csövekbõl csak közepes súlynak tekinthetõ. van olyan csõszett amire a gyártó azt írja,hogy 1kg körülire hozható ki a váz. azért nem künnyû írni róla,mert az alapok nélkül nem lesz érthetõ. nem árt ismerni a vas-szén állapot ábrát,az acél ötvözõit,és azt,hogy hogyan befolyásolják az acél tulajdonságait (anyagismeret). persze azt sem árt hozzá tudni,hogy a vázban milyen dolgok mennek végbe hajtás közben (mechanika).
#23430
Posted 2010. October 20. - 13:53

Az árakat én sem értem, olyan szinten el vannak szálva, pl rozsdás 25éves egyszerû csöves Moser váz 30ért. Voltam a veszprémi piacon is, ott is alig van különbség a jó és alsó kategóriás bringák között, minden drága, kivéve a tényleg nagyon jó bringákat, csak ki az aki 200ért vesz piacról (lopott) bringát...
Szerintem szépek a régi vázak, valahogy nem vagyok kibékülve a mai vastag csöves vázakkal (a merevfarú montim is szép, kerek csöves váz).
Nagyon sokat szenvedek ezen az egészen. Sokszor úgy vagyok hogy veszek egy teljesen egyszerû acél vázas bringát mint ez, aztán néha fellelkesedek hogy építek egy 7-8kg-s szuper gépet amikor látok az apróban jó cuccokat. Még az is megfordul a fejemben hogy építek egy 6402es vagy 6500 ultegrával egy bringát. Mondjuk pontosan tudom hogy mennyit számít a kerékpár

A sebesség mindent megold.
#23431
Posted 2010. October 20. - 13:24

van még gyártó aki csinál még. pl.:colnago baromi drágák. 3-400 ezer között van az áruk. azért lehet 100 körül is kapni más márkát. nem olcsó 1ik sem,de tovább bírják,mint az alu,v karbon vázak. a titán még többet bír,de az már külön kategória. mondjuk az új ötvözetek,már tök másképp viselkednek,mint a régiek. már kellõen merevek is az alacsony tömeg ellenére.
1,5kg acélváz az már a gyártási határ feszegetése, nem? 1,5 kg-s aluváz meg bõven nem az elvi minimum
nem is láttam még ilyen könnyû acélvázat, de meglepne ha nem repedne meg hamarabb mint a "normál" inkább 2 kg körüli váz (várható élettartam kb 100e km)
#23432
Posted 2010. October 20. - 13:11

#23433
Posted 2010. October 20. - 13:04

Tényleg, ha már súly... pár hete mintha szóba kerültek volna modern, ultrakönnyû (1,5 kiló körüli) acélvázak. Ilyet még gyártanak nagyüzemileg is, vagy csak manufaktúra jelleggel? Illetve ár-érték arányban hogy viszonyulnak egy alu vagy karbon vázhoz?
van még gyártó aki csinál még. pl.:colnago baromi drágák. 3-400 ezer között van az áruk. azért lehet 100 körül is kapni más márkát. nem olcsó 1ik sem,de tovább bírják,mint az alu,v karbon vázak. a titán még többet bír,de az már külön kategória. mondjuk az új ötvözetek,már tök másképp viselkednek,mint a régiek. már kellõen merevek is az alacsony tömeg ellenére.
#23434
Posted 2010. October 20. - 12:46

#23435
Posted 2010. October 20. - 12:28

#23436
Posted 2010. October 20. - 12:27

#23437
Posted 2010. October 20. - 12:13

#23438
Posted 2010. October 20. - 12:05

MJani01
nekem egy acél mali ironman van exage 500ex szettel (7es, alföldön ennyi elég) meg rsx fékváltókarokkal, nem tudom hogy az én szettem a pezsgõ 105 höz képest hol van, de sztem egy kategoria lehet minõségben, korban mindenképp. ha rendbe van rakva egy ilyen masina, akkor hobbi szinten elég jól lehet használni, sztem szép is(bár ez szubjektív), meg mondjuk egy teljes szép állapotú fvkaros pezsgõ szett sztem még egyedi is. hogy mennyit érhet, azt nem tudom, de régóta nézegetem az apróban az ilyen retro bringákat, és egy ilyenért nem ritka, hogy elkérnek 75 rongyot is, de van amikor 50 ért adják, attól is függ, hogy neked mennyit ér, de sztem ha rendben vannak rajta a cuccok, akkor érdemes alkudozni érte, mert tényleg örök élet és örök szerelem lesz
valóban, de sajnos eléggé leértékeli ezeket a bringákat hogy az újak alig több mint fele súlyban vannak és elég sokan már a 7 kg környékét tekintik a kiindulási alapnak, amibõl nem engednek. most ez egy olyan vélemény volt, ami az új biciklik árával nem foglalkozik
#23439
Posted 2010. October 20. - 11:44

nekem egy acél mali ironman van exage 500ex szettel (7es, alföldön ennyi elég) meg rsx fékváltókarokkal, nem tudom hogy az én szettem a pezsgõ 105 höz képest hol van, de sztem egy kategoria lehet minõségben, korban mindenképp. ha rendbe van rakva egy ilyen masina, akkor hobbi szinten elég jól lehet használni, sztem szép is(bár ez szubjektív), meg mondjuk egy teljes szép állapotú fvkaros pezsgõ szett sztem még egyedi is. hogy mennyit érhet, azt nem tudom, de régóta nézegetem az apróban az ilyen retro bringákat, és egy ilyenért nem ritka, hogy elkérnek 75 rongyot is, de van amikor 50 ért adják, attól is függ, hogy neked mennyit ér, de sztem ha rendben vannak rajta a cuccok, akkor érdemes alkudozni érte, mert tényleg örök élet és örök szerelem lesz

#23440
Posted 2010. October 20. - 11:23

igen.
Köszönöm. Jól sejtettem.

Közben néztem egy ilyet a 90es évek közepérõl.
http://kephost.hu/im...18_4CBEB3A0.jpg
http://kephost.hu/im...AB_4CBEB3A0.jpg
http://kephost.hu/im...02_4CBEB3A0.jpg
Vajon mennyit érhet? Jók voltak ezek a bringák?
Semmi nincs róla a neten.
A sebesség mindent megold.