Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34366 hozzászólás a témában

#22921
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
szóval ha az elsõ váltó végállása be lesz állítva 2-re, akkor a fékváltókar sem nem fog tovább menni
akkor így mükszik, tehát vehetek egy duplás hajtómûvet?

#22922
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás
A fékkarváltó legfelsõ állásába a végállító csavarod nem fogja engedni a váltást....
(én használtam Tripla váltót,dupla tányérral is..)

#22923
Delma01

Delma01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.247 hozzászólás
ma megkaptam a 105-ös fékváltókarokat
minden oké velük, máris szerelmes vagyok:)

olvastam lentebb hogy 2 illetve 3 sebesség van elõl
váltogattam vele "szárazon" és 3-at tudok vele fel-le váltani

hogy tudom én azt beállítani hogy ez csak kettõ legyen? (az elsõ váltó függõ lesz gondolom)
vagy alapban 3-as a cucc?

#22924
pett1

pett1

    vendég

  • fórumtag
  • 95 hozzászólás
Bert Roesems – First Rides on Electric Campagnolo

#22925
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A ritchey pro road v hajtómûrõl tud valaki valamit? Esetleg használt valaki ilyet?
Szinte semmi nincs róla a neten, még a súlya sincs sehol megadva.


A sebesség mindent megold.

 


#22926
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>azonos nyomás mellett. ami persze hülyeség, mert hiába gördül könnyebben a 28as, ha a 23ast meg 2-3barral nagyobb nyomásra is lehet fújni.
A 28-as hogy kerult a kepbe?
Es miert lehet (lehet?) egy 19-es szingot 2-3 barral kemenyebbre fujni, mint egy 22-est?

#22927
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
Én ezt a részt nem értem:
A wide tire is flattened over its width whereas a narrow tire has a slimmer but longer contact area.
miért?

#22928
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>nem függ a súrlódás a felületek nagyságától.
Ez igaz. A gordulesi ellenallas a lenyeg, nem a surlodas.

#22929
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
És ezt pár havonta mindig megbeszéljük. :)

Ott van a schwalbe honlapján is világosan leírva minden.


A sebesség mindent megold.

 


#22930
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Why do wide tires roll better than narrow ones?

The answer to this question lies in tire deflection. Each tire is flattened a little under load. This creates a flat contact area. At the same tire pressure, a wide and a narrow tire have the same contact area. A wide tire is flattened over its width whereas a narrow tire has a slimmer but longer contact area. The flattened area can be considered as a counterweight to tire rotation. Because of the longer flattened area of the narrow tire, the wheel loses more of its "roundness" and produces more deformation during rotation. However, in the wide tire, the radial length of the flattened area is shorter, making the tire "rounder" and so it rolls better.

#22931
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

mert olvastam en mar olyat, hogy konkretan a szelesbb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa.


azonos nyomás mellett. ami persze hülyeség, mert hiába gördül könnyebben a 28as, ha a 23ast meg 2-3barral nagyobb nyomásra is lehet fújni.

Az aszfalthoz tapado felulet nagysaga nem vezetheto le egyenesen a gumikopeny legnagyobb szelessegbol.


nem függ a súrlódás a felületek nagyságától.
gumiméretek közt a deformációban van különbség.

#22932
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás
>a legkeskenyebbel mennek, minek növeljék maguknak a gördülési ellenállást ha nem muszály.
pl. a kenyelem miatt. Ami tobbet szamit egy GT-n, mint az a 0.1 W, amit sporolni tudnak..
Ha egyaltalan tudnak, mert olvastam en mar olyat, hogy konkretan a szelesbb guminak kisebb a gordulesi ellenallasa.
Az aszfalthoz tapado felulet nagysaga nem vezetheto le egyenesen a gumikopeny legnagyobb szelessegbol.

>kanyarokban is sokkal késõbb tudtam vagy mertem fékezni
Ez csak teged dicser igazabol. Ha kepes vagy annyira a hataron fekezni, hogy mas fekekkel elestel/kicsusztal volna, akkor nagyon tudsz hataron menni es mersz is. Ez jo.

#22933
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

Troy: milyen a "nagy" bringád, ha 220at gondoltál a télire? Kiváncsi leszek a képekre.


Jo azota merlegeltem es max 150 lenne a limit, es arra se kell kulon penzt kiadnom, ezert a nagyvonalusag..:)
Hat igyekszem majd digi geppel kepet csinalni, bar meg egy ket dolog hianyzik a bringarol amit szeretnek ra :) A kerdes koltoi, vagy konkret?

#22934
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

Ja kozben en is merlegeltem, es max 150 lenne realis inkabb...szivesen epitenek egy acel bringat ilyen felhasznalasra :) XC bringam arabol lenne fedezve, szoval nem kerulne plusz penzbe! Koszi az alternativakat donciccio, vhol probalok loni egy vazat


neuzer sirocco. ez olcsó,és télire megteszi. 49-tõl 63-ig vannak a méretei 2 cm-ként. elfogadható geometriája van. nekem ilyen van,51-es. krómozott elsõvillát adnak hozzá. kicsinek látszik a hely a keréknél,de hõlégfúvóval besimitottam az elsõ sárvédõt. hátul nincs ilyen gond.

#22935
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
GTken simán mennek 19es szingóval is. Talán a Milram és régen a Gerolsteiner ment Conti Competitionnel a 19es változattal. Nekik állandóan ott a Mavic kocsi meg a saját csapatautó, ahonnan 1perc és leakasztanak egy komolett kerékpárt akár, naná hogy a legkeskenyebbel mennek, minek növeljék maguknak a gördülési ellenállást ha nem muszály.

Nekem is 19es szingó van a versenykerekemen, maga az álom. Esõs pályán mentem vele a triatlon vb-n semmi gond nem volt. A kanyarokba is teljes gázzal romboltam be, nem óvatoskodtam és a gumik tökéletesen tartottak a víz és az olajfoltok ellenére. Ugyan szélesebb szingót még nem próbáltam, de nekem a 19es szingó stabilabban futott mint a 23as tömlõs rendszer. Sõt a lassíthatósága is nagyon jó az említett modellnek, kanyarokban is sokkal késõbb tudtam vagy mertem fékezni, mint a versenytársak. Bár ez már inkább a Red fékeit dícséri.

#22936
sac1

sac1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.163 hozzászólás

Valóban sokféle méretet látni (egyébként a legtöbb amit én láttam, az 27 volt Paris-Roubaix-n), de 22-esnél keskenyebbett még idõfutam bringán sem nagyon láttam.


A macskakõ az más téma... de asszem talán Grabsch bringáján láttam igen karcsú gumit... nem tudom hanyas volt .. de hogy nem 23 az biztos :D

#22937
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.954 hozzászólás
Troy: milyen a "nagy" bringád, ha 220at gondoltál a télire? Kiváncsi leszek a képekre.

Egy sima országúti aluvázba beleférhet egy 32es (cx ) külsõ? Túrtam én is egy téli edzõbringát magamnak de gumicserét kell rajta eszközölnöm és minél ballonosabbat szeretnék rá aztán csapatni egyet a töltésen Algyõ felé.

#22938
Troy

Troy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 252 hozzászólás

inkább 100-140,ha építeni akar. kell néhány új dolog is. gumi,felni,lánc,sor,stb.


Ja kozben en is merlegeltem, es max 150 lenne realis inkabb...szivesen epitenek egy acel bringat ilyen felhasznalasra :) XC bringam arabol lenne fedezve, szoval nem kerulne plusz penzbe! Koszi az alternativakat donciccio, vhol probalok loni egy vazat

#22939
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Mennek azok mindennel... 25-19ig....


Valóban sokféle méretet látni (egyébként a legtöbb amit én láttam, az 27 volt Paris-Roubaix-n), de 22-esnél keskenyebbett még idõfutam bringán sem nagyon láttam.

#22940
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.459 hozzászólás

200k elég durva lenne téli bringára. szerintem 50-ig célszerû, de eltérõ igények vannak


inkább 100-140,ha építeni akar. kell néhány új dolog is. gumi,felni,lánc,sor,stb.