Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#22201
Írta 2011. január 09. - 14:20
#22202
Írta 2011. január 09. - 12:28
Oké, köszönöm! A kérdést szerintem sem értettétek félre, csak az zavart meg, hogy a képen a csavarnak nincsen kívül menete, úgy tûnik, mintha belsõ menetes lenne. De gondolom akkor nem így van.
De így van. Talán megérted majd a mûködését ha látod élõben.
A sebesség mindent megold.
#22203
Írta 2011. január 09. - 11:38
Hopp, ez akkor nekem is föltûnt, mert a Campa agyam idõnkénti zsírzására emlékeztem ugyan, ám lusta voltam ellenõrizni. Most viszont megtettem: egy Campagnolo Record 10/11 agy kézikönyvébõl idézem (12., 17. o.). Olajozásról nincs szó, az a pattintós bilinccsel fedett lyuk ott középen bizony zsírzónyílás. Zsírzást (e lyukon át) 4-5000 km-enként ajánlanak, teljes szétszedést, tisztogatást, zsírzást 30000-nél, persze hozzáteszik, hogy függ a használat módjától. A szabadonfutó csapágyait is ugyanakkor kell az azon lévõ (azaz a másik) lyukon át zsírozni (ahhoz le kell venni a fogaskoszorút). Olyan Campagnolo agyaknál, ahol nincs ilyen lyuk, a hagyományos szétszedést és újrazsírzást javasolják.
nekem elöl hátul record agyam van. az elsõ még 1 régebbi titántengelyes ipar csapágyas verzió. ezt csak a zsírzó lyukon keresztül lehet kenni. hátul alu tengelyes van azt inkább szétszedem,mert túl sok zsír menne bele. 1x belenyomtam a lyukon keresztül a kenõanyagot,de olyan lett mintha beragasztottam volna.
#22204
Írta 2011. január 09. - 11:30
#22205
Írta 2011. január 09. - 09:48
#22206
Írta 2011. január 09. - 08:20
Üdv!
Lenne egy fék problémám:
Vettem már kb egy hónapja egy féket az országútimra, és ma próbáltam meg felrakni, viszont az lenne a gond, hogy a hátsó tengely csak kb 16mm, nekem pedig legalább 3cm kellene, hogy úgy rakjam fel, hogy ne mozogjon... Ilyen a fék egyébként.
Csak legvégsõ esetben vinném vissza a boltba, mert tényleg nem mostanában vettem, illetve részben az eladó tudatlansága miatt hosszúra nyúlt a vásárlás, és nem biztos, hogy tárt karokkal fogadják vissza a féket (ha egyáltalán megteszik, ugye).
Tud valaki valami megoldást a problémára?
minden modernebb h fék csavarja ilyen rövid. hosszabb csavar kell rá. amit linkeltek az jó rá.
#22207
Írta 2011. január 09. - 01:17
#22208
Írta 2011. január 09. - 00:46
Mintha Jettison lett volna, aki betett egyszer képet az ilyen megoldásáról. Én is kísérleteztem, de végül maradtam a fváltókar idõfutamos felhelyezésénél.
Az a bajom hogy 8-as SORA fékváltókar lesz a downgrade-elt meridán -amit néha át fogok építeni idõfutamra-, és ott mivel nem dualcontrolos, lehetetlen elérni a lefelé váltó gombot normális pozicióból, csak kifordult csuklóval.
Igazából kb pont ilyet gondoltam csinálni, csak a karhoz egy szabvány négyszög csonkot benne menettel:

Meg persze kevésbé dizájnos
#22209
Írta 2011. január 09. - 00:43
#22210
Írta 2011. január 09. - 00:38
Köszi, én is ezt néztem ki
Ha jól értem: belül menetes, és rá kell csavarni a csavarra? Nem teljesen értem, hogy hogyan mûködik, de ha mégis, akkor attól tartok nekem nem lesz jó (ha a mostanira rácsavarom, akkoris forogni fog a fék, hiszen nem fogja semmi sem odaszorítani).
Simán ez megy a mostani csavar helyett, és mivel ez hosszabb, el fogja érni a fék csavarjának a végét és meg fogja fogni. Vagy ez kell neked, vagy félreértettük a kérdésedet.
más: Volna-e kereslet/igény egy olyan alkatrészre, amivel normál vázváltókar rakható fel idõfutamkönyöklõre? Avagy létezik-e ilyen? Nekem biztosan szükségem van ilyenre, és már meg is van a fejemben hogy milyen lesz, csak le kell firkantanom, aztán meg legyártanom.
#22212
Írta 2011. január 09. - 00:07
nemrég váltottam monti SPD-rõl outi SPD-re lengõ stoplival, Lengõ stopli érzésre többet enged mint monti spd oldalirányban de ez nem jelenti azt, hogy van holtjáték. Stabilan tartja a lábat. a lábfej beáll egy adott szögre és aztán ott marad.
Egyébként a ki és beszállás még letekert rugóerõvel is jóval nehezebb, határozott mozdulatot igényel mint a monti spd. Viszont a szélesebb kontakt felület miatt egyértelmûen stabilabban tartja a lábadat az outi rendszer. országútra egyértelmûen jobb az outi, (ha nem akarsz járkálni benne) és a teljesítméy is számít.
Még egy dolog: ha simán átteszed a pedált és belövöd a stoplit középre akkor beleérhet a sarkad a láncvillába kiállásnál lengõ stoplival, ezen ne lepõdj meg. Én ki kellett, hogy tegyem a stoplit a szélre és kicsit elforgatni hogy ezt ne tapasztaljam, ja és a nyergen is emelni kell 5-6mm-t mert az outi pedál magasabb (a talpad messzebb van a pedáltengelytõl)
Köszi a választ!
Akkor költséghatékonyságból elõször egy Shimano M520 lesz montis cipõvel, aztán ha "kinövöm" akkor váltok.
#22213
Írta 2011. január 08. - 23:58
Ha jól értem: belül menetes, és rá kell csavarni a csavarra? Nem teljesen értem, hogy hogyan mûködik, de ha mégis, akkor attól tartok nekem nem lesz jó (ha a mostanira rácsavarom, akkoris forogni fog a fék, hiszen nem fogja semmi sem odaszorítani).
#22214
Írta 2011. január 08. - 23:46
#22215
Írta 2011. január 08. - 23:31
Lenne egy fék problémám:
Vettem már kb egy hónapja egy féket az országútimra, és ma próbáltam meg felrakni, viszont az lenne a gond, hogy a hátsó tengely csak kb 16mm, nekem pedig legalább 3cm kellene, hogy úgy rakjam fel, hogy ne mozogjon... Ilyen a fék egyébként.
Csak legvégsõ esetben vinném vissza a boltba, mert tényleg nem mostanában vettem, illetve részben az eladó tudatlansága miatt hosszúra nyúlt a vásárlás, és nem biztos, hogy tárt karokkal fogadják vissza a féket (ha egyáltalán megteszik, ugye
Tud valaki valami megoldást a problémára?
#22216
Írta 2011. január 07. - 10:10
Akartam is már kérdezni, nem akarod feltölteni a honlapodon a "Kerékpárom" menüpontot?
Engem érdekelne.
Jettisonnak.
fúú de már mióta fel akarom tölteni, csak valahogy soha nem jut rá idõ...:S de januárban szeretném már végre befejezeni.
Andris: dancsmarton.tk
#22217
Írta 2011. január 07. - 01:12
#22218
Írta 2011. január 07. - 00:58
Jettisonnak.
#22219
Írta 2011. január 07. - 00:29
Így már ok. Azt hittem képes vagy csak belsõt cserélni verseny elõtt.
mondjuk az is kb két perc, csak sok értelme nem lenne...
#22220
Írta 2011. január 07. - 00:12
meg más külsõt, és szerencsére jövõre már másik kereket is:)
Így már ok. Azt hittem képes vagy csak belsõt cserélni verseny elõtt.
A sebesség mindent megold.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





