Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#21941
Posted 2011. January 25. - 16:31
#21942
Posted 2011. January 25. - 12:57
#21943
Posted 2011. January 25. - 00:34
>"van jobb megoldás."
Define jobb... Kerekepitesben nagyon sok szempont lehet fontos, nemcsak a merevseg. (Epitok mondjak)
Az meg mi?
Ha igazán merev kereket akarnék akkor egy alu tömbõl csináltatnék kereket.
Milyen építõk, akik a házakat építik?
A kerék oldalirányban és erõátvitelben legyen merev, minden más irányban pedig rugalmas.
A sebesség mindent megold.
#21944
Posted 2011. January 24. - 21:38
Define jobb... Kerekepitesben nagyon sok szempont lehet fontos, nemcsak a merevseg. (Epitok mondjak)
#21945
Posted 2011. January 24. - 17:59
Annak idején sokat keresgeltém, hogy melyik oldal legyen radiális és mindkettõre találtam érveket. Az elsõ írás neked ad igazat, a második meg nekem.
Wheel Lacing Information - Strong Rear Wheel Lacing
Wheelbuilding
Az új modellem szerint nincs igazam abban, hogy a 3 kereszt a jobb a nem hajtás oldalon, mert felrajzolva a háromszögeket látszik, hogy elhanyagolható a különbség köztük (mint írtam 0,09fok a radiál javára, tehát ez alapján az a jobb) és a 4-5%os hosszkülönbség is még a gyártók hibahatárán van anyagmennyiségben és minõségben.
Ha elég merev az agytest akkor nincs az az ember aki be tudja bizonyítani nekem, hogy a hajtás oldali radiál és a nem hajtás oldali 3 keresztnél van jobb megoldás.
A sebesség mindent megold.
#21946
Posted 2011. January 24. - 17:09
Legjobb tudomásom szerint erre embert itthon max egyet találsz, ha találsz egyáltalán. Kérdezd meg itt, asszem valamelyik srác említett ilyesmit: országúti kerékpárok - Index Fórum
Ez most mire is vonatkozik?
#21947
Posted 2011. January 24. - 17:07
#21948
Posted 2011. January 24. - 17:06
Vegulis fene tudja, a kerekepites a legmagasabb szinten mar szinte muveszet.
#21949
Posted 2011. January 24. - 16:56
Wheel Lacing Information - Strong Rear Wheel Lacing
Wheelbuilding
#21950
Posted 2011. January 24. - 16:35
Épp ellenkezõleg, most a nem hajtás odalon minden küllõ fejjel kifelé áll, tehát csökkent a két oldal között a különbség.
Érdekes, amit írsz. Eddig ezzel még nem számoltam. Viszont most kiszámoltam, a radiál nyert 0,09 fokkal, tehát tudja ellensúlyozni az átfogó rövidülését a rövidebbik befogó rövidülésével. De a kb 4-5%os küllõhossz rövidülésbõl eredõ rugalmasság különbséget nem tudom kiszámolni.
Állapodjunk meg döntetlenben.
Szerintem arra gondol, hogy még nagyobb lesz a jobb- és baloldali küllõk feszessége közötti különbség.
Igen, arra.
...szimm(!)etria...
Jogos. Köszi.
A sebesség mindent megold.
#21951
Posted 2011. January 24. - 16:29
#21952
Posted 2011. January 24. - 16:24
#21953
Posted 2011. January 24. - 15:39
Mûködni mûködik, de ezzel tovább növeled a két oldal közti asszimetriát.
Épp ellenkezõleg, most a nem hajtás odalon minden küllõ fejjel kifelé áll, tehát csökkent a két oldal között a különbség.
#21954
Posted 2011. January 24. - 15:34
Most jut eszembe, nem tudom írtam-e már, a hátsó kerekemben a nem-hajtás oldalon elkezdtek kitöredezni a küllõim és gondoltam már úgyis megérett egy csere, próba-szerencse alapon átfûztem azt az oldalt radiálisra és kíválóan mûködik.
Mûködni mûködik, de ezzel tovább növeled a két oldal közti asszimetriát.
A sebesség mindent megold.
#21955
Posted 2011. January 24. - 15:17
#21956
Posted 2011. January 24. - 14:54
Két dolog volt vele, az egyik a már említett nehézkes gumicserék mert pl Michelin Pro2 Race gumit alig bírtam felrakni rá. A másik meg az, hogy 10000 km alatt elöl megevett 2-3 garnitúra fékpofát és hátul is cseréltem 1-2 szer pedig nem fékeztem agyon magam. A mostani kerekem (Ksyrium elite) mesze nem eszi ennyire a pofákat. Ez meg valamiért ette a pofákat. Amúgy könnyû kis kerekek voltak.
Ja nekem azóta is bejönnek a fûzött kerekek anniyra, hogy pénteken vettem is egy párat tarcsiba és "eddzõkeréknek": vatta újszerû 32-es Open Pro felnik, 7700-as Dura-Ace agyak, 215g-os Conti külsõkkel, elöl húzott küllõkkel, stb.. Nagyon patentek és nagyon jó áron!
Ez minden SUN felnire igaz, legyen az monti, vagy országúti. Nekem a montin szenvedés rá felrakni egy kevláros külsõt, amit másmilyen felnire kézzel felrakok...
#21957
Posted 2011. January 23. - 23:35
No mindegy. Szervaltam uj teli kamaslit, ebben ma 2 orat siman elvoltam, szoval a masikban korabban valoszinuleg azert fazott a labfejem, mert az tavaszra/oszre valo.
nekem egy BBB heavyduty van, ma volt rajtam elõször (eddig nem is volt kamáslim) közel 4 órát tekertem de végre nem fázott a lábfejem
igaz, northwave celsiusom van mellé (alá), de magában nem volt elég.....
#21958
Posted 2011. January 23. - 23:17
No mindegy. Szervaltam uj teli kamaslit, ebben ma 2 orat siman elvoltam, szoval a masikban korabban valoszinuleg azert fazott a labfejem, mert az tavaszra/oszre valo.
#21959
Posted 2011. January 23. - 17:34
Ez nem segít?
http://techdocs.shim...69830646710.pdf
Ebben az 1-es, keretes részben van a hiba sajnos.
#21960
Posted 2011. January 23. - 17:32

Sign In
Create Account

Back to top






