Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34362 replies to this topic

#21161
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
re: Campa
Aktualis Cycle Sport cimlapon: Sad decline of an iconic Italian brand

#21162
Lui750

Lui750

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
A Shimano standnál a jobb oldalán az asztalra szerelve, volt egy projector is 3 bringával ahol lehetett hegyet mászni virtuálisan, ( a srácok izzadtak is rendesen)

Sajnos idén a Campagnolo részérõl senki sem állított ki :mad:
még viccelõdtem is vele: "talán már nem is jegyzik ezt a márkát ?"
Láttam néhány hand made kerékpárt is :)
a 2010-es kiállítás nekem jobban tetszett.

Kerestem pedig, de nem találtam. :D Vagy csak mással voltam lefoglalva éppen, másra indult meg a nyáltermelésem. :D

Amúgy hol volt melyik stand környékén?



#21163
Dormi

Dormi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,125 posts

Ma kint a Bringa expo-n kipróbáltam a Shimano DI2 váltókat, hát semmi extra.


Kerestem pedig, de nem találtam. :D Vagy csak mással voltam lefoglalva éppen, másra indult meg a nyáltermelésem. :D

Amúgy hol volt melyik stand környékén?

#21164
mandras81

mandras81

    vendég

  • fórumtag
  • 26 posts
Még mindig váz téma...

A Daccordi vázakkal kapcsolatban van valakinek tapasztalata?

#21165
Lui750

Lui750

    vendég

  • fórumtag
  • 58 posts
Ma kint a Bringa expo-n kipróbáltam a Shimano DI2 váltókat, hát semmi extra.
A hátsó váltó épp olyan sebességgel teszi a dolgát mint az én DURA-ACE-m.
Az elsõ átdobó viszont gyorsabb az biztos.
Hogy mennyi energiát spórolnak vele a használójuk azt nem tudom, mert a váltókarok kb. ugyan olyan erõvel mûködnek mint a mechanikus kivitelûek.
Az elsõ átdobó hangja azért izgalmas, mint egy robot valami sci-fi filmben:), bár menet közben nem hallatszik az biztos csak állványon.

#21166
kiskubai

kiskubai

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,925 posts

A kattingatasrol jut eszembe: A teli bicomon nagyon nehez mar jol valtani hatul, rajottem, hogy elol sokkal konnyebb. :) Ezt se gondoltam volna, hogy valaha ezt mondom. (FC-6400)


"A Dura Ace az úgy vált elõl....mint más hátul!" P. P. 2011.
Lehet az Ultegrára is érvényes :)

#21167
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
A kattingatasrol jut eszembe: A teli bicomon nagyon nehez mar jol valtani hatul, rajottem, hogy elol sokkal konnyebb. :) Ezt se gondoltam volna, hogy valaha ezt mondom. (FC-6400)

#21168
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts

És mennyibe került?


Ez az: Ride it your way!
1100 Eurót fizettem érte, tehát Forintban kb. 300e.

#21169
kipage

kipage

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,954 posts

kevesebb a kattintgatás, a tekerésre lehet összpontosítani.


Még a végén rájönnek a mérnökök is, hogy nincs is jobb mint a 2×8 fokozat. :D
11:38:11 IM 2012

#21170
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
És mennyibe került?

#21171
togo

togo

    vendég

  • fórumtag
  • 109 posts
Tegnap én is csatlakoztam az országútisok táborához.
Egy Univega Via Modena Pro bringát sikerült nagyon jó áron beszerezni, Ultegra szettel, FSA kiegészítõkkel.

Ma délelõtt megejtettem a próbakört, a DT Swiss kerekek nagyon merevek, remekül gyorsítható velük a gép, az Ultegra zökkenõmentesen teszi a dolgát, bár mivel még nem volt országútim, nincs nagy viszonyítási alapom.

Az üzletet, ahol vettem, mindenkinek bátran ajánlom figyelmébe. A magyar határtól 15 km-re Mattersburgban van, Budapestrõl kb. 2 óra autóval.
Bõdületes választék (kb. 500 bringa), Merida, KTM, Univega, Trek, Pinarello, Raleigh stb. Nagyon kedvesek, az árak magukért beszélnek, és MAGYAR ELADÓ IS VAN a boltban, aki igazi specialistának tûnt nekem. ((úgy emlékszem Horváthnak hívják))

Az üzlet honlapján szerintem még dolgoznak: Radwelt Michi Knopf >> Home

#21172
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Kivancsi leszek, hogy lehet megoldani elektromosan a tobbet egyszerre valtast.

A mechanikusnál úgy van, hogy még lejjebb nyomja az ember a lefele váltó gombot (hüvelykujjal), azaz egyszerû (egyszeres) váltásnál megnyomja, s ha többet akar váltani, fokozza a nyomást és a kar lejjebb megy (arányosan). Régen teljesen végig lehetett váltani, újabban max. 5.
Elektromosan ugyanezt lehetne szimulálni, azaz pl. megakad az elsõnél, majd, ha a kart tovább nyomom, tovább vált. (Kerestem, hogy is van valójában a Campa Tech Lab (?), de nem találtam, csak régebbi tesztet, az is elég semmitmondó - érthetõ.)

Nekem nem hianyzik Shimanoval, pedig 50/34 eseten bizony tanyervaltasnal eleg sokat kell kattingatni.

Aki sokat megy dimbes-dombos vidéken, fölérve a hegytetõre értékeli, hogy egybõl nekiiramodhat, egyetlen váltással. A profik is ezt szokták kiemelni, ha az egyszerre-többet lefele váltás hasznáról van szó. A Shimano Di2 a vártnál talán nagyobb népszerûsége annak is köszönhetõ (bár én lenézem :) ), hogy a mászás után lefele elöl egybõl föl lehet váltani a nagykerékre, s rajta. Azaz kicsit gyorsabb a sporttárs - kevesebb a kattintgatás, a tekerésre lehet összpontosítani.

#21173
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
sztem tök mind1 h egyet vagy többet tud váltani az elektromos. elõbb kattintgatsz 6ot, minthogy végbemenjen a váltás ténylegesen, akkor mit is nyernénk vele?

#21174
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Igen, csak ugye ha nincs ellenallasa akkor konnyen valtassz veletlenul tobbet. Ha meg van ellenallasa mondjuk egy komolyabb rugos racsnis szerkezet, hat ez felesleges plusz suly.

#21175
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts
szerintem ha akarják csinálnak olyan elektromos kapcsolót, ami a mechanikust utánozza, azaz több állása van, így egyszerre lehetne többet is kapcsolni bármelyik irányban

#21176
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts
Kivancsi leszek, hogy lehet megoldani elektromosan a tobbet egyszerre valtast.
Nekem nem hianyzik Shimanoval, pedig 50/34 eseten bizony tanyervaltasnal eleg sokat kell kattingatni.

#21177
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

pár alkatrész erejéig belenyúltam a campa dolgokba, azt nézem, itt is vannak szép kanyarok :-)
itt van például ez a powershift vs ultrashift okosság a fékváltókarokban, az egyikkel csak egy fokozat váltható lefelé egy kattintásra, a másikkal 5.
mégis az elsõt nevezik user friendly-nek, nem tudom miért: hasznos dolog ha gyorsan le lehet tenni a láncot

Nyilvánvalóan az Ultra Shift a jobb, valamint a Record meg a Chorus, amikkel sokat lehet lefele váltani. Ez (többet váltani lefele egyszerre) szabadalmaztatott, szerintem azért sincs a konkurrenseknek. Az elektromos megoldás is szabadalom, a jövendõ elektromos Campagnolo váltóban (ami éppúgy nem felel meg kényes ízlésemnek, mint a Shimanoé) nyilván szintén így lesz (s ismét csak ezért nem tudja a Shimano DI2). Régebben még az „olcsóbb” (viszonylagos fogalom) Campa rendszerek is tudták a teljes lefele váltást egy (alapos) kattintásra.

#21178
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts
sziasztok,

pár alkatrész erejéig belenyúltam a campa dolgokba, azt nézem, itt is vannak szép kanyarok :-)
itt van például ez a powershift vs ultrashift okosság a fékváltókarokban, az egyikkel csak egy fokozat váltható lefelé egy kattintásra, a másikkal 5.
mégis az elsõt nevezik user friendly-nek, nem tudom miért: hasznos dolog ha gyorsan le lehet tenni a láncot

#21179
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts
Én azért szeretem a Pelso-t, mert nagyjából az egyetlen a kupasorozatban, amin némi sikerélményben lehet részem (magyarul nem szakadok le az elsõ hegyen, mint a Turul Kupán).

#21180
Jettison

Jettison

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 620 posts
Én tavaly indultam elõször a Pelso-n. Elõtte soha nem voltam még ilyen hosszú versenyen. Szerencsére volt kísérés. Amit vittem, az két kulacs víz, zsebben mûzliszelet, mézespuszedli, meg kis sonkás szendvics. Olyan 110körül hátramentem a kocsihoz, felvettem a másik két kulacsot, meg egy energiaitalt (v. kólát már nem emlékszem). Az innivaló elég volt, és kaja is maradt bõven a zsebben, de azért utána helyben beugrott másfél liter egy ültõ helyemben. Mondjuk nem voltam 100%-os a versenyen, a hirtelen jött meleg kicsit megkavart és az elsõ 140kili-n igencsak nem éreztem jól magam. Utána kezdtem szép fokozatosan magamhoz térni... Egyébként jó verseny a pelso, érdekes nagyon!