Jelentkezz be Regisztrálj

Országútikról mindent
#21161
Posted 2011. March 05. - 22:40

#21162
Posted 2011. March 05. - 22:15

Sajnos idén a Campagnolo részérõl senki sem állított ki :mad:
még viccelõdtem is vele: "talán már nem is jegyzik ezt a márkát ?"
Láttam néhány hand made kerékpárt is

a 2010-es kiállítás nekem jobban tetszett.
Kerestem pedig, de nem találtam.
Vagy csak mással voltam lefoglalva éppen, másra indult meg a nyáltermelésem.
Amúgy hol volt melyik stand környékén?
#21163
Posted 2011. March 05. - 21:00

Ma kint a Bringa expo-n kipróbáltam a Shimano DI2 váltókat, hát semmi extra.
Kerestem pedig, de nem találtam.


Amúgy hol volt melyik stand környékén?
#21164
Posted 2011. March 05. - 20:38

#21165
Posted 2011. March 05. - 20:35

A hátsó váltó épp olyan sebességgel teszi a dolgát mint az én DURA-ACE-m.
Az elsõ átdobó viszont gyorsabb az biztos.
Hogy mennyi energiát spórolnak vele a használójuk azt nem tudom, mert a váltókarok kb. ugyan olyan erõvel mûködnek mint a mechanikus kivitelûek.
Az elsõ átdobó hangja azért izgalmas, mint egy robot valami sci-fi filmben:), bár menet közben nem hallatszik az biztos csak állványon.
#21166
Posted 2011. March 05. - 19:40

A kattingatasrol jut eszembe: A teli bicomon nagyon nehez mar jol valtani hatul, rajottem, hogy elol sokkal konnyebb.
Ezt se gondoltam volna, hogy valaha ezt mondom. (FC-6400)
"A Dura Ace az úgy vált elõl....mint más hátul!" P. P. 2011.
Lehet az Ultegrára is érvényes

#21167
Posted 2011. March 05. - 19:26


#21168
Posted 2011. March 05. - 18:52

#21169
Posted 2011. March 05. - 18:38

kevesebb a kattintgatás, a tekerésre lehet összpontosítani.
Még a végén rájönnek a mérnökök is, hogy nincs is jobb mint a 2×8 fokozat.

#21170
Posted 2011. March 05. - 17:50

#21171
Posted 2011. March 05. - 17:31

Egy Univega Via Modena Pro bringát sikerült nagyon jó áron beszerezni, Ultegra szettel, FSA kiegészítõkkel.
Ma délelõtt megejtettem a próbakört, a DT Swiss kerekek nagyon merevek, remekül gyorsítható velük a gép, az Ultegra zökkenõmentesen teszi a dolgát, bár mivel még nem volt országútim, nincs nagy viszonyítási alapom.
Az üzletet, ahol vettem, mindenkinek bátran ajánlom figyelmébe. A magyar határtól 15 km-re Mattersburgban van, Budapestrõl kb. 2 óra autóval.
Bõdületes választék (kb. 500 bringa), Merida, KTM, Univega, Trek, Pinarello, Raleigh stb. Nagyon kedvesek, az árak magukért beszélnek, és MAGYAR ELADÓ IS VAN a boltban, aki igazi specialistának tûnt nekem. ((úgy emlékszem Horváthnak hívják))
Az üzlet honlapján szerintem még dolgoznak: Radwelt Michi Knopf >> Home
#21172
Posted 2011. March 05. - 14:21

A mechanikusnál úgy van, hogy még lejjebb nyomja az ember a lefele váltó gombot (hüvelykujjal), azaz egyszerû (egyszeres) váltásnál megnyomja, s ha többet akar váltani, fokozza a nyomást és a kar lejjebb megy (arányosan). Régen teljesen végig lehetett váltani, újabban max. 5.Kivancsi leszek, hogy lehet megoldani elektromosan a tobbet egyszerre valtast.
Elektromosan ugyanezt lehetne szimulálni, azaz pl. megakad az elsõnél, majd, ha a kart tovább nyomom, tovább vált. (Kerestem, hogy is van valójában a Campa Tech Lab (?), de nem találtam, csak régebbi tesztet, az is elég semmitmondó - érthetõ.)
Aki sokat megy dimbes-dombos vidéken, fölérve a hegytetõre értékeli, hogy egybõl nekiiramodhat, egyetlen váltással. A profik is ezt szokták kiemelni, ha az egyszerre-többet lefele váltás hasznáról van szó. A Shimano Di2 a vártnál talán nagyobb népszerûsége annak is köszönhetõ (bár én lenézemNekem nem hianyzik Shimanoval, pedig 50/34 eseten bizony tanyervaltasnal eleg sokat kell kattingatni.

#21173
Posted 2011. March 05. - 00:47

#21174
Posted 2011. March 05. - 00:41

#21175
Posted 2011. March 04. - 22:37

#21176
Posted 2011. March 04. - 20:54

Nekem nem hianyzik Shimanoval, pedig 50/34 eseten bizony tanyervaltasnal eleg sokat kell kattingatni.
#21177
Posted 2011. March 04. - 19:30

Nyilvánvalóan az Ultra Shift a jobb, valamint a Record meg a Chorus, amikkel sokat lehet lefele váltani. Ez (többet váltani lefele egyszerre) szabadalmaztatott, szerintem azért sincs a konkurrenseknek. Az elektromos megoldás is szabadalom, a jövendõ elektromos Campagnolo váltóban (ami éppúgy nem felel meg kényes ízlésemnek, mint a Shimanoé) nyilván szintén így lesz (s ismét csak ezért nem tudja a Shimano DI2). Régebben még az „olcsóbb” (viszonylagos fogalom) Campa rendszerek is tudták a teljes lefele váltást egy (alapos) kattintásra.pár alkatrész erejéig belenyúltam a campa dolgokba, azt nézem, itt is vannak szép kanyarok :-)
itt van például ez a powershift vs ultrashift okosság a fékváltókarokban, az egyikkel csak egy fokozat váltható lefelé egy kattintásra, a másikkal 5.
mégis az elsõt nevezik user friendly-nek, nem tudom miért: hasznos dolog ha gyorsan le lehet tenni a láncot
#21178
Posted 2011. March 04. - 19:01

pár alkatrész erejéig belenyúltam a campa dolgokba, azt nézem, itt is vannak szép kanyarok :-)
itt van például ez a powershift vs ultrashift okosság a fékváltókarokban, az egyikkel csak egy fokozat váltható lefelé egy kattintásra, a másikkal 5.
mégis az elsõt nevezik user friendly-nek, nem tudom miért: hasznos dolog ha gyorsan le lehet tenni a láncot
#21179
Posted 2011. March 04. - 18:01

#21180
Posted 2011. March 04. - 14:42
