Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34322 replies to this topic

#2041
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

A mosógép miatt lehet...

 

 

 

Viccet félretéve:

- nemshimanos

- BB30-as

- és ami a lényeg: piszok szar képek, már bocsánat az őszinteségemért :-) Ha el akarod adni akkor tegyél bele valami nyerget, vidd ki valami szép helyre és fotózd le rendesen. A kép generálja az érzelmeket amik miatt kívánatos lesz vagy sem. Szart is el lehet adni jó képpel

 


 
Amúgy miért nincs nulla érdeklődés sem a Cannondale-emre? túl lenne árazva? Tényleg érdekel. 220-at szeretnék érte kapni, az túl sok? Egy éve nem gurult egy métert sem..

 


  • Kisherceg likes this

#2042
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
 
olcsókicsi.
 
svájci fizetéshez mérve?
 
Amúgy miért nincs nulla érdeklődés sem a Cannondale-emre? túl lenne árazva? Tényleg érdekel. 220-at szeretnék érte kapni, az túl sok? Egy éve nem gurult egy métert sem..

 



#2043
(ex)Cat

(ex)Cat

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 357 posts

Köszi.

Milyen karbon peremes karbon kereket ajánlotok, ami megfelelő lenne univerzális felhasználásra (síkra és hegyre egyaránt) ? 35-50mm-esben gondolkodok 1450g alatt. Én a Fulcrum Speed 40C-t és Champa Bora One 35/50-t ismerem és barátkozok az árukkal...

Tudtok még valami hasonlót nem aranyárban? (Esetleg jó állapotú használt is érdekelne, ha találnék ilyet vhol...)

Nekem Fulcrum Red Wind XLR50-em van. Ez ugyan nehezebb mint az általad támasztott igények, de az biztos, hogy kegyetlenül strapabíró. Mondjuk ha lenne sok pénzem tuti Bora35-öt vennék, mert számomra ez a legszebb kerék, ami létezik, de kb. ennyi. Mindenesetre ma már inkább vennék 35-öst mint 50-est, még ha ez utóbbival jobban is mutat a bringa. :)



#2044
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Köszi.

Milyen karbon peremes karbon kereket ajánlotok, ami megfelelő lenne univerzális felhasználásra (síkra és hegyre egyaránt) ? 35-50mm-esben gondolkodok 1450g alatt. Én a Fulcrum Speed 40C-t és Champa Bora One 35/50-t ismerem és barátkozok az árukkal...

Tudtok még valami hasonlót nem aranyárban? (Esetleg jó állapotú használt is érdekelne, ha találnék ilyet vhol...)

Olyan kereket vegyel ami tetszik.   Ha a kinezet nem erdekel es nem versenyzel, akkor ne vegyel karbon felnis kereket.



#2045
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Na igen, CX-használatról Kefe tudna mesélni szerintem. ;) Néha szokott erre járni, talán fotója is lenne. Oútin ahogy írják, ott viszont örök élet.



#2046
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

a Champa micsoda? Redundancia. a Ch-t minden esetben K-nak kell ejteni, a C-t magas előtt Cs-nek, mély előtt K-nak (lásd, Chievo vs. Cinzano vs. Calabria)



#2047
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 posts

Köszi.

Milyen karbon peremes karbon kereket ajánlotok, ami megfelelő lenne univerzális felhasználásra (síkra és hegyre egyaránt) ? 35-50mm-esben gondolkodok 1450g alatt. Én a Fulcrum Speed 40C-t és Champa Bora One 35/50-t ismerem és barátkozok az árukkal...

Tudtok még valami hasonlót nem aranyárban? (Esetleg jó állapotú használt is érdekelne, ha találnék ilyet vhol...)



#2048
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

Sziasztok!

 

Mi a véleménytek a karbon pálcás nyergekről? Nem para, hogy eltörhet a pálca? Kb. 70 kg vagyok, de ugye a kiváló magyar utakon, azért kapja a nagyobb ütéseket rendesen.

Mennyire érezhető kényelemben a karbon pálca? Vajon megér 10ezer Ft-tal többet egy ilyen nyereg, mint egy magnézium ötvözetes?

Cyclocrosson nem ajanlott, mar lattam olyat, ami nem birta ki, a folyamatos raugralast, igaz 80+ kg-s ember alatt.

Outin szerintem orokelet, katyuktol nemigen lesz gond.

Szerintem egy fillert pluszt sem er, viszont ugye jobban nez ki, szoval 10e-t siman er. :)     En kizarolag esztetikai okokbol vettem ilyet.


  • Betgo likes this

#2049
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nem feltétlen

rengeteg alkatrész készül Mg ötvözetből (pl teló lábak tömege). merida egy két évig vázat is gyártott, csak aztán egy komplett szállítmánynál tapasztalták meg hogy biza csúnyán gyúlékony a matéria. meg korrózióra hajlamos erősen, vigyázni kellett a festés sérülésekre.

 

jelen esetben, nyeregpálcánál pesze nyilván nem arról vagyon szó, hanem pl a selle italia manganese pálcájáról (ami ugyi magas Mn tartalmú cromo csövecske)

tudom, cak nyeregpálcánál általában a mangán ötvözetu acélra szokták mondani, hogy magnézium.

 

mondjuk a két fém nevének etimológiája közös, magnészia régiójára vezethető vissza, akárcsak a mágnesé.

 

Másik muris "elírás" az aszimmetrikus vs. asszimmetrikus. Az A ugye itt fosztóképző, mint rengeteg más a-val kezdődő szó elején, de kiejtés után sokan kettőzve írják az sz-t. 

 

Vagy még egy hungarikum, az ejtett, lejtett slope-os, sloping felsőcsőből kettő oo-val szigorúan ú-val ejtve, Snoopy után szabadon.

 

Hiába, no, rántotthúsos zsemlye is csak itten vala!



#2050
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Mangan? A magyar kerékpáros szaknyelv a mangan felfemet hivja magneziumnak.

Anomalia, két teljesen eltero femrol van szo

nem feltétlen

rengeteg alkatrész készül Mg ötvözetből (pl teló lábak tömege). merida egy két évig vázat is gyártott, csak aztán egy komplett szállítmánynál tapasztalták meg hogy biza csúnyán gyúlékony a matéria. meg korrózióra hajlamos erősen, vigyázni kellett a festés sérülésekre.

 

jelen esetben, nyeregpálcánál pesze nyilván nem arról vagyon szó, hanem pl a selle italia manganese pálcájáról (ami ugyi magas Mn tartalmú cromo csövecske)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2051
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Mangan? A magyar kerékpáros szaknyelv a mangan felfemet hivja magneziumnak.

Anomalia, két teljesen eltero femrol van szo

#2052
Betgo

Betgo

    újonc

  • fórumtag
  • 17 posts

Sziasztok!

 

Mi a véleménytek a karbon pálcás nyergekről? Nem para, hogy eltörhet a pálca? Kb. 70 kg vagyok, de ugye a kiváló magyar utakon, azért kapja a nagyobb ütéseket rendesen.

Mennyire érezhető kényelemben a karbon pálca? Vajon megér 10ezer Ft-tal többet egy ilyen nyereg, mint egy magnézium ötvözetes?



#2053
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

 

most nem a dzsosz bringák a nyálcsorgatás oka, hanem ez az egysávos hibátlan út, ami ha jól nézem egy csatorna melletti gátra épült

 

hol van ilyesmi Maoföldön?


  • donciccio likes this

#2054
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

http://apro.bikemag....no-l419401.html nekem ez a kerékszett tetszik. polír agyak,fényes küllők,fekete felnik. ilyesmit fűznék magamnak is. nekem ez egy jó kis mindenes kerék lenne. el is gondolkodtam,h el kéne adni a kerekeim,és megvenném,de sajnálnám a campa agyaimat. 


  • Rabbit likes this

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2055
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,333 posts

3999. hozzászólásom következik!

 

https://www.ebay.com...MwjF4T2OKHetWHQ

 

vettem egy ilyet

 

Kb. 14 centi van belőle kint a vázból, így annyira nem feltuno, hogy rugalmasabb az alu csőtől, de rossz úton-hepehupás-durva aszfalton azért érezhetően kényelmesebb egy ritchey wcs alumínium csőtől.

 

Ja, és a 27.2 az tényleg annyi (27.15-27.18), az előző csövem 27.08-27.1 közt szórt, pedig "ricsi". Teljesen passzentos, nem lötyög, lefelé tolni csak kis erővel tudom, alig kellett ráhúzni a bilincsre, és így sem csúszik.

 

Fölöslegesen hosszú ugyan az én vázamhoz, de, ejtett felsőcsövű daraboknál teljesen jó.

 

110 kg-ig ajánlják. 

 

https://www.slowbuil...uct-13419638027

 

ez jó keréknek tunik. új open pro, azaz 19mm belső szélességu.

 

https://www.ebay.com...119.m1438.l2649

 

ez nagyon jó kis csapágy, olaszmenetes (pár 2000-es évek első évtizedéből származó pinarello, régi olasz bringák) esetén tudsz használni 30mm-es tengelyes hajtókarokat (nem BB30-ast, az túl rövid tengelyes sajnos)

 

https://www.ebay.com...119.m1438.l2649

 

jé, olcsó ISO kúpos középrész OLASZ és ANGOL csapágyházakhoz is.. 111-es hossz jó, a 103-as nem rontja el annyira a láncvonalat szerintem Ch-Re fronton

de jó kis guriga szett. mostanában nem is néztem az open pro-t. pl nem tudtam,h van belőle 24 lukas is. 

 

ilyen ISO kúpos tengely kellett volna kb 1 hete. 111-es hosszban. aztán itthon meg tudtam oldani a dolgot,így már nincsen szükségem rá. viszont jó tudni,h még lehet venni ilyet. :) azon gondolkoztam,h hiába 103 mm hosszú a legrövidebb tengely(ez elvileg a 93-96 közti dura ace karokhoz lenne jó),de a kúposság számít. tehát lehet,h simán kiadja a láncvonalat a record,chorus hajtókaroknál is. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2056
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

3999. hozzászólásom következik!

 

https://www.ebay.com...MwjF4T2OKHetWHQ

 

vettem egy ilyet

 

Kb. 14 centi van belőle kint a vázból, így annyira nem feltuno, hogy rugalmasabb az alu csőtől, de rossz úton-hepehupás-durva aszfalton azért érezhetően kényelmesebb egy ritchey wcs alumínium csőtől.

 

Ja, és a 27.2 az tényleg annyi (27.15-27.18), az előző csövem 27.08-27.1 közt szórt, pedig "ricsi". Teljesen passzentos, nem lötyög, lefelé tolni csak kis erővel tudom, alig kellett ráhúzni a bilincsre, és így sem csúszik.

 

Fölöslegesen hosszú ugyan az én vázamhoz, de, ejtett felsőcsövű daraboknál teljesen jó.

 

110 kg-ig ajánlják. 

 

https://www.slowbuil...uct-13419638027

 

ez jó keréknek tunik. új open pro, azaz 19mm belső szélességu.

 

https://www.ebay.com...119.m1438.l2649

 

ez nagyon jó kis csapágy, olaszmenetes (pár 2000-es évek első évtizedéből származó pinarello, régi olasz bringák) esetén tudsz használni 30mm-es tengelyes hajtókarokat (nem BB30-ast, az túl rövid tengelyes sajnos)

 

https://www.ebay.com...119.m1438.l2649

 

jé, olcsó ISO kúpos középrész OLASZ és ANGOL csapágyházakhoz is.. 111-es hossz jó, a 103-as nem rontja el annyira a láncvonalat szerintem Ch-Re fronton


Edited by Vejne, 2018. January 07. - 21:50.

  • donciccio likes this

#2057
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts
Persze semmi jelentősége. Század km/h-ról van csak szó különbségben, kb.

#2058
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

én nem szórakozom: táblázatból megnézem, és beírom a 95%-át. Így picit alulmér (GPS-hez képest van mondjuk 600 méter eltérés 30 km-en) de nem érdekel. Nem kell elszámolnom a km-ekkel, az a pár km év végén meg kit érdekel? :) 

 

Más: elem! Nem mért az órám, tettem bele százszorszépes olcsókicsi cr2032-es elemet. Mért, aztán 3 hét múlva meghalt. 

 

Most vettem aldis pakkot, csak még lusta voltam bedobni őket. Az ingázós-vegyélészre lámpáimba meg duracell turbómaxot vettem, mert alig volt drágább a sarki közértben az agfától (940 ft egy négyes pakk)

 

https://www.elemnagy...lem-AA-LR6-bl-4

 

sima dura lett volna 850, az agfa 700. Bár azt a lámpát, amibe vettem 3 hete, azóta sem használtam :)



#2059
inas

inas

    fórumtag

  • fórumtag
  • 91 posts

óriási változtatással gurulok 2018-ban: a km órában a kerékméretet most először 2R*3,14 alapján állítottam be az elemcsere után, szakítottam a mérőszalag melletti bicajtologatás módszerével :-) kegyetlen átlagjavulást várok. a mechanikai, a kémiai mellett nekem ez a legszimpatikusabb, a fizikai dopping .-)


Szerintem, ha nagyon pontos akarsz lenni, akkor rá kell ülnöd a bringára, mert a gumi benyomódik kicsit /attól függ milyen keményre fújtad/ és kisebb lesz a kerület. Ez a baj a mérőszalag mellett tologatással is. Ha eddig így mérted, akkor az órád többet mért, mint amennyivel valójában mentél.

#2060
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

óriási változtatással gurulok 2018-ban: a km órában a kerékméretet most először 2R*3,14 alapján állítottam be az elemcsere után, szakítottam a mérőszalag melletti bicajtologatás módszerével :-) kegyetlen átlagjavulást várok. a mechanikai, a kémiai mellett nekem ez a legszimpatikusabb, a fizikai dopping .-)


  • Kisherceg and donciccio like this