Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34355 hozzászólás a témában

#2041
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.

köszi. ezt nem tudtam


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2042
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.bikerumo...able-race-bike/

 

az 54h geometriáját nagyon eltalálták! Egyébként szememben a C40-C50-eseknek is kiváló geója volt: rövidebb-magasabb, mint az "all-out race" vázszettek, következésképp nem kell annyira nyújtózkodni-mélyre fogni.

 

Érdemes egyébként megnézni, hogy a legelbaszott vázgeometriát úgy születtek: lekopizták a régi gyémántváz-geókat, de integrált fejcsapággyal. Így keletkezhettek a kellys-baddog és tsai. féle borzalmas hosszú-alacsony vázak. Mert pl. külső csészés fejcsapágynál 16cm-es fejcsőhöz rendszerint 56-57cm felsőcsőhossz társult, DE hozzáadódott a fejcsapágy csészéiinek magassága, azaz durván 25-30mm a homlokcsőhöz.

 

Néhány szolgalelku, de gondolkozni nem tudó meg fogta, és ezeket az adatokat társította integrált fejcsapágyhoz: az eredmény: Átlagos János Kerékpáros 40mm hézagolóval és felfelé fordított stucnival teker, szigorúan 100 alatti hosszban. (igen, hobbista vagyok, és inkább legyen csak vízszintig a felsőtest, mint méterrel magasabban a seggem a fejemtől.)


Vejne módosította - 2018. február 12. - 13:58

  • donciccio kedveli ezt

#2043
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-)   ?

Biztos jó a homogén, de minek? ez tökéletesen hangtalan, kiválóan mukodik, töredékáron.

 

Régi pre-2001 geojú hátsó váltóm volt 9s sorral 9s 1997-es váltókarral

 

vettem egy 10s fékváltókart, a sort kihézagoltam 3.95-re, bontott sorból tettem 10s záró lánckereket meg egy extra lánckereket a sor tetejére a 10 fokozathoz. Hozzácsaptam jó állapotú 10s láncot (most XT, de van tarcsiba egy duraace).

 

Papíron-tankönyv szerint tökéletesnek kellett lennie.

 

És az lett. Bár 11s lánccal még jobban működne.

 

Vehettem volna a váltókar mellé 10s váltót 10s sorral, de az egyrészt sokkal drágábbra jött volna ki (így a sor-váltó árát megspóroltam..). Meg az hót unalmas, már bocsi, semmi szépség-kreativitás-költségtudatosság-költséghatékonyság-újrafelhasználás nincs benne.

 

Így meg olyan sorom van, amit 32 euróból pótolok (9s veloce), shimano 10s hézagolású (tehát működik sram-shim rendszerben is) és nekem személy szerint a prae-2001 campag hátsó váltók esztétikára jobban bejönnek (bár dögnehezek, de 40-50 gramm cipőtalpbetét! az meg forgatott-hajtott tömeg :D)



#2044
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?

 

homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-)   ?



#2045
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak. 

Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.


  • donciccio kedveli ezt

#2046
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?

én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2047
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?


Vejne módosította - 2018. február 11. - 21:43


#2048
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az a DoubleTap először nekem szintén fura volt, mikor próbáltam a Shimano után.

Ellenben a SRAM Red eTap szettem egy álom, 1.5 éve "tesztelem", tip-top és a működése! :)


  • Vejne kedveli ezt

#2049
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.368 hozzászólás

http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe

 

szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).

 

Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)

 

A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?

 

Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!

nekem csak szerelő állványon van tapasztalatom a sram cuccaival,de engem már ott is az őrületbe kergetett a működése. :D úgy vagyok vele,mint a parasztbácsi a zsiráffal. "szép,szép,de otthonra nem kéne"


  • Kisherceg, vittore30 és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2050
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe

 

szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).

 

Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)

 

A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?

 

Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!


  • donciccio kedveli ezt

#2051
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

2014 óta

dobtam pm



#2052
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem

mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)



2014 óta

#2053
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem

 

mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)



#2054
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Egyébként a campag modellnevek nevezektana is egyszerű meg logikus.

Először az alkatrész típusa (rd, fd, cs, cn, FC...) utána évjárat (2001,2006,2014...) majd család név ( xe, mi, vl, ce, at, Ch, re, SR, po)

Utána hajtokarnal hossz, kistanyer és agytanyer fogszam és szín. Pl a 175 mm 39-53 ezüst 2011 es Athéna egyszerű FC11 at593s. Vagy 2007 es 170 es ezüst centaur 50-34: FC7 ce040s

Sornal kiosztas szerint nevezik, első szám a kicsi, második a nagy lanckerek fogszama.

Pl 2|3-->12-23
36-->13-26
25-->12-25
43-->14-23

#2055
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Biztosan szaki ártalom, de szeretem a leíró és beszédes nomenklaturat, frappáns röviditeseket, mozaikokat, vázlatos csekkliszteket. 😊

Természetesen két váltó, fd9 és rd9 vlxb modellek. (Rd, fd, 9 mint 2009, vl mint veloce az xb meg h x fekete... Az ezüst modell s jelzésű..)

Vejne módosította - 2018. február 09. - 12:50


#2056
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.152 hozzászólás

Áruljatok el valamit.

 

Egy olyan bringa, aminek még a neve is superSIX és rajta van a SIX felirat, hogy a búbánatba lenne alumínium? Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem :)

 

http://apro.bikemag....sa-l422466.html

 

az alumínium rendszáma 13. A szén rendszáma hat. Volt is 6:13 nevu modelljük, karbon főháromszög, alu hátsó és fejcső.. :)

 

Amúgy van elég kép a galériában, hogy böngészhessenek a tagok szerintem. Nyeregcsővel és nyereggel. :)

 

háthogy?! a fene se gondol arra, hogy ilyen mély értelmet kell keresni egy modellnévben. :D


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2057
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Áruljatok el valamit. Egy olyan bringa, aminek még a neve is superSIX és rajta van a SIX felirat, hogy a búbánatba lenne alumínium? Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem :)

 

apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/kerekpar/cannondale-supersix-highmod-carbon-handmade-in-usa-l422466.html

 

az alumínium rendszáma 13. A szén rendszáma hat. Volt is 6:13 nevu modelljük, karbon főháromszög, alu hátsó és fejcső.. :)

 

Amúgy van elég kép a galériában, hogy böngészhessenek a tagok szerintem. Nyeregcsővel és nyereggel. :)

 

Szép bringa, csak az érdekelne, hogy hányváltós!!?


  • Kisherceg kedveli ezt

#2058
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Áruljatok el valamit.

 

Egy olyan bringa, aminek még a neve is superSIX és rajta van a SIX felirat, hogy a búbánatba lenne alumínium? Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem :)

 

http://apro.bikemag....sa-l422466.html

 

az alumínium rendszáma 13. A szén rendszáma hat. Volt is 6:13 nevu modelljük, karbon főháromszög, alu hátsó és fejcső.. :)

 

Amúgy van elég kép a galériában, hogy böngészhessenek a tagok szerintem. Nyeregcsővel és nyereggel. :)


Vejne módosította - 2018. február 09. - 12:06


#2059
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.152 hozzászólás

nekem pár napja itt nem sikerült hirdetést feladni

képfeltöltés nem ment anélkül is 404 hiba

cdale valószínűleg azért nem megy el könnyen mert alu vázas és azok épp most nem olyan menők

 

pedig az alu az új titán! :) vejne, muti azt a hirdetést, pls, kíváncsi vagyok a bringára.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2060
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

nekem pár napja itt nem sikerült hirdetést feladni

képfeltöltés nem ment anélkül is 404 hiba

cdale valószínűleg azért nem megy el könnyen mert alu vázas és azok épp most nem olyan menők