Jelentkezz be Regisztrálj
Duna Maraton | Esztergom
#101
Írta 2016. június 28. - 12:55
#102
Írta 2016. június 28. - 08:32
#103
Írta 2016. június 27. - 22:28
Közép táv M2 eladó, 4500Ft.
Érdeklődni: 06702348913.
Ez a nap rosszul alakult, délutános műszakban olyan feladatot kaptam, ami közben nem tudtam magamnál tartani a telefont, fogadni a hívásokat. Elnézést az érintettektől!
Viszont próbáltam korrekt lenni, időrendben az első hívót visszahívtam, megbeszéltük az adás-vételt.
Köszönöm a megértést!
#104
Írta 2016. június 26. - 19:14
#105
Írta 2016. június 22. - 13:17
#106
Írta 2016. június 21. - 14:19
#107
Írta 2016. június 16. - 22:37
#108
Írta 2016. június 12. - 14:32
Sziasztok! Duna Maraton rövid távú nevezésem külföldre utazás miatt eladóvá vált tavalyi előnevezési áron(5000 Ft)!
Még meg van!
#109
Írta 2016. április 11. - 13:13
Sziasztok! Duna Maraton rövid távú nevezésem külföldre utazás miatt eladóvá vált tavalyi előnevezési áron(5000 Ft)!
#110
Írta 2016. március 21. - 18:25
Sziasztok,
2016-os TOP MARATON sorozatra nevezés eladó (Szilvás, Duna, Bükk, Mátra), táv mindegy (átíratom, ha nem jó a középtáv).
Ár: 18000.-
Érd: goncziattila@chello.hu
#111
Írta 2015. július 15. - 05:27
Ha egy Esztergom polgármestere személyesen kijön a hőségbe szónokolni hogy a legjobb dolog a felvágott óta a DM arra jövetele akkor biztos el lehet érni hogy legyen egy kis egyeztetés az illetékes hatóságokkal is.
Izé, ha már kapcsolati tőke: pár éve nem a Nemzet Sportolója indította a Buda Maratonnal egybekötött futóversenyt?
Szt Amás módosította - 2015. július 15. - 05:28
#112
Írta 2015. július 15. - 01:56
Igen, előbb kezdeni lehet, a hatóságok puhítása már nehezebb feladat.
Ha egy Esztergom polgármestere személyesen kijön a hőségbe szónokolni hogy a legjobb dolog a felvágott óta a DM arra jövetele akkor biztos el lehet érni hogy legyen egy kis egyeztetés az illetékes hatóságokkal is.
91. § (1) [....]
Eszerint bringázni az erdőben:
1: szabad, kivéve ha a) más törvény miatt nem, B) x hatóság mégis megtiltja - aki ennél a következőkre hivatkozhat:
a: magánerdőben nem szabad, kivéve ha nincs rendesen kijelölve hogy magán (ezzel nincs gond)
b: túristaúton csak akkor szabad ha külön van jelölve hogy szabad (ami soha sincs)
c: de igazából (mégis) szabad kivéve ha veszélyes
Szóval alapjában véve szabad, de van aki megtilthatja, vagyis nem kötelező hogy megtiltja, csak ha olyanja van.
Ha olyanja van, akkor a b pontra hivatkozhat, de rögtön a következő pont alatt ezt a (fakultatív) tilalmat feloldják. Az viszont rögtön tartalmaz egy szép szürke kibúvót ha valakinek nem tetszel. Mert pl. elkerülhetetlen naptárkonfliktusok miatt a vadásznapot kénytelenek voltak véletlen épp a versenynapra szervezni, de kár. Vagy az azt körülvevő januárelsejétőldecemberharmincegyedikéig, mert nincs humán erőforrás hogy ezt valaki beütemezze egy fix napra, a hatékonysági hivatalnok elrendelte hogy nem szabad időt fecsérelni ilyesfajta egyeztetésre stb.
Másnéven igen, lehet bringázni (majdnem) bárhol, aztán a szomszéd galaxisban rejtették el a random kivételek listáját a lépcsőház alatt eldugott szekrényben amit egy tigris őriz. Ez az általános helyzet ha kimész a helyi dombra egyet tekerni, versenyeknél megint más a helyzet, lásd első mondatom.
Nem akarok én is a Harangra mutogatni, de mégis csak Ő a fő szervező :rolleyes: , amit tudok közvetítek neki, de Ti is aktivizáljátok magatokat.
Érdekes, majdnem bűntudatom támadna hogy szegény Harang soha nem fogja megtudni hogy valójában van aki nincs teljesen megelégedve.
#113
Írta 2015. július 14. - 16:04
Amúgy meg:
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#114
Írta 2015. július 14. - 08:55
csak nehogy a következő erdőtörvény hatályba lépése után sírva kívánd vissza a mostanit.
(ezzel nem dicsérni akarom a jelenleg hatályost)
on
Pont ezt mondom, hogy már nem érdekel mi lesz benne.
Bármi lehet benne, ami az aktuális pártnak érdekében áll(valaki fizet érte).
A kormánypárti politikusok a változtatást azzal indokolták, hogy a jelenlegi szabályozásban alkalmazott megkülönböztetés "komoly anyagi és erkölcsi károkat okoz a lovasoknak és a lótartóknak."
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#115
Írta 2015. július 13. - 21:29
Egy ideig én is próbáltam követni a paragrafusok változásait, meg jogkövetni, de már rájöttem hogy semmi értelme. Az egész csak a szívatásról és lehúzásról szól. A kerékpározásra kijelölt utak mennyisége és milyensége egy vicc.
Nemrég voltunk versenyen a Dolomitokban. Az egész pálya UNESCO világörökségi területen megy, mégis olyan ösvények vannak benne hogy becsokizol!
A hanyatló nyugaton ezt is meg tudják oldani. Pedig valószínű ott sem hoz annyi pénzt a MTB mint a foci...
csak nehogy a következő erdőtörvény hatályba lépése után sírva kívánd vissza a mostanit.
(ezzel nem dicsérni akarom a jelenleg hatályost)
on
Bikertigger módosította - 2015. július 13. - 21:29
- vdavid kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#116
Írta 2015. július 13. - 20:38
Egy verseny rendezéshez 3 engedély kell, erdőgazdálkodó (Parkerdő), erdészeti hatóság és természetvédelmi hatóság. Mindegyiknek vannak saját szempontjai és ráadásul ezek sok esetben nagyon személy , ill hatóság függők.
Egy ideig én is próbáltam követni a paragrafusok változásait, meg jogkövetni, de már rájöttem hogy semmi értelme. Az egész csak a szívatásról és lehúzásról szól. A kerékpározásra kijelölt utak mennyisége és milyensége egy vicc.
Nemrég voltunk versenyen a Dolomitokban. Az egész pálya UNESCO világörökségi területen megy, mégis olyan ösvények vannak benne hogy becsokizol!
A hanyatló nyugaton ezt is meg tudják oldani. Pedig valószínű ott sem hoz annyi pénzt a MTB mint a foci...
- zeezoltano kedveli ezt
Balance a bike right, keep the pedals turning, forget about everything except right now...
Picasa _Alex_
#117
Írta 2015. július 11. - 15:39
#119
Írta 2015. július 10. - 22:15
Hát azért hidd el, hogy nagyon sokat dolgoztunk a pályán, voltak helyek, ahol egy faszállítás tönkre is tette a munkánkat..
Nagykovácsi nyomvonala azért alacsonyabb, most kevesebb gondot is okozott nekik..
A legfontosabb kérdésem, -mivel írtad, hogy erdész vagy-, miért mindig CSAK a DM nyomvonalát köti gúzsba a hatályos erdőtörvény? Hogy ne megint a crosskovácsit hozzam fel területileg legközelebbi ellenpéldának, az erdőtörvény teszem azt a Mátrában nem érvényes?
Úgy érzem hogy kicsit meg lettem szólitva!
A Crosskovácsi maraton pályája viszonylag alacsony magasságba (200-559m) fekszik de nagyon különleges helyen.A Tisza kastélytól felfelé teljesen kidőltek a fák ami Dobogó kőnél 600-700 magasságban történt csak meg!Gyakorlatilag az erdőbe nem tudtál bemenni.Közvetlenül a kápolnánál lévő ki illetve bevezető szakaszt 2 napig takaritottuk ami 200-200 m !
Rögtön a jégkár után elkezdtük szervezni a takarítást az erdészettel közösen.
Összesen 6-szor mentünk ki szervezetten 30-40 fővel,erdésszel,favágokkal.
(egyébként ezen kivül is sokan járták mások is a pályát más idö pontban is)
Elmagyarázták hogy hogyan vágjuk ki a kidőlt fákat biztonságosan és hogyan rakjuk össze a szállításhoz.
Ahol kitakarítottuk az utakat oda NEM mentek be nehéz géppekkel,traktorokkal.(értékelték a munkánkat)
Gyakorlatilag 55 km kellet kitakarítani de úgy hogy teljesen kisöpörtük lombseprüvel az utakat.
Az erdészet pedig hálás nekünk mert az ő feladatukat végezzük el,tolerálja a hozzáállásunkat.
A pálya az erdészettel történt egyeztetés után lett anno megtervezve.
Ja és hivatalosan építhetünk egy állandó XC pályát is teljesen kijelölve-erdészeti engedélyel!
És én még a verseny hetében mindennap délelött kint voltunk füvet nyírni,a frissen kidőlt fákat még eltakaritani.Délután pedig kerékpárral (hogy lássam onnan is a pályát,ne csak a terepjáróból), egy metsző ollóval a kézben a belógó ágakat is levágtam.
Talán egy Duna maraton rendezöi is alkalmazhatnának pénzért akár külsösöket is-gondolom hogy a költségekbe beleférne....
És még egy teljesen más dolog:javasolnám az összes maraton verseny GPS nyomvonalát az elözö este feltenni a honlapra hogy aki szeretné letölteni,esetleg otthon még a verseny elött kielemezni.
Szerintem a verseny rendezönek kell kitenni magáért-hiszen pénzért szolgáltatást nyújt.Kell egy jó csapat és lelkesedés mert máshogyan nem érdemes csinálni.
paul módosította - 2015. július 10. - 22:29
- LGee, _Alex_, H.Zoli és 12 további fórumtag kedveli ezt
#120
Írta 2015. július 10. - 07:38
Jó kis lavinát indítottam el.
Bocs, de már félig utazom, azért gyorsan megpróbálok reagálni.
mgy:
Köszi, máris egy pozitívum.
Dkőre a megfelelő szint miatt mindenképpen szükség van, meg aztán hogyan bírnák ki a versenyzők az energia utánpótlás nélkül (szívcsakra) sajnos a Pilis-tetőre nem engednek fel a hatóságok (csak 2000-ben volt 1-szer)
Tekergek:
Igen, előbb kezdeni lehet, a hatóságok puhítása már nehezebb feladat.
Azért a nyomvonalat is össze kell kötni valahogyan, és ott is turistaút van. A régi piros mindenképpen jobb volt...Tavaly (Visegrádról) azért nem volt anyázás, mert a középnek nem a sípályán kellett szenvednie. Bár Psztkereszt fölött az sem semmi
91. § (1)98 Az erdőben - annak rendeltetésétől függetlenül - üdülés, sportolás és kirándulás céljából gyalogosan, emberi erővel hajtott kerékpárral, lóval, valamint az erdészeti feltáró hálózat részein sport vagy turisztikai célú, lóval vontatott járművel bárki saját felelősségére ott tartózkodhat, amit az erdőgazdálkodó tűrni köteles, kivéve, ha
a) más jogszabály azt korlátozza, vagy
az arra jogosult a látogatás korlátozását az e törvényben foglaltak alapján elrendelte.
(1a)99 Nem állami, illetve nem helyi önkormányzati tulajdonú erdőben az erdészeti feltáró hálózat részein kívül lovagolni, emberi erővel hajtott kerékpárral közlekedni tilos, kivéve, ha az erdő tulajdonosa az erdő nem állami, illetve nem helyi önkormányzati tulajdoni jellegét megfelelően nem jelezte.
(1b)100 Az erdőben abban az esetben lehet a megjelölt turistaúton kerékpározni és lovagolni, a megjelölt kerékpáros úton lovagolni, ha az együttes használat lehetősége jelzéssel az adott turistaúton vagy kerékpáros úton megjelölésre került.
(1c)101 Az (1b) bekezdés szerinti együttes használatot az erdészeti hatóság engedélyezi, ha az a látogatók életét és testi épségét nem veszélyezteti.
91§ 1b-ből sajnos elég keveset láttam. Persze a verseny rendezésnél adhatnak ez alól felmentést, de sajnos a hatóságoknál ezek szerint más és más az elbírálás
Hát azért hidd el, hogy nagyon sokat dolgoztunk a pályán, voltak helyek, ahol egy faszállítás tönkre is tette a munkánkat..
Nagykovácsi nyomvonala azért alacsonyabb, most kevesebb gondot is okozott nekik..
Rabbit
Jó a kérdés, de erre már bonyolultabb válaszolni. Egy verseny rendezéshez 3 engedély kell, erdőgazdálkodó (Parkerdő), erdészeti hatóság és természetvédelmi hatóság. Mindegyiknek vannak saját szempontjai és ráadásul ezek sok esetben nagyon személy , ill hatóság függők. A DM korábbi nyomvonalai nagyságrendekkel jobbak voltak, ha nem a legjobb volt a maratonok között. Sajnos, mivel a hatóságoknak is dolgozni kell , mindig belepiszkáltak mindenféle indokokkal, és ennek a verseny látta a kárát.
Talán már tényleg egy alapos felújítás kellene, név, szervezők változtatásával, nem akarja valaki elvállalni
Nem akarok én is a Harangra mutogatni, de mégis csak Ő a fő szervező , amit tudok közvetítek neki, de Ti is aktivizáljátok magatokat.
Konfliktus mentes, jó tekerést, versenyzést mindenkinek! Üdv! G. Rezső
- LGee és Rabbit kedveli ezt